Zwanger raken tijdens borstvoeding geven?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door LiittleOne, 27 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Omelet

    Omelet VIP lid

    14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Gaat toch echt via de baarmoeder de eileider in ;)
     
  2. Tord

    Tord VIP lid

    26 okt 2009
    7.304
    298
    83
    TS, dan doe je je eerste kindje dus tekort door eerder te stoppen met bv, omdat je een tweede kindje wilt?
    Ik zou lekker fulltime bv geven. Na een aantal maanden slaapt je kindje wat langer door waardoor je cyclus weer op gang kán komen.
    Soms duurt het wat langer, bij mij heeft het 14 maanden geduurd bijvoorbeeld. Ook ik wilde een klein leeftijdsverschil tussen de kinderen, maar ik heb nooit serieus overwogen om daarom met bv te stoppen of te minderen.
     
  3. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.702
    4.199
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Hoewel ik ontzettend pro borstvoeding ben vind ik dat je hiermee een beetje te kort door de vocht vliegt.

    Je zegt wel heel zwart wit dat TS haar eerste kindje tekort gaat doen door eerder te stoppen met BV. Ten eerste zegt TS dat niet en ten tweede.. Ik ken de oorzaken van het verminderd vruchtbaar van TS niet, maar in sommige gevallen hebben vrouwen gewoon niet zoveel keus om heel lang te wachten met voor een tweede te gaan en is het dan kiezen tussen twee onmogelijke keuzes:
    1. Kindje 1 langdurig de borst geven wetende dat je dan niet zwanger zult worden (veelal worden vruchtbaarheidsbehandelingen aan vrouwen ontzegt als zij niet gestopt zijn met de BV) wetende dat de kans elke maand kleiner wordt op een succesvolle behandeling dus hiermee de kans op ooit een broertje of zusje voor het eerste kindje 'willens en wetens' te verkleinen.
    2. Kort BV geven zodat de kansen niet desastreus verkleind wordt.

    Vrouwen die al langer er over hebben gedaan om zwanger te worden, met name vrouwen welke IVF hebben moeten ondergaan vinden het juist vaak een heel groot struikelblok: vaak moeten wij van artsen stoppen met de BV als we opnieuw willen proberen zwanger te raken.

    En in beide gevallen doe je je eerste kindje te kort.

    Nogmaals, ik ken de oorzaak van het verminderd vruchtbaar van TS niet, ik weet niet of bij haar (net als bij mij) de kans steeds kleiner en kleiner wordt. Maar als ik jouw berichtje zo lees, dan denk ik: au...
     
  4. LiittleOne

    LiittleOne Fanatiek lid

    25 nov 2010
    1.220
    1
    0
    dankjullie wel voor alle reacties op mijn topic,
    om even op veel vragen van jullie terug te komen, wat betreft het nu al denken aan een brusje voor mijn eerste kindje.
    wat maartje84 zegt is dus inderdaad wat er ook hier speelt.
    we zouden nog een half jaar zelf proberen en daarna ook in de mmm komen te zitten, ivm verminderde vruchtbaarheid.
    het is dus gelukkig toch gelukt om natuurlijk zwanger te raken en ik zal er alles aan willen doen om de mmm te voorkomen.

    ik kan me goed voorstellen dat er veel moeders zijn die even vreemd opkeken na het lezen van mijn banner en vraag maar ik hoop dat jullie er toch begrip voor kunnen opbrengen, want zoals tord zegt, 'ik doe mijn kind tekort' .. dat doet inderdaad pijn om te lezen.


    mijn eerste kindje wil ik absoluut niets tekort doen wat betreft bv geven bvb.
    maar dit is iets wat zich ook vanzelf zal uitwijzen, voor hetzelfde geld kom ik er tijdens bv geven dat het niet lukt om welke reden dan ook.


    dankjulliewel voor de reacties.
     
  5. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Nee, je doet je kind niet tekort, het is soms een moeilijke keuze.
    Ondanks je verminderde vruchtbaarheid zou ik toch de eerste maanden beschermde sex hebben, want je zou zomaar ineens wel spontaan zwanger kunnen worden (was bij een vriendin van me het geval) en twee kleintjes kort na elkaar is erg zwaar. Ze zeggen niet voor niets 9 maanden op, 9 maanden af, ik zou die tijd zeker nemen. Of je door kan voeden tijdens je medische zwanger proberen te worden hangt oa af van de medicatie en hormonen die je toegediend krijgt. Ik heb daar geen ervaring mee, maar sommige meiden zoals maartje bijv. wel.
    Geniet nu eerst maar eens lekker van dit wonder in je buik!;)
     
  6. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    #26 Aquilegia, 28 feb 2012
    Laatst bewerkt: 28 feb 2012
    AC gebruiken? :rofl: Nee, hier ook niet gedaan hoor. We wilden liefst wel langer tijd tussen de kindjes, maar "hebben is hebben" en alles is welkom hier! Trouwens, die keren dat je seks hebt als je net 3-4 maanden geleden bevallen bent, zijn toch meestal te verwaarlozen.
    Ik zou het niet actief gaan proberen, maar ook geen AC gebruiken.
    (Sorry, ZG)

    Edit: ik zou zeker ook niet eerder stoppen met BV geven. En; zoveel mogelijk genieten van dit kindje!
     
  7. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Wat is actief proberen? Meten is weten oid? Als je nog niet ongesteld bent geweest, kan je ook niet om je eisprong heen vrijen. Toen ik de eerste keer weer écht zin in sex had, had ik een eisprong bleek achteraf en dat was al met 4,5 maand. Meestal heb je meer zin tijdens je vruchtbare dagen, ik althans wel. En dan nog voldeed ik aan alle regeltjes waardoor mijn cyclus nog niet terug op gang zou moeten komen.
    Ik gebruik trouwens geen hormonale ac, maar gewoon een condoom.
    Kijk; als je helemaal niet zwanger kunt worden zonder hulp, hoef je natuurlijk ook geen ac te gebruiken.
     
  8. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik bedoel: ik zou geen AC gebruiken (anders dan BV die de boel toch meestal wat vertraagt) en er helemaal niet op letten of ik vruchtbaar was of niet. Dus niet actief je eisprong gaan opzoeken om dan seks te hebben. Maar nee, er omheen klussen ook niet, hoor.

    Dat heb ik ook trouwens, meer zin tijdens de eisprong! :D

    Helemaal niet zwanger worden, dat is bij ons niet zo (2x gelukt), maar ik heb zo vaak meerdere malen expres rond de eisprong seks gehad en ik heb zo vaak opgewerkt sperma tot in mijn eileiders opgespoten gekregen... dat ik de kansen erg klein acht voor mezelf. Zo klein dat ik het risico genomen heb, de eerste 6 maanden na mijn bevalling evt. zwanger te worden. Dat hadden we dan ook wel overleefd. ;)
     
  9. Bertha

    Bertha Bekend lid

    13 okt 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    Misschien een beetje domme vraag dan he,
    ik menstrueer ook nog niet door het geven van bv.

    Maar wanneer je wél een eisprong hebt, waar gaat het eitje dan naartoe als het niet bevrucht is?

    Want dan zou je toch ongesteld moeten worden...
     
  10. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Je krijgt eerst een eisprong en pas daarna een menstruatie. Dus je bent eerst weer vruchtbaar en DAARNA wordt je er op attent gemaakt door je lichaam!

    Het is dus niet dat je steeds eisprongen hebt en niet menstrueert.

    Tenzij je je lichaam zo goed kent en er echt op let. Dan merk je wel aan het vruchtbare slijm dat het zo ver is. Ik heb mijn eerste eisprong na de bevalling wel opgemerkt (slijm+een megadip in de borstvoeding...) Maar dat komt ook omdat wij zo vaak de eisprong in de gaten moesten houden, dat het mijn 2e natuur is geworden.
     
  11. Bri

    Bri Niet meer actief

    Je eitje komt ook helemaal niet naar buiten tijdens de menstruatie. Wat eruit komt is baarmoederslijmvlies en bloed van geknapte bloedvaatjes. Het eitje lost op in je lichaam, daar zie je nooit meer iets van terug.

    het verhaal van aquilegia klopt trouwens ook; zolang je nog niet menstrueert, kun je er ook wel van uit gaan dat je niet ovuleert. (uitzonderingen daargelaten. ik heb een mirena. sindsdien kan ik mijn eisprong duidelijk voelen; er is ook een keurig ei gesignaleerd tijdens een echo, maar ik vloei totaal niet. dit omdat ik door die mirena geen baarmoederslijmvlies opbouw. maar dat is een uitstapje dat voor de situatie van TS helemaal niet opgaat.)
     
  12. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Euh nee dus!
    Wat jij zegt, zegt Aqui ook niet; die zegt en wat ze zegt is waarheid: EERST ovulatie, DAN menstruatie.

    DUS: ervan uitgaan dat je veilige sex kunt hebben tot de eerste menstruatie is niet verstandig als je niet zwanger wilt worden.
     
  13. Bri

    Bri Niet meer actief

    aaaaargh, nou zeg ik het tóch net niet goed.... maar ik bedoelde het wel goed. Ik bedoelde: als je nog niet menstrueert, kun je ervan uitgaan dat je niet al meerdere keren hebt geovuleerd.

    Dat eerste eitje komt natuurlijk wel voordat je hebt gemenstrueerd. En dus kun je altijd al vruchtbaar zijn, ook al heb je nog geen menstruatie gehad. Als het eitje niet bevrucht is, krijg je ongeveer 2 weken later je eerste menstruatie. Ik blijf erbij dat het eitje niet naar buiten komt, maar oplost (of afgebroken wordt) in het lichaam.
    Maar het is (normaal gesproken) niet zo dat je al een paar eitjes hebt gehad en dan toch maandenlang niet menstrueert, wat volgens mij door Bertha werd gesuggereerd. Daar reageerde ik eigenlijk op.
     
  14. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Nee, dat klopt idd niet.
     
  15. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Bij menstruatie wordt baarmoederwandslijmvlies en de niet-bevruchte eicel afgestoten.
     
  16. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.702
    4.199
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Tijd voor een opfriscursus seksuele voorlichting ;) :p

    Maar een eisprong komt voor de menstruatie. Dat is dus ook dus ook de reden waarom er tienermeisjes zijn die nog nooit ongesteld zijn geweest en wel zwanger zijn geraakt na 1 keer onveilige seks. Maar tegelijkertijd kan het ook echt wel zo zijn dat je geen goede eisprong hebt gehad terwijl je wel ongesteld bent. Maar over het algemeen genomen komt eerst het ei en dan de kip ehhh menstruatie. ;)

    Er is 1 tip die handig kan zijn maar tegelijkertijd ook juist weer heel lastig kan zijn:
    Geen seks hebben als je op een dag(en) wakker wordt en continue opgewonden bent en je niet van je kerel (of anders eventuele andere kerels :p) af kunt blijven en hem half bespringt: Grote kans dat je eisprong gaat hebben.

    Hoe ik dit van het hebben van die eiprong weet??
    Ik had gisteren mijn eisprong :p
     
  17. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    :d :d :d :d :d
    :p

    Edit: de smileys doen het niet...
     
  18. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.702
    4.199
    113
    Punnikexpert
    Import ergens

    Nou mijn smile was de afgelopen dagen niet van mn gezicht af te krijgen :p
     
  19. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Hahaha, die Maartje!:D
    Die van mij is ook niet te miskennen zeg maar.;) Ik heb een geweldig sexleven en ga nooit meer aan de pil, daar werd ik echt een kartonnen doos van, had ik dát geweten!
    Maar heb jij er ook goed gebruik van gemaakt Maartje, dat is misschien nog wel belangrijker in jouw geval?!:p
     
  20. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.702
    4.199
    113
    Punnikexpert
    Import ergens

    :p
    Een beetje veel informatie :p maar hell yeah dat er gebruik van is gemaakt :p
    Maar goed, dat is alleen voor de 'leuk', niet om zwanger van te worden. Want van seks zwanger worden?? Dat is iets raars!! :$
    Seks is niet om zwanger van te worden, maar om lekker van te kunnen slapen :p Althans, ik weet niet beter dan dat een mens hormonen moet spuiten, de meest intieme plekjes aan artsen moet laten zien en onder narcose gebracht moet worden. Ik zou dan denk ik ook compleet in shock raken als ik ooit zwanger zou worden zonder pijnlijke en genante dingen te hoeven ondergaan.

    Maar laten we het eens over jou hebben... Een kartonnen doos??? Gghighig Toen ik ooit in een ver verleden met de pil stopte merkte ik ook onwijs verschil. Er kwamen nogal wat holbewoner gevoelens bij mij omhoog rondom mn ei :p
     

Deel Deze Pagina