Zwanger & Scoliose.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door beertje22, 26 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beertje22

    beertje22 Fanatiek lid

    6 jan 2014
    1.577
    47
    48
    huisvrouw
    Thuis
    Hallo,

    Wij zijn er afgelopen woensdag achter gekomen dat ik zwanger ben. Ontzettend blij natuurlijk! Ik heb Scoliose.. en ik vroeg me af eigenlijk of dat er hier op deze site meer meiden/vrouwen zijn die ook Scoliose hebben, en die zwanger zijn of ook kinderen hebben hoe jullie dat hebben ervaren tijdens de zwangerschap/bevalling? Ik ben een beetje geleden naar de dokter in het ziekenhuis geweest die dokter die heeft me toen geopereerd een m'n rug 2 metalen pinnen in m'n rug gezet. Toen heb ik moeten blazen, en toen heeft ie gezegd: als je zwanger ben, moet je naar de verloskundige & naar de gynaecoloog.
    Heb jij ook scoliose, en hoe is jou zwangerschap verlopen? Vanwege de Scoliose, of ben je misschien nog steeds zwanger? Ik ben namelijk heel bang dat als ik moet gaan bevallen dat ik dan buiten adem raak, en dat ik dan alsnog een keizersnee moet laten doen.
    Dus ik zal het uiteraard wel bij de verloskundige en gynaecoloog bespreken of ik toch voor een keizersnee kan kiezen. Mijn longen zijn tijdens die operatie ook ingepland(hebben ze toen zelf gedaan) Snappen jullie mij een beetje? Tuurlijk zou ik het geweldig vinden om het kindje zelf op de wereld te mogen zetten. Maar ben gewon TE bang dat ik buiten adem raak, en de gevolgen daarvan...

    ik hoor graag jullie mening/reactie!
     
  2. lisa27

    lisa27 Bekend lid

    25 sep 2013
    557
    91
    28
    Vrouw
    Ik heb ook een scoliose een vrij forse zelfs (80 graden) en ben nu 34 weken zwanger. Eigenlijk heb ik nauwelijks last van mijn rug gehad tijdens de zwangerschap. De verloskundige verwacht ook geen problemen. Benauwdheid valt me ook reuze mee volgens mij heb ik daar niet meer last van dan iemand met een rechte rug.

    Ik was in het begin ook erg bang voor rugklachten maar het is me ontzettend meegevallen mijn lijf past zich prima aan. Succes met je zwangerschap!
     
  3. beertje22

    beertje22 Fanatiek lid

    6 jan 2014
    1.577
    47
    48
    huisvrouw
    Thuis
    Voor m'n operatie had ik een bocht van 130 graden ongeveer.. Dus echt fiks! En nu iets van 50 tot 60 graden. ik heb ook nog eens iets aan mijn linkerzij.. wat ook door mijn rug te maken heeft. Hopelijk krijg ik er niet al te veel last van. Jij kan mag ook gewoon op de natuurlijke manier bevallen? Of doen ze ook een keizersnee?
     
  4. Micchan

    Micchan VIP lid

    24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    In 2011 geopereerd aan scoliose en tijdens de zwangerschap en bevalling nergens last van gehad, of laat ik het zo zeggen: Niet meer dan anders. :)
     
  5. lisa27

    lisa27 Bekend lid

    25 sep 2013
    557
    91
    28
    Vrouw

    Ja ik mag op de natuurlijke manier bevallen zoals het nu lijkt. Orthopeed heeft altijd gezegd dat de scoliose geen enkel probleem is bij de zwangerschap. Nu zit hij bij mij vrij hoog, net onder de schouderbladen en dus zit daar en in mijn nek het grootste probleem. Maar in 2011 heb ik ook 2 hernia's gehad waar ik aan geopereerd ben, maar ook daar totaal geen last van. Bewegen is wel heel belangrijk merk ik.

    Wat heb je aan je linkerzij? Mijn ribben deuken daar wat in zeg maar, dat komt ook door de scoliose maar zelfs daar heb ik geen last van. Was er van tevoren echt heel bang voor maar mijn lichaam past zich prima aan.
     
  6. beertje22

    beertje22 Fanatiek lid

    6 jan 2014
    1.577
    47
    48
    huisvrouw
    Thuis
    Oke, nou eerlijk gezegd ik zie daar wel een beetje tegenop:( Terwijl het me aan de andere kant ook een hele mooie ervaring lijk om je eigen kindje op de wereld te zetten. Daarom ga ik er nog eens goed praten erover met m'n verloskundige & gynaecoloog. Als ik pijn in m'n rug heb, omdat ik bijv te lang heb gezeten. Gaan we altijd ff een stukje wandelen, als is het maar ff een kwartiertje of zo.. Dus idd, bewegen is ook wel goed voor me.

    Bij mij is/was het ook ingedeukt, m'n linkerflank. Vind het moeilijk uit te leggen. Ben d'r een paar jaar geleden voor aan geopereerd, maar je blijft het nog altijd zien. Ik ben de 1e hier in NL met dit, althans... die naar de dokter komt ervoor. Want dit hadden ze nog nooit eerder gezien. Er is toen zelfs een Amerikaanse arts ervoor naar NL gekomen.

    En m'n vriend vind het ook best eng, als ik op de natuurlijke manier kan/mag bevallen. Hij zeg elke keer: zo meteen raak ik ons kindje & jou kwijt:( Omdat je bijv te weinig adem krijg etc..
     
  7. lisa27

    lisa27 Bekend lid

    25 sep 2013
    557
    91
    28
    Vrouw
    Als jullie daar beiden zo bang voor zijn dan zou ik met je verloskundige bespreken of een keizersnede dan mogelijk is. Het moet niet zo zijn dat je nu nog 34 weken in de stress zit toch? Je moet juist van je zwangerschap genieten meid! Gewoon direct even aankaarten.
     
  8. beertje22

    beertje22 Fanatiek lid

    6 jan 2014
    1.577
    47
    48
    huisvrouw
    Thuis
    Echt in de stress ook weer niet. Maar toch een kleine bangigheid. We gaan d'r gewoon heel goed met de verloskundige & gynaecoloog over praten.
     
  9. Zwada

    Zwada Actief lid

    11 feb 2014
    210
    0
    0
    Hier ook scoliose en kyfose in combinatie met een lichaamslengte van 1.30. Vorige zwangerschap geen last van gehad, hopelijk deze keer ook niet. Mijn vriendin heet ook twee pennen in haar rug en is ook zwanger en dat gaat ook goed. Zij krijgt misschien wel een keizersnede. Ik kies er ook weer voor want door mijn lichamelijke beperking kan ik niet zelf bevallen.
     
  10. beertje22

    beertje22 Fanatiek lid

    6 jan 2014
    1.577
    47
    48
    huisvrouw
    Thuis
    Toen je de vorige keer bevallen ben, is het toen ook keizersnee geworden of gewoon een natuurlijke bevalling?
    Tot nog toe nog niet echt heel erg pijn, maar goed ik ben net een paar weekjes!
     

Deel Deze Pagina