Zwanger, Student --> uitkering?

Discussie in 'Jonge moeders' gestart door Patty20, 16 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Patty20

    Patty20 Lid

    8 jun 2008
    38
    0
    0
    Student
    Helmond
    Hej,

    Weet iemand of het mogelijk is om een uitkering te krijgen als je nog steeds een opleiding volgt?
    Want van een uiwonende studie beurs kom je ook niet echt rond, al helemaal niet met een kleine op komst...

    Dus weet iemand instanties? uitkeringen? websites?

    Groetjes,
    Patty
     
  2. Niet meer actief

    wat ik weet is dat je recht op meer studiefinanciering hebt als je partner niet meer dan 500,- in de maand verdient... verder geen idee
     
  3. gina18

    gina18 Bekend lid

    30 dec 2006
    536
    0
    0
    Nijmegen
    ik was nog bij me ouders ingeschreven (woonde al bij me vriend) maar ik had de kleine al toen kreeg ik 470 euro studiefinanciering, en als ik mij al in had laten schrijven als uitwonende had ik meer gekregen. maar dat denk ik ook weer niet want me vriend verdient 1800 in de maand.
     
  4. Jenna85

    Jenna85 Fanatiek lid

    19 sep 2007
    1.497
    0
    0
    Mama en student
    Overijssel
    www.studerendemoeders.nl

    Daar zou je wel wat antwoorden kunnen vinden.
    Het ligt heel erg aan je situatie, ben je nog samen met de vader?
    Studiefinanciering krijg je alleen als je voltijd studeert.

    Succes en sterkte ermee!
     
  5. 4days

    4days Niet meer actief

    Misschien kun je bijstand krijgen? Woon je alleen of met een partner? Als je met een partner woont is het minimum 800 euro per maand, zijn de inkomsten van jullie beiden samen hieronder, dan kunnen jullie bijstand aanvragen (wordt dat aangevuld tot 800 euro per maand). Nadat het kindje geboren is wordt dit overigens 1000 euro per maand.

    Succes ermee!
     
  6. Tatiiana

    Tatiiana Actief lid

    22 jan 2006
    155
    0
    0
    Ambtenaar
    Almere
    Uit het handboek WWB:
    Dit wordt aangevuld met je studiefinanciering. Stel dat je van de IB-groep 300,- krijgt hb je nog recht op 169,81 per maand.

    Maar dit is afhankelijk van je ouders:
     
  7. Channie

    Channie Fanatiek lid

    13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Ik woon bij men moeder samen met Giovanna en ik krijg toch echt 953 studiefinanciering en straks mocht ik een huis krijgen dan word dit zo rond de 1100. Maar misschien komt dat omdat de man van mijn moeder niet meetelt als mijn vader..en mijn moeder bijna geen inkomen heeft.
     
  8. Daphne1980

    Daphne1980 Bekend lid

    5 dec 2005
    842
    0
    0
    Aspirant projectleider
    Rotterdam
    Je kunt via IBgroep volgens mij wel extra geld krijgen hoor. Moet je ff bellen, 050-5997755.
     

Deel Deze Pagina