Zwanger tweeling. licht bloedverlies

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door Lies12345, 15 dec 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lies12345

    Lies12345 Lid

    15 dec 2022
    5
    8
    3
    Vrouw
    Hi allemaal,

    Ik weet sinds vorige week vrijdag dat ik zwanger ben van een tweeling (nu 8 weken). Even schrikken maar zeer gewenst. :) Ik maak me wel veel meer zorgen omdat er zoveel mis kan gaan...

    Eergisteren had ik plots bij het afvegen een lichtroze streep. Hierna niks meer gehad. De vk zei dat het waarschijnlijk met stoelgang/persen te maken heeft en niks ernstigs. Toch maak ik me zorgen. Vandaag heb ik soms een klein steekje onderin m'n buik. Het lijkt niet op menstruatiekramp maar eerder op een klein samentrekje van mijn baarmoeder ofzo. Zou die aan het groeien zijn? Verder nog steeds pijnlijke borsten en misselijkheid, dus dat neemt niet af.
    Ik ben benieuwd wat anderen hun ervaring is met de symptomen wanneer je zwanger bent van een tweeling?
     
  2. DBoer

    DBoer Bekend lid

    4 jan 2022
    802
    784
    93
    Vrouw
    Allereerst van harte gefeliciteerd! Lijkt me wel even schrikken zeg, dat het er plots twee zijn, maar wat ontzettend bijzonder! :).

    Ik heb geen ervaring met een tweelingzwangerschap. Wel heb ik bij mijn beide zwangerschappen in de eerste weken veel krampjes en steekjes gehad. Niet dat ik dubbel ging van de pijn, maar zeer duidelijk voelbaar en soms ook echt wel een beetje pijnlijk. Dat is heel normaal in de eerste weken van je zwangerschap, alles begint al te groeien en op te rekken en dat kan gevoelig zijn.
     
  3. Suzi98

    Suzi98 Fanatiek lid

    30 mei 2022
    4.209
    3.922
    113
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Gefeliciteerd! Ik heb met 6+5 een bloeding gehad (geen tweeling) van ongeveer een halfuur, ben nu 13w en baby groeit superrr. Als het een lichtroze streep was zou ik me geen zorgen maken :) Het kan idd door seks/ontlasting/druk op de bmm komen.
    oh en over die pijntjes; ik heb soms wel dat ik bijna dubbel lig van de pijn, heb ook vaak steekjes etc maar mijn baarmoeder groeit hard. Is dus normaal!
     
  4. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.342
    3.628
    113
    Vrouw
    Je hoeft je geen zorgen te maken, pas als het helderrood wordt met echte krampen zou ik de vk bellen. Maar ik heb bij mijn zwangerschappen véél bloedverlies gehad, en gezonde kindjes gekregen. Dus bloedverlies zegt sowieso niet alles. :)
     
  5. Lies12345

    Lies12345 Lid

    15 dec 2022
    5
    8
    3
    Vrouw
    Dank jullie wel voor de reacties, vandaag weer heel licht verkleurde ontlasting. Zou het niet eens roze durven te noemen. Hopelijk blijft het hierbij en is het niks
     
  6. Rosje83

    Rosje83 Fanatiek lid

    17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd! Ik ben ook zwanger van een tweeling en heb met een week of 11 ook een druppeltje bloedverlies gehad. 100% paniek, maar was gewoon een gesprongen adertje.

    Probeer je niet te druk te maken ❤️ Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan ;)
     
  7. Daantje96

    Daantje96 Actief lid

    19 aug 2022
    101
    162
    43
    Vrouw
    Hoi, ik ben ook zwanger van een tweeling met 7 weken en 9 weken ook (bruin) bloedverlies gehad. Bij 9 weken bleef dit best een tijd. Was op dat moment niks aan de hand, inderdaad mogelijk door moeilijke ontlasting of iets dergelijks! Ik ben ook heel misselijk geweest in het begin! Begint nu eindelijk minder te worden!

    Geniet van je zwangerschap!
     
  8. Lies12345

    Lies12345 Lid

    15 dec 2022
    5
    8
    3
    Vrouw
    Bedankt voor de reacties. Had nu weer drie dagen niks en nu bij afvegen toch weer heel lichtroze afscheiding. Ik krijg er echt een naar gevoel van. Woensdag is de echo gelukkig.
     
  9. Suzi98

    Suzi98 Fanatiek lid

    30 mei 2022
    4.209
    3.922
    113
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Ahhh. Hopelijk is alles oke ❤️
     
  10. Saartjee

    Saartjee Actief lid

    8 jun 2019
    405
    310
    63
    Vrouw
    Geheel normaal, hier bij een eenling alle kleuren bloed gezien tot aan 11 weken. Bij een tweeling is alles net even wat heftiger, je baarmoeder groeit sneller wat gepaard kan gaan met bloedverlies. Je placenta zit nog niet hoog, dat kan ook voor bloedverlies zorgen, of het bloed komt gewoon niet uit je baarmoeder.
    Bij mij bleek het door de placenta, toen die wat hoger kwam te liggen was het bloeden ook weg. Heel veel plezier met je echo
     
  11. Lies12345

    Lies12345 Lid

    15 dec 2022
    5
    8
    3
    Vrouw
    Vandaag de echo gehad, twee kloppende hartjes en ze groeien goed!!
    nu 8w6d. Ik ben opgelucht maar de spanning was zo hoog dat die nog even blijft hangen denk ik.
    Ze gaf aan dat zolang het niet helderrood is en er geen ernstige buikkrampen zijn, er geen reden tot paniek is.
     
    Daantje96, Roni7888, ZoeteAardbei en 5 anderen vinden dit leuk.
  12. Suzi98

    Suzi98 Fanatiek lid

    30 mei 2022
    4.209
    3.922
    113
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Ahhh wat fijn!!
     

Deel Deze Pagina