Zwanger, vakantie en vliegen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MIss X, 20 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MIss X

    MIss X Fanatiek lid

    13 dec 2006
    2.876
    714
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    haaii

    Wij willen graag in de zomer max 2,5 week op vakantie.
    Ik ben dan rond de 26-28 weken zwanger.
    Ik heb nog nooit gevlogen in een van mijn zwangerschappen of in het buitenland geweest.
    Iemand hier ervaring mee?
    Vind het toch een spannende gedachte.
     
  2. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik ben ook nog regelmatig met dat termijn wezen vliegen, de vk heeft toen een fit to fly meegegeven.
     
  3. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Ik heb toen ook zo’n verklaring gekregen maar ik snapte niet zo goed waarvoor want niemand vroeg ernaar. Wij gingen met 25 weken naar Kreta.
     
  4. Flipje25

    Flipje25 Actief lid

    23 feb 2018
    117
    102
    43
    Vrouw
    Ik weet niet hoe je vorm is op dit moment, maar over her algemeen hoef je je geen zorgen te maken. Ik woon ik het buitenland en vlieg wel een aantal keer per jaar naar Nederland. Tijdens mijn eerste zwangerschap voor het laatst met een week of 31. Prima gegaan. Over her algemeen mag je tot 36 weken met de meeste maatschappijen vliegen. Ik had toen geloof ik wel een briefje van de huisarts mee waarop mijn uitgerekende datum stond om te bewijzen dat ik onder de 36 weken zwanger was. Daar heeft verder niemand naar gevraagd.
     
  5. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Ik mocht met dat termijn al niet meer vliegen (door complicaties)

    Ik had wel mijn zwangerschaps/medische gegevens, brieven etc mee toen ik "stiekem" met de trein naar Berlijn ging. :roflmao:
    Stel je moet toch hulp inschakelen heb je je gegevens bij de hand :)
     
  6. Weereennieuwemama

    Weereennieuwemama Fanatiek lid

    12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Vergeet je verzekering en buitenlanddekking niet te checken. Je weet maar nooit...
     
    MIss X vindt dit leuk.
  7. Flipje25

    Flipje25 Actief lid

    23 feb 2018
    117
    102
    43
    Vrouw
    Dit wilde ik er idd aan toevoegen. Mijn verzekering dekt niets meer op reis na 36 weken.
     
  8. Weereennieuwemama

    Weereennieuwemama Fanatiek lid

    12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Serieus? Ik heb van de week nog gebeld om te checken of ik verzekerd ben mocht ik in het buitenland bevallen en ze hebben niets genoemd over die 36 weken grens. Waar zit jij bij en wat voor pakket heb je? Ik zit bij Eno en heb de plus aanvulling.valt bij mij dan onder spoedeisende buitenlandhulp.
     
  9. Flipje25

    Flipje25 Actief lid

    23 feb 2018
    117
    102
    43
    Vrouw
    Mijn Noorse reisverzekering. Maar dat zal per verzekering verschillen gok ik. En per land. Waarschijnlijk willen ze voorkomen dat als nog met 36 weken in her vliegtuig stapt ofzo. Ik mag wel in het buitenland bevallen. Maar dan gepland en dat gaat dan weer uit een ander potje. Maar dat zal in NL en bij andere verzekeringen wel anders zijn.

    Maar ik bedoelde meer dat het wel handig is om te weten wat je verzekering dekt. Met de termijn van 25 weken lijkt me dat eigenlijk geen probleem.
     
  10. Noorderlicht04

    6 mei 2019
    41
    11
    8
    Ik was 32 weken toen we met KLM naar Turkijke gingen. Heen weg niks gevraagd terug wel vroegen ze om zwangerschapsverklaring waar alleen de uitgerekende datum op stond. Mijn gynaecoloog vertelde me dat een “fit for fly” verklaring niet meer mag, omdat ze geen garanties kunnen geven, Alleem Een verklaring over de uitgerekende datum en de maatschappijen zijn verplicht die te accepteren. Bij KLM
    Mocht je dacht ik tot 36 weken mee vliegen. Wel hebben we een annuleringsverzekering afgesloten
    Omdat ik vroeg geboekt had en niet wist hoe ik er 3 maanden verder aan toe was. (Geldt alleen als de kwalen/ziekte niet aanwezig was of voorspelbaar ten tijden van afsluiten verzekering
     
  11. AmyW

    AmyW Fanatiek lid

    8 sep 2016
    1.327
    867
    113
    Je moet iig wel je zwangerschapsverklaring meenemen. Fit to fly ken ik niet.
    Maar als je je gewoon goed voelt, kun je met jouw termijn prima vliegen!
     
  12. Ocean83

    Ocean83 Bekend lid

    13 mei 2015
    731
    82
    28
    Ik ben rond dat termijn de vorige keer de wereld over gevlogen, dat ging helemaal prima. Ik voelde me ook gewoon goed, dus dat scheelt. Dit jaar gaan we rond hetzelfde termijn met de auto naar Italie, daar zie ik meer tegenop...
     
    lauraa vindt dit leuk.
  13. MIss X

    MIss X Fanatiek lid

    13 dec 2006
    2.876
    714
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Dank voor jullie reacties ☺️
    Ik vind het erg spannend maar wil ook wel graag even echt weg naar het buitenland.
    Voor mijn kids ook.
    Goede tips ik ga mijn verzekering ook even bellen.
     

Deel Deze Pagina