Zwanger van 4e kindje 2018

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Thea23, 20 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Evelientje

    Evelientje Bekend lid

    3 mei 2013
    527
    77
    28
    Hallo allemaal, hier nog iemand die heel graag voor de vierde keer mama wil worden. Mijn eerstvolgende nieuwe cyclus gaan we de eerste poging doen. Ik vind het weer net zo spannend als de vorige drie keren.

    Wij hebben 2 jongens van 13 en bijna 4 en een meisje van 1,5 jaar.
    Na de geboorte van de jongste dachten we compleet te zijn. We kochten een nieuwe auto waar we met z'n vijven in passen. Dit model was er ook in 7-zitter variant, maar die dachten we niet nodig te hebben... Nu dus hopelijk wel!

    In ons huis hebben we nog een klein kamertje over. Hier kan wel een klein kind slappen, maar voor een tiener is het wel wat aan de krappe kant. Maar goed, we denken hier niet nog tien jaar te zullen wonen, dus dat zal geen probleem zijn.

    En wat betreft het je afvragen wat anderen ervan vinden... daar heb ik ook wel over nagedacht, maar nu boeit me dat echt niks meer. Als wij er maar gelukkig van worden.

    Leuk om een groep gevonden te hebben voor mama's met een vierde kinderwens!

    Gefeliciteerd met jullie zwangerschappen Thea en Springboon!
     
    L0nneke, knuffelbeertjuh en Springboon vinden dit leuk.
  2. Springboon

    Springboon VIP lid

    9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    leuk je aan de groep toe te voegen.. welkom :)
     
    Evelientje vindt dit leuk.
  3. Mom86

    Mom86 Fanatiek lid

    8 aug 2015
    3.307
    2.190
    113
    Bij ons zal het in huis ook wel passen. De kleinste kamer wordt nu gebruikt voor opslag babyspullen en dingen die verkocht worden op de rommelmarkt.
    We hebben al een 7 zitter dus dat is ook het probleem niet.

    Veel babyspullen al weggedaan.. maargoed lang leve marktplaats denk ik dan maar.

    M'n man heeft aangegeven dat het absoluut geen nee is. Maar dat er eerst naar de praktische dingen gekeken moet worden...

    Rest alleen oppas.
    Misschien dat m'n moeder nog wilt blijven oppassen mits wij de kids zelf naar school gaan brengen (nu brengt ze de oudste twee wel) denk niet dat ze dat dan wil blijven doen. Houd in dat m'n man z'n werkrooster zal gaan aanpassen...
    Of naar de kinderdagopvang. Wat niet onze eerste keus is.. maargoed we zien wel hoe het lopen gaat.

    Ik ben wel erg bang voor reactie van m'n werkgever... stom he? Die zal wel denken... nog 1?

    Voor nu zetten we het op een laag pitje en wellicht stop ik na de zomer wel met de pil..
     
  4. Evelientje

    Evelientje Bekend lid

    3 mei 2013
    527
    77
    28
    Dank je Springboon :)

    Mom86, tja werkgevers.... mijn toenmalige werkgever had gewoon het lef om bij mijn laatste zwangerschapsaankondiging te vragen of het gepland was. Het moet niet gekker worden.

    Bij ons zal zullen de 2 jongsten naar het kdv gaan. Ik vind het zelf juist leuk en goed voor hun ontwikkeling.
     
  5. knuffelbeertjuh

    3 mrt 2009
    60
    9
    8
    Vrouw
    Volgens mij is het beeld van mensen 2 volwassenen en 2 kinderen en alles wat meer komt snappen ze niet . In mijn omgeving dan iniedergeval
     
    Mamavandrie34 vindt dit leuk.
  6. knuffelbeertjuh

    3 mrt 2009
    60
    9
    8
    Vrouw
    Welkom
     
    Evelientje vindt dit leuk.
  7. knuffelbeertjuh

    3 mrt 2009
    60
    9
    8
    Vrouw
    Pfff vandaag enorme pijnlijke borsten en werd net gewoon misselijk van de wc geur! Oké ik ben nog aan me pil en ben hem paar x vergeten maar dit kunnen ook bijwerkingen zijn van de pil ?
     
  8. Mamavandrie34

    Mamavandrie34 Fanatiek lid

    4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Het lastige is dat werkelijk álles een effect van hormonen kan zijn, alle soorten hormonen lijkt wel ook. Het enige wat je een duidelijk antwoord kan geven is een test :)
     
  9. Dielle

    Dielle Fanatiek lid

    18 dec 2017
    1.583
    1.160
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Hoe gaat het hier?
    Ik ben voorzichtig blij
    Vanmorgen positief getest. Hopelijk blijft ons 4e spruitje zitten :).
     
    Mom86 en Evelientje vinden dit leuk.
  10. Mamavandrie34

    Mamavandrie34 Fanatiek lid

    4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd, wat leuk!
    Hier 11dpo, wat bloed gezien dus verwacht binnenkort mijn memstruatie...
     
  11. Evelientje

    Evelientje Bekend lid

    3 mei 2013
    527
    77
    28
    Zou kunnen, maar hoeft niet. Altijd lastig om te bepalen waar zulke klachten vandaan komen.
     
  12. Evelientje

    Evelientje Bekend lid

    3 mei 2013
    527
    77
    28
    Gefeliciteerd! Hopelijk gaat het deze keer gewoon goed.
     
    Dielle vindt dit leuk.
  13. Mom86

    Mom86 Fanatiek lid

    8 aug 2015
    3.307
    2.190
    113
    Gefeliciteerd !!
     
  14. Dielle

    Dielle Fanatiek lid

    18 dec 2017
    1.583
    1.160
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik denk dat het weer mis gaat.
    Zojuist helder rood bloedverlies gehad.
    Dus weer even afwachten :$
     
  15. Mamavandrie34

    Mamavandrie34 Fanatiek lid

    4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Oh nee... hoe ver ben je nu?
     
  16. Dielle

    Dielle Fanatiek lid

    18 dec 2017
    1.583
    1.160
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Zit pas op 10 dpo maar had een duidelijke test. Ik baal ervan. Dit wordt de 2e in 2mnd
     

    Bijgevoegde bestanden:

  17. L0nneke

    L0nneke Fanatiek lid

    21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Geen goede verstandhouding met je ex als ik het zo lees uit je eerdere bericht. Hier wel een goed contact, gelukkig.
    Fijn dat je kinderen het leuk vinden dat er nog een broertje/zusje komt en dat ze je vriend lief vinden.

    Ik lees inderdaad bij jou ook wat praktische zaken, maar ik denk altijd maar..praktische zaken kunnen altijd opgelost worden.

    Sharan is inderdaad ook een optie, maar zijn wel erg groot en zwaar toch?
     
  18. L0nneke

    L0nneke Fanatiek lid

    21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Dat is inderdaad ook nog een optie, een Peugeot 5008, ik ga me er eens in verdiepen;)
     
  19. L0nneke

    L0nneke Fanatiek lid

    21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Een positieve test. Bloedverlies kan een vmk zijn, maar kan ook wat onschuldigs zijn. Ik duim heel hard voor je dat het positief afloopt deze keer. Sterkte!
     
  20. L0nneke

    L0nneke Fanatiek lid

    21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Evelientje, welkom! Ik hoop dat je snel een positieve test in handen mag hebben:)

    Mom86, hier ben ik ook benieuwd hoe en wat met oppas. Ik ben nu met mijn 1e 3 kids afhankelijk van gastouders/kinderopvang. Geen ouders die iets betekenen. Bij de 4e verwacht ik wel dat de ouders van mijn vriend wat kunnen en willen betekenen, maar nog niets gevraagd, dus zeker weten doen we dat niet.
    Daarbij zorg ik nu 1 van de dagen dat mijn ex de kinderen heeft smorgens wel de kinderen op als hij gaat werken, dus hoe dat dan moet? (k sta dan om 5 uur op om naar zijn huis te gaan en de kids klaar te maken voor school, hij gaat dan werken)

    Reacties werkgever...zal hier ook wel komen hoor..ook van collega's.
    Merk inderdaad dat gezin met 2 toch de 'standaard' is, met 3 wijk je al aardig af..en met 4 helemaal;)
     
    Evelientje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina