Zwanger van baby die misschien komt te overlijden bij/na de geboorte: lotgenoten uitgerekend in 2018

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door iez, 3 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Hallo dames,

    Zijn er nog meer dames zwanger van een baby waarvan bekend is/het vermoeden is dat er weinig kans is dat ze bij de geboorte of na de geboorte gaan overlijden?

    Misschien kunnen we met elkaar meeleven tot de geboorte?

    De normale bevallingslijsten bieden mij net niet genoeg aansluiting omdat daar iedereen alleen maar happy stories heeft en ik met mijn verhaal de sfeer niet daar wil bederven.

    Ik zoek dames die dit jaar gaan bevallen.
     
  2. Tuttebella

    Tuttebella Niet meer actief

    Jeetje wat ontzettend heftig en verdrietig.. Wat is er met je baby aan de hand? (Als je dat wilt delen natuurlijk..)
     
  3. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Mijn baby zijn nieren zijn ziek. Ze produceren geen vruchtwater en daardoor kunnen de longetjes zich waarschijnlijk niet goed ontwikkelen. Het is maar de vraag dan of hij kan ademen na de geboorte. Plus dat als hij kan ademen en de niertjes niet alsnog gaan werken ze eruit moeten.

    Mijn 2e kindje is hieraan overleden.
     
  4. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.411
    4.733
    113
    Wat heftig zeg. Heel veel sterkte
     
  5. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Bedankt
     
  6. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    @iez jeetje wat een spannende zwangerschap zo.

    Ik zit zelf op besloten Facebook groep van destijds mijn dochtertje die te vroeg geboren is.

    "kleine kanjers, ouders van prematuur dysmatuur en ziek geboren kinderen"

    Hier zitten meer ouders met sterrenkunde, spannende zwangerschappen en neonatologie periodes

    Wat doen ze nu met vruchtwater dan? Heb je daarvan ook een tekort?
     
  7. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Lees ik het goed dat dit is van kindjes die al geboren zijn? Die FB-groep?

    Ik heb idd een tekort, zodanig dat het bijna op was vorige week. Daar kunnen ze helaas niet echt iets aan doen. In Ned. willen ziekenhuizen geen amnioninfusie toepassen.
     
  8. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    J
    Ja maar ook ouders die 1e 2e 3e 4e kindje verwachten wat helaas met complicaties verloopt, of dreigende vroeggeboorte . Kortom veel lotgenoten met medische zwangerschap, nicu en neonatologie ervaringen.

    Bij mij was gerekt tot 36 weken, toen was echt op. Maar hier geen nier problematiek. Wel opstart problemen met met name de longetjes.

    Wist niet dat die behandeling helemaal niet gedaan werd. Dacht afhankelijk van termijn. Wel jammer dat iets kan maar niet gedaan wordt
     
  9. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Ik blijf vooralsnog liever anoniem. Misschien dat als mijn kindje niet komt te overlijden ik dan alsnog de FB-groep benader. Bedankt voor de tip!

    Fijn dat je zo lang vruchtwater had. Heb je nog iets gedaan om het aan te vullen? En hoe kwam het dat je water op ging?

    Ja, dat is idd jammer. Maar het is niet anders je moet het toch doen met de zorg die hier is/wordt aangeboden.
     
  10. Dansprinsesje

    Dansprinsesje Fanatiek lid

    15 mrt 2014
    2.913
    3.417
    113
    Zo heftig pff
    Is het dan iets erfelijk?
     
  11. MaLuc

    MaLuc Fanatiek lid

    2 sep 2018
    1.425
    1.026
    113
    Vrouw
    Wat enorm heftig @iez! Heel veel sterkte.
     
  12. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
  13. Dansprinsesje

    Dansprinsesje Fanatiek lid

    15 mrt 2014
    2.913
    3.417
    113
    Ooh zo erg :(
     
  14. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Mochten jullie iemand tegen komen die ook in een situatie zit zoals ik, willen jullie dan hen op deze topic wijzen? Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die dit overkomt.
     
  15. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.939
    4.153
    113
    Beste Iez,

    Wat een nare berichten lees ik hier.
    Ik ben zelf in 2014 bevallen van ons dochtertje met 23.3 weken waarvan we wisten dat ze geen overlevingskans had.
    Haar nieren werkten ook niet (goed). Dit had een andere oorzaak dan bij jullie. Ook mijn vruchtwater werd steeds minder. Ik Googlede me suf, maar ergens las ik: witte druiven eten. Baad het niet, dan.... bakken leeg gegeten. Week erna bleek ik wel iets meer vruchtwater te hebben. Maar of dat echt door de witte druiven kwam...

    Ik wens je heel veel sterkte deze zwangerschap en de tijd er na!
     
  16. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Bedankt. Ik zal eens googlen op witte druiven
     
  17. Luckyme96

    Luckyme96 Bekend lid

    22 mei 2017
    553
    437
    63
    Vrouw
    Hoe gaat het met je @iez ?
     
  18. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Ik wil je topic niet vervuilen en ik begrijp dat je liever lotgenoten vindt dan een aardig berichtje van mij... maar ik kon het niet weg klikken.
    Wat ontzettend heftig meis. Ik ben er stil van :(
     
  19. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Ik heb heel veel spanning gehad afgelopen twee weken.

    Dacht dat bevalling op gang kwam, gelukkig vals alarm. Tot 2x toe. Toen dachten ze dat er iets mis was met het hartje, maar gelukkig niet. Toen meldde het zkh dat als de baby in nood zou zijn ze geen spoedkeizersnede zouden doen omdat de baby ziek is (bij een gezonde baby wel). Dat was een dompert, maar we hebben gevraagd dat ze hun beleid zouden wijzigen en gelukkig hebben ze dat gedaan!

    En nu vooral aftellen en hopen week 36-37 te halen. Al die harde buiken en oefenweeen maken het spannend, maar ik leef bij de dag en elke dag dat ik verder ben is mooi meegenomen.
     
  20. Luckyme96

    Luckyme96 Bekend lid

    22 mei 2017
    553
    437
    63
    Vrouw
    Jeetje, vind het wel heftig dat het ziekenhuis dat zo zegt? Bedoel, er is toch nog niks zeker over hoe het precies met de baby zal gaan na de geboorte? Echt 1000x excuus als ik je hierin verkeerd heb begrepen. Ik zat bij je in het nov 2017 kletsgroepje, meid wat heb jij al veel meegemaakt. :(Ik hoop vurig, echt vurig dat jij over een aantal weken een mooie gezonde baby in je armen mag sluiten..
    ik blijf aan je denken!! Sterkte en heel veel kracht gewenst in deze onmenselijk onzekere tijd!!❤️❤️
     

Deel Deze Pagina