zwanger van een coke verslaafde

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door dunga, 3 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dunga

    dunga Lid

    20 feb 2008
    48
    0
    0
    medewerker thuiszorg
    Rozenburg
    hallo allemaal ik ban nu 18 weken zwanger...........en sta er eigenlijk practisch alleen voor.
    Ik heb al meer dan 5 jaar een relatie met mijn vriend. Mijn vriend is regelamtig depressief geweesd en heeft een moeilijke jeugd gehad.
    Afgelopen jaar heeft zijn moeder zelfmoord gepleegd en dit heeft hij nog steeds niet kunnen verwerken. In dezelfde periode ben ik ook niet gepland zwanger geworden. Samen waren we er echt blij mee en mijn vriend is al bijna gelijk met de kinderkamer begonnen.
    Helaas gaat het nu steeds slechter met hem, gebruikt hij weekelijks en deze dagen dagelijks cocaïne, komt daardoor snachts niet thuis, is snel geïrriteerd, ziet eruit als een spook, verpand steeds zijn rijbewijs enzo voor geld om te gebruken (ik heb hierdoor zijn geld in beheer), maar moet hem toch steeds weer geld geven.
    En hierbij komt ook nog eens dat hij drager is van een chromosoomtranslocatie en ik een vruchtwaterpunctie heb laten doen omadat de kans op een mongooltje erg groot is en ik krijg volgende week de uitslag.
    Ik terk dit allemaal niet meer helemaal en weet niet meer wat ik moet doen.
    Mijn vrienden en familie weten niets van zijn coke gebruike, en zijn familie boeit het niet echt.
    Sorry hoor moest het ff kwijt!
     
  2. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Sjeetje da''s niet niks.. Begrijpelijk dat je je hart even moest luchten. Helaas heb ik geen tips voor je, maar wil je dat jouw (jullie) kindje opgroeit in zo'n gezin? met n papa aan de drugs?
     
  3. jeetje meid!
    das nogal wat..
    moeilijke situatie maarzou je willen dat je kindje opgroeid tussen de drugs? of iig met een vader die er bij loopt als een vaatdoek door drugsgebruik?
    misschien moet je hem daar es mee confronteren en goed nadenken wat jezelf wilt voor jezelf en jullie kindje!
    sterkte met de situatie
     
  4. jessy77

    jessy77 VIP lid

    9 aug 2007
    8.604
    5.886
    113
    Pfff lastige situatie zeg! Heeft je vriend zelf wel in de gaten dat het zo niet langer kan en dat ie verkeerd bezig is? Zo ja zou het misschien een optie kunnen zijn om (samen) hulp te zoeken? Ziet ie zn probleem niet dan wordt het natuurlijk allemaal wat lastiger en dan zou je wellicht voor jezelf en voor je kindje keuzes moeten gaan maken. Moeilijk hoor..Wil je iig heel veel sterkte wensen!

    Liefs Jessy
     
  5. kimm1988

    kimm1988 Fanatiek lid

    27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    lastige situatie meis...

    misschien een idee om langs de huisarts te gaan. het is voor jullie alle 3 niet goed om zo door te leven

    het is ook schadelijk voor de baby

    misschien dat julile huisarts iets weet

    heel veel sterkte ermee
     
  6. klingel

    klingel VIP lid

    15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    lieve dunga,
    wat moeilijk voor je.
    ik denk dat je hulp moet zoeken. ten eerste voor jezelf en je kindje (advies, steun, etc) en ten tweede voor je vriend.
    hij moet inzien dat zijn verslaving en levensstijl niet past bij een onschuldig kindje.
    als hij geen hulp wil (hetgeen hij wel verdient, hij heeft het zwaar gehad) dan zou ik ondanks dat het je pijn en verdriet zal doen, kiezen voor een veilig en gezond leven samen met je kindje, .. .zonder hem.

    als hij hulp accepteert en zijn verslaving de baas is, kan hij als vader en partner wellicht weer bij jullie komen.

    ik wens je heel erg veel sterkte.
    ga alsjeblieft heel snel met iemand praten; je huisarts kan je doorverwijzen.
    met hulp kan het allemaal een stuk beter worden voor jullie alle 3.

    ps. schaam je niet; het is bewonderingswaardig hoe jij je in deze moeilijke situatie probeert staande te houden.

    nogmaals sterkte en liefs.
     
  7. ThunderAngel

    ThunderAngel Fanatiek lid

    26 aug 2007
    1.684
    0
    0
    Apeldoorn
    Oh meid dat is zeker niet niks!

    Ik weet niet waar je woont, maar hier in Gelderland heb je Tactus en die kunnen je vriend misschien helpen (elders in het land heb je ook wel dit soort instellingen).
    Want dit is wel iets waar hij hulp bij nodig heeft.

    Als hij zo blij is met het kindje dat op komst is moet hij dat wel bewijzen vind je niet? Hij kan natuurlijk wel vol enthousiasme aan de kinderkamer beginnen, is ook heel lief natuurlijk, waarschijnlijk heeft hij er ook de beste intenties mee...maar veel effectiever zou zijn van die teringzooi af te blijven, daar heeft jullie ongeboren kindje straks veel en veel meer aan!

    Geloof me, ik spreek uit ervaring...ik ben ook ongepland zwanger geraakt van iemand die cocaïne rookte...en bovendien heel veel dronk.
    Wat ik heb gedaan tijdens mijn zwangerschap is alle contacten afgebroken, ik heb niet meer gereageerd op SMS'jes, mailtjes, brieven, telefoontjes...
    Ben mijn hele zwangerschap alleen geweest en geloof me daar word je ontzettend sterk van!

    Inmiddels is ex wel clean, en ziet hij zijn zoontje ook zo nu en dan...maar ooit meer echt bij elkaar komen en een happy family beginnen dat zie ik echt nooit meer gebeuren, hoe graag ik het ook zou willen.

    Kies voor je kindje in de eerste plaats, en in de tweede plaats voor jezelf. Je moet er toch niet aan denken dat je kindje straks opgroeit in zo'n gezin? Papa 's nachts de hort op, looking for some dope...god weet waartoe hij in staat is t.o.v de baby als hij weer eens teveel gebruikt heeft en helemaal paranoïa word (want DAT doet crack-cocaine met je!)

    Iig heel veel sterkte en wijsheid toegewenst in deze moeilijke tijd!
     
  8. marsab

    marsab VIP lid

    6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Meid, veel sterkte!

    Ik wil alleen 1 ding kwijt: Kies altijd voor je kindje! En kijk wat het beste voor hem/ haar is...
     
  9. ThunderAngel

    ThunderAngel Fanatiek lid

    26 aug 2007
    1.684
    0
    0
    Apeldoorn
    Dunga, hoe gaat het nu?
     
  10. dunga

    dunga Lid

    20 feb 2008
    48
    0
    0
    medewerker thuiszorg
    Rozenburg
    Ik heb mijn vriend de kans gegeven om hulp te zoeken, maar hij heeft al te vaak gezecht dat hij hulp wil zoeken, maar doet dat dan vervolgens niet.
    Hij zit al 3 weken thuis, en heeft mij en de arbo beloofd maandag weer te gaan werken en samen naar de bouwman kliniek te gaan naar een intake gesprek.
    Maar helaas hij is nu weer de hort op.
    Ik geef hem tot maandag nog een kans.......en anders zal ik het toch alleen moeten gaan doen. De huissleutel heb ik al van hem afgenomen.
    Gisteren waren we voor de 20 weken echo geweesd en alles is goed.
    Wel wordt mijn zoontje helaas drager van een chromosoom translocatie.
    Ik vind het al erg dat ik mijn kind geen goede genen mee geef en dan ook nog eens een verslaafde vader. Daarom heb ik mijn vriend verteld dat als hij nu niet kan stoppen met die zooi hij zijn kind en mij niet zal zien totdat hij weer clean is.
    Maar ik vind het wel dood eng om het allemaal alleen te doen.......hoe moet het dan met werk, ik werk nu als alpha hulp? En hoe zit het dan met de rekeningen en een eventuele uitkering, ik heb geen familie in de buurt om mijn kind op te vangen en door mijn vriend ben ik eigenlijk al mijn vrienden kwijt geraakt en ik woon nu in een leuk huurhuisje, maar heb ook nog mijn appartement in Rotterdam-Zuid te koop staan......?
     
  11. klingel

    klingel VIP lid

    15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    lieve dunga,

    ik denk dat je goed bezig bent.
    je hebt je vriend duidelijk gezegd waar het op staat en hem duidelijk gemaakt dat als hij geen hulp zoekt en clean wordt, de consequenties zijn dat hij jou en jullie zoon zal verliezen (totdat hij wellicht ooit weer clean is)
    ik vind dit heel goed van je want je beschermt jezelf en je zoontje.
    het feit dat hij nu weer de hort op is geeft aan dat zijn verslaving sterker is dan al het andere, zelfs sterker dan zijn wil om er te zijn voor jou en jullie zoon.
    dit is een harde conclusie maar het is nou eenmaal zo!
    ik weet niet wat je maandag van plan bent, maar als je zegt dat hij al vele kansen en hulpaanbiedingen heeft laten schieten... laat maandag dan ook de laatste kans zijn. echt.

    zorg dat je je zoon een veilige omgeving geeft zonder verslaafde vader.
    ik weet zeker dat je het wel alleen kan. sterker nog; ik denk dat je het beter alleen kan dan met hem zoals hij nu is!

    je huis in rotterdam staat nog te koop? hopen dat dat snel verkocht wordt.. en je huurhuis, wil je daar blijven?
    over geld en rekeningen, ik snap dat je je daar zorgen om maakt.
    er moeten instanties zijn die alleenstaande moeders (zeker met jouw achtergrond en die van je vriend) bijstaan, ook financieel.
    misschien kan je er over praten met je huisarts?

    wat naar dat je zoon de drager is van dat chromosoom. ik heb er geen verstand van wat dat betekent, is het ernstig?

    meid, je zit in een moeilijke situatie, ik leef echt met je mee.
    wat jij moet proberen te doen is kiezen voor jezelf en je kind.
    je klinkt sterk, door je onzekerheid heen.

    ik adviseer je te gaan praten met je huisarts, en hulp te zoeken.
    misschien is verhuizen naar een andere omgeving, waar je wellicht ook niet word herinnerd aan de ellende van nu, een optie.
    misschien moet je wat dichter bij vrienden/familie gaan wonen...

    en sowieso toch weer eens (beter) contact proberen te leggen met je familie?

    ik weet het ook niet allemaal ik schrijf maar gewoon wat in mij op komt.

    wat ik echter zeker weet is dat dat onschuldige kleintje in jouw buik een veilige liefdevolle omgeving verdient en ik weet zeker dat je dat aankan in je eentje al is het nog zo moeilijk en niet zoals je je had voorgesteld.


    ik wens je heeeeel veel succes,
    wees sterk, ook naar je vriend toe.

    veel liefs,
    klingel.
     
  12. Kaatje85

    Kaatje85 VIP lid

    14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Jeetje Dunga wat een moeilijke situatie.
    Een verslaafde stopt pas als hij er zelf 100% achter staat. Zou hem idd voor de keus zetten.
    Afkicken of jij en de baby.

    Hoe moeilijk het ook is ( en misschien makkelijk voor mij praten dan voor jou) maar ik zou toch voor je eigen geluk en het geluk van je baby gaan.

    Ik zou mijn baby tenminste niet willen laten opgroeien met een verslaafde vader als voorbeeld.

    Succes.
     
  13. ThunderAngel

    ThunderAngel Fanatiek lid

    26 aug 2007
    1.684
    0
    0
    Apeldoorn
    Je bent goed bezig lieve meid, heel goed dat je nu een doel en grens stelt (maandag écht hulp gaan zoeken!)

    Probeer je er ook aan te houden, niet over je eigen gestelde grenzen heen te gaan, iets wat nog wel eens heel moeilijk kan worden, want je houd van die man en daardoor ben je snel geneigd alles weer opzij te schuiven voor hem. Hij is verslaafd, maar jij bent evengoed verslaafd. Aan hem.

    Wat je nu moet doen, en je klinkt heel verstandig en zeker wel in staat dit te doen, is kiezen voor de beeb, ook al wil je vriend ineens geen hulp meer zoeken, met de een of andere kutsmoes. Uitstellen mag ook geen optie zijn, hij moet het doen liever gisteren dan vandaag!

    Jij gaat straks zijn zoon baren, lijkt me niet meer dan redelijk dat hij dan ook consessies doet. En in zijn geval is dat dus clean worden. Rome is niet in 1 dag gebouwd dus het is een heel lang proces dat afkicken. Eventueel kun je hem erin steunen. Maar nogmaals, kies in de eerste instantie voor de beeb. Als hij één keer de fout in gaat, géén kansen meer!

    Nogmaals veel sterkte en je bent een sterke meid! Zet 'm op voor jou en je (ongeboren) ventje!
     
  14. Lola1982

    Lola1982 VIP lid

    16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Jeetje wat een verhaal zeg!
    Ik wil je ten eerste heel veel sterkte wensen!

    Ik wil je niet ontmoedigen maar iemand "dwingen" te stoppen met die troep gaat niet werken! Het moet uit iemand zelf komen en onder druk van familie, vrienden of in jou geval van je vriendin gaat niet werken.
    Hij kan zich laten opnemen, maar als die motivatie er niet is, komt hij weer buiten en dan is er een grote kans dat hij zo weer een dealer opzoekt.
    Ik wil niet zeggen dat dit bij jou vriend het geval is, maar ik werk zelf in de verslavingszorg. Ik krijg ook te maken met familieleden of partners die willen dat hun vader/zus/man afkickt, maar vaak slaagt dit niet echt.
    Misschien dat het wel lukt, maar je moet zeker in je achterhoofd houden dat onder druk verslaafden niet echt kunnen afkicken!

    Ik denk dat het belangrijk is om je eigen grenzen goed te stellen. Duidelijk maken wat jij wilt, maar volgens mij ben je daar al goed mee bezig!

    Kies voor je kindje en als hij wijs is stopt hij met die troep, maar ga voor je zoontje!
    Liefs Lola
     
  15. ThunderAngel

    ThunderAngel Fanatiek lid

    26 aug 2007
    1.684
    0
    0
    Apeldoorn
    En Dunga, hoe staat het er nu voor?
     
  16. Kaatje85

    Kaatje85 VIP lid

    14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    ja dat vroeg ik me eigenlijk ook al af
     
  17. Niet meer actief

    Ik weet dat dit keihard klinkt en eerlijk gezegd: zo is het ook bedoeld...

    STAP ERUIT!
    Een verslaafde geeft niets dan problemen (geld, overlast, agressie etc) omdat maar één ding belangrijk is: de volgende shot! Jij en je kindje zullen zolang hij verslaafd is NOOIT op de eerste plaatskomen! Neem contact op met bijvoorbeeld de Jellinek - Mentrum en laat hen jou adviseren.
    Er staan een heleboel tips op de site.

    www.jellinek.nl of bel: Jellinek Preventie op nummer 020-4087774 ma t/m do tussen 15.00 en 17.00 uur.

    Heel veel sterkte! En niet vergeten: jij bent meer waard!
     
  18. spirit70

    spirit70 Fanatiek lid

    3 sep 2007
    1.389
    0
    0
    Friesland
    Je schrijft in dit topic dat je niet gepland zwanger bent geraakt maar ergens anders schrijf je dat je na 3 weken gestopt te zijn met de pil al zwanger was! Je schrijft er wel blij dat het niet zo snel had gehoeven maar dat je er wel mega blij mee bent. Toen je stopte met de pil wist je ook al dat je een verslaafde vriend had of dacht je dat hij die rommel nu wel zou laten staan? Verder ga je nu pas nadenken over de financiele gevolgen die het kan hebben als je er alleen voor komt te staan. Denk dat het financiel niets uitmaakt dat je er alleen voor komt te staan want als je bij je vriend blijft maakt ie alles op aan drugs en maakt je kindje alle ellende hiervan ook mee. Mijn mening over je verhaal is dus dat je hier zelf een heel erg groot aandeel in hebt want je wist dat ie verslaafd is en dan toch stoppen met de pil. De volgorde had beter andersom kunnen zijn, eerst afkicken en dan maar eens een jaarte aanzien of ie er echt af kan blijven en dan pas aan kinderen gaan denken!
    Ik werk zelf in een instelling waar ook een afdeling is voor verslaafde mensen en ik weet dus uit ervaring dat bijna iedere verslaafde de fout weer in gaat.
    Ik wil je helemaal niet aanvallen maar ik kan er niet zo goed tegen als hier word geschreven door jou dat je ongepland zwanger bent geworden maar dat dat helemaal niet waar is, maar je moet nu verder en mijn raad aan jou is ga helemaal voor je kindje en kap met een verslaafde vriend!
     
  19. limidje

    limidje Actief lid

    11 mrt 2008
    114
    0
    0
    huisvrouw/postbode
    ijsselmuiden
    het is inderdaad moeilijk
    maar ik wens je alle sterkte toe
     
  20. dunga

    dunga Lid

    20 feb 2008
    48
    0
    0
    medewerker thuiszorg
    Rozenburg
    een update. Mijn vriend heeft idd hulp gezocht, en is alweer drie keertjes op gesprek geweesd en hij komt er tot nu toe posietief vandaan, de 5de keer is het de bedoeling dat ik ook mee ga. Hij wil wel stoppen ,maar als er dan weer een tegenslag in zijn leven is vergeet hij dit weer en is de verslaving het enige waar hij mee bezig is.
    Vrijdag ben ik naar de verloskundige geweesd in het emc voor de 20 weken echo.........alles zag er goed uit.........maar de baby lag met de rug naar buiten zodat niet alles zichtbaar is en de verloskundige denkt dat er te weinig vruchtwater is, wat weer op nier problemen kunnen duiden.....komende donderdag moet ik terug komen voor een uitgebreide echo met een geneacoloog en kinderarts die volgens de verloskundige meer dan een uur duurt.........
    Dus ik blijf maar stressen.
    Mijn vriend is zeker 5 jaar geleden ook verslaafd geweesd, maar heeft daarna niet meer gebruikt. Ik ben rond dezelfde tijd zwanger geworden als dat zijn moeder zelfmoord heeft gepleegd, en de eerste tijd wist ik niet dat mijn vriend weer gebruikte.....dus toen ik stopte met de pil was mijn vriend gewoon clean en leefde zijn moeder ook nog.
     

Deel Deze Pagina