zwanger van een tweeling

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door moeke01, 25 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moeke01

    moeke01 Actief lid

    3 mrt 2011
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi,

    Ik weet dat er een club tweelingmama's is, maar daar zijn heel veel dames waarvan de kinderen al ouder zijn etc en erg actief op FB. Vandaar dat ik een nieuwe onderwerp heb gestart.

    Ik ben nu 16 weken van een tweeling door icsi. en vind het erg leuk om met meer mama's in spe te kletsen over de zwangerschap en alles wat er gebeurd en wat we nodig hebben.

    dus wie kletst er met me mee.
     
  2. dewy

    dewy Actief lid

    4 apr 2012
    289
    0
    0
    NULL
    NULL
    leuk! Ik ben inmiddels alweer 21+5 weken zwanger van onze 2 eiige tweeling.
     
  3. moeke01

    moeke01 Actief lid

    3 mrt 2011
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi Dewy,

    leuk dat je reageerd. hoe gaat je zwangerschap? heb je 20weken echo al gehad, zo ja alles gezond?
     
  4. dewy

    dewy Actief lid

    4 apr 2012
    289
    0
    0
    NULL
    NULL
    Met de zwangerschap gaat het heel erg goed. Had met 16 weken erg veel last van harde buiken dus in overleg besloten om te stoppen met werken. Sinds ik gestopt ben heb ik een super zwangerschap. De 20 wekenecho hebben we vorige week gehad en onze zoon en dochter zijn helemaal goed gekeurd. Zaten op het gewicht en de lengte van een 1 ling zwangerschap dus beter kan niet.

    En hoe bevald het jou? Vindt je het zwaar een tweeling zwangerschap?
     
  5. fenyalara

    fenyalara Actief lid

    28 jul 2009
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo hallo

    Wij zijn vandaag 12+1 van onze tweeiige tweeling hebben vandaag echo gehad en ze doen het super, mijn bloeddruk was goed en ze hebben 6 buisjes bloed afgenomen.. Ben echt super super verkouden de laatste paar dagen maar verder gaat het heel goed..

    xxx
     
  6. Sinja

    Sinja Fanatiek lid

    4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    We lopen bijna gelijk ts :D
    Ik ben vandaag 16 weken en 3 dagen, ook zwanger dmv ICSI :)
     
  7. Saarr

    Saarr Actief lid

    29 jan 2011
    459
    0
    16
    Leuk ik ben 13 mei bevallen van een 1 eiige tweeling(jongens), ze zijn nog geen twee weken oud. En ik kan jullie vertellen het is echt ontzettend speciaal om een tweeling te mogen krijgen.
     
  8. moeke01

    moeke01 Actief lid

    3 mrt 2011
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    dewy: wat leuk een jongen en een meisje. hoe lang duurde de 20weken echo? zwangerschap gaat goede kant op. erg misselijk geweest en weinig energie.

    fenylara: leuk om hier ook met je te kletsen. zal Benji ook nog even pb'tje sturen.

    Sinja: wat fijn dat de icsi ook bij jullie een zwangerschap heeft. en we zijn idd bijna even ver. hoe voel jij je? zie dat je ook een dochter hebt. onze zoon is uit 2009 en even liggen is er helaas niet meer bij, want slaapt meestal niet 's middags. kun jij nog wel slapen.

    Hier: gaat alles goed. mijn schoonzus heeft een tweeling van 3 en wil de kinderwagen wel verkopen. maar even kijken of het wat is en blijf toch twijfelen om spullen van familie te kopen. de maxicosi kan hier niet opgeklikt worden ( kon bij onze 1ste wel) twijfel of we het met 2 wel gaan gebruiken.
     
  9. dewy

    dewy Actief lid

    4 apr 2012
    289
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn 20 weken echo duurde maar 3 kwartier. Ik moet er wel bij zeggen dat wij een extra uitgebreide echo hebben gehad omdat ik een broertje met het charge syndroom heb. Onze zoon en dochter werkten alle twee erg goed mee en lieten zich super goed meten enz. We hebben zelfs de huig zien zitten:p Zal nog ff een foto van mn buik erbij doen:$ De foto is vandaag gemaakt.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  10. Nummer 10

    Nummer 10 Actief lid

    2 feb 2012
    382
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik doe ook mee als het mag :) Ik mis een beetje een topic waar voornamelijk zwangere tweelingmamam's komen. Op het andere topic zijn er zoveel, dat ik vaak niet goed weet wie nou wie is. Bij veel is de tweeling inmiddels geboren en dat zijn weer hele andere (ook leuke) verhalen.

    Ik ben nu ruim 22 weken van een tweeling. Alles was met de 20 weken echo helemaal perfect. Ze groeien goed op schema en zijn lekker actief. Ze hebben alles apart zoals vruchtzak en placenta. Volgens de gyn is de kans dan 97% op twee-eiig, maar bestaat er nog 3% kans dat ze één-eiig zijn.

    @moeke01, waarom vind je het lastig om dingen van familie te kopen? Omdat het 'kopen' binnen de familie een vreemd gevoel geeft? Of omdat je de verplichting voelt om iets te kopen wat je eigenlijk helemaal niet hebben wil? Of een andere reden?
    Wij krijgen nu van alle kanten dingen aangeboden omdat het er twee zijn en ik leer nu echt om nee te zeggen. Bij mijn dochter nam ik alles bijna aan, ook al wilde ik het niet echt hebben, ik wilde mensen niet voor hun hoofd stoten. Nu ben ik veel selectiever. We hebben al zo weinig ruimte straks, dus alleen dingen die ik ook echt wil hebben.

    @dewy, hoeveel harde buiken had je toen je nog werkte? ik merk dat werken zwaarder en zwaarder begint te vallen. Ik werk wel 2 uur per dag minder (dus 6 ipv 8) maar het valt niet mee. Veel harde buiken idd ook.
     
  11. bosaatje

    bosaatje Actief lid

    30 mrt 2012
    124
    0
    0
    ' s Gravenzande
    Hou meiden,

    Mag ik hier ook meeschrijven:p
    Nu precies 25 weken in verwachting van ons 3e en 4 e kindje.
    Schrijf ook op het andere topic, maar net als nummer 10 ,loopt het daar nogal door elkaar

    Hier ook alles goed met de 20 weken echo, die bijn a anderhalf uur duurde , de beebs wilde niet erg meewerken
    Vorige week weer n groei echo gehad en ze wogen rond de 700 gram.
    Mijn buik is wel enorm , iedereen denkt dat ik al moet bevallen..pfff

    Afgelopen dagen wel heerlijk naar t strand geweest met de kids , dat ging best goed

    Sinds vorige week gestopt met werken ivm veel buikpijn. Sindsdien gaat veel beter en kan ik nu lekker genieten.

    Zijn jullie al begonnen met het kamertje? Hier is hij al af dankzij mn man enn mn vader:)
     
  12. dewy

    dewy Actief lid

    4 apr 2012
    289
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ nummer10 ik had ze eigenlijk contant ik kon nog geen rondje meer met de hond wandelen:$ ze deden op een gegeven moment zelfs in rust pijn dus vandaar dat ik toen gestopt ben met werken.

    Enne welkom nieuwe zwangere mama`s.:D
     
  13. dewy

    dewy Actief lid

    4 apr 2012
    289
    0
    0
    NULL
    NULL
    het kamertje is nog niet af. ik heb wel al een muurschildering gemaakt en volgende week komen de meubeltjes.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  14. fenyalara

    fenyalara Actief lid

    28 jul 2009
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    goedemorgen

    wat veel tweeling mamas to be. ken er weinig persoonlijk dus dit is wel erg leuk..

    wij hebben de babykamer nog niet af,nog niet eens aan begonnen wel al besteld. we hebben bedacht dat we de babykamer met 30 weken zwangerschap af willen hebben en dat duurt nog kei lang.

    we hebben al een kamertje,wagen,tweelingbox en maxicosis en een hele kast vol met kadootjes..

    we weten al wel wat we willen met de babykamer maar eerst graag weten wat ze zijn.. en voor mijn gevoel duurt het nog kei lang..

    ik heb zo een afspraak met de verpleegkundige van de gyn.. heb niet precies begrepen waarom maar zal zo wel zien.. de gyn wil ons 1x in 3 weken zien en daar tussen steeds afspraak met verpleegkundige wij vinden het prima..
    Manlief wilde graag mee maar komt uit de nachtdienst, en heeft weinig geslapen het afgelopen weekend dus ..maar ff alleen maar dat zal wel goed komen.. Gaan jullie steeds samen??

    Hebben jullie al besloten of jullie een peet oom en tante of knuffel oom en tante willen? en of je dan dubbel doet?? ik vind het lastig.

    fijne dag kuzz
     
  15. ikke175

    ikke175 Fanatiek lid

    30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

    Ik zag het onderwerp gister al voorbij komen en dacht...ik zal ook eens reageren. Wat leuk moeke dat je een nieuw onderwerp hebt gestart. Ik was al aan het mee schrijven met het andere clubje, maar idd al veel mama's die bevallen zijn.

    Ik ben ook in verwachting van een tweeling. Nu dus 15+6... van een 2 eiige tweeling. Dit d.m.v. Clomid... Helemaal happy natuurlijk :D

    Kinderkamer, wel al alles besteld 2 weken geleden, en dit komen ze over 6 weken leveren. Dus dan hebben we zowat alles bij elkaar. Over iets langer dan 4 weken de 20 weken echo. Ben benieuwd of ze kunnen zien wat het worden ( als ze er goed voor gaan liggen )...

    Afspraken, mijn vriend en ik gaan als het kan elke keer samen. Ben nu 2x alleen geweest omdat vriend ziek was... maar dat is dus een uitzondering.

    Peettante/ oom, Wij hebben ervoor gekozen om per kindje 1 knuffeltante te pakken. We weten anders niet hoe we dat moeten doen... hihi... de knuffeltantes weten het nog niet... ja 1 wel... en die vond het kei leuk... alleen willen we eerst weten wat het worden zodat we dan een keuze kunnen maken wie van wie wordt om het zo maar te zeggen...

    Ik vind het echt super bijzonder om in verwachting te zijn van een tweeling. En idd... die buik groeit hard zeg... als ik zeg dat ik (bijna ) 16 weken ben zie ik ze al kijken.... hihi... wel leuk :)
     
  16. dewy

    dewy Actief lid

    4 apr 2012
    289
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zijn tot de 12 weken iedere keer samen naar de afspraken geweest. Mijn man is met de 20 weken echo natuurlijk wel mee geweest maar alle andere afspraken gaat hij niet mee. Als er belangrijke echo`s of onderzoeken zijn dan wel. En er zijn zoveel mensen in mijn omgeving die een keer mee willen naar de echo dat ik van alle afspraken nog maar 1x alleen geweest ben:p

    Wij hebben ervoor gekozen om voor alle2 onze kindjes 2 dezelfde verwen tante`s te kiezen.

    Voelen jullie de wondertjes ook al bewegen? Of nog niet?
     
  17. bosaatje

    bosaatje Actief lid

    30 mrt 2012
    124
    0
    0
    ' s Gravenzande
    Hoi

    Mijn man gaat bijna niet mee, uiteraard is hij wel meegeweest bij de 20 weken echo. En inhe begin en met de vlokentest die ik heb laten doen , maar ik moet elke 3 weken
    En tot nu toe wil er altijd wel iemand mee, iedereen vindt een echo van een tweeling bijzonder

    Ik voelde mn ukkies al snel rond 13 weken, 1 placenta ligt voor en 1 achter dat verschil voel ik wel.
    En nu met 25 weken trappen ze echt hard, gisteravond wilde ik slapen , maar de beebs duidelijk net. Haha

    Dewy , wat een mooie muurschildering , zo crea ben ik niet hoor. Ons kamertje is paars met wit en zilver.
    Mooie buikfoto ook, ik zal er ook eens 1 plaatsen.
    Ben ook wel nieuwsgierig naar de andere buikjes ?

    Vandaag met de kids naar plaswijkpark geweest, Was erg leuk ondanks de regenbuien.
    Merk wel dat ik snel zere voeten heb , verder gelukkig nergens last van, nu lekker de rest van de avond op de bank:D
     
  18. Nummer 10

    Nummer 10 Actief lid

    2 feb 2012
    382
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tot nu toe is mijn vriend bij alle bezoeken mee geweest. De volgende controle zal hij niet mee gaan omdat het gewoon routine is en het niet handig uitkomt. Ik denk dat hij bij de groeiecho's (vanaf ca 28 weken elke 4 weken) zoveel mogelijk gaat proberen mee te gaan en de rest alleen als het zo uitkomt.

    Kinderkamer hoeven we niet te maken, daar hebben we geen ruimte voor ;) wel moeten we nog veel opruimen en ruimte maken bij ons op de slaapkamer (eerste maanden) en vervolgens bij dochter op de kamer. We hebben nog niets gekocht, hebben ook erg weinig nodig. Alleen nog een tweelingwandelwagen en een tweede maxi cosi (maar die krijg je er bij de baby-dump vaak bij)
    Verder nog wat dingen als een boxkleed, aankleedkussen etc, maar een gedeelte daarvan vragen we als kraamcadeautje denk ik. De rest hebben we, lenen we (wiegjes bv) of krijgen we (kinderstoelen bv)

    Wij doen verder niet aan peettante's of verwentante's.

    @dewy, daar begin ik nu ook last van te krijgen, bij elk wandelingetje een harde buik, al is het alleen maar naar de wc toe... maandag maar eens voorleggen aan de gyn.

    Bewegen doen ze heel veel. Terwijl ik dit typ zit ik met een blote buik te kijken hoe mijn buik op en neer gaat :D Heerlijk! Af en toe lijken die 8 ledematen ook wel echt op een octopus daarbinnen.

    Leuk dat het wat drukker wordt hier!
     
  19. moeke01

    moeke01 Actief lid

    3 mrt 2011
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    geweldig dat er zoveel dames meeschrijven. erg leuk om te lezen en te zien.
    wat vervelend dat er dames zijn die al veel last hebben van harde buiken en daarom moeten stoppen met werken. rustig aan maar.

    hier ook geen peetoom, tante etc. hebben genoeg broers en zussen die allemaal blij met de kleintjes zijn.

    hier ook nog geen kinderkamer, wat we hebben nog helemaal niets gekocht. kan me er nog niet toezetten. nog steeds vreemd onderbuik gevoel. morgen weer echo dan maar eens aan de slag.

    wat betreft spullen kopen van familie. op zich vind ik dat niet zo'n probleem. Ken alleen de kinderwagen niet. hij heet holland blond spider. kan wel plaatjes etc vinden. Ziet er nog keurig uit, maar de maxicosi kun je er niet op klikken dat is dan weer jammer.

    hebben jullie al een kinderwagen en zo ja, welke?

    dames: wat fijn dat jullie de kleintjes al goed voelen. lijkt mij een heerlijk maar vreemd gevoel. voelen jullie ze echt al op vaste tijden?

    Dewy: wat een prachtige tekening. ben benieuwd naar de meubels van je kinderkamer?
     
  20. bosaatje

    bosaatje Actief lid

    30 mrt 2012
    124
    0
    0
    ' s Gravenzande
    Nummer 10. Ik had t ook elke x als ik opsta een harde buik en die bleef ook hard zelfs na een halve winkelstraat te hebben gelopen
    De gyn.zei dat ik rustiger op moest staan en heel langzaam lopen, bij mij hielp dat wel
    En de laatste weken is het ook een stuk minder :)

    Ik voel de beebs het meest als ik rustig ga zitten of liggen , dan zie je ook aan alle kanten mn buik bewegen, ze reageren ook erg op de hand van mijn man

    @Moeke , leuk morgen de echo , geniet ervan !
     

Deel Deze Pagina