Zwanger van een tweeling

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MammainSpe22, 5 mei 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MammainSpe22

    4 apr 2022
    13
    2
    3
    Vrouw
    Hoi allemaal,

    Zoals de titel het al zegt. Een tweeling! We hadden geen hele sterke kinderwens, had ook heel veel problemen op hormonaal gebied. We besloten toch om voor een kindje te gaan.

    Hoe bijzonder ik het ook vind, ik leef niet op een roze wolk. Ik vind het erg spannend, soms ook bijzonder eng, hoe gaan we dit allemaal doen?! Daarnaast baal ik ook enorm dat ik het tot nu toe niet mega leuk vind. Met name dat laatste is iets waar ik erg op had gehoopt.

    Sorry voor alle wensmamma’s ik kan mij goed voorstellen dat dit topic misschien niet fijn is om te lezen.

    Ik hoop op tips, is dit voor sommige mamma’s herkenbaar?
     
  2. MammainSpe22

    4 apr 2022
    13
    2
    3
    Vrouw
    Ik had mijn bericht in het verkeerde forum geplaatst. Ben benieuwd naar de reacties of iemand zich een beetje herkent in dit verhaal of goede tips voor mij heeft :)
     
  3. kimmv2

    kimmv2 Bekend lid

    7 mei 2015
    854
    353
    63
    Het eerste wat ik dacht toen de test positief was bij de oudste was "shit wat heb ik gedaan?"

    Ik denk dat het vrij normaal is dat je meer gevoelens hebt dan alleen maar leuk.
    Zon zwangerschap is nieuw, wennen en een verrassing dat het er 2 zijn, ik denk dat je jezelf de tijd moet geven.

    Het is goed dat je jezelf bewust bent maar probeer het niet te laten leiden.
     
  4. Gwenvd

    Gwenvd Bekend lid

    3 dec 2017
    703
    554
    93
    Vrouw
    Ik denk dat het heel verschillend is hoe iedereen zich voelt. Je leest vooral de verliefde verhalen maar genoeg die zich anders voelen.

    doen de hormonen ook trouwens! Ik wilde altijd zoveel mogelijk kinderen, kon niet wachten o mzwanger te zijn, leek me het mooiste ban de wereld, tot ik zwanger was. Niks roze wolk.
    Ik voelde me bij de 2e ook niet heel blij. Ook wel spijt gevoelend gehad, ik zat niet op een roze wolk, niet trots op mijn buik, voelde me niet mooi…

    maar ik ben wel heel blij met mijn 2 kinderen, heb nu ook echt geen spijt meer hoor haha
     
  5. Lovieyou

    Lovieyou Fanatiek lid

    3 sep 2021
    1.122
    851
    113
    Vrouw
    Oh ik had de eerste keer ook helemaal geen roze wolk. Ik begrijp nooit zo goed hoe mensen op een roze wolk komen als je niet weet wat je kunt verwachten. Het is allemaal super spannend en nieuw.. je hele leven gaat veranderen en er moet van alles geregeld worden. Ik zag het als iets goeds dat ik niet op een roze wolk zat, want dat betekende dat ik het niet rooskleuriger in zag dan het zou zijn. Een baby (of 2) is niet alleen maar leuk en geweldig. Het is ook zwaar en brengt veel veranderingen met zich mee. Door niet alles door een roze bril te bekijken kon ik me juist realistisch voorbereiden op wat er komen ging. Misschien is dat ook een manier om er tegen aan te kijken?

    Deze keer ook geen roze wolk, maar kan wel meer genieten dan de eerste keer.
    Leg jezelf geen druk op, je hoeft het nu namelijk ook helemaal nog niet geweldig te vinden.. het zegt namelijk niets over de liefde die je straks voor je kindjes gaat voelen en of je het straks wel leuk gaat vinden. Het zegt alleen iets over nu, hoe je er nu in staat, zonder dat je je kindjes al echt kent.. en het eigenlijk allemaal super spannend vindt!
     
  6. MammainSpe22

    4 apr 2022
    13
    2
    3
    Vrouw
    Bedankt iedereen voor de reacties. Fijn om te lezen. Ik zal proberen minder streng voor mezelf te zijn, zodat ik wag meer kan genieten van dit nieuws.
     

Deel Deze Pagina