Zwanger vlak na bevalling?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Marit80, 14 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marit80

    Marit80 Actief lid

    10 jul 2006
    220
    7
    18
    Hallo dames,

    Hopelijk heeft iemand hier ervaring mee want ik weet het ff niet meer. Mijn meisje is nu 8 weken oud en ik heb zelf een gevoel dat ik weer zwanger ben.. De kans is absurd klein want ik geef volledige borstvoeding en buiten dat zou het dan ook nog van voorvocht moeten zijn...
    De redenen waarom ik denk dat ik zwanger zou kunnen zijn:

    * Buik is ineens weer meer opgezwollen
    * Krijg weer blauwe aderen op borsten en gevoelige borsten
    * Minder eetlust
    * Chagrijnig

    Gister een test gedaan en negatief (maarja, niet met ochtendurine gedaan.. en eerst deed ik m fout (dombo) en toen heb ik het nog een keer met dezelfde test gedaan. De controlestreep verscheen toen wel maar geen idee hoe betrouwbaar dat nou was. Ik heb testen besteld en als die binnen zijn doe ik er nog 1 maar ben wel benieuwd of iemand hier zoiets heeft meegemaakt?

    Bedankt alvast....
    groetjes, Marit
     
  2. dorisn

    dorisn Fanatiek lid

    2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik weet hier zelf niet zoveel van, maar je verteld dat je borstvoeding geeft. kunnen die symptomen daar misschien van komen? en misschien nog wat hormonen in je lichaam die er nog uit moet? succes ermee en gniet van je meisie.
    liefs doris
     
  3. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Succes,maar van voorvocht kun je wel degelijk zwanger raken hoor!
    Als je bv geeft ben je ook gewoon vruchtbaar.
     
  4. wendyp

    wendyp Niet meer actief

    Sluit me hier helemaal bij aan. Toch wel raar, dat er mensen zijn die dit nog denken...!
     
  5. Beccaatje

    Beccaatje Fanatiek lid

    29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    Het probleem met bv is dat je niet weet wanneer je je eisprong hebt (gebaseerd op de laatste menstruatie) maar dat wil niet zeggen dat je geen eisprong hebt natuurlijk.

    Ik heb tijdens de bv-periode een keer onveilig gevreeen en daarbij vroegen ze of ik volledig bv gaf (op verzoek) en dat soort dngen, maar uiteindelijk durfden ze nog niet te beweren dat er geen kans was dat ik daadwerkelijk zwanger zou kunnen raken....

    all it takes is one
     
  6. noura

    noura VIP lid

    27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    nou mijn huisarts vertelde me nog dat als ik volledig bv gaf en zolang ik nog nachtvoedingen gaf dat ik dan nog niet vruchtbaar was...... niet dat ik dat geloofde maar goed..

    de vk heeft hem hier ook nog op aangesproken wand dat mag die niet zeggen.

    in ieder geval, ik heb het ook gedacht, ik had alle klachtjes en voelde me op een gegeven moment zelfs zwanger. uiteindelijk was dit toch niet zo.
     
  7. wendyp

    wendyp Niet meer actief

    Over dat borstvoeding, daar heb ik geen idee van...

    Maar over het 'zingen voor de kerk uit' dat bedoelde ik ;) das toch al zoo achterhaalt?
     
  8. Marit80

    Marit80 Actief lid

    10 jul 2006
    220
    7
    18
    Ha meiden,

    Natuurlijk weet ik wel dat je van voorvocht ook zwanger kan raken, maar de combi van volledige bv en voorvocht leek me de kans op een zwangerschap toch wel te minimaliseren.. Niet dat ik het erg zou vinden om zwanger te zijn hoor, ben er alleen niet 'gepland' mee bezig.
    Ondertussen trouwens weer een negatieve test gehad, dus ik ga er maar vanuit dat dat klopt dan!

    Bedankt voor jullie reacties in ieder geval!
    groetjes, Marit
     

Deel Deze Pagina