Zwanger, wat nu?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Banghartje, 29 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Banghartje

    Banghartje Actief lid

    17 feb 2019
    177
    145
    43
    Vrouw
    Hoi iedereen!

    Vandaag een knaller van een zwangerschapstest! We zijn een beetje in “shock”, maar ook heel gelukkig! Dit is ons eerste kindje, dus we zitten wel met wat vragen.

    Wat nu te doen, moet je gewoon naar de gyneacoloog bellen en een afspraak maken? Ik heb dinsdag ook een tandartsafspraak, kan ik daar gewoon naartoe gaan?

    Iemand tips wat te doen na een positieve test?

    Dankje!
    X
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Jacy82

    Jacy82 Bekend lid

    24 nov 2018
    742
    418
    63
    Vrouw
    Naar de verloskundige bellen. (In NL dan). Je hoeft niet persé naar de gyn als je noet voor iets daar loopt.
    Of misschien in sommige plaatsen nog dat je eerst naar de huisarts gaat als er geen verloskundigen praktijk in de buurt is.

    Je kunt gewoon naar de tandarts. Moet je iets met verdoving of foto's even aangeven dat je zwanger bent
     
    Banghartje vindt dit leuk.
  3. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Je kunt inderdaad de verloskundige bellen, sommige hebben ook een online aanmeldingsformulier.
    Naar de tandarts kun je ook, mocht er een foto nodig zijn zou ik aangeven dat je in verwachting bent.
     
  4. betties

    betties Fanatiek lid

    24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Gefeliciteerd! Je kunt inderdaad zelf naar een verloskundige praktijk bellen. Die kun je dus zelf uitzoeken. Ze zullen je dan direct wat vragen stellen als: slik je foliumzuur, wanneer was je laatste menstruatie etc. Volgens mij doen de meesten een intake rond de 10-12 weken. Die van mij doet op mijn verzoek eerder een eerste echo, die krijg ik met 7,5 week. Mijn verloskundige praktijk heeft eigen echoscopisten en apparatuur en dat vind ik fijn omdat zij dan zelf de echo’s kunnen doen (en ook extra). Bij de intake krijg je dan een termijn echo, dan word je gecheckt en kunnen ze de vrucht ook meten. Van daar uit ga je eerst om de vier weken en dan later vaker, meestal heeft een praktijk wel een protocol op de website staan.
    Veel succes!
     
  5. RachelleNM

    RachelleNM Fanatiek lid

    19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd!!

    Zoals al gezegd: idd een verloskundigepraktijk uitzoeken. Daar kun je heen bellen om jezelf aan te melden. Wij hadden met 8 weken de intake, ligt er een beetje aan wat ze zelf hanteren. Echo's worden hier bij de echoscopist gemaakt, zij is een soort zzp'er, maar werkt wel samen met de verloskundige waar wij zitten. Ze zitten naast elkaar in hetzelfde pand. Wij maken dus apart afspraken. Dat zal overal anderd zijn. Kun je meteen naar vragen!

    Tandartsafspraak kan gewoon doorgaan! Wel even aangeven dat je zwanger bent. Sommige behandelingen kunnen dan niet gedaan worden.

    Tips: gewoon doorademen :D En lekker van genieten! Rond de 12-15 weken kraamzorg regelen.

    Een fijne zwangerschap!!
     

Deel Deze Pagina