Zwanger, week terug gezet tijdens echo?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Teardrops, 25 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Teardrops

    Teardrops Bekend lid

    9 jan 2012
    855
    41
    28
    van alles en nog wat
    Hoi dames!

    Het is alweer even geleden dat ik actief was. Op 8 maart 2017 is ons zoontje geboren.

    Nu ben ik wederom zwanger van ons tweede kindje. Maar ik ben toch zó onzeker! Af en toe wat lichtbruine afscheiding bij afvegen, de hoeveelheid is te verwaarlozen hoor. Maar dan nu:

    Gisteren de eerste echo gehad, uitgaande van mijn laatste menstruatie zou ik nu 7.5 weken zwanger moeten zijn. Volgens de echo ben ik nu 6 weken en 3 dagen zwanger. Hier werd ik zo onzeker van! De vk zei dat het niet klopte en eigenlijk om een lang verhaal kort te maken; ze wist niet of het wel goed zou blijven gaan. Wat een domper! Het hartje klopte wel, met een inwendige echo ook heel even het hartje gehoord. Maar mijn darmen waren nogal onrustig, dus ze konden niet zo veel zien.

    Vanochtend bedacht ik me dat ik op 7 of 8 oktober een clear blue digital test gedaan heb, deze gaf "zwanger, 1-2 weken" aan. Als ik ga rekenen, klopt het dus precies dat ik dan nu 6w3d zwanger zou zijn. Volgende week hebben we een nieuwe echo, alles klinkt nu opzich positief maar: het moet wel 7 weken oud zijn dan.

    Vraag me af of iemand hier hetzelfde heeft meegemaakt?
     
  2. Lammetje91

    Lammetje91 Bekend lid

    12 dec 2016
    840
    522
    93
    Ik ben ook een stuk teruggezet. Eerste echo bij 6.1, maar was de baby nog maar 3.3 mm. Wel een hartslag te zien. Dinsdag bij 7,6 (volgens mijn eigen telling) was het nog naar 7.1. Beetje apart, maar goed het kindje is gegroeid en bij de termijnecho over 3 weken hoor ik wel wanneer ik ben uitgerekend.
    Je hebt een hartje zien kloppen en de kans dat er dan nog iets mis gaat is alweer veel afgenomen!
     
    Teardrops vindt dit leuk.
  3. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.111
    113
    Vrouw
    Meting mbt tot termijn zijn niet betrouwbaar op dit termijn. Enige dat ze doen is een vitaliteitsecho. Dus hecht niet teveel waarde aan de meting nu :) is niet voor niets dat ze het een vitaliteitsecho noemen
     
    Snoepjes en Teardrops vinden dit leuk.
  4. Want2beAmom

    Want2beAmom Fanatiek lid

    9 feb 2018
    1.088
    668
    113
    Vrouw
    Ik ben zelf ook een aantal dagen terug gezet in het begin, 5 geloof ik. Daarnaast heb ik tot 10/11 weken bruinverlies gehad, maar het is gewoon goed gegaan! Bij een latere echo werd ik weer een aantal dagen vooruit gezet en kwam ik uit op de datum die ik zelf had berekend. Ik hoop dat je de volgende keer een mooie echo hebt met een gegroeid vruchtje!
     
    Teardrops vindt dit leuk.
  5. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.111
    113
    Vrouw
    Overigens kwam bij mijn meting niet eens een termijn eruit rollen, met 2,1 mm kwamen er asterisk te staan bij termijn
     
    Teardrops vindt dit leuk.
  6. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Vind het heel raar dat je vk zoiets al zegt! Bij zo'n termijn is t allemaal nog erg onzeker. Je kunt een latere ovulatie en/of innesteling hebben gehad + meetfoutjes zijn zo gemaakt met deze termijn. Klopte het hartje snel of langzaam?

    Bij deze zwangerschap was ik ook een week minder ver dan ik dacht bij de eerste echo (6.4 ipv 7.4). Maar omdat ik een korte cyclus heb en mn ovulatie niet wist, zag t er prima uit. Ik was ook onzeker hoor, maar het is goedgekomen. Latere echo's nog 4 dagen vooruit gezet in totaal.

    Bij mijn missed abortion was er 2 wwken verschil, dat is meestal geen goed nieuws... wannear mag je weer terugkomen?
     
    Teardrops vindt dit leuk.
  7. Teardrops

    Teardrops Bekend lid

    9 jan 2012
    855
    41
    28
    van alles en nog wat
    Ik heb eerlijk gezegd niet gezien hoeveel bpm haha. Weet dat het redelijk snel was, net een hardcorebeat ;)

    Vond het ook heel vervelend dat ze het zo bracht! Je gaat er toch van zenuwen hè. Als ik dan even geen vervelende borsten heb, hop, meteen onzeker. Of lichtbruin verlies, hop, onzeker. Blegh.

    Aanstaande donderdagavond moeten we terugkomen.

    Kan me herinneren dat ik op 7 of 8 oktober een clear blue test gedaan heb, deze gaf toen aan "zwanger, 1-2 weken". Als ik dan ga rekenen, klopt het toch gewoon....dan was ik (volgens die test) afgelopen donderdag 6 weken en 2 dagen zwanger....precies wat de echo aangafo_O
     
  8. Teardrops

    Teardrops Bekend lid

    9 jan 2012
    855
    41
    28
    van alles en nog wat
    Het is dus niet heel ongebruikelijk dat ze vergissingen maken als ik de reacties hier lees.

    Sowieso kon ze niet echt goed kijken omdat mijn darmen lekker aan het dansen waren
     
  9. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.351
    3.639
    113
    Vrouw
    Precies dit. Mijn arts zei ook dat het nu opmeten eigenlijk nog niet kan, ik vroeg het gisteren. Belangrijkste is dat het hartje klopt.
     
  10. Cinsam

    Cinsam Fanatiek lid

    12 jan 2017
    1.068
    999
    113
    Vrouw
    Mijn vk geeft aan dat bij de innesteling het soms gebeurd dat het vruchtje een diapauze heeft dus even stilstaat wat later weer wordt ingehaald. Maar het blijven slopende weken natuurlijk. Ik heb zelf as dinsdag mijn eerste echo zou rond de 12 weken moeten zijn.
     
    Teardrops vindt dit leuk.
  11. sunshine1981

    sunshine1981 Actief lid

    21 okt 2015
    255
    60
    28
    Vrouw
    Dit termijn is inderdaad nog erg vroeg om goed te kunnen meten. Ik had een echo met een termijn van 7.1 weken en ben zwanger geworden met behulp van ivf. De gynaecoloog die toen de echo deed zei dat het vruchtje 4 dagen korter aangaf waardoor zij zei dat we een slag om de arm moesten houden omdat het nog mis kon gaan, want bij een terugplaatsing zou er nauwelijks een verschil in dagen mogen zitten zei ze...
    Natuurlijk kan het na een eerste echo nog misgaan, maar we hebben toen een week en 2 dagen in spanning en onzekerheid gezeten tot de volgende echo. Bij die echo (uitwendig), door een andere arts gedaan, was het vruchtje goed gegroeid en liep nog maar 2 dagen achter in groei wat helemaal prima was.
    Ik ben nu op dit moment bijna 34 weken zwanger, en meneer loopt nu iets voor op de groei.;)
    Het blijft natuurlijk onzeker, en ik hoop dat je een mooie 2e echo hebt!!
     
    Teardrops vindt dit leuk.
  12. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Haha nee je kunt t niet tellen maar t verschil tussen een stevig kloppend hartje en een langzaam kloppend hartje is wel heel duidelijk. Bij mijn ma was er 2 wk achtersrand en een langzaam kloppend hartje, dat was idd niet goed.

    Ja dat klinkt logisch. En je weet niet precues je ovulatie ook?
    Hopelijk goed nieuws donderdag!
     
    Teardrops vindt dit leuk.
  13. Teardrops

    Teardrops Bekend lid

    9 jan 2012
    855
    41
    28
    van alles en nog wat
    Lijkt me verschrikkelijk om mee te maken. Dat je het hartje wel hebt horen kloppen en het dan alsnog misgaat:oops:

    Ik weet niet precies wanneer de ovulatie was.

    Aanstaande donderdagavond om 19.10 kunnen we weer voor een echo.

    Heb dr momenteel weer een hard hoofd in. Zag net een heel klein beetje roze/rood in de bruine afscheiding zitten en heb het idee dat mijn borsten niet zo opgepompt meer zijn. Dus meteen weer onzeker hè, bah ik haat dat
     
  14. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Ja vreselijk die onzekerheid!
    Had je toevallig iets zwaars getild? Seks gehad? Of lichamelijk zwaar werk gedaan, hard niesen etc?
    Vaak is t een gesprongen adertje.
     
    Teardrops vindt dit leuk.
  15. ffff

    ffff Bekend lid

    9 okt 2012
    911
    545
    93
    Ik werd bijna 2 weken teruggezet, van mijn telling 8w2d naar 6w4d. En dat is zo gebleven ook bij de termijnecho en daarna. Dus blijkbaar had ik een ultralange cyclus, terwijl ik altijd heel regelmatig ben. Het heeft ook tot een (waarschijnlijk) 2 eiige tweeling geleid, dus het was echt een rare rommelcyclus :roflmao: Ik heb er ook zorgen om gehad, maar alles hier dus in orde.
     
    Teardrops vindt dit leuk.
  16. Teardrops

    Teardrops Bekend lid

    9 jan 2012
    855
    41
    28
    van alles en nog wat
    Ik had vanochtend wel een kleine strijd met mijn zoontje, toen moest ik hem optillen.

    Zou toch stom zijn dat dat het is geweest. Dat ik me daarom zo druk zit te maken :rolleyes:
     
  17. Teardrops

    Teardrops Bekend lid

    9 jan 2012
    855
    41
    28
    van alles en nog wat
    Wat fijn dat het herkenbaar is! En dan ineens een tweeling, wow!
     
  18. Krily

    Krily VIP lid

    20 jul 2017
    5.036
    3.776
    113
    Vrouw
    Ik was bij m'n miskraam ook 6 dagen terug geplaatst maar dat is helaas wel mis gegaan. Bij de echo daarna klopte het hartje nog wel en ook beweging maar het termijn ging steeds verder afwijken. 3 dagen daarna met 10 weken hadden we geen kloppend hartje meer. Hopelijk loopt het bij jou beter af, als je niet precies weet hoe je cyclus is kan het al snel af wijken natuurlijk
     
  19. Teardrops

    Teardrops Bekend lid

    9 jan 2012
    855
    41
    28
    van alles en nog wat
    Wat verschrikkelijk naar!

    Ik heb vanochtend contact gehad met de verloskundige. Deze keer een andere vrouw, wel dezelfde praktijk. Legde mijn verhaal voor en ze zei meteen dat ik om 12.15 uur langs mocht komen.

    Het hartje klopte goed en stevig, de dooierzak was te zien, het zit op de goede plek alleen verstopt achter mijn bewegelijke darmen.

    Die darmen is meteen ook de reden van contactbloeding, oftewel de bruinkleurige afscheiding. In de baarmoeder was geen bloeding te zien en niks dat duidt op een naderende miskraam o_O
     
  20. Krily

    Krily VIP lid

    20 jul 2017
    5.036
    3.776
    113
    Vrouw
    Super! Is het vruchtje nog een keer gemeten?
     

Deel Deze Pagina