Zwanger willen worden na afbreken zwangerschap (22 wkn)

Discussie in 'Vlinder lounge' gestart door tweety81, 6 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tweety81

    tweety81 Lid

    5 aug 2009
    13
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dolgelukkig waren we om zwanger te zijn van ons eerste kindje. Tot de 20-wkn echo was alles goed. Met de 20-wkn echo bleek dat het met ons meisje niet goed was, ons meisje bleek een ernstige chromosomale afwijking te hebben.
    Wij hebben besloten om de zw.schap af te breken. En op 19 juli, na 22 wkn zwangerschap, is ons meisje Lieke geboren en overleden.

    Het liefst zou ik zo snel mogelijk weer zwanger willen zijn, alhoewel ik dit ook heel eng en spannend vindt.

    Graag zou ik ervaringen willen delen, met mensen die helaas hetzelfde is overkomen.

    Groetjes Tweety
     
  2. alien

    alien Niet meer actief

    Hej,

    Nogmaals heel veel sterkte meid. Ik snap je gevoel heel goed hoor. Je bent mama geworden maar hebt geen kindje waar je voor zorgen mag. Dit maakte bij mij de wens ook alleen maar groter.

    Jasmijn* is ook geboren nadat wij de zwangerschap hebben afgebroken. Ze had een ernstige vorm van een open rug. Daarbij waren er eigenlijk ook geen hersentjes aanwezig door haar water hoofdje.

    Een prachtige meid was het en we missen haar nog iedere dag. Bij ons is de wens voor een brusje ook heel sterk maar helaas tot nu toe nog niet zover gekomen.

    Doe het rustig aan en wanneer jullie er aan toe zijn. Het zwanger worden vind ik wel heel moeilijk ook omdat je nu een veel angstigere zwangerschap tegemoed gaat.

    Liefs
     
  3. tweety81

    tweety81 Lid

    5 aug 2009
    13
    1
    0
    NULL
    NULL
    Alien: wat verschrikkelijk dat jullie hetzelfde is overkomen. En wat hebben jullie jullie dochter een mooie naam gegeven.

    Is Jasmijn* jullie eerste kindje?

    Wat ik heel moeilijk vindt is dat ik bevallen ben, maar nu met lege handen sta. Lichamelijk merk ik dat ik nog moe ben en snel duizelig en licht in mijn hoofd, dit ik best frusterend. Het is natuurlijk ook nog kort geleden dat ik bevallen ben. Ik vindt het ook heel moeilijk om anderen zwanger te zien of mensen met kleine kinderen. Af en toe weet ik zelf niet waar ik het zoeken moet.

    Het liefst zou ik zo snel mogelijk weer zwanger willen zijn en een gezond kindje in mijn armen willen houden.

    Zijn jullie gelijk weer voor een volgende zwangerschap gegaan? Of heb je eerst afgewacht of je cyclus goed op gang is gekomen.
    En ik weet niet of je ook werkt, maar ben je gelijk weer begonnen met werken?

    Liefs
     
  4. alien

    alien Niet meer actief

    Het is voor jullie zeker nog maar kort geleden. Je zult merken dat het steeds een beetje beter met je zal gaan. Zowel lichamelijk als geestelijk hoor!

    Wij hebben eigenlijk geen cyclus afgewacht met zwanger worden. Bij Jasmijn* duurde het ook 10 maanden voordat ik zwanger was. Helaas zijn we nu ook alweer een half jaar verder en blijft een zwangerschap voor alsnog uit.:(

    Jasmijn* was ons eerste kindje en wij stonden dus ook met lege handen terwijl je wel papa en mama geworden bent! Als je mijn hele verhaal wilt weten mag je wel op haar vlinder site kijken.
    www.jasmijneilander.vlindersite.nl Het ww is roos

    Ik had het in het begin niet zo maar nu krijg ik ook steeds meer moeite met zwangeren en pasgeboren baby's. Het liefst zou je die moeders door elkaar willen schudden om ze te laten weten hoeveel geluk ze hebben! Het is toch iets wat ik wel probeer van mij af te zetten. Je maakt het jezelf er ook zo moeilijk mee.....

    Hebben jullie bij een eventuele volgende zwangerschap een verhoogd risico of iets? Wij wel een beetje maar is maar heel weinig. Toch zie ik (hoe graag ik het ook wil) erg op tegen een nieuwe zwangerschap hoor. Dat zal mij echter niet weer houden!

    Kan je er wel goed over praten met je partner en je omgeving? Ik heb ook het boek stille baby's gelezen. Hierin veel herkenning gevonden en nu dan de lotgenoten hyves.

    Weer een lang verhaal geworden. Als je vragen hebt laat je het me maar weten!

    Liefs Maral
     
  5. tweety81

    tweety81 Lid

    5 aug 2009
    13
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dag Maral

    Ik heb net de vlindersite van Jasmijn* bekeken, wat een ontzettend mooie site heb je gemaakt. Als ik jou verhaal lees is het allemaal heel herkenbaar. En meid, wat een prachtige tatoo heb je laten zetten.

    Wat jammer en balen dat je nog niet opnieuw zwanger bent. Ik hoop dat jullie snel zwanger zijn, hoe moeilijk en angstig het ook allemaal zal zijn.

    Lieke* had een chromosoomafwijking en dit heeft niks met erfelijkheid te maken, het is puur pech. Dus volgens mij hebben we geen verhoogd risico met een volgende zwangerschap. Maar ik moet nog voor nacontrole naar de verloskundige en gyn., dus dan ga ik het navragen.

    Ik kan er wel heel goed over praten met mijn vriend en ook met anderen. We hebben gelukkig heel veel foto's van Lieke* en in het zkh hebben ze voetafdrukjes gemaakt, waar ik heel blij mee ben.
    We krijgen ook heel veel lieve kaartjes van iedereen en dat doet mij ook goed.

    Bedankt nog voor de tip vd lotgenotenhyves.

    Liefs Judith
     
    Jankeliesbeth vindt dit leuk.
  6. chan mv2

    chan mv2 Lid

    6 jul 2009
    45
    0
    0
    Zuid-holland
    Hi Judith en Maral,

    Ik wil ook even reageren als dat mag. Ik ben op 5 jan bevallen van een zoon (Armin) bij 23 wk zwangerschap. Bij de 20wk echo zagen ze een complexe hartafwijking en na een punctie bleek ons kindje ook down te hebben. Wij hebben de zwangerschap afgebroken en nu nog is het moeilijk, maar het gaat wel steeds beter. Het heeft heel erg geholpen om er over te praten. Ik sta er nu zelf soms van te kijken hoe goed het gaat. En het is ook fijn om op sites als deze verhalen te lezen als een soort herkenning. Bij ons is het iets anders, want wij hebben al een dochter. Je staat er nu zeker meer bij stil hoe mooi het kan zijn en inderdaad ook dat sommige mensen zo kunnen zeuren. Gelukkig weet ook niet iedereen hoe het is om een kindje te verliezen. Ook wij zijn bang voor een volgende zwangerschap. Wij willen er nu ook weer voor gaan. Bij mij heeft het helaas lang geduurd voordat m'n cyclus op gang was. Elke keer weer terug voor controles. Wel supergoed geholpen door gyn in Erasmus. Ons is verteld dat het niet erfelijk is, maar dat we wel iets van 1% hogere kans hebben op herhaling. We mogen weer daar onder controle bij een volgende zwangerschap. We denken dat we nu voor onszelf wel moeten kiezen voor een punctie, maar vind het zo eng. Als ik er al aan denk dat ik straks zwanger ben, krijg ik het al benauwd...dan moet ik weer een echo, controles, wat gaat er dan weer gebeuren...Gelukkig zijn wij aardig sterk, maar weet niet of ik nog zoiets kan verwerken. Ik wens jullie heel veel sterkte en succes met een volgende zwangerschap! Wie weet lukt t ons allen binnenkort wel en komen we elkaar tegen op een ander zwanger zijn forum. Positief blijven denken!

    Chantal
    mv Iris en *Armin
     
  7. loopy

    loopy Fanatiek lid

    23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    toen ik net bevallen was van Bas* wilde ik niets liever dan zo snel mogelijk weer zwanger worden. helaas is het nog steeds niet gelukt
     
  8. Lieve allemaal,

    Ik was na de geboorte van ons eerste dochtertje Luna*, na 4 maanden weer zwanger. Het is echt heel herkenbaar dat jullie zo snel mogelijk weer zwanger willen zijn. Je hebt even mogen voelen hoe het is om mama te mogen zijn, en papa natuurlijk, het allermooiste wat er is...

    Ik hoop dat jullie allemaal heel snel zwanger mogen zijn en een gezond en levend kindje in jullie armen mogen houden!
     
  9. miriam25

    miriam25 Fanatiek lid

    9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    Het is zo herkenbaar je wilt toch niet een mama zijn van een kindje waar je niet voor kan zorgen je wilt mama zijn en zorgen voor je kindje mensen je kindje laten zien

    En als dan zoals wij en velen met ons ons kindje zo vroeg moeten afstaan zonder er van te hebben mogen genieten doet het pijn.

    Ik ben een jaar na danique* weer opnieuw zwanger geraakt loop op het eind het is heel zwaar zolang te moeten wachten en ik weet dat er meiden langer wachten, de zwangerschap is confronterend en straks heb ik als het goed blijft gaan een kindje wel hier om voor te zorgen ik hoop dat het voor iedereen weggelegt is om dat mee te mogen maken.

    sterkte allemaal liefs miriam
     
  10. tweety81

    tweety81 Lid

    5 aug 2009
    13
    1
    0
    NULL
    NULL
    @Chan mv2: wat balen dat je nog niet zwanger bent, ondanks dat een volgende zw.schap heel moeilijk zal zijn.
    Wel fijn dat je al een dochtertje hebt, tenminste dat lijkt mij.
    Mag ik je vragen hoelang het duurde voordat bij jou je cyclus op gang kwam? En had je altijd een regelmatige cyclus?


    @Loopy: hoelang is het geleden dat je van Bas* bent bevallen? En heb je een beetje een regelmatige cyclus?

    @Marjolein103: Wat prettig om te lezen dat je 4 mnd na Luna* opnieuw zwanger was. Hoe heb je die zwangerschap ervaren? En hebben jullie inmiddels een gezond kindje?

    @Miriam25: de laatste loodjes voor jou, nog eventjes dan heb je een gezond kindje in je armen. Trek je het allemaal een beetje.
    Jeetje dat het een jaar heeft geduurd na Danique* voordat je opnieuw zwanger bent geworden, vindt ik behoorlijk lang.

    Ik moet nog afwachten wanneer mijn cyclus op gang komt, het is vandaag 4 wkn geleden dat ik ben bevallen van Lieke*. Geen idee wanneer de rode duiveltjes zouden moeten komen.

    Liefs Tweety
     
  11. angel 19

    angel 19 Lid

    12 jul 2009
    31
    0
    0
    almere
    veel sterkte meis met verwerken en het een plaatsje te geven.
    helaas ben ik ook mijn vlindermeis kwijt en begrijp je goed hoe je je voeld.
    ze had een open hoofdje en voor de rest prefect, maar ze is op 19 mei geboren.
    6 weken na de geboorte kwam mijn eisprong en dat deed veel pijn.
    ik heb met die pijn 2 weken gelopen tot mijn menstruatie op gang kwam en nu na de tweede menstruatie gaan we het weer proberen.
    ik wilde mijn lichaam even rust gunnen, want het is niet niks en het was ook ons eerst kindje.
    ik lieg als ik zeg dat ik niet bang ben of het goed zal gaan, maar blijf positief.
    de enige die antwoord op je vraag kan stellen of je voor de tweede gaat is je zelf en luister goed naar je gevoel en naar je partner.

    ik wens de ander vrouwen ook veel sterkte toe en dat we allemaal ook snel zwanger mogen zijn van gezond wondertje.

    liefs van diana
     
  12. miriam25

    miriam25 Fanatiek lid

    9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    ja luister naar je zelf en achteraf ben ik blij dat het even geduurd heeft hoor ik had het denk ik nodig om alles op een rijtje te zetten te krijgen we hadden ook al miskramen gehad dus veel te verwerken
    nu inderdaad de laaste loodjes ooit kom je hier ook net als mij na waarschijnlijk ook een angstige zwangerschap maar probeer mocht je weer zwanger zijn toch ook te genieten heel belangrijk het is mij gelukt vanaf het moment dat ik mijn kindje voelde bewegen. daarvoor niet echt niet.

    en na danique duurde het ong 5 a 6 wk toen ik weer ongi was eerst drie weken gevloeid toen drie wk niks en toen ongi

    maar is zo verschillend knuf miriam
     
  13. chan mv2

    chan mv2 Lid

    6 jul 2009
    45
    0
    0
    Zuid-holland
    Ha lieve mama van Lieke,

    Je mag me altijd vragen stellen hoor!

    Mijn dochter Iris is gisteren 3 jaar geworden. We vinden het superfijn dat we haar hebben, maar soms is het ook wel moeilijk omdat ik haar ook zo graag een levend broertje had willen geven. Toen we haar kado gaven en ik foto's aan het maken was, moesten mijn vriend en ik beide even een traan wegpinken. Het linnendoek met een molentje ter nagedachtenis aan Armin hing op de achtergrond aan de muur.

    Ik heb altijd een regelmatige cyclus gehad van 28dgn. Ik ben 5 jan bevallen en na 10wk begon ik heel heftig te vloeien. Het was eigenlijk nooit helemaal weg gegaan. Onderzoek na onderzoek, medicijnen gekregen en uiteindelijk heb ik nu pas 3 x mijn menstruatie gehad met een cyclus van 29 dgn elke keer. Moeilijk wanneer de onregelmatige cyclus was begonnen zeg maar. Vanaf de periode dat ik uitgerekend was ging het weer goed naar mijn idee.

    Moet nog tot volgende week wachten....

    Liefs Chantal
     
  14. hart

    hart Lid

    29 jul 2009
    17
    0
    0
    groepsopvoeder op een crisisafdeling met LVG kinde
    Hoi Judith,

    Naamgenootje hier.....

    Ik merk dat ik ook heel graag weer zwanger zou willen worden, alleen had ik dit niet gedacht van mezelf. Oneerlijk en schuldgevoel ten op zichte van Amber. En is het wel een oprechte wens en niet omdat ik moeite heb met andere zwangere vrouwen. Pff moeilijk... Maar goed, ik ben al 33, al een paar jaar bezig en ik wil wel door. Dus we laten de natuur zijn gang gaan en we zien wel hoe het loopt. Het een hoeft het ander niet uit te sluiten. Ik ga in ieder geval nooit meer aan de pil. Succes met jullie keuze en we hopen dat we allemaal nog wonderen mogen meemaken.;)

    X Judith
     
  15. marjonz

    marjonz Lid

    25 okt 2007
    73
    1
    0
    hallo lieve meiden!

    onze dochter Tessa* is op 11 maart 2008 geboren/overleden, ze had een open ruggetje en haar linker hersenhelft was veel te klein,en ze had een klomp voetje.
    ik wou ook zo snel mogelijk zwanger worden,achteraf ben ik blij dat het allemaal zo gelopen is dat ik in oktober weer zwanger werd.
    dat was dus 7 a 8 maanden na de geboorte van Tessa*

    ik ben toen in juli weer begonnen met foliumzuur,maar nu tabletjes
    van 5 mg per keer. ik had wel heel sterk het gevoel dat ik in ieder geval genoeg foluimzuur in mijn lichaam wou hebben,dat de kans nog kleiner werd dat het nog een keer gebeurde.
    dus heb 4 maand voor de zwangerschap foliumzuur gebruikt,en natuurlijk 10 weken tijdens.

    het zegt natuurlijk niks! want mensen die geen foliumzuur slikken krijgen ook gezonde kindjes. maar ik had het er in die tijd behoorlijk druk mee in mijn hoofd,sloeg geen tabletje over!

    onze dochter susan is 19 juni 2009 geboren, onze 2 dochter, want onze 1e Tessa* zullen we nooit vergeten.....

    ik hoop voor alle meiden hier dat jullie snel weer zwanger worden,
    en zoals al eerder gezegt is,mocht je nog vragen hebben,stel ze gerust,daar zijn we hier voor met elkaar

    liefs marjon
     
    Jankeliesbeth vindt dit leuk.
  16. Mijn zwangerschap na Luna* was echt niet leuk... De eerste weken tot de 12 weken de spanning of dit kindje weer anencephalie zou hebben (dat hadden ze bij 12 weken eigenlijk al kunnen uitsluiten). Toen op naar de 20 weken echo, ook weer zeer spannend. Rond de 28 weken bleek dat ik veel te weinig vriuchtwater had en de laatste drie weken van mijn zwangerschap heb ik in het ziekenhuis gelegen. Tijdens de keizersnede bleek dat ik een afwijking had aan mijn baarmoeder (watm obverigens niks te maken had met de afwijking van Luna*), maar 1 eileider en eierstok en maar 1 nier... Maar.... ik heb ondertussen wel een helemaal gezonde dochter in mijn armen mogen sluiten, ik ben dus heel erg gelukkig (met Luna* in mijn hart!)
     

Deel Deze Pagina