Zwanger worden dmv Clomid

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Elizabeth1, 24 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elizabeth1

    14 okt 2019
    32
    18
    8
    Vrouw
    Hallo allemaal!

    Zijn er dames momenteel bezig met een Clomid kuur?

    Ik heb Clomid 50 Mg gebruikt omdat ik sinds april geen cyclus heb gehad (niet ongesteld en geen eisprong). Het is vandaag cyclus dag 19 en ik heb nog geen positieve ovulatietest gehad. Is het normaal met Clomid om een late eisprong te hebben? Ik begin de moed een beetje te verliezen!

    Ik heb overigens geen tussentijdse echo’s bij de gynaecoloog dus weet ook niet of er überhaupt iets groeit of dat er juist een eitje op springen staat..
     
  2. geneeke

    geneeke Fanatiek lid

    4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw
    ik heb 2 ronde’s chlomid 50mg gebruikt icm follikelmetings in het ziekenhuis. Eerste ronde mooie cyclus van 29 dagen, tweede ronde leek ik niet meer te reageren op de chlomid.. tot ze me voor de laatste keer wilde checken en er toch een eitje aan het groeien was. Uiteindelijk cyclusdag 24 een eisprong gehad.. en in die ronde ook zwanger geraakt! :)

    mijn advies is door blijven testen.. bij chlomid kan het langer duren voordat je eisprong krijgt is ook wat onze fertiliteitsarts zei.
     
  3. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.596
    13.150
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Bij mij is het al lang geleden dat ik Clomid heb gebruikt, maar uit m'n hoofd werd ik dacht ik met Clomid "pas" ongi rond dag 35, dus dat zou betekenen dat ik m'n eisprong op dag 21 zou hebben.
    Dus ja, het kan zeker.
     
  4. Elizabeth1

    14 okt 2019
    32
    18
    8
    Vrouw
    Dank jullie wel voor het reageren! Dat geeft mij iets meer moed moet gewoon iets geduldiger zijn dus!
     
    geneeke vindt dit leuk.
  5. Curly85

    Curly85 Lid

    11 mrt 2019
    34
    12
    8
    Vrouw
    Ik heb net 4e ronde clomid gehad en nu op wachtbankje. Eerst ronde gemonitoord en cyclus van 28 dagen. Tweede ronde een positieve test op dag 14 en cyclus van 29 dagen. Derde ronde geen positieve test, gelukkig kon er een echo gemaakt worden en er zaten zelfs 2 eitjes. Helaas is die ronde ook niet gelukt (overigens heb ik vermoeden van vroege mk omdat ik overtijd was en een tuurstreep heb gezien, ongesteld geworden op dag 31 en 2 eitjes van 21mm gezien op dag 13)
    Nu ronde 4 en positieve ovulatietest op dag 13.

    Ik heb begrepen van mijn arts dat als mijn cyclus weer langer werd dan zeg 34 dagen, ik weer terug moest komen. Er bestaat een kans op resistentie. Tot nu toe heb ik nog steeds goede resultaten met 50mg
     
  6. Elizabeth1

    14 okt 2019
    32
    18
    8
    Vrouw
    Wat spannend! Hoop dat het deze keer lukt!

    Ik heb inmiddels mijn tweede Clomid kuur gekregen, dit keer 100 mg. De vorige ronde heeft er geen eisprong plaatsgevonden. Door de erge bijwerkingen van provera in de vorige kuur heb ik nu 5 mg provera voorgeschreven gekregen ipv 10 mg. De vorige keer duurde het 16 dagen tot ik ongesteld werd ipv 3 a 7 dagen dus ben benieuwd of dat nu nog langer duurt door de lagere dosis. Wat is jouw ervaring met Provera? Ik krijg overigens geen tussentijdse echo’s.. alleen op cyclusdag 25 bloed prikken.

    Nou, ik hoop voor je mee!
     
  7. Curly85

    Curly85 Lid

    11 mrt 2019
    34
    12
    8
    Vrouw
    Ik krijg geen provera. Alleen clomig 50mg en heb positieve ovulatietest (2x) of een echo met goed ei (2x) en steeds ook 12-14 dagen later ongesteld (behalve laatste ronde)
     
  8. Elizabeth1

    14 okt 2019
    32
    18
    8
    Vrouw
    Oeps beetje late reactie. Goed om te horen dat het goed aanslaat. Heb je inmiddels na de positieve ovulatietest al een zwangerschapstest gedaan? Ik zit nu op cyclusdag 11 en ben vandaag begonnen met ovulatietesten!
     

Deel Deze Pagina