Zwanger worden duurt langer: Positieve verhalen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Emma1995, 1 sep 2019.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emma1995

    Emma1995 Fanatiek lid

    17 nov 2018
    1.188
    796
    113
    Hallo!

    Ik ben nu precies een jaar bewust en ongeveer 2 jaar onbewust( geen voorbehoedsmiddelen) bezig met zwanger worden.
    Ik had lange cyclussen en pijnlijke cyclussen. Ik kwam erachter dat ik kampte met een cyste op me eierstok en pcos. Dit vond ik heel moeilijk om mee te dealen want ik wil al me hele leven moeder worden. Ik moest op een gegeven moment elke maand naar het ziekenhuis en werd onderworpen aan allerlei soorten onderzoeken en medicaties, zoals hsg en clomid. Ik probeerde van alles: koolydraatarm eten/ Magnus cactus pillen slikken/ teunisbloem slikken/ tarwekiempillen slikken/ detox drankjes/ onderste boven liggen naar de seks/ bepaalde standjes/ ovulatietesten en ga zo maar door, toch bleef mijn zwangerschap uit. Ik merkte dat ik echt teveel begon door te draaien door alles te monitoren en elke keer alle zwangerschapssymtomen te googelen zodra ik in mijn wachtbankje zat. Ik werd eigenlijk helemaal gek van mezelf, ik sliep zelfs slecht. Uiteindelijk was ik zo moei en uitgeput, dat ik me er gewoon bij neerlegde en dacht oké je bent verminderd vruchtbaar en je word nou eenmaal niet makkelijker zwanger, het is nou eenmaal zo. Ik heb een tijdje echt in de put gezeten en was dagelijks bezig met zwanger worden. Ik heb dit na een langere tijd steeds beter kunnen loslaten, door te accepteren dat ik er niks( althans niet veel aan kon doen, maar merk dat ik sommige momenten nog steeds geen vertrouwen in mijn zwangerschap en sommige momenten ben juist weer heel positief. Toch is het lastig elke keer weer die negatieve test in handen te hebben. Nu ben ik opzoek naar succes verhalen van vrouwen die ook niet 1 2 3 zwanger konde worden, maar toch hun wonderbaby heeft mogen krijgen. Dit kan heel fijn zijn voor vrouwen die ook in hetzelfde schuitje zitten. Ook mogen vrouwen die in hetzelfde schuitje zitten mij altijd een bericht sturen, want ik weet hoe eenzaam en pijnlijk deze weg kan zijn.

    Ik heb trouwens een soort guilty pleassure als troost: alvast baby spulletjes te bestellen zoals slabbertjes en speentjes. Dit maakt dat ik er zelf ook echt in geloof dat het ooit goed gaat komen. LAW of Attrection( staat op Netflix)

    Ik kijk heel erg uit naar jullie verhalen en positiviteit!

    En voor de vrouwen die nog hard bezig zijn, heel veel babyglitters jullie kant op en natuurlijk naar mezelf.

    Kus.

    E
     
  2. emmen88

    emmen88 Actief lid

    1 sep 2014
    357
    463
    63
    4.5 jaar bezig geweest. Was even sprake van medische hulp maar door een miskraam toch vertrouwen dat ik zwanger kon worden dus weer stopgezet.
    Ruim 2.5 jaar na de eerste kwam de tweede en nu ongepland zwanger van de derde (zit straks krap 2 jaar tussen)
    Houd moed!
     
    Luna86 vindt dit leuk.
  3. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.437
    4.342
    113
    Vrouw
    Hee Emma, herkenbaar verhaal!

    Hier na 2 jaar proberen (wel regelmatig ongesteld) naar het ziekenhuis gegaan. Meteen in de medische molen belandt en exact 1 jaar na de start in het ziekenhuis was ik zwanger. Wel 3 keer iui en 2 ivf behandelingen gehad en verschillende complicaties (infectie, buitenbaarmoederlijke zwangerschap, vroege miskraam). Bij de poging waar ik uiteindelijk zwanger van ben geworden heb ik ook acupunctuur gedaan, let wel op want Chinese kruiden kunnen ook een negatieve invloed hebben. Ik heb een acupuncturist gevonden die zonder kruiden werkt. De acupunctuur heeft me trouwens erg geholpen te ontspannen, ik was zo gestrest door alles. Ik zal niet zeggen dat ik zwanger ben geworden door de acupunctuur maar het heeft me wel rustiger en ontspannen gemaakt. Voor de een helpt een massage en voor mij hielp acupunctuur.

    3 jaar bezig geweest dus in totaal en 9 maanden geleden eindelijk moeder mogen worden. Nu spontaan zwanger van de tweede, het kan raar lopen! Veel sterkte.
     
  4. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.108
    113
    Vrouw
    Was ik bij de eerste vlot zwanger, ging het nu moeilijk. Tweede keer een natuurlijk zwanger geraakt van een buitenbaarmoederlijke zwangerschap en daarna met wat hulp van de wetenschap nu zwanger van nr 2. En mocht er ooit een wens komen voor een derde, dan hebben we wel gezegd: geen mmm meer. Ging ten kostte van het gezin dat er al wel was.

    Ik vond het moeilijk te verteren dat het geduld van ons de tweede keer werd 'beloond' met een spoedoperatie, slaat nergens op maar was puur gevoelsmatig. Een jaar na de positieve test van de bbz, had ik weer een positieve test vast. Dit keer wél een gezonde zwangerschap
     
  5. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.284
    1.491
    113
    Vrouw
    Dikke knuffel....Het wachten op een zwangerschap is een heel zware tijd.
    Voor mijn dochter 3.5 jaar bezig geweest. Wel 1 miskraam gehad in al die tijd. Uiteindelijk geopereerd aan een afwijking aan mijn baarmoeder en daarna mijn dochter gekregen. Nu zwanger van baby 2 na slechts 11 maanden proberen.

    Hou vol! Zit je niet in een fertiliteitstraject?
     
  6. Iwanttobeamommy

    Iwanttobeamommy Actief lid

    2 jun 2019
    119
    48
    28
    Vrouw
    Mag ik vragen hoe jij er achter kwam dat je een afwijking had aan je baarmoeder?
     
  7. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.284
    1.491
    113
    Vrouw
    #7 Kangerootje, 3 sep 2019
    Laatst bewerkt: 3 sep 2019
    Ik kreeg een miskraam en de nasleep was nogal lang want was al 10 weken....
    Toen met een nacontrole werd op de echo gezien dat er een tussenschot in mijn baarmoeder zat... ze zagen als het ware 2 holtes in plaats van één en dachten eerst een dubbele of hartvormige baarmoeder... Mri en hysteroscopy bevestigde toch een tussenschot. Na de mk lukte het 2.5 jaar lang niet om opnieuw zwanger te worden en uiteindelijk geopereerd (tussenschot verwijderd) waarna ik gelijk zwanger werd van dochter.
     
  8. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.674
    33.042
    113
    Met m’n ex 6 jaar geprobeerd kinderen te krijgen. Ziekenhuis in en uit. Behandeling hier en daar. Het mocht niet baten. Ik denk dat als we nog bij elkaar waren geweest het niet was gelukt maar dat is puur een gevoel.
    Met huidige man 1x anticonceptie vergeten en ik kwam er met 21 weken achter dat ik zwanger was van onze dochter.
    Van onze zoon was het na 2 maanden raak. De eerste maand had ik net mijn spiraal laten verwijderen en de tweede maand lukte het.
    Mijn advies: andere man nemen :p
    Nee, dat is natuurlijk een hele flauwe grap, maar bij mijn ex en mij zeiden ze toentertijd dat het leek of we niet bij elkaar pasten. Er was niets mis met ons. Achteraf klopte dat wel; ik heb bij een andere man kinderen gekregen en hij bij een andere vrouw...
     
  9. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.284
    1.491
    113
    Vrouw
    Wat bizar zeg! Toch nog allebei kinderen gekregen.... Mag ik iets vragen, was de zaadkwaliteit van jouw ex slecht?
     
  10. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.674
    33.042
    113
    De eerste en de tweede keer zeiden ze van niet. Later heeft een gyn, bij een belafspraak, nog weleens gezegd dat de kwaliteit niet echt was om over naar huis te schrijven (ze zei het iets aardiger hoor;))
    Maar later is daar niet meer over gepraat.
    Ik denk dat het, maar dat is een invulling van mij, minder was dan van mijn huidige man.
    Het was bij mijn ex in ieder geval niet zo slecht dat ze het specifiek hebben benoemd.
     
    Kangerootje vindt dit leuk.
  11. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.284
    1.491
    113
    Vrouw
    Toch is dat apart hè... het lijkt wel of sommige mensen samen niet "matchen".

    Vriendin doet ivf maar er zijn geen bevruchtingen... terwijl bij hen beiden alles goed lijkt....
     
  12. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.674
    33.042
    113
    Ja inderdaad apart. Maar bij ons geloof ik er ook echt in maar dat is meer omdat het bij ons juist is wat ze zeiden toentertijd.
    Ik ken ook stellen waarbij het ‘gewoon’ gelukt is hoor terwijl ze samen het traject in gingen en dat er hetzelfde gezegd werd als bij ons over dat matchen.
     
    Kangerootje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina