Wanneer is het 't juiste moment?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Debby86, 8 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debby86

    Debby86 Fanatiek lid

    Hoi meiden,
    Ik ben Debby, misschien hebben jullie mijn voorstelrondje al gelezen.
    Ik zit met een aantal vraagjes... (uit pure onzekerheid, denk ik)

    Wanneer is het juiste moment om zwanger te worden? en
    wanneer kun je het kindje het leven bieden dat het verdient.

    Mijn vriend en ik zijn nu ruim 2 jaar samen, we wonen in
    een leuk koopappartement met 2 kamers, het is erg ruim.
    We hebben allebei een vaste baan en willen in de loop van
    de tijd nog een avondstudie gaan doen, zodat we nog wat kunnen klimmen.

    We willen beide super graag een kindje... en binnen 2 maanden
    laten we waarschijnlijk mijn spiraaltje er uit halen en gaan we
    voor het echie!

    Misschien zoek ik dus gewoon wat bevestiging hier, dat het oke is...
    Maar wees wel eerlijk! Alvast bedankt.

    Liefs Debby
     
  2. Danabelle

    Danabelle Fanatiek lid

    3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Hoi Debby,
    Eigenlijk kun je alleen zélf beslissen of je er klaar voor bent he? (Jullie). Maar natuurlijk kunnen andere mensen wel met jullie meedenken. Zo te lezen hebben jullie het goed voor elkaar. Maar heeft jullie appartement twee slaapkamers of twee kamers - dus één woonkamer en één slaapkamer? Want een eigen slaapkamertje is voor een baby dan wel geen must, maar wel heel prettig natuurlijk. En voor jullie zelf en je relatie is het ook beter als de baby een eigen plekje heeft - maar het móet natuurlijk niet.
    Je schrijft dat jullie allebei nog een avondstudie willen gaan doen. Heb je er bij stilgestaan dat dat voor jou misschien moeilijk kan worden in combinatie met een zwangerschap? Je zult dan je studie in ieder geval moeten onderbreken, of natuurlijk beginnen na de bevalling. En dan nog lijkt het mij een flinke belasting! En willen jullie fulltime werken of (een van jullie) parttime? En wat willen jullie met de baby doen als jullie aan het werk zijn? Kun je zelf oppas regelen of een creche, en heb je daar geld voor?
    Misschien hebben jullie hier allemaal al over nagedacht hoor, dat zou logisch zijn :)
    Wel spannend, dat je je spiraaltje eruit laat halen binnenkort!
     
  3. Debby86

    Debby86 Fanatiek lid

    Ja, over al die dingen hebben we al nagedacht...
    Ik ben natuurlijk veel aan t lezen enz enz.

    We hebben 1 slaapkamer, maar zelfs daarvoor is al een plannetje bedacht, die is namelijk groot genoeg om op te splitsen! :D

    Ik ga het eerste jaar denk ik 50% werken, ik moet nog ff precies uitzoeken hoe dat zit, maar heb gelezen dat dat bij het ouderschapsverlof hoort. Het kindje zal zoals het er nu uit ziet gewoon naar de kinderopvang gaan.

    Het is gewoon zo dat we nu erg ruim leven en dat kan dan niet meer...
    maar dat hebben we er graag voor over.

    Liefs Debby
     
  4. Dreamer83

    Dreamer83 VIP lid

    16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Als je het kindje liefde kan geven, onderdak, eten en kleding en alle medische zorg kan betalen en je hebt een stabiele relatie, dan ben je er heus wel klaar voor.
    En zo te lezen hebben jullie het bovenstaande allemaal, dus bij deze de bevestiging die je zoekt ;)

    Veel plezier en succes alvast :D
     
  5. Debby86

    Debby86 Fanatiek lid

    Super bedankt! :oops: :D :oops:
     
  6. cjpt

    cjpt Fanatiek lid

    16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Hoi Debby,

    Wij waren wat langer bij elkaar en hadden inmiddels een groot huis, maar toch hebben wij wel dezelfde twijfels gehad. Ik denk dat het heel gezond is en het alleen maar aantoont dat je er volwassen mee omgaat. Je moet je niet in dit soort dingen storten!

    Ik kan niet zeggen wat je moet doen natuurlijk maar kan je wel vertellen wat wij hebben gedaan: wij zijn echt avonden lang met een wijntje erbij tot diep in de nacht gaan brainstormen over alle mogelijkheden. Soms ook zitten lachen over kleine dingen zoals hoe we denken over namen etc. En soms ook de doemscenario's afgespeeld: wat als er iets met het kindje zou zijn en we ons eigen leven on hold moeten zetten. Zouden we dat ervoor over hebben.

    Het fijne van die urenlange gesprekken is dat je zowiezo samen enthousiast kunt worden en maar ook dat je zekerder wordt over je beslissing. Je kunt hem dan echt onderbouwen. Ik ben vrij praktisch ingesteld, denk alles altijd erg veel door voor ik eraan begin. Voel me daar erg prettig bij.

    Heel veel plezier met het kletsen erover met je man/vriend! Ik hoop dat jullie erachter komen dat het de juiste beslissing is en snel zwanger worden!

    Gr. Cindy
     
  7. Debby86

    Debby86 Fanatiek lid

    Wow thanx voor je antwoord! daar heb ik wat aan! :D

    We zijn er inderdaad al veel over aan t praten en namen
    aan t bedenken etc etc.
    Ik ben zo'n type die overal 30 x over na denkt en ondertussen
    eigenlijk wel weet dat het goed zal uitpakken, maar toch...
    voor de zekerheid!
    Er zijn in onze omgeving gewoon zoveel gevalletjes, die per ongeluk
    zwanger zijn geworden en krom moeten liggen om het kind te kunnen
    onderhouden. Dat willen wij niet... (Ik zal het ook doen als ik in die
    situatie zat) Het is een bewuste keuze en willen het kind een goed
    leven kunnen geven en daarbij zelf ook nog een beetje kunnen genieten.

    Liefs Debby
     
  8. Trees

    Trees Niet meer actief

    Ik heb niet zoveel aan mijn voorgangers toe te voegen. Het enige wat ik kwijt wil, is GO FOR IT :D

    Ik vind dat je er hartstikke goed over nadenkt en iedereen heeft wel zijn twijfels. Heel normaal, want wie wil er nu niet het allerbeste voor zijn kind?
     
  9. tummetje

    tummetje Fanatiek lid

    4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Lieve debby, ga voor een kindje als jullie daar klaar voor zijn.. iemand op het forum zei ooit eens "als je kindje een plek heeft om te slapen, iemand heeft die hem eten geeft en van hem houdt.. dan is je baby al tevreden en dat is genoeg".. ik kan er niets anders over zeggen.. want hoe je het ook went of keert.. het is zo.. ga dr gewoon lekker voor meid! ;)
    succes met zwanger worden straks ;)
     
  10. bamjolan

    bamjolan VIP lid

    7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik zeg eerlijk dat het juiste moment er nooit is.
    Altijd is er wel iets dat je denkt van sjitt... ;)
    Ik heb t om die reden 3 jaar uitgesteld, maar nu had ik zoiets van ja daaaag ik ga nog langer wachten zeker ;)
    Er is nooit een geschikt moment.
    Als je denkt dat je er klaar voor bent en je kan je kindje gewoon de basis bieden, dan moet je er lekker voor gaan!
     
  11. Debby86

    Debby86 Fanatiek lid

    Iedereen bedankt voor de leuke reacties!

    Mijn vriend wordt met de dag enthousiaster. We waren vandaag
    in de Kruidvat en stonden ons helemaal te verlekkeren op al die
    super leuke rompertjes, boxspeeltjes etc etc... hihi :oops:

    Jullie horen waarschijnlijk zeer binnenkort weer wat van me ;)
    In de tussentijd blijf ik meelezen.

    Liefs Debby
     
  12. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Op verzoek van TS gesloten.
    Elmo
     

Deel Deze Pagina