Zwanger worden en autisme

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Mim89, 31 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.794
    7.124
    113
    Vrouw
    Hoi allemaal,

    Ik wist niet zo goed in welk topic het moest plaatsen maar als het verkeerd staat mag beheer het natuurlijk verplaatsen :)

    Ik ben bezig met zwanger worden mbv een donor via ZI. De donor die ik had aangegeven dat hij niet meer wou doneren.

    Ik ben nu in gesprek met een nieuwe potentiële donor. Alleen geeft hij nu aan dat zijn zoontje een zware vorm van autisme heeft. Dat hebben de artsen van zijn zoontje bevestigd. Verder heeft hij een oom waarvan wordt gezegd dat hij autistische trekjes heeft. Hij heeft me ook een rapport gestuurd over de ontwikkeling etc van zijn zoontje. Zijn dochter heeft het niet.

    Ik heb hier verder totaal geen verstand van. Zijn er hier misschien moeders die verstand hebben van de mate van erfelijkheid etc? Hoe groot is de kans ongeveer dat mijn kindje het dan ook zou krijgen? Is het verstandig om met hem door te gaan of beter van niet? En even voor de duidelijkheid: ookal zou mijn kindje autisme of wat dan ook hebben dat zou totaal niets afdoen aan mijn liefde voor hem/haar.

    Alvast bedankt!
     
  2. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.197
    2.836
    113
    Ik weet niet hoeveel procent kans je hebt, maar wel meer kans dan anderen.
    Mijn zwager heeft autisme en 2 van mijn kids ook.
    Jongste heeft kenmerken ervan en onze dochter* weten we niet of ze het had.

    Ik zou eens goed inlezen over autisme, en dan een keus maken.
    Ook over als ze ouder zijn enzo.
    Tuurlijk hou je net zo goed van hem/haar, maar het is best pittig.
     
  3. Zwierezwaai

    Zwierezwaai Niet meer actief