Zwanger worden en crohn

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Nvdij, 15 nov 2021.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nvdij

    Nvdij Lid

    25 okt 2021
    13
    4
    3
    Vrouw
    Hallo dames!

    Heel lang nagedacht om toch dit te plaatsen omdat ik mezelf niet gek wil maken haha.

    Maar ik ben benieuwd of er meer dames zijn die bezig zijn voor een kindje die de ziekte van crohn hebben. Ik zelf vind het best spannend en ben benieuwd hoe andere mensen dit ervaren.
    Zelf zit ik nu te wachten totdat ik ongesteld ga worden of niet haha.

    Groetjes!!
     
  2. ButterflyPassion

    ButterflyPassion Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Ik heb geen crohn, maar collitus ulcerosa. Nu zwanger van mn 3e kindje.
    Arts vertelde mij dat het belangrijk is in een rustige periode zwanger te worden. Geeft de grootste kans op een rustig ziektebeeld in de zwangerschap.
    Bij mn 2e zwangerschap 2 lichte opsommingen gehad, nu nog alles rustig. Hoop dat het zo blijft!

    Heel veel succes! Hopelijk is het snel raak
     
  3. Nvdij

    Nvdij Lid

    25 okt 2021
    13
    4
    3
    Vrouw
    Gefeliciteerd!!

    Dit wordt voor mij de eerste! Wel al een hele lieve bonuszoon! Ik merk dat mijn partner vooral angstig is over het beloop van de zwangerschap en stiekem ik ook. Hopen nu de ziekte onder controle is dat t snel raak is voordat het weer terug kom. Als ik het vragen mag.. hoeveel rondes heeft het bij jou geduurd?

    Groetjes!
     
    ButterflyPassion vindt dit leuk.
  4. ButterflyPassion

    ButterflyPassion Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Bij de eerste 2 jaar,waarvan 9 maanden traject ivm PCOS.
    Tweede 1.5 jaar zonder anti conceptie, zonder traject.
    En nu, durf het bijna niet eens te zeggen, eerste ronde raak.

    Het verloop in de zwangerschap kan echt alle kanten op. Heb jij normaliter veel / zware klachten? Of is het redelijk mild? Mijn collitus valt in de categorie mild gelukkig.
    Zijn jullie nu in jullie eerste ronde ?
     
  5. Nvdij

    Nvdij Lid

    25 okt 2021
    13
    4
    3
    Vrouw
    Aaa wat fijn in de 1e x! Hoop dat je een hele fijne zwangerschap heb! Zo zie je maar dat alles kan gebeuren!

    Helaas heb ik een erge vorm van crohn. Alles geprobeerd inclusief grote open buik operatie. Nu eindelijk thiosix en remicade gevonden en die combo slaat t beste aan. Maar remicade mag niet in zwangerschap.
    Voor ons is het nu de 2de ronde. Gelukkig was ik al heel snel op me gebruikelijke cyclus en voel duidelijk me eisprong. Afgelopen weken gaan me darmen echt goed maar sinds een paar dagen flink aan t rommelen en steken heel erg laag. Nu schiet ik meteen natuurlijk in de stress en denk ik oo me crohn is terug. Maak mezelf gek haha.
     
  6. Leesteken

    Leesteken Fanatiek lid

    14 okt 2018
    3.630
    3.436
    113
    Ik heb wel geen crohn maar wel altijd al veel darmproblemen gehad. De eerste zwangerschap had echt een positieve invloed op mijn darmen. Ik heb die hele 9 maanden geen pijnaanvallen gehad. Ik hoor dit best vaak van anderen ook.
     
    Nvdij vindt dit leuk.
  7. Lara123

    Lara123 Actief lid

    27 okt 2013
    160
    42
    28
    Noord-Holland
    Hoi,

    Ja, ik!
    Bij de eerste geen crohn klachten. Bij 2e heel veel klachten en een jaar daarna de diagnose.
    Nu zou het voor het eerst bewust zijn met crohn zeg maar

    Hebben tijd geleden een afspraak gehad op de preconceptiepoli voor info mbt medicatie etc. Dit zal ik de hele zwangerschap moeten nemen omdat mijn laatste opvlamming 1.5 jaar heeft geduurd voor het onder controle was.

    Vind het niet spannend nu eigenlijk. Ga er met perfecte waardes in, voel me goed en weinig klachten.
    Heb ook al aangegeven dat ik thuis wil bevallen mits alles goed gaat met de baby en mij.
    Deze maand voor het eerst geprobeerd weer dus over 1.5 week weten we of het al gelijk gelukt zou zijn.
    Mdl arts weet van de wens af en heeft ons groen licht gegeven nadat alle waardes bepaald waren voor langere tijd. Nu ruim een half jaar alles rustig hier.
    Heb een calpro van 55 dus perfect.

    Succes!
     
    ButterflyPassion vindt dit leuk.
  8. Nvdij

    Nvdij Lid

    25 okt 2021
    13
    4
    3
    Vrouw

    O wat fijn! Thuis bevallen wil ik t liefst ook alleen mn vriend ziet dat totaal niet zitten haha. Komt ook dat hij mij in pijn heb meegemaakt en ik nogal moeilijk kan zijn als ik pijn heb haha.

    Mijn crohn is helaas al 5 jaar onrustig en nu is mn calpro op zn laagst ( 220 ) en stabiel waardoor de dokter zeg dit is voor jou t beste moment. Daarom vind ik het denk ook spannend.

    Ik hoop dat t snel raak voor jullie is!! Zou heel leuk zijn.
     
    GaiaAthena vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina