Zwanger worden en een nieuwe baan.

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Miza, 30 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miza

    Miza Fanatiek lid

    24 jun 2006
    1.801
    1
    0
    Ik vraag me af of er meer meiden in dezelfde situatie als ik zitten.

    Ik heb met ingang van februari een nieuwe baan. Ik blijf hetzelfde werk doen, alleen ga dichter bij de deur werken en meer uren werken.
    Ik twijfel nu of ik de kinderwens iets voor mij uit moet schuiven, aangezien ik een contract krijg voor bepaalde tijd. (jaarcontract)
    Zou dit voor jullie een reden zijn om de kinderwens uit te stellen?

    Ik twijfel zo, want het is natuurlijk niet gezegd dat ik na een jaar kan blijven of een vast contract krijg aangeboden. Misschien word er dan weer een contract aangeboden voor bepaalde tijd of dus helemaal niet.
    En mijn twijfel zit hem vooral in als je zwanger raakt in dat jaar, ben je een poosje uit de rolatie ivm zwangerschapsverlof. Dat lijkt mij niet positief voor je contractverlenging..

    Ik ben benieuwd wat jullie zouden doen of hebben gedaan.
     
  2. Lintje

    Lintje VIP lid

    9 okt 2006
    6.215
    1.422
    113
    Nederland
    Zit nu in de 7e ronde, heb in juli/aug gewoon gesolliciteerd. Ben nu een maand bij mijn nieuwe werkgever, ook eerst voor 1 jaar. Maar het weerhoudt me er niet van om stug door te klussen. Als ze me na een jaar kwijt willen vanwege de zwangerschap is het niet een leuke werkgever!

    En daarnaast staat een kindje bij mij op nr. 1. Dat is denk ik ook wel belangrijk.

    xx Lintje
     
  3. roos81

    roos81 Lid

    22 mrt 2006
    71
    0
    0
    Hey....

    Ik zou gewoon doorgaan met klussen. Je werkgever kan je niet op straat zetten omdat je zwanger bent. :)


    liefs
    Roos
     
  4. Lintje

    Lintje VIP lid

    9 okt 2006
    6.215
    1.422
    113
    Nederland
    Er is hier ook al eens een topic over geweest waar heeeeeeeeel veel meningen en info in stond. Weet niet meer hoe het heette.. ; solliciteren en kinderwens ofzoiets.. Misschien kun je even zoeken.

    xx
     
  5. darcy

    darcy VIP lid

    1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Ik ben juf en hoop z.s.m. zwanger te zijn. Ik heb een jaarcontract.
    Als ze het verlengen, met of zonder zwangerschap (want als werknemer moet je natuurlijk ook gewoon goed in de smaak vallen): TOP.
    Zo niet: lekker belangrijk. Ander werk, andere kansen... een nieuw stukje persoonlijke ontwikkeling.

    Dus mijn advies: lekker gaan werken, lekker zwanger proberen te worden. Je weet nooit hoe het leven loopt!
     
  6. Miza

    Miza Fanatiek lid

    24 jun 2006
    1.801
    1
    0
    Ik heb even gezocht en wat gevonden.
    Dank je voor de tip en dank jullie voor jullie antwoorden.

    We zien wel hoe het gaat lopen. ;)
     
  7. marsab

    marsab VIP lid

    6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Tis denk ik ook net wat je belangrijker vindt: een kindje of je baan.... ;)
     
  8. appeltje

    appeltje Niet meer actief

    Lastig hoor.. als je eenmaal een sterke wens hebt, dan wil je er eigenlijk alles voor laten wijken. Maar ik kan me ook voorstellen dat je je bezwaard zou voelen.
    Ik zou zeggen: gaan voor die baan. Dan moeten ze maar geen jonge vrouw aannemen.
    Mara ik ken ook verhalen waarbij de werkgever dit geen probleem vond. Zij zijn vaak ook moeder of vader. En het kost hen geen extra geld, verlof loopt via een UVI.
     
  9. Piet

    Piet Actief lid

    26 aug 2006
    335
    0
    0
    zelfst. onderneemster
    omg. den Bosch
    Ik ben in oktober begonnen bij mijn nieuwe baas en ik ben nu al zwanger....

    Mijn baas wist dat ik een MK heb gehad en die snapt dan echt wel dat ik nog voor een volgende ronde ga.
    Ik wil het echter wel netjes met hem doen en wil hem voorstellen dat ik in mei mijn contract laat stoppen, dat ik er dan tot oktober weer uit ga en daarna gewoon weer voor mijn vaste uren wil herstarten. Hopelijk denkt hij er ook zo over!

    Door mijn MK ga ik zo lang mogelijk proberen te wachten met het hem te vertellen.
     
  10. Jessica24

    Jessica24 Fanatiek lid

    4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    Heeeey piet dus toch zwanger!
    Van harte meid ;)

    En Miza ik had hetzelfde als jij, en ik probeerde ook om wanger te worden, toen ik eenmaal zwanger was zou m;n contract 2 mn erna aflopen.

    Het is dus niet verlengt, maar was er ook niet treurig om :)
    Maar een kindje vond ik dus belangrijker.
    (hoef voor jou niet zo te zijn he!)

    jessica
     
  11. nadia1981dunja

    nadia1981dunja Niet meer actief

    Ik ben het met de juf eens.

    Je weet nooit hoe het leven zijn gang gaat.

    Gewoon lekker klussen, zeker als het een grote wens is van je moet je het niet voor een werkgever voor je uitstellen. En wat de andere zeggen...........als je werkgever je niet meer moet omdat je zwanger bent dan is het geen leuke werkgever!

    Je kunt ook zwanger worden door de pil heen,...........wat ik hiermee wil zeggen is:

    Als het voorbestemd is om zwanger te worden dan wordt je zwanger............je gidsen bepalen alleen wanneer de tijd daarvoor rijp is...........en dat kan dus ook zijn als je net een nieuwe baan hebt met maar een jaarcontract.

    Succes en volg je hart!

    Groetjes Nadia
     
  12. Druif

    Druif Bekend lid

    8 jul 2006
    730
    0
    0
    Hoi,

    ik heb in dezelfde situatie gezeten als jij op het moment dat ik besloot te stopen met de pil. Maar uiteindelijk ben ik toch gewoon voor een andere baan gegaan. Ik ben er blij mee dat ik het gedaan heb, want tot nu toe ben ik nog niet zwanger en ik heb al wel weer een tijdje werk dat ik leuk vind.

    Had ik het nou niet gedaan, dan was ik denk ik behoorlijk gefrustreerd geraakt. Ontevreden over werk + niet zwanger raken kan een behoorlijke druk op de ketel geven, denk ik.

    Succes met de knoop doorhakken. Uiteindelijk moet je toch zelf beslissen.
     
  13. Mmm

    Mmm Actief lid

    21 okt 2006
    374
    0
    0
    Ik heb sinds een paar maanden een nieuwe baan (jaarcontract) en drie maanden nadat ik begon bij m'n nieuwe werkgever heb ik mijn spiraaltje weg laten halen. Inderdaad de twijfel: als ik binnen een paar maanden al zwanger zou worden, zou dat nog net binnen of direct na mijn contract bevallen zijn. Even over getwijfeld, maar spiraaltje toch weg laten halen. Weet je waarom? Ten eerste heb je vanuit je werkgever zowiezo geen zekerheid. Misschien willen zij je contract wel helemaal niet verlengen, om welke reden ook. Daarnaast duurt het misschien wel een jaar of nog langer voor je zwanger bent. Zonde om nu dan te wachten. Ben ervan overtuigd dat het loopt zoals het loopt. Als dat betekent dat ik dan niet verder kan bij m'n huidige werkgever, dan is dat maar zo (scheelt natuurlijk dat we dat financieel wel even zouden redden, maakt het makkelijker). Economie trekt toch weer aan, dus er is dan vast wel weer iemand anders die me na m'n eventuele bevalling wil hebben ;)
    Ik zou inderdaad gewoon lekker aan de slag gaan met én je nieuwe baan én met je kinderwens. Komt vast helemaal goed!
     
  14. deb1

    deb1 Actief lid

    28 nov 2006
    256
    0
    0
    @ piet,
    is niet zo slim om te zeggen dat je uit dienst gaat tot oktober. het kost je werkgever niks als jij met verlof bent. dit wordt namelijk allemaal aan de werkgever vergoedt. hoop dat je dit op tijd leest.

    @daantje81 je werkgever mag je gewoon ontslaan als je nog geen vast contract hebt. hij kan gewoon je contract niet verlengen.

    zelf zou ik voor de baan gaan, maar het is denk ik maar net hoe je situatie thuis is. mocht je je baan kwijtraken is het dan nog allemaal haalbaar voor julie financieel. Maar als je er helemaal voor wilt gaan moet je dat natuurlijk doen.
     
  15. sanna

    sanna Actief lid

    19 jun 2006
    165
    0
    0
    financieel medewerker
    ZUID HOLLAND
    Ik heb precies hetzelfde. Ik wil dolgraag een kindje alleen ben ik 1 jaar geleden afgestudeerd en heb wel meteen een baan gevonden maar op MBO niveau ipv HBO niveau. We zijn al een ppos bezig met het zwanger worden (ongeveer 8 maanden) maar tot op heden een resultaat.
    1 maand geleden zag ik een droombaan op internet. Bij de overheid en sloot precies aan op mijn eisen en wensen. Toch gesolliciteerd met in mijn achterhoofd: dit lukt toch niet! Je raadt het al, ik kwam door de 1e ronde, 2e ronde en ben aangenomen. Ik begin in februari!
    En nu....onze kinderwens moeten we voornu vergeten want mijn man studeert en verdient maar heel weinig ( 1 dag in de week werkt hij)
    dus ik ben op dit moment kostwinner. Ik kan mijn baan echt niet verliezen. Maar om te wachten met mij kinderwens todat ik een vastcontract heb tja die gedachte doet pijn.
    Ik ben nu 27 jaar oud tegen die tijd dat we aan kinderen kunnen beginnen ben ik bijna 29 en wie zegt dat het meteen lukt.
    Ik heb op dit moment een ontzettend dubbel gevoel, dolblij dat ik de baan van mijn dromen heb gevonden (althans het lijkt een super baan) maar aan de andere kant ik wil zo graag een kleine.
    Diep in mijn hart denk ik, joh ik doe dit voor de toekomst van de kleine, met deze baan kan ik een goed bestaan geven aan onze kleine.

    Het is zo dubbel
     

Deel Deze Pagina