Zwanger worden met 1 eileider en 1 eierstok

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Mabe91, 25 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mabe91

    Mabe91 Lid

    26 dec 2020
    32
    7
    8
    Vrouw
    #1 Mabe91, 25 jan 2021
    Laatst bewerkt: 25 jan 2021
    Hoi dames,

    Afgelopen zomer ben ik geopereerd aan een bbz en is mijn linker eileider verwijderd. Meteen daarna ontwikkelde ik PCOS (voor de operatie had ik regelmatige cycli, maar misschien had ik toen ook al wel PCOS hoor?!!) waarvoor ik nu Letrozol gebruik. Nou lijkt de rechter eierstok misschien niet te werken: die is altijd 'onrustig' en 'vergroot' volgens de echo dames, en ik krijg mijn eisprongen tot nu toe altijd in mijn linker eierstok (zien ze op de echo's), waar dus geen eileider bij zit.

    Nou lees ik nogal veel tegenstrijdigs of je dan nog wel kans hebt om zwanger te raken (toen we begonnen was ik meteen in ronde 1 zwanger, maar dat werd dus de bbz), en ik ga dit natuurlijk ook vragen in het ziekenhuis, maar ik ben ook benieuwd naar wat mensen hier er eventueel over weten?

    Zou het raadzaam zijn om aan te dringen op icsi of ivf?
     
  2. DangerBlonde

    DangerBlonde Fanatiek lid

    3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Je hebt nog kans om zwanger te worden met 1 eileider. Die ene kan zich bewegen tussen beide eierstokken en zo aan beide kanten eitjes opvangen.
    Als dat niet lukt heb je eerst nog iui vaak.
    Voor ivf lijkt het me nog een stap te vroeg, daar beginnen ze meestal aan als je beide eileiders kwijt bent, die laatste eileider vol endometriose zit, of het na een x aantal pogingen niet lukt. ICSI komt daarna pas, of als de zaadkwaliteit van je man zo slecht is dat alle voorgaande opties niet meer kunnen.
    Hou vertrouwen! :)
     
  3. sabrinab1986

    sabrinab1986 Fanatiek lid

    9 okt 2012
    1.157
    266
    83
    NULL
    NULL
    Ik heb in 2013 een bbz gehad ook mijn linker eileider is weggehaald in 2014 heb ik erna nog een prachtige dochter gekregen en in 2019 ben ik nogmaals zwanger geweest dus het kan wel want ju andere eileider neemt het over als die helemaal oké is
     
  4. Fantastiyanna

    Fantastiyanna Actief lid

    31 jul 2019
    226
    132
    43
    Ik heb maar 1 eileider en eierstok en de eileider die ik had heeft ook nog eens veel verklevingen. Toch ben ik twee keer zwanger geraakt binnen een paar maanden. Het kan dus zeker!
     

Deel Deze Pagina