Zwanger worden met een maatje meer

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door MDvD96, 9 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MDvD96

    MDvD96 Fanatiek lid

    2 dec 2018
    1.006
    1.510
    113
    Vrouw
    Op 1 september hebben mijn partner en ik besloten voor ons eerste kindje te gaan. Ik slikte de pil nadat mijn implanon staafje was uitgewerkt. Maar had dit staafje nooit verwijderd. Dus op 17 september bij de gynaecoloog het staafje verwijderd waarnaar zij uiteraard wilde weten welke anticonceptie ik nu wilde gaan gebruiken.

    Toen ik vertelde dat wij een kinderwens hebben en dus stoppen met anticonceptie vond zij dat ik eerst moet proberen af te vallen en dan pas moet proberen om zwanger te raken.
    Ik heb een BMI van 30.

    Ondanks dit advies onze wens toch doorgezet. Zijn er meer meiden die ondanks overgewicht proberen om zwanger te raken? Die het leuk zouden vinden om mee te schrijven.

    Zou graag ook de ervaringen horen van vrouwen die al bevallen zijn of momenteel zwanger zijn..
     
  2. Cil88

    Cil88 Niet meer actief

    Hier op dit moment een BMI van 36. Vorige zwangerschap een BMI van 32.

    Ben me er ook zeker van bewust. En als komende ronde niet lukt. Komt er ook eerst een pauze. En wil ik beginnen met afvallen. Heb er zelf ook gewoon last van.
     
    MDvD96 vindt dit leuk.
  3. Hapje35

    Hapje35 Actief lid

    1 aug 2015
    375
    56
    28
    Vrouw
    Eerste zwangerschap ook veel te zwaar, zwangerschapskilos zijn er na 2,5 jaar of steeds niet van af maar gaan nu wel proberen voor een tweede kindje, zolang je een beetje gezond probeert te eten en je verder geen klachten hebt kan het best
     
  4. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Ik ben zwanger geweest met een BMI dat nog boven de 35 en zeker tegen de 40 lag en alles is goed gegaan. Geen klachten. Nooit een moment gedacht dat mijn gewicht me in de weg zat. Een extra echo gehad vanwege stuit - en dat klopte dus de verloskundige kon het ondanks mijn gewicht blijkbaar ook prima voelen.
    Niemand heeft ooit een opmerking gemaakt en mijn verloskundige heeft het super netjes besproken aan het begin vd zwangerschap met betrekking tot adviezen tijdens de zwangerschap (met overgewicht is het beter voor de baby als ue zelf niet tot weinig aan komt; dus eigenlijk “afvalt” tijdens je zwangerschap)
    Het zwanger worden duurde lang - maar de keer ervoor (doch miskraam) was het ronde 1 raak. Dus of m’n gewicht een rol speelde?! Ik geloof oprecht van niet.

    Heel eerlijk gezegd ben ik verbaasd over je gynaecoloog: hadden ze t gezegd bij mijn gewicht - prima! Maar een BMI van 30?! Sorry; maar zo gek is dat tegenwoordig niet. Ik geloof niet dat je gewicht ook maar érgens invloed op heeft of in de weg voor staat.

    Succes!!! Ik hoop dat jullie snel goed nieuws hebben :)
     
  5. MDvD96

    MDvD96 Fanatiek lid

    2 dec 2018
    1.006
    1.510
    113
    Vrouw

    Momenteel zitten we in ronde 5, heb ik een hele regelmatige cyclus van 29 dagen en hoop ik snel dat we 2 streepjes te zien mogen krijgen. Ik zie wel een beetje tegen het gezeur van eventuele gynaecologen op, aangezien ik graag van mijn zwangerschap zou willen genieten zou ik het jammer vinden als het puntje gewicht continue op tafel zou komen! Maar momenteel kan ik daar nog iets over zeggen, misschien valt het dalijk hartstikke mee!
     
  6. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Ik zou me er helemaal niet druk over maken! Ik heb echt van veel dames gehoord dat het eenmaal zwanger dus helemaal niet wordt gezegd. Wat willen ze dan doen? écht lijnen mag niet als je zwanger bent. En als ze het wel aanhalen zeg je gewoon dat het de eerste en enige keer is dat je erover wilt praten. Zeker niet in de weg laten staan van het genieten.

    Komt vast helemaal goed! Gewoon stap voor stap!
    Verder als tip: google als het straks zo ver mag zijn ook op ervaringen, want ik heb toen echt veel positive “bigger” pregnancy verhalen gelezen en dat was heerlijk!!
    Succes voor nu!!
     

Deel Deze Pagina