Zwanger worden met kortere luteale fase

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door vlinderCN, 20 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Hoi, ik zit me ineens het volgende af te vragen:
    De afgelopen maanden is mijn luteale fase 'maar' ca. 10 dagen en eigenlijk vanaf 8/9 dpo al dat trekkerig gevoel alsof het bms eruit moet. Mijn goede zwangerschap had ik volgens mij innesteling op 10 dpo (denk ik ahv temp kaart en late positieve test, zie kaartje) dat zou nu mijn kansen aanzienlijk verkleinen toch? Weet iemand hoe dit zit?
    En Zou je dit door medicatie een handje kunnen helpen en welke?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Ik zie dat de vraag al eerder is gesteld. Ik weet dat het mogelijk is om zwanger te worden met korte lf maar zijn je kansen wel (stuk) kleiner? En is het niet vrij 'simpel' dan op te lossen met hormonen?
     
  3. Simmy

    Simmy Fanatiek lid

    2 mrt 2013
    1.067
    312
    83
    Volgens mij is een LF van 10 (heb ik ook) prima en kan je daarmee net zo goed zwanger worden als met een langere lf. De gyn zei dat t gewoon goed was en ik ben ook alle keren (7) binnen 3 rondes zwanger geraakt! Succes :)
     
  4. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    ik werd voor laatste miskraam ook heel snel zwanger maar sinds mijn lf korter is (van 14 naar 10) ga ik nu de 6e ronde in, is toch wel opvallend.
    En als de innesteling pas 10 dpo plaats zou vinden dan wordt het eitje er al uitgegooid voor het kan innestelen toch?
     
  5. PBV

    PBV Fanatiek lid

    6 feb 2018
    1.765
    1.321
    113
    Vrouw
    In het westen
    Ik heb ook een lf van 10-12 dagen. Volgens mijn gyn is dit te kort. Ik heb hiervoor Utrogestran gekregen.
    Maar elke gyn is anders. Ik zou contact opnemen met je huisarts. Je kan beter het zekere van het onzekere nemen.
     
  6. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Oh frappant he dat ze allemaal wat anders zeggen. Heeft de utrogestan ook gewerkt bij jou en had je er veel bijwerkingen van?
     
  7. PBV

    PBV Fanatiek lid

    6 feb 2018
    1.765
    1.321
    113
    Vrouw
    In het westen
    Dit is de eerste maand dat ik het gebruik. Ik heb een trekkend gevoel van de baarmoeder. Dit is soms echt een naar gevoel. Ik ken het gevoel wel. Ik denk wel dat het van de utrogustan is.
    Voor de rest kan ik de bijwerkingen niet goed onderscheiden van normaal. Ik heb normaal ook last van PMS en ook van gevoelige opgeblazen borsten.

    Ik denk dat de gyn naar persoon kijkt. Ik ben 39 jaar en mijn bm/ eierstokken zijn niet zo jong meer haha!
     
  8. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Zit in zelfde schuitje helaas (35+ topic) ;)
     
    PBV vindt dit leuk.
  9. K00

    K00 Niet meer actief

    Hier komt weer zo'n klok en klepel antwoord, maar er zijn ook "eenvoudige" middeltjes toch? Tarwe nog wat..

    Ik rommelde nooit graag met mijn cyclus maar als je echt denkt dat het te kort is, is het de moeite van het proberen waard.
     
  10. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Ja daar heb ik ook naar zitten googelen maar vind het weinig onderbouwd en zou idd nog meer met je cyclus kunnen rommelen en ga dan liever voor het echte/bewezen werk.
     
  11. IkbenTess

    IkbenTess Fanatiek lid

    14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik vind dat wel heel stellig van je gyn. Zoals ik in het andere topic al zei, is mijn lf standaard 8-9 dagen en was mijn oudste eerste ronde raak, tweede was ongepland.
    Dat een kortere lf problemen kán geven zal best, maar zo zwart-wit is het echt niet.
     
    Simmy vindt dit leuk.
  12. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Is idd zo. Ik heb ook utro gekregen maar wel omdat:
    - ik er eerder baat bij heb gehad
    - ik een laag progesteron heb
    - ik over het algemeen een dun bms heb (met menopur, zit in de mmm, bouwt dit goed op)
    - ik zonder utro 8/9 dpo al ongesteld wordt.

    Het kán helpen, maar hoeft niet.
    Vorige zwangerschap was het de eerste ronde met utro raak.

    Nu heb ik vorige ronde voor het eerst utro gebruikt en was het niet raak (mijn lf ging wel van 9 naar 14 dagen).
     
  13. PBV

    PBV Fanatiek lid

    6 feb 2018
    1.765
    1.321
    113
    Vrouw
    In het westen
    Maar ff serieus he. Zij is wel gyneacoloog. Ik mag aannemen dat zij haar vak kent. Ik ga haar niet tegen praten.
    Ieder persoon is ook anders. Dat bedoelde ik ook met de zin 'elke gyn is anders' en kijkt per persoon'.
    Ik heb het gekregen omdat ik de meeste maanden een lf had van 10 dagen. Ik ben toch ook 2x zwanger geworden. Helaas zijn dit miskramen geworden.
    Topicmaakster vraagt of ze korte lf heb en ik heb geadviseerd om naar de dokter te gaan.
     
  14. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Fijn dat het kan en je geholpen heeft, hopelijk deze ronde weer! hoe dik is je bms zonder?

    Ja ik heb over het algemeen gehoord dat minder dan 11 je kansen wel verkleind maar je kunt er ook net zo goed wel zwanger mee worden. Ik had de afgelopen 4 cyclussen ook 2x al bloedverlies op 8/9dpo (Maar mag je dan nog geen menstruatie noemen).

    Ik zit nu op 12 dpo en voelt al dagen dat mijn menstruatie weer door gaat breken maar nou had ik vanavond toch maar een test gedaan omdat er nog steeds geen bloed was...en een heeele lichte tuurstreep. Ben nog steeds in shock en durf het niet te geloven. Ook maar even afwachten of het goed blijft gaan.
    Zal nooit weten of het door mijn kortere lf is dat ik er deze keer 4 rondes langer over heb gedaan dan de vorige 3 zwangerschappen.
     
    PBV vindt dit leuk.
  15. PBV

    PBV Fanatiek lid

    6 feb 2018
    1.765
    1.321
    113
    Vrouw
    In het westen
    Zo dat is echt spannend!! Ik ga voor je duimen :thumup::D
     
  16. Flamingo1990

    Flamingo1990 Niet meer actief

    Ik had ook een LF van 10 dagen. Ben er hartstikke zwanger van geworden :) volgens mij is dat ook het minimum voor een goede innesteling.
     
  17. IkbenTess

    IkbenTess Fanatiek lid

    14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ja klopt, is ook zo.
     
  18. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Helaas net ongesteld geworden:cry:
     
  19. PBV

    PBV Fanatiek lid

    6 feb 2018
    1.765
    1.321
    113
    Vrouw
    In het westen
    Ow dat is jammer! Boehoeeee..
     
  20. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Hoi @Nina Sanders de gyn heeft nu gezegd dat ik het wel mag proberen 2x 200mg. Ik twijfel nog een beetje; heb je er bijwerkingen van? Ik heb begrepen dat het echt een middel is van baadt het niet schaadt het niet maar vind het ook wel spannend. Had nl. een hele lichte positieve test en 2 dagen overtijd mijn menstruatie gekregen vorige week dus het kan wel maar ja wie weet waar het aan gelegen heeft. Mijn bms is 2x gemeten en kwam op 7 uit op eisprong dag, wordt dat na de eisprong dikker door de extra progesteron?
    De gyn zegt dat mijn progesteron waarde mooi is (maar 1x gemeten 45 op 6 dpo en 29 op 9 dpo) en toen was mijn temp ook mooi hoog, afgelopen maand vrij lage post ei temp.
     

Deel Deze Pagina