Zwanger worden met lichamelijke ongemakken...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door roever, 28 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roever

    roever Niet meer actief

    Wie heeft het ondervonden?

    denk aan;
    Ouder worden
    Slechte rug
    Slecht bekken
    Verzakkingen
    Etc




    ja.... ik ben behoorlijk voorbarig!
    En nee, gelukkig heb ik niet van al het bovenstaande last! Hihi

    wel vraag ik me af of hier dames zijn die alsnog een zwNgerschP hebben overwogen en hoe ze dat ervaren hebben.

    En hoe ze er na de zwangerschap vanaf kwamen :)

    wie o wie durft mee te kletsen of heeft misschien ook nog die stille wens?! :D
     
  2. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Nou heb ik niet zozeer last van ouder worden, maar ik heb fibromyalgie. Dit jaar ook moeten stoppen met werken, omdat ik er veel last van heb. Ik ben weleens bang dat een zwangerschap of eigenlijk vooral daarna te zwaar gaat zijn.. maar mijn wens is zo groot dat we toch inmiddels een jaar bezig zijn met proberen om zwanger te worden. Er zullen hele moeilijke momenten komen, maar dat is het mij allemaal waard! Ook hebben familieleden al aangegeven dat ze na de zwangerschap wel willen komen helpen, zodat ik af en toe even kan slapen tussendoor of dat ze de boodschappen even doen etc. Waar een wil is, is een weg denk ik dan maar..

    Hoe het tijdens en na de zwangerschap zal zijn dus nog geen idee haha.. Ik bereid me op het ergste voor:roflmao:
     
    roever vindt dit leuk.
  3. Yelly

    Yelly Bekend lid

    26 jun 2019
    647
    575
    93
    Ik mankeer wel t één en ander. :rolleyes:
    Qua zwangerschap merk ik dat de dubbele scoliose en slijtage van de onderste rugwervels best impact heeft.
    Na elke zwangerschap kan ik minder (ver)dragen op dat vlak. Daarnaast ben ik mn vorige zwangerschap levensbedreigend ziek geweest en daar niet volledig van hersteld.
    Los van mn leeftijd is het daarom voor ons echt de laatste zwangerschap.
    Onze gezinswens is niet vervuld maar onze kinderwens zeker wel en we gaan onze zegeningen proberen te tellen. :)
     
    roever vindt dit leuk.
  4. roever

    roever Niet meer actief


    Je bent nu de nog wel in verwachting van een vierde? :)

    levensbedreigend ziek? Oei dat lijkt me ook heavy!!!

    hier is een wens voor een evt vierde echt mega groot! Alleen verzakking voorhand overgehouden van laatste bevalling en nu durf ik de stap niet meer te nemen, bang voor hoe het af zal lopen! :(
    Gelukkig hebben we nog even er over na te denken, de jongste is net 5 maand. Maar toch..

    mij merk nu al dat het me ontzettend bezig houdt met wat als er geen nieuwe zwangerschap meer komt.... :(

    je hebt helemaal gelijk, je zegeningen proberen te tellen!
    Ik dacht altijd dat dat wel makkelijk was als iig al 1 kindje had.
    Maar nu na 3 valt het me alsnog zwaar! Haha

    dus vandaar ook m’n topic...
    Lees weinig over lichamelijke klachten en nieuwe zwangerschappen
     
  5. Yelly

    Yelly Bekend lid

    26 jun 2019
    647
    575
    93
    Lastig is dat hè?
    Jullie jongste is inderdaad nog er jong, en hormonaal ben je nog niet ontzwangerd;).

    Maar het is heel lastig inderdaad.
    En ik herken zeker dat het hebben van kinderen de wens niet minder krachtig maakt!

    Qua mentale en emotionele draagkracht kunnen we ons gezin prima aan maar fysiek gezien is dat dus anders en dat geeft voor ons doorslag.
    Ik ben inderdaad momenteel zwanger van de vierde en elke zwangerschap wordt fysiek meer een uitdaging en elke zwangerschap verlies ik een stukje fysieke draagkracht, dat niet meer terugkomt. Ik ben.mij dus heel erg bewust van het feit dat dit de laatste zwangerschap is en hoewel ons hart ruimte blijft houden, kan ik hier (momenteel) ook vrede mee hebben.

    We zijn heel erg rijk met onze kinderen en ik vertrouw erop dat we ons overschot aan liefde hoe dan ook ergens op een manier kwijt zullen kunnen.

    Ik hoop dat jullie ook een beslissing kunnen maken die hoe dan ook rust brengt
     

Deel Deze Pagina