Zwanger worden na afbreken zwangerschap

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Mom586, 23 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mom586

    Mom586 Lid

    27 dec 2018
    25
    1
    3
    Vrouw
    Huisvrouw
    Hoi dames,

    Ik start deze topic voor de dames onder ons die zwanger proberen te worden na het afbreken van de zwangerschap.
    Kunnen we met elkaar praten en een hart onder de riem steken en elkaars reis volgen.

    Zal starten met mijn verhaal ...

    Wij zijn nu inmiddels al 6 jaar bezig om zwanger proberen te worden, ik heb pcos dus is niet makkelijk voor ons.
    We hebben ook 1,5 jaar via het ziekenhuis geprobeerd maar leverde zoveel stress op dat we besloten daar tijd mee te stoppen en even helemaal niet meer bewust bezig zijn met zwanger worden.
    Toen raakte ik na ong half jaar spontaan zwanger maar dit bleek een bbz te zijn en binnen 2 dagen nadat we erachter kwamen dat ik zwanger was lag ik op de operatietafel en is mijn eileider verwijderd.
    Dus heb ik niet alleen pcos meer nu maar mis ik ook een eileider.
    Precies een jaar later kwamen we er weer achter dat ik spontaan zwanger was geraakt, we zouden weer met een traject starten in het ziekenhuis en de dag voordat we zouden starten deed ik voor de zekerheid een test zodat we zeker wisten we gingen er helemaal vanuit dat t toch negatief zou zijn. Het knalde ervan af positiever kon niet, de volgende dag onze allereerste echo gekregen omdat we die afspraak voor t starten van het traject hadden staan er gewoon heen geweest en ze heeft gelijk gekeken of t nu wel goed zat en ja hoor t vruchtje zat mooi ingenesteld in mijn baarmoeder en het hartje klopte ook al (niet gehoord toen alleen gezien) wat waren we opgelucht en blij en ik was al 6,5 week op weg.
    Na de 3m konden we eindelijk een beetje gaan genieten tot de 20w echo met 19w5d vanaf toen ging t mis hier ons kleine manneke bleek een zeer ernstige hartafwijking te hebben (hypoplastisch linkerhart syndroom) welke uiteindelijk ook nog zo ernstig bleek dat hij nooit oud zou kunnen worden en een zwaar en moeilijk leven vol operaties zou hebben, hierop besloten wij de zwangerschap te laten afbreken en is onze eerste en ons perfecte prachtige zoontje geboren afgelopen december.
    De kinderwens was alsnog heel sterk hier en we zijn nog niet bewust echt bezig met zwanger raken omdat we een "rustperiode" willen uit respect voor onze kleine man maar tegelijk willen we de extra vruchtbaarheid na een bevalling ook niet verloren laten gaan dus we willen wel snel weer zwanger raken.
    Bewust bezig zijn met o dan is mijn eisprong dus moeten we klussen zijn we nog niet maar klussen wel veel en regelmatig.
    We willen met ong een maandje als ik dan nog niet zwanger ben wel weer contact opnemen met het zh en weer een traject in gaan de tijd dringt hier om meerdere redenen een paar ervan zijn onze leeftijd en mijn verminderde vruchtbaarheid en de belangrijkste reden is een privéreden maar vooral die geeft wel druk bij ons


    Ik zit nu sinds afgelopen maandag in de 2e ronde na het afbreken van ze zwangerschap mijn nod is 19 februari.

    Ben erg benieuwd naar de andere verhalen en hoop dat we allemaal snel zwanger mogen raken en nog dit jaar een wondertje in onze armen mogen hebben
     
  2. Flamingo1990

    Flamingo1990 Niet meer actief

    Ik heb geen ervaring met een zwangerschap afbreken of bbz, maar ik wilde even reageren op jullie heftige verhaal. Wat hebben jullie al een hoop meegemaakt! Ik wens jullie heel veel sterkte voor de toekomst en dat A. een lief broertje of zusje mag krijgen waarover hij kan waken.
     

Deel Deze Pagina