Zwanger worden na een buitenbaarmoederlijke zwangerschap

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door MinnieM, 28 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anna0425

    Anna0425 Actief lid

    24 mrt 2018
    246
    118
    43
    Vrouw
    @Ebrum, na de bbz was mijn cyclus ook helemaal in de war en juist korter dan voorheen. Hoewel het natuurlijk ook beetje ondiideondu is wanneer je weer begint met tellen. Pas als je HCG op 0 is ben je eigenlijk pas officieel weer "niet-zwanger", dus daarna komt je cyclus ook pas weer echt op gang volgens mij.

    Dikke knuffel! Laat je ons de uitslag weten morgen?
     
  2. Ebrum

    Ebrum Fanatiek lid

    11 mei 2013
    1.721
    853
    113
    Oh oke. Ik ben benieuwd naar het uitslag en laat het weten. Binnen hoeveel maanden was je zwanger na je bbz?
     
  3. Anna0425

    Anna0425 Actief lid

    24 mrt 2018
    246
    118
    43
    Vrouw
    @Ebrum, begon februari werd bbz geconstateerd, half april was Hcg weer op 0. Begin augustus ben ik weer zwanger geraakt.

    Na de BBZ eerst een cyclus van 29 dagen, daarna 45 dagen, daarna 31 dagen (mbv teunisbloemolie) daarna weer een cyclus van 31/32 dagen, toen ben ik zwanger geraakt.

    Liefs Anna
     
  4. Ebrum

    Ebrum Fanatiek lid

    11 mei 2013
    1.721
    853
    113
    Net gebeld door de gyncoloog. Hcg is binnen 2 weken van 1100 naar 290 gedaald. Ik had verwacht dat het helemaal gedaald was. Nu moet ik nog langer wachten:mad:. Over 4 weekjes weer prikken.
     
  5. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    Balen meis dat het nog niet helemaal weg is. Maar wel een goede daling hoor.

    Bijna... en dan kun je eindelijk verder.
     
    Ebrum vindt dit leuk.
  6. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    Hier aardig de hoop aan het verliezen. Het lijkt gewoon niet mee te zitten. Ik vrees dat het simpelweg niet zal lukken en dat we echt gevalletje onverklaarbaar worden.
     
  7. Ebrum

    Ebrum Fanatiek lid

    11 mei 2013
    1.721
    853
    113
    Wanneer je de hoop begint te verliezen, gaat het lukken! Hier geloof ik echt in....:thumup::thumup:
     
    MinnieM vindt dit leuk.
  8. Anna0425

    Anna0425 Actief lid

    24 mrt 2018
    246
    118
    43
    Vrouw
    @MinnieM, snap dat het super kut is en dat je soms de hoop begint te verliezen. Maar je moet het misschien ook relativeren, jullie zijn nu bijna 1 jaar bezig toch? Er zijn nog zoveel mogelijkheden voor als het niet 'vanzelf' wil lukken. Wanneer moesten jullie ook alweer terug komen als het nog niet was gelukt? Eind dit jaar toch?
    Ik hoop zo dat het je binnenkort overvalt dat je wél zwanger bent!

    Dikke knuffel

    @Ebrum , ja dat wachten op dat dalende HCG is echt klote, en ook stom dat je dan pas over 4 weken weer terug mag komen, bij mij was het steeds wel na 2 weken. Maar gaat vast goed komen meid! Nog even volhouden!
     
  9. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    Haha @Ebrum ik hoop dat je gelijk hebt.

    Wij hebben de 27e weer een afspraak bij de gyn voor vervolgstappen. Ik heb aangegeven dat ik in ieder geval alvast cyclusmonitoring wil krijgen en bloed prikken tijdens verschillende momenten in mijn cyclus. Gezien mijn lichte menstruaties.

    Ik heb trouwens ook echt geen idee wat ze nog meer moeten controleren. Hsg was goed, zaad is goed, cyclus lijkt eigenlijk ook wel goed, schildklier is nu onder controle, hormonen waren bij 1e helft van mijn cyclus ook goed. Zou die lichte vorm van pcos dan toch in de weg zitten ondanks de regelmatige cyclus???

    Zou ik nog wat kunnen missen qua onderzoeken?
     
  10. Anna0425

    Anna0425 Actief lid

    24 mrt 2018
    246
    118
    43
    Vrouw
    @MinnieM , pff ik weet zo niet wat voor onderzoeken er nog meer zijn, maar ik weet wel dat er héél veel kan. En als de bevruchting op onverklaarbare wijze niet vanzelf lukt, zijn er natuurlijk ook nog allerlei mogelijkheden o de natuurlijk een handje te helpen.

    Hoe is je cyclus zonder teunisbloemolie? Want is misschien nog wel goed om dat ook aan te geven bij de gynaecoloog mocht je dat nog niet gedaan hebben.

    Dikke knuffel meid! En houd de moed erin!
     
  11. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    Gyn wuifde de teunisbloem een beetje weg. Vond hij niet echt interessant. En had zeker geen invloed. Tja... Ik probeer hoop te houden maar weet het verder ook niet meer zo goed.
     
  12. PippiMoustache

    PippiMoustache Fanatiek lid

    16 jul 2018
    1.759
    1.688
    113
    Vrouw
    Hoi lieve meiden, hoe gaat het met jullie?

    @Ebrum wat balen dat het hcg nog niet helemaal gedaald is :( echt super rot. Hoe voel je je verder eronder?
    @MinnieM Ik snap dat de gyn teunisbloem beetje wegwuift, is immers geen wetenschappelijk bewezen iets, dus kan hij/zij ook niet zoveel mee. Belangrijkste is of het voor jou goed voelt. Heb vertrouwen in je eigen lijf en eigen gevoel. En zoals @Anna0425 al zegt, er is nog zoveel mogelijk. Niet de moed verliezen hoor. Komt echt goed.
     
    MinnieM vindt dit leuk.
  13. Ebrum

    Ebrum Fanatiek lid

    11 mei 2013
    1.721
    853
    113
    Hey @PippiMoustache,
    Ik kan niks anders doen dan wachten. Begin december weer prikken. In januari kunnen we weer beginnen, hoop ik. Het duurt zoo lang :(
     
  14. Ebrum

    Ebrum Fanatiek lid

    11 mei 2013
    1.721
    853
    113
    Hoe is het met jou? @PippiMoustache
     
  15. PippiMoustache

    PippiMoustache Fanatiek lid

    16 jul 2018
    1.759
    1.688
    113
    Vrouw
    #495 PippiMoustache, 6 nov 2018
    Laatst bewerkt: 6 nov 2018
    @Ebrum vind het echt zo rot voor je dat je nu zo lang moet wachten. Ik was heel blij dat ik meteen na de bbz weer door kon, dat gaf mij het gevoel dat ik weer zelf een beetje regie over mijn leven had. Kan me zo goed voorstellen dat het heel frustrerend is.
    Met mij gaat het wel goed verder, ik heb al 6 dagen knipperende smileys, dus wacht (on)geduldig af totdat het een vaste smiley wordt en we weer voor de IUI behandeling mogen ;)
     
  16. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    He meiden,

    Hoe is het hier?

    Vanochtend al een positieve ovu test. Cd 13. Vorige 2 maanden op cd 15 en 16 en op cd 17 ei. Maar fijn dat het deze maand iets eerder is. Tko lijkt bij mij toch goed te helpen. Hopelijk is mijn ei daardoor niet slechter.

    Verder wel extreem druk op werk waardoor ik me behoorlijk gestresst voel. Gelukkig gaan ze er iets aan doen. Capaciteit is namelijk zeer beperkt bij ons.

    Hoe gaat het met de rest?

    Xxx
     
  17. PippiMoustache

    PippiMoustache Fanatiek lid

    16 jul 2018
    1.759
    1.688
    113
    Vrouw
    @MinnieM fijn dat je al een positieve ovu hebt! Ik zit op dag 7 met knipperende smiley o_O
    Probeer goed om te gaan met de stress, werk is belangrijk, maar niet het belangrijkste. Ik hoop voor je dat de situatie op je werk snel verbetert. Je eigen gezondheid gaat voor, dus goed voor jezelf zorgen :)
     
    MinnieM vindt dit leuk.
  18. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    Dag 17 denk ik toch? Herken je dat uit je andere rondes? Maar ik gebruik alleen die geen smiley of wel smiley. Gewoon Bam... duidelijkheid. ;)

    Van dat knipperende kan ik nog wel eens zenuwachtig worden.

    Je hebt helemaal gelijk qua werkstress hoor. Hoe ga jij daarmee om?
     
  19. PippiMoustache

    PippiMoustache Fanatiek lid

    16 jul 2018
    1.759
    1.688
    113
    Vrouw
    @MinnieM, nee, ik bedoel dat ik al 7 dagen op rij een knipperende smiley heb. Zit overigens wel op cd17.

    Ik vind het ook moeilijk om met de stress van werk om te gaan (vanmorgen om 7 uur vetrokken, nu nog niet thuis). Maar veel sporten en buiten wandelen helpt mij erg goed.
     
  20. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    Wow al 7 dagen een knipperende. Ik zou overstappen op die testen waarbij het een smiley of geen smiley is. Dat is veel duidelijker.

    Ik ben ook echt net thuis. Nu snel eten en dan weer door sporten.
     

Deel Deze Pagina