Zwanger worden na een buitenbaarmoederlijke zwangerschap

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door MinnieM, 28 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ebrum

    Ebrum Fanatiek lid

    11 mei 2013
    1.721
    853
    113
    Hmm... het lijkt toch alsof ik heeel licht streepje zie. Zal ik toch even het ziekenhuis bellen en vragen of ik volgende week langs mag komen om te prikken.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. PippiMoustache

    PippiMoustache Fanatiek lid

    16 jul 2018
    1.759
    1.688
    113
    Vrouw
    Ik kan het niet heel goed zien, maar ik zie in ieder geval geen duidelijk streepje
     
  3. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    Hahaha @PippiMoustache Ik heb vandaag ook een flinke dip naar 36.6 en gevoelige borsten. :p
    Maar ik had een half uurtje te vroeg temp gemeten. Ik moest plassen.... maar ik vind deze dip wel erg laag vanwege een half uurtje tijd verschil.

    Verder ga ik nergens vanuit. Het is alle rondes niet raak geweest. Waarom nu dan wel? Ook deze ronde veel stress gehad, blaasontsteking en te veel thyrax.

    @Ebrum ik lijk ook niks te zien. ;) Je kunt ook even wachten. Blijkbaar is het zo goed als weg.
     
  4. PippiMoustache

    PippiMoustache Fanatiek lid

    16 jul 2018
    1.759
    1.688
    113
    Vrouw
    @MinnieM ik zie dat je temp weer mooi omhoog is gegaan, spannend!
    Bij mij is hij nog steeds laag, zelfde als gisteren, maar niet onder mijn bbt. Lijkt me dus toch geen innestelingsdip, die is volgens mij geen 2 dagen. Mijn borsten voelen ook weer wat minder gespannen dan gisteren en had een negatieve test vanmiddag. Ik weet dat het nog vroeg is, maar ik reken er maar niet meer op. Jammer. :(
     
  5. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    @PippiMoustache je bent idd wel heel erg vroeg. Ik geloof er trouwens niet zo in dat een innestelingsdip perse 1 dag duurt. Temp wisselt nu eenmaal volgens mij gyn. Als je nog boven basaal bent zou ok de hoop niet opgeven. ;)

    Borsten doen bij mij nog wel pijn. Maar dat heb ik wel vaker. Zwangeren hebben ook dagen dat ze soms geen pijn hebben.

    Ik duim in ieder geval voor je.
     
    PippiMoustache vindt dit leuk.
  6. PippiMoustache

    PippiMoustache Fanatiek lid

    16 jul 2018
    1.759
    1.688
    113
    Vrouw
    MinnieM vindt dit leuk.
  7. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    Ladies, hoe is het hier?

    @PippiMoustache ik lijk vandaag ook minder gevoelige borsten te hebben... Je temp is wel weer mooi gestegen. ;)
     
  8. PippiMoustache

    PippiMoustache Fanatiek lid

    16 jul 2018
    1.759
    1.688
    113
    Vrouw
    Temperatuur bij mij weer gedaald vandaag. Borsten lijken ook minder gespannen en wederom een negatieve test vanmorgen :( weinig hoop meer.
    Jouw kaartje ziet er goed uit hoor! Heb jij al getest?
     
  9. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    Balen meis.... hoe lang is je lf normaliter?

    Nee Ik heb niet getest. ik probeer nooit voor 12 dpo te testen. Ik heb een lange lf van ongeveer 13 dagen minimaal. Daarnaast wordt ik vaak alleen depri van die negatieve testen.
     
  10. Juffie1990

    Juffie1990 Actief lid

    28 dec 2017
    483
    531
    93
    Vrouw
    Juf
    Hee meisjes,

    Ik ben een tijdje afwezig geweest. Heb een paar dingetjes terug gelezen, maar niet alles. Hoe is het met jullie?

    Met mij gaat het momenteel eventjes niet zo goed. Was heel gespannen op het werk en ging met tegenzin. Dacht een paar daagjes thuis van werk doet me goed. Paar daagjes werden 2 weken en ik ging weer aan het werk. Niet direct weer 5 dagen voor de klas, maar twee dagen. Die eerste dag was vreselijk. Heel gespannen, huilen en niets lukte. Dus uiteindelijk weer afgemeld en eerst een gesprek met de bedrijfsarts. Afgelopen vrijdag had ik een gesprek met mijn baas om afspraken te maken over re intergratie zoals dat zo mooi wordt genoemd.

    Ik merk dat ik de eerste 2 weken echt heel erg fijn vond om even tijd voor mezelf te hebben. Daarna kwam heel erg de eenzaamheid en verdriet. Iedereen is aan het werk om je heen, vriend pas laat thuis, etc. Ik kom mezelf erg tegen de afgelopen tijd en dat is even moeilijk.

    De meeste spanning lag op het werk en in mijn klas.. en dan ook nog het verdriet en de tegenslagen met het zwanger worden werd me teveel denk ik. Werk speelt al lange tijd een rol, maar daar geef je niet aan toe en je gaat door. Wanneer er dan prive ook tegenslagen komen, trok ik het op een gegeven moment niet meer. Nu weer langzaam alles oppakken.

    Ik hoop dat met jullie alles goed gaat.

    X
     
  11. PippiMoustache

    PippiMoustache Fanatiek lid

    16 jul 2018
    1.759
    1.688
    113
    Vrouw
    @Juffie1990 sorry voor de late reactie. Wat heftig waar je allemaal doorheen gaat! Maar heel goed dat je bent gaan praten met de bedrijfsarts en in gesprek bent met je leidinggevende. Uiteindelijk is werk maar werk en niet het belangrijkste in je leven. Ik begrijp volledig dat het hele zwangerschapstraject hier ook een zware wissel op trekt. Dat merk ik zelf ook. Iedere keer tussen hoop en vrees, je zelf gek maken en tot het laatste moment blijven hopen dat het is gelukt om daarna keihard van je roze wolk af te donderen. Ik hoop echt dat je vanaf nu af aan alleen maar een positief stijgende lijn omhoog maakt en dat je je steeds beter gaat voelen. Goed voor jezelf zorgen. Dikke knuffels en een hoop positieve gedachten jouw kant op!
     
  12. PippiMoustache

    PippiMoustache Fanatiek lid

    16 jul 2018
    1.759
    1.688
    113
    Vrouw
    @MinnieM, net ongesteld geworden :(
    Duim voor jou!
     
  13. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    @Juffie1990 wat heftig! Het spijt me zo ontzettend dat het zo tegenzit.

    Ik begrijp je volkomen dat je er doorheen zit. Het is ook niet niks. Een bbz dan vmks. :(

    Ik herken ook veel in wat je schrijft. Ik stond laatst ook op het punt om me ziek te melden. Het werd me te veel. Drukte op werk. Zwanger worden wat niet lukt. Gelukkig wat collega's die weten wat er speelt en geholpen hebben met het overnemen of helpen bij wat werk.
    Helemaal 100 voel ik me echter nog niet. Het is gewoon kut dat het zwanger worden zo tegen zit.

    Heel veel sterkte en lekker hier komen klagen of je emoties delen.

    Dikke knuffel
     
  14. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    :( balen meis.

    Hier ook slecht nieuws. Vandaag erge migraine en boobs die totaal niet meer pijn doen. Zal wel einde verhaal zijn en binnen 2 dagen ongesteld worden.

    En ja, ik zei tegen jou dat kwaaltjes kunnen afnemen en toenemen. Maar je maakt je er toch druk over... Ik ben slecht in mijn eigen advies opvolgen. :oops:
     
  15. Ebrum

    Ebrum Fanatiek lid

    11 mei 2013
    1.721
    853
    113
    Ooh dames toch! @Juffie1990 @PippiMoustache @MinnieM ik duim voor jullie! Het is erg vervelend..

    Ik moet zoziezo wachten. Maar een vraagje, kan je met hcg in je lichaam een eisprong hebben? Ik voel laatste 2 dagen cervixslijm. Begin december verwacht ik mijn menstruatie. Als mij hcg ook helemaal weg is, willen we in december weer proberen!!
     
  16. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    #536 MinnieM, 23 nov 2018
    Laatst bewerkt: 23 nov 2018
    Nee je kunt met hcg in je lijf geen eisprong hebben. Dat heeft mijn gyn uitgelegd. Hcg zorgt er oa voor dat je eierstokken even on hold komen te staan. Je bent immers al zwanger en hebt niet de ruimte voor nog een mogelijke zwangerschap.

    Hcg betekent dus cyclus on hold.

    Maar je test was laatst al bijna negatief toch? Ik Verwacht dat je lichaam inmiddels de boel al wel heeft opgepakt hoor.
     
  17. Rian89

    Rian89 Fanatiek lid

    13 jul 2013
    3.106
    2.347
    113
    NULL
    NULL
    He Meiden...

    Ik kwam dit topic tegen.. Heb niet alles doorgelezen, want dat was een beetje veel...:rolleyes:.

    Mag ik met jullie mee kletsen? Ik ben vorige week geopereerd aan een bbz in mijn linkereileider.
    Merk dat ik in mijn omgeving mijn verhaal niet goed kwijt kan ofzo..

    Na weken in spanning te hebben gezeten of het een goede zwangerschap zou zijn, kwam ik uiteindelijk bij de gyneacoloog terecht.. waarbij ik toen ook meteen moest blijven voor een operatie. Wat een rollercoaster was dat..:(.

    Het heeft een zwaardere impact op me dan ik had gedacht. Lichamelijk gaat het gelukkig al een stuk beter. Ik ben alleen zo ontzettend moe! En sinds vandaag ook heel erg hoofdpijn..

    Hebben jullie na de bbz lang klachten gehad?
     
  18. PippiMoustache

    PippiMoustache Fanatiek lid

    16 jul 2018
    1.759
    1.688
    113
    Vrouw
    Hoi @Rian89, wat ontzettend verdrietig dat je dit hebt moeten meemaken. Vreselijk om zo hard van je roze wol afgeslagen te worden. Welkom bij ons groepje.

    Helaas weet ik heel goed wat je doormaakt, ik had eind september een bbz en operatie.
    Bij mij ging het lichamelijke herstel best snel, na 1,5 was ik al weer aan het sporten. Psychisch duurt het wel langer. Ik ben 2 weken flink van de leg geweest, op de raarste momenten huilen. Ik ben heel snel weer gaan proberen, dat hielp mij om niet te verdrietig te zijn. Ik had het gevoel dat het best prima ging, maar ik merk echter nu dat ik het weer heel moeilijk vindt. Helpt niet dat ik woensdag ongesteld ben geworden natuurlijk haha.

    Neem je tijd lichamelijk, maar vooral ook psychisch. Gun jezelf alle emoties, ook al lijken ze soms gek of niet gepast. Heel veel sterkte.
    Liefs
     
  19. Rian89

    Rian89 Fanatiek lid

    13 jul 2013
    3.106
    2.347
    113
    NULL
    NULL
    Dankjewel! Fijn om andere ervaringen te horen... het is echt idd niet niks, bah. Ik kan ook veel huilen.
    Heb al 2 zoontjes, die geven wel de nodige afleiding, maar de afgelopen week kon ik ze nauwelijks om me heen hebben, dan voelde ik me ook zo schuldig. Maar ik was echt helemaal op.

    Mijn beste vriendin is bijna uitgerekend, en ik zou daar gaan kramen (kraamverzorgster..), dus ik hoop zo dat ik dat wél kan doen! Zal ook de nodige afleiding geven, en ze weet van mijn situatie, dus dat is ook prettig.
    Wanneer zijn jullie weer gaan werken na de operatie?

    En nog een paar vraagjes, misschien weten jullie dat.. heb ook al wat vragen op geschreven voor de na controle.. want die beruchte dag denk je nergens meer over na.

    Hoelang duurt het voordat het hcg hormoon uit je lijf is? 3 dagen na de operatie kreeg ik menstruatiekrampen en ben ik gaan bloeden (maar ik vond het niet veel, normaal veel heftiger als ik ongesteld ben), nu vooral nog wat oud bloed soms met afvegen. Kan ik nog meer verwachten?

    En ik lees overal dat ze aanraden 1 menstruatie af te wachten om weer zwanger te worden.. maar ik zou het liefst meteen weer gaan starten... vanwaar is dit?
     
  20. PippiMoustache

    PippiMoustache Fanatiek lid

    16 jul 2018
    1.759
    1.688
    113
    Vrouw
    @Rian89 moeilijk dat je beste vriendin zwanger is. Bijzonder toeval, mijn beste vriendin ook, volgende maand al uitgerekend. Ik ben heel blij voor haar, maar vind het ook best lastig, omdat ik ook babykleertjes wil uitzoeken, wil klagen over kwaaltjes en me druk wil maken over kinderopvang :(

    Ik had ook heel veel vragen na de operatie, ik had ze allemaal opgeschreven en meegenomen. Ik moest na 2 weken alweer op controle, omdat ik ook een vruchtje in mijn baarmoeder had dat met 4 weken gestopt was met groeien, naast de bbz. Dat is met de menstruatie na de operatie ook afgebroken.

    Na 2 weken was mijn hcg nog maar 14. Maar het is natuurlijk afhankelijk v ad n de hoeveelheid die het ten tijde van de zwangerschap was. Je kunt uitgaan van een halfwaardetijd van 48 uur, waarbij het laatste beetje wat langer kan duren.

    Er is geen medische reden om een maand te wachten met zwanger worden volgens mijn gynaecoloog (ik had dezelfde vraag) Maar het is om je lijf de kans te geven weer te normaliseren, maar vooral ook om geestelijk weer op orde te komen. Ik ben ook meteen weer gestart, ook voor mezelf het gevoel van grip terug te krijgen.

    Volg je gevoel, dat is het enige advies dat ik je kan geven.

    Liefs
     

Deel Deze Pagina