Zwanger worden na een buitenbaarmoederlijke zwangerschap

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door MinnieM, 28 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ebrum

    Ebrum Fanatiek lid

    11 mei 2013
    1.721
    853
    113
    Mijn dochtertje heeft taalachterstand. We zijn met de onderzoeken begonnen. Ik verwachtte niet zo een groot probleem, maar helaas is het wel. Maar het komt goed hopelijk!
     
  2. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    O jeetje. Dan kan ik me voorstellen dat je je zorgen maakt. Tegenwoordig is wel heel veel mogelijk met oefeningen en training Heb ik vernomen. Een vriendinnetje van mij is docent.

    Hopelijk groeit ze er overheen en is het gewoon een trage starter.
     
  3. PippiMoustache

    PippiMoustache Fanatiek lid

    16 jul 2018
    1.759
    1.688
    113
    Vrouw
    @Ebrum ik kan me voorstellen dat dat een hoop zorgen met zich meebrengt, rot voor jullie!
     
  4. Ebrum

    Ebrum Fanatiek lid

    11 mei 2013
    1.721
    853
    113
    Jaa.. volgende maand vind er een psychologische onderzoek plaats. Hopelijk scoort ze daar goed. Taal kan ze altijd leren.
     
  5. PippiMoustache

    PippiMoustache Fanatiek lid

    16 jul 2018
    1.759
    1.688
    113
    Vrouw
    Spannend. Goed dat jullie het verder onderzoeken. Hang alleen niet alles op aan één onderzoek. Mijn bonuspuber heeft een aantal jaar geleden een psychologisch onderzoek gehad omdat hij de nodige leerproblemen had. Er werd geconstateerd dat hij ADD heeft en zwakbegaafd is. Dat ADD herkennen we wel, maar in zwakbegaafd konden we ons absoluut niet vinden. Pas een jaar later waren ze bereid opnieuw onderzoek te doen. Uitkomst: volledig normaal IQ.
    Dus met een beetje extra hulp voor de concentratie en duidelijke afspraken hebben we nu een gezonde puber die het prima doet op school.
    Het blijft een momentopname, zo'n onderzoek. En wat voor jouw kind werkt, is een zoektocht met uitproberen, opnieuw beginnen, vallen en opstaan. Maar uiteindelijk komt het goed!
     
    Anna0425 en MinnieM vinden dit leuk.
  6. Ebrum

    Ebrum Fanatiek lid

    11 mei 2013
    1.721
    853
    113
    Oh, wat goeddd!!! Ze zijn ook erg jong. Ik wil de beste voor haar, als ze het nodig heeft gaan we ervoor. Voor mij is het resultaat belangrijk. Tot 7 jaar wil ik zoveel mogelijk meegeven en de hulp gebruiken. Na 7 jaar is de taal ontwikkeld, heb ik van de logopedie begrepen. Ik vind me peuter een normaal kind, ze komt er wel overheen met wat hulp.
     
    Anna0425 en PippiMoustache vinden dit leuk.
  7. PippiMoustache

    PippiMoustache Fanatiek lid

    16 jul 2018
    1.759
    1.688
    113
    Vrouw
    Nou meiden, ik heb vandaag eerst mijn frustraties geprobeerd te bekoelen in de sportschool (zonder succes), daarna maar gemopperd en gevloekt op alles en iedereen in mijn buurt (uiteraard wel weer sorry gezegd tegen mijn vriendin) om tot slot maar eens even flink te huilen.
    Ik voel me zo klote dat het weer niet gelukt is deze ronde. En moet morgen dus ongesteld worden, dus dat helpt ook niet qua hormonen. Ik begrijp gewoon niet waarom mijn lichaam niet doet wat het zou moeten doen. En ben zo bang dat de bbz mijn enige kans was op een zwangerschap. Rationeel weet ik wel dat er nog tal van mogelijkheden zijn, maar emotioneel voelt het nu alsof het nooit gaat lukken.
    Sorry voor dit hele verhaal, moest het even van me afschrijven :(
     
  8. Ebrum

    Ebrum Fanatiek lid

    11 mei 2013
    1.721
    853
    113
    Ooh nee! Wat jammer:(. Ik denk dat we extra geduld moeten hebben na bbz. Het zal zeker goed komen.

    Ik zit nu 4e week van mijn cyclus en nog steeds geen eisprong:(.
     
  9. PippiMoustache

    PippiMoustache Fanatiek lid

    16 jul 2018
    1.759
    1.688
    113
    Vrouw
    Ooow wat balen dat je zo lang moet wachten! :(
     
  10. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    @PippiMoustache lekker hier klagen hoor. Het is goed om het er soms uit te gooien. En we begrijpen allemaal je frustraties. Het is ook zo oneerlijk waarom het sommige wel makkelijk lukt en de weg voor ons toch wat tegenslagen kent.

    Hoop niet opgeven hoor.

    @Ebrum pff week 4 en nog geen eisprong... Ik zou daar toch wel op gaan letten. Als het zich vaker voordoet zou ik toch (weer) naar de dokter gaan.

    Maat waarom denk je dat je geen eisprong hebt gehad. Je temp kaartje is piekerig ( niet op vaste tijden gemeten?) Maar temp lijkt wel hoger te zijn sinds vandaag?

    Hier voel ik me sinds gisteren steeds beter. Dit klinkt raar, maar daar ben ik niet blij mee. Borsten zijn nog wel iets gevoelig maar lang niet meer zo pijnlijk. En de misselijkheid, die ik een weekje had, is ook weg. Pfff ik probeer er rustig onder te blijven, maar allerlei verhalen over een ma helpen dan niet. Vrijdagochtend echo. Ik ben zo zenuwachtig en maak me zo druk. Hopelijk is alles goed met de baby.
     
  11. Ebrum

    Ebrum Fanatiek lid

    11 mei 2013
    1.721
    853
    113
    Ik heb geen tempverhoging gehad. Vandaag is die wel 0.2 gestegen. Ik hou het in de gaten, wie weet komt die nog.

    Niet op kwaaltjes letten. Als je geen helderrood bloedverlies hebt komt het goed. Bij iedereen s het anders. Ik duim voor je!
     
  12. Anna0425

    Anna0425 Actief lid

    24 mrt 2018
    246
    118
    43
    Vrouw
    Hé meiden!
    @Ebrum. Wat vervelend zo'n lange cyclus:(. Nu helpt stess natuurlijk niet om je cyclus regelmatiger te laten zijn. Maar soms kun je er gewoon echt niks aan doen dat je je niet zo goed voelt.
    Ik duim voor je dat je eitje snel springt en je! Ik had ook een hele onregelmatige cyclus, wij kluste gewoon om de dag vanaf 1 week na mijn menstruatie, zodat ik mijn eisprong zeker niet zou missen, haha.

    @PippiMoustache , je frustratie is zoo herkenbaar! En hoe langer het duurt hoe erger dat wordt:( Het voelt soms zo oneerlijk.. waarom duurt het zo lang? Maar ik probeerde dan ook naar de feiten te kijken, bij heel veel stellen duurt het wel een jaar voordat ze in verwachting zijn. Dus zo gek is het nu ook weer niet, maar even goed frustrerend.. Ik hoop dat je weer wat positiviteit kunt vinden, want ik ben er wel van overtuigd dat negatieve gedachten je lichaam beinvloeden.
    Als je er echt veel moeite mee hebt, zou je je misschien ook kunnen verdiepen in mindfulness.

    @MinnieM , ik weet nog zo goed dat ik ook echt naar de echo toe leefde, en hoe dichter bij die kwam, hoe meer ik begon te denken dat het niet goed was omdat ik niks voelde.. maar het is bij mij ook goed gekomen! En je hebt al 2x een kloppend hartje gezien, dat is echt heel positief! Veel dames bij wie het een mk blijkt te zijn bij de echo, hebben nog niet eerder een echo gehad, waardoor het vruchtje soms nooit überhaupt "geleefd" heeft .
    Houd de moed erin meid!! Het gaat echt goedkomen!!
    Gisteren tijdens niks niks zwangercshapscursus ging het hier ook over trouwens, dat vrouwen zich bijna schuldig voelen als ze een zwangerschap zonder kwalen hebben. Dat is toch de omgekeerdr werelds? Volgens de VK komt dat eigenlijk best veel voor en moet je er gewoon van genieten dat je er zo "makkelijk" mee wegkomt! En daarbij, jij hebt je dosis ellende ook wel gehad, dus hoe fijn is dat je nu een rustige zwangerschap hebt waar je (straks) intens van kunt genieten, in plaats van 3x per dag de binnenkant van het toilet te zien?
    Houd de moed erin meid!!

    Liefs Anna
     
    PippiMoustache vindt dit leuk.
  13. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    @Anna0425 pff ik hoop zo dat je gelijk hebt. Voel echt helemaal niks nu al een paar dagen. :(

    @Ebrum je temp is vandaag weer hoog. Ik denk dat je ei is geweest.
     
  14. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    Oja @Ebrum Ik heb ook altijd temp gemeten. Maar vond de hou testen eigenlijk fijner. En dan de digitale van cb. Dan weet je zeker wanneer je ovu is. Temp kan soms toch wat schommelen.
     
  15. Ebrum

    Ebrum Fanatiek lid

    11 mei 2013
    1.721
    853
    113
    Hopelijk gaat die morgen hoger. Ik ben gisteren begonnen met de ovutesten. Ik ben laat begonnen. Alleen als ik een eisprong heb gehad, hoe zou de testen eruit moeten zien? 2 van gisteren onderste van vandaag.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  16. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    Ik vind dat niet echt knallers als ik eerlijk ben... maar dat is ook het lastige aan die kleur testen. Het is biet altijd even duidelijk.
     
    Ebrum vindt dit leuk.
  17. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.095
    5.273
    113
    Hoi meiden,

    Is er nog plek voor een schrijfster er bij? Ik merk dat ik graag met lotgenoten wil praten maar aan de andere kant durf ik ook niet zo goed bij een clubje te komen. Omdat iedereen maar om mij heen zwanger word en de zs banners te voorschijn komen ( gun het een ander van harte hoor) maar het is allemaal wel erg pijnlijk.
     
  18. PippiMoustache

    PippiMoustache Fanatiek lid

    16 jul 2018
    1.759
    1.688
    113
    Vrouw
    @Deedee91, wat rot dat je mee kunt schrijven met ons, maar uiteraard ben je heel erg welkom!
    Wij hebben hier helaas allemaal te maken gehad met een bbz, maar het is fijn kletsen hier met elkaar.
    Ikzelf kwam er bij de eerste echo in het ziekenhuis achter dat ik een actieve EUG had, en moet dus met spoed geopereerd worden. Een emotionele rollercoaster, vertrouwen in je eigen lichaam kwijt, onzekerheid of het nog wel lukt om zwanger te worden en uiteraard de angst voor herhaling. Maar het mooie nieuws is dat een aantal van ons inmiddels gezond zwanger is, en dat het dus ook goed kan gaan :)

    Hoe zijn ze erachter gekomen dat het bij jou om een bbz ging?

    Liefs en sterkte
     
  19. PippiMoustache

    PippiMoustache Fanatiek lid

    16 jul 2018
    1.759
    1.688
    113
    Vrouw
    @Ebrum, oei lastig. Op basis van je temperatuur zou ik ook zeggen dat eisprong geweest is, al zijn er een paar bolletjes open en geef je aan dat je ook vruchtbaar cervixslijm hebt op andere dagen. Als ik ovu-testen doe heb ik 1, max 2 dagen zo'n donker streepje als jij nu hebt en de andere dagen bijna geen tweede streepje. Dus zonder vergelijking van hoe het er bij jou normaal uitziet vind ik het onmogelijk om hier iets over te zeggen... (overigens slaan ze ook uit als je zwanger bent)
    Ik denk dus afwachten en nog een paar dagen doortesten om te kijken of ze donkerder of lichter worden en voor de zekerheid over een dag of 3 een zwangerschapstest ;)
     
    MinnieM en Anna0425 vinden dit leuk.
  20. PippiMoustache

    PippiMoustache Fanatiek lid

    16 jul 2018
    1.759
    1.688
    113
    Vrouw
    @MinnieM lieverd, jij krijgt vrijdag een prachtige echo-foto van jouw kleine frummel te zien! En over een paar maanden voel je iedere dag gedraai en getrappel :)
     
    MinnieM vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina