Zwanger worden na een buitenbaarmoederlijke zwangerschap

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door MinnieM, 28 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.081
    5.270
    113
    @PippiMoustache wat naar dat je geopereerd moest worden. Ik zie dat je li-eileider is verwijderd. Heb je nu minder kans op een zs of net zo goede kansen met 2 eierstokken?

    Ik heb begin nov een miskraam gehad. 2 weken later schoon verklaard bij de gyn dus vol goede moed verder. Maar ik kreeg begin dec zulke buikpijn wat gewoon niet klopte. Nog mee door gelopen tot ik niet meer kon vd pijn. Via de huisarts na het ziekenhuis en bleek ik bloedingen te hebben in mijn buik en flinke stolsels op mijn re eierstok. De bloedingen veroorzaakte de pijn . Ik mocht weer naar huis want mijn hcg was zo laag dat het geen actieve zwangerschap was meer ( is mijn redding geweest anders ook een operatie). 2 dagen later met spoed naar het ziekenhuis midden in de nacht en moest ik blijven. Hb van 7 naar 5.8 gezakt in 1 dag en dat wilde ze controleren elke 3 uur. Dag later mocht ik weer naar huis met zware pijnstillers. Week later op de poli controle en had ik een onstekingswaarde van 150 en dat moet onder de 5 zijn. Kortom alles ontstoken van binnen. Diagnose bbz rechts. Nu nog zitten er stolsels maar het lichaam moet het oplossen. Mag wel weer zwanger worden en in april intake MMM. We zouden nu starten net IUI maar omdat ik wel zwanger ben geworden is de regel weer wachten. Plus ik ben nu bij een ander zh want de gyn vertrouw ik niet meer.

    Al met al heb ik geen vertrouwen meer in mijzelf. Ik was eindelijk na 20 maanden zwanger en dan dit. Het is psychisch allemaal killing.Wij zijn heel gelukkig met onze dochter van bijna 3 maar de wens is zo groot dat het zeer doet.

    Ik ga nu weer starten met ovulatie testen. Heb die van cb besteld dat vind ik het prettigst. Ben net klaar met menstrueren dus binnenkort meten.
     
  2. Ebrum

    Ebrum Fanatiek lid

    11 mei 2013
    1.721
    853
    113
    Ik ga af wachten. Kijken wat die doet de aankomende dagen. Bedankt voor het meedenken..:)
     
    PippiMoustache vindt dit leuk.
  3. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    #723 MinnieM, 24 jan 2019
    Laatst bewerkt: 24 jan 2019
    @Deedee91 tuurlijk mag je hier meeschrijven meis. Het is ook niet niks wat we mee hebben gemaakt. Het vertrouwen in je lichaam komt met de tijd een beetje terug. Maar het heeft bij mij echt veel tijd ingenomen. Een goede hsg, en andere uitslagen, hebben er uiteindelijk voor gezorgd dat ik iets meer begon te vertrouwen in mijn lichaam voor wat betreft het zwanger worden.

    Bij mij heeft de bbz zichzelf ook opgelost. Ik heb eigenlijk nauwelijks pijn gehad. Ik had ondanks een positieve test een menstruatie op mijn standaard dag. Ik eiste toen bloedtesten voor hcg. Deze liepen op. Toen wou ik snel bij een vk terecht. Rond de 6 weken een lege bm, maar oplopende hcg. Door naar het ziekenhuis. Daar dachten ze iets te zien in de rechtse eileider. Gelukkig niet levend en hcg begon weer af te nemen.

    Ik was de rondes erna doodsbang voor herhaling en heb dan na ronde 3 een hsg geëist. Daar is het zkh in mee gegaan. En zo zijn we vervroegd in de mmm belandt. Gelukkig waren alle uitslagen goed op mijn schildklier na. Dat kon tijdelijk zijn, maar behandelen ze nu wel aangezien dat een zwangerschap kan helpen/bevorderen.

    Als ik jou was zou ik ook in ieder geval een hsg vragen. Gezien de restweefsels en ontstekingswaardes lijkt het me goed om te weten of de boel daar wel doorloopt zeg maar :).

    De 11e ronde na de bbz ben ik weer zwanger geworden. Mijn lichaam heeft er dus wel even tijd voor genomen. Helaas ben ik nu veel van dat vertrouwen weer kwijt in mijn lijf en zit ik volop in de angst dat ik een mk/ma krijg. Ik vrees dat na een mislukte zwangerschap, een volgende zwangerschap toch wel iets meer angsten met zich meebrengt en niet volkomen onbezorgd is.

    Gelukkig zijn we een super lief clubje die elkaar volop steunen. Ik zou inmiddels niet weten wat ik zonder de meiden hier zou doen... gek worden waarschijnlijk. ;)
     
    Anna0425 vindt dit leuk.
  4. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    Ooo meis Ik hoop het zo. Dankjewel.

    Het helpt dat jullie zo hoopvol zijn.

    Dikke knuffel
     
    PippiMoustache vindt dit leuk.
  5. PippiMoustache

    PippiMoustache Fanatiek lid

    16 jul 2018
    1.758
    1.688
    113
    Vrouw
    Hoe laat mag je morgen?
     
  6. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    9 uur. :)
     
  7. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.081
    5.270
    113
    @MinnieM
    Wat fijn dat jullie weer zwanger zijn en heel veel sterkte om deze avond/nacht door te komen. En dan morgen een kleine minie zien :) 9 uur is mooi op tijd dus. Wat fijn dat jij geen pijn hebt gehad want die gun je niemand. Was bij mij ook een tikkie anders omdat ik niet meer onder controle stond want het was allemaal in orde, not.
    Jij hebt je temp bij gehouden zie ik?

    Wij hebben alle onderzoeken al gehad, in april vorig jaar zijn wij voor het eerst bij de gyn geweest, alles door gelopen en we zouden eigenlijk feb starten met IUI. Maar toen werd ik zwanger in okt dus dat ging natuurlijk niet door, ik zou nu alweer 4 maand zwanger zijn geweest :(
     
  8. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    #728 MinnieM, 24 jan 2019
    Laatst bewerkt: 24 jan 2019
    @Deedee91 ja ik heb idd temp bijgehouden. Werd ik op een gegeven moment ook heel kriegel van na de pos test. Hoog laag hoog laag. Ben gestopt toen het weer hoog werd.

    Ovu testen vond ik heel fijn. Maar dan wel de digitale.

    Heb je ook een hsg gehad na de bbz?
     
  9. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.081
    5.270
    113
    @MinnieM nee alleen in augustus een HSG gehad, alles was in orde. Ik krijg in april weer onderzoek en dan intake MMM om te starten. Mits alles goed is opgelost want anders gaan ze eerst daar een plan voor bedenken want dan klopt er iets nog niet.

    Ik krijg vanavond de ovulatie testen binnen, die van CB. Wel een duur grapje maar het is wel duidelijk.
     
  10. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    @Deedee91 ja het is idd een duur grapje die ovu testen. Maar gaf me veel rust. Dus wat dat betreft de kosten wel waard.

    Als ik jou was zou ik nog wel graag wat duidelijkheid krijgen over de doorgankelijkheid na de bbz. Wel raar dat je na de hsg alsnog een bbz hebt gekregen. Ze zeggen dat het daarna vaak goed doorgesmeerd is zeg maar. Wat een pech. :(

    Weet je wat voor onderzoeken ze in april gaan doen?

    Was je trouwens snel zwanger van je 1e?
     
  11. Ebrum

    Ebrum Fanatiek lid

    11 mei 2013
    1.721
    853
    113
    @MinnieM welke cb test heb je gebruikt? Hoe moet ik het gebruiken als ik onregelmatige cyclus heb...? Ik weet nou niet wanneer mij ei zal springen.
     
  12. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.081
    5.270
    113
    @Ebrum jij stelt de vraag niet aan mij maar wil wel even reageren als je dat goed vind :) Ik gebruik zelf meestal eerst die van de action, en als het streepje donkerder word pak ik die van de clear blue er bij. Of als ik het niet vertrouw doe ik dat ook. In een doos van Clear blue zitten er 20 ( de groot verpakking) maar ik doe er vaak 3 keer mee omdat ik eerst met de goedkopere test.

    @MinnieM ja geen idee waarom het zo loopt. De Gyn zegt dat ik gewoon weer zwanger kan worden dus dat ook mogen proberen. In april krijgen we als het goed is geen onderzoeken meer, misschien nog zaadcontrole van mijn man maar meer ook niet.
    Ik was van S in de eerste ronde zwanger dus dit is allemaal erg zuur en totaal niet verwacht.
     
    MinnieM vindt dit leuk.
  13. Ebrum

    Ebrum Fanatiek lid

    11 mei 2013
    1.721
    853
    113
    Heel lief van je! Dat lijkt me slim idd dan ga ik het ook zo aanpakken. Koop je bij kruidvat, etos of online?
     
  14. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.081
    5.270
    113
    ik heb de cb testen bij de wehkamp gekocht maar dat kan je overal krijgen en de goedkopere bij de action. Die zijn 2.50 dacht ik voor 5 stuks.
     
    Ebrum vindt dit leuk.
  15. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    Wat @Deedee91 inderdaad zegt. Ik was echter wel aardig regelmatig. Dus ik testte ongeveer vanaf dag 12 en had vaak ei rond dag 15.
     
    Ebrum vindt dit leuk.
  16. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    Vandaag echo gehad. De echo was goed. De kleine was goed gegroeid. Hartje klopte krachtig (ze wou nog niet opmeten, maar hartje was duidelijk te zien) en de kleine spartelde volop. Dat was heel leuk om te zien. We zijn helemaal verliefd.

    Ik blijf het raar vinden dat ik zo goed als geen kwaaltjes heb. Maar tot nu toe betekent dat dus niks slechts. :p
     
    Rian89, PippiMoustache en Anna0425 vinden dit leuk.
  17. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    Oja. Ik was nu wel 8.4 volgens de meting. Maar ze zei dat daar nu tot 4 dagen verschil in kan zitten. Dus ik probeer er dan ook vanuit te gaan dat het goed zit.
     
    PippiMoustache vindt dit leuk.
  18. Ebrum

    Ebrum Fanatiek lid

    11 mei 2013
    1.721
    853
    113
    Oh super! Doe maar lekker genieten!:rolleyes:
     
  19. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    Haha inderdaad. Proberen dit gevoel zo lang mogelijk vast te houden. :p
     
    Ebrum vindt dit leuk.
  20. Anna0425

    Anna0425 Actief lid

    24 mrt 2018
    246
    118
    43
    Vrouw
    @MinnieM , wat super!!! Dat is zo bijzonder om je kindje zo te zien spartelen hé! Wat een opluchting, nu dit gevoel zo lang mogelijk vast houden! En je weet dat de kans op een miskraam met de dag kleiner wordt hé:) het gaat echt goed komen! Nog een paar weken en dan zitten je broeken al te strak haha :)

    En die 8.4, dat is dus 1 dag verschil met wat je zelf dacht? Dat is te verwaarlozen toch? Daar zou ik me echt niet druk om maken :)

    Dikke knuffel en nu lekker genieten!!

    Liefs Anna
     

Deel Deze Pagina