Zwanger worden na een buitenbaarmoederlijke zwangerschap

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door MinnieM, 28 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    Hey meis,

    Ik doe ook zeker van het weer genieten. Heerlijk! Ik voel me altijd zo veel beter met dit weer.

    Ik temperatuur en hou dat bij in een app. Alhoewel is deze ronde een hele rare temperatuur heb. Normaliter heb Ik altijd een temperatuur na ei van 37. Deze x lijkt het niet hoger te komen dan 36.9. Dus ik weet nog niet zeker of ik mijn ei heb gehad....Denk jij dat mijn ei zo goed staat? (Zie bijlage) Ik verwacht in ieder geval 30 april mijn NOD.

    Ik vroeg me trouwens nog af he.... heb jij soms nog pijn/last gehad van de kant waar je bbq gezeten heeft? Pijnlijkste eisprong bv?

    Liefs,

    Minnie
     

    Bijgevoegde bestanden:

    kiwi2000 vindt dit leuk.
  2. kiwi2000

    kiwi2000 Lid

    12 apr 2018
    17
    14
    3
    Vrouw
    Hey Minnie,

    Het lijkt er wel op dat je je ei hebt gehad! Je temperatuur hoort sterk te stijgen na een ovulatie, en dat doet het bij jou (0.4 graden!). Nu hopen dat je temperatuur mooi hoog blijft, want dat is het eerste symptoom van een zwangerschap.

    Wat betreft pijn na de operatie, ik heb zeker nog wel eens steken links onderin mijn buik, waar ik geopereerd ben. Maar geen idee wat het is en waar het vandaan komt. Het zou mijn eileider kunnen zijn.

    Ik duim voor je!
     
    MinnieM vindt dit leuk.
  3. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    Thanks kiwi! Ik hou jullie hier op de hoogte.

    Altijd spannend die wachtweken. Ik denk dat bij mij de druk van de ketel gaat als ik die 1e goede echo heb mrt 5 a 6 weken om te checken of het op de juiste plek zit...

    Fingers crossed.

    Xxx
     
  4. Juffie1990

    Juffie1990 Actief lid

    28 dec 2017
    483
    531
    93
    Vrouw
    Juf
    Hi allemaal,

    Tijdje niet gekeken en veel gemist zie ik! Hoe zitten jullie nu in je cyclus?

    Ik ben momenteel 4 dagen over tijd, maar testen blijven negatief... pfff

    Nergens last van. Geen tekenen van zwangerschap of mentruatie

    xx
     
  5. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    Heb je wel eens eerder last gehad van een onregelmatige cyclus?

    Ik ben zelf nu ongeveer een week na mijn eisprong. Over een week kan ik testen.
     
  6. Juffie1990

    Juffie1990 Actief lid

    28 dec 2017
    483
    531
    93
    Vrouw
    Juf
    Hi,

    Ik heb sinds mijn buitenbaarmoederlijke zwangerschap elke keer een onregelmatige cyclus gehad. Maar ik ben altijd (ook voor buitenbaarmoederlijke zwangerschap) 14 dagen na eisprong ongesteld geworden. Nu dus al op dag 17. Vrij zeker van eisprong door ovulatietest en vruchtbaar slijm. Vannochtend getest maar negatief.

    Ahh spannend. Jij zit op het wachtbankje dus. Succes!!!

    x
     
  7. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    Hey ladies,

    Even een update van mijn kant. In juni heb ik intake gesprek voor een hsg.

    Hopelijk niet meer nodig tegen die tijd. Maar wel een fijne stok achter de deur.

    Hoe is het hier?

    Xxxx
     
  8. Juffie1990

    Juffie1990 Actief lid

    28 dec 2017
    483
    531
    93
    Vrouw
    Juf
    Hi, ow wat goed! Hoop dat het niet nodig is, maar zo wel is het fijn dat het kan. Mocht het bij ons niet lukken, moet ik in juli/augustus een afspraak maken.

    Hier inmiddels ongesteld geworden na een cyclus van 44 dagen. Pff... baal ontzettend van deze lange cyclussen en ben bang dat het mijn normale cyclus is geworden na de buitenbaarmoederlijke zwangerschap.

    liefs x
     
  9. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    Wij moesten ook eerst tot juli of augustus wachten. Maar ik ben blij eerder gebeld te hebben. Tegen de tijd dat ik aan de beurt ben met die hsg is het waarschijnlijk juli. Dus komt zo mooi uit.

    Verder een tip: maar teunisbloemolie en acunpunctuur hebben mij geholpen een korte en goede cyclus te krijgen.

    Xxx
     
  10. Anna0425

    Anna0425 Actief lid

    24 mrt 2018
    246
    118
    43
    Vrouw
    #70 Anna0425, 7 mei 2018
    Laatst bewerkt: 7 mei 2018
    Hallo allemaal,

    Mag ik me hier aansluiten?
    Ik kwam er eind januari achter dat ik volgens clearblue al 4-5 weken zwanger was, we waren intens gelukkig! Een paar dagen later begonnen echter lichte bloedingen, half februari heftig bloedverlies en een groot stolsel, dus ik vermoedde een miskraam. Een echo stelde vast dat de baarmoeder leeg was, test was nog wel zeer positief en er zat vrij vocht in mijn buik dus doorgestuurd naar de gynaecoloog op verdenking van bbz. Hcg 756

    Om de dag een echo en bloed prikken, HCG bleef langzaam stijgen. Verder niks te zien en weinig klachten behalve bloedverlies, dus wilde ze afwachten.

    Zondag 18-2 constateerde de gynaecoloog een vrucht in mijn linker eileider, dus moest ik me voorbereiden op opereren. Gelukkig bleek die middag HCG weer iets gezakt, dus weer afwachten, twee dagen later nog een daling!

    28-2 bleek hcg weer gestegen, als het weer zou stijgen zou ik mtx injectie krijgen maar week later gelukkig gedaald.

    21-3 hcg eindelijk gedaald naar 27, het einde is in zicht.

    17-4 hcg 1,2 we mogen opnieuw proberen zwanger te worden. Wat fijn een punt achter de periode te kunnen zetten.

    Begin april 8 dagen hele lichte bloedingen gehad, ik ging uit van mijn menstruatie maar zowel met temperatuur als ovulatie testen geen eisprong gevonden. 3 mei "echt" ongesteld geworden dus nu hopen dat ik deze ronde wel een eisprong kan vinden.

    Mijn cyclus is erg onregelmatig, en merk dat ik moeilijk met die "onzekerheid" kan omgaan. Ik probeer er niet te veel aan te denken, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan...

    Hopelijk worden jullie snel zwanger van een wondertje! Maar een moeilijke weg leidt vaak naar iets heel moois!

    Liefs
     
  11. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    Hey meis,

    Tuurlijk mag je hier meeschrijven. Graag zelfs. :)

    Ik heb ook een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad die zichzelf heeft opgelost. Van de ene kant heel fijn dat we geen ingreep nodig hadden maar van de andere kant heel eng omdat je biet weet hoe de eileiders ervoor staan.

    Bij mij was het verhaal een beetje gelijk. Postieve test. Ik begon te bloeden op nod zoals een menstruatie. Dat stopte op een gegeven moment maar ik bleef bloed of bruin verlies houden.

    Bij 6.5 week vroege echo gehad. Bm was leeg. Door naar gyn. Daar dachten ze iets te zien in de eileider maar het loste zichzelf al op. Ingreep was niet nodig. Ik moest alleen om de dag terug om hcg te controleren.

    Na 2 wachtrondes mochten wij weer verder. Inmiddels 4e ronde na de buitenbaarmoederlijke zwangerschap. In juli verwacht ik hsg te hebben om eileider te controleren. Ik heb helaas ooit eens chlamydia gehad. Dus daardoor kunnen je eileiders ook verkleefd zijn. Hopelijk valt het mee en was deze buitenbaarmoederlijke zwangerschap dikke pech en ben ik voor de hsg nog zwanger.

    Weet dat de onzekerheid wat afneemt. Inmiddels begin ik steeds meer hoop en vertrouwen weer in mijn lijf te krijgen, maar dan nog heb ik soms slechte dagen. Na een buitenbaarmoederlijke zwangerschap zit zorgeloos zwanger worden en niet meer in. Pas na een eerste vroege goede echo kan ik waarschijnlijk wat meer ontspannen.

    Ook onze relatie zat hierdoor even in een flinke dip. Maar praten en de tijd zorgen dat uiteindelijk alles weer wat meer op een plek komt.

    Zijn er bij jou nog vervolgafspraken gemaakt?

    Dikke knuffel.

    Xxx
     
  12. Anna0425

    Anna0425 Actief lid

    24 mrt 2018
    246
    118
    43
    Vrouw

    Bedankt voor je bericht!

    Duurde het bij jou ook zo lang voordat je Hcg helmaal gezakt was?(bij mij dus een week of 5 waarschijnlijk)

    De gynaecoloog zei dat het waarschijnlijk gewoon pech was, omdat ik geen een risico factoren heb, dus moesten het gewoon een tijd proberen. Ze zei dat er bij veel vrouwen geen aanwijsbare reden is waarom je een buitenbaarmoederlijke zwangerschap krijgt en ik waarschijnlijk binnen een paar maanden weer opnieuw zwanger zou zijn. Dus daar hoop ik nu eerst maar op.

    Als we een positieve test hadden moesten we bellen voor een vroege echo met 6 weken.

    We kunnen er gelukkig goed over praten samen en hij steunt me heel erg. Wel merk ik dat ik er onbewust meer mee bezig ben dan ik zou willen waardoor ik niet helemaal mezelf ben.(ik ben soms wat afwezig, vergeet dingen, luister niet goed naar anderen). Maar nu een nieuwe ronde eraan komt heb ik er wel weer een positiever gevoel bij. Ik hoop dat ik dat kan vasthouden!

    Welterusten voor nu ;)
     
  13. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    Ladies,

    Hoe gaat het hier?

    Ik verwacht mijn eisprong binnenkort. Heb ook wat van die menstruatiekrampen. Wellicht wordt dit de rake ronde. :)

    Liefs,

    Minnie
     
  14. Anna0425

    Anna0425 Actief lid

    24 mrt 2018
    246
    118
    43
    Vrouw
    He Minnie,
    Wat spannend! Wanneer verwacht je je eisprong? En gebruik je ook ovulatie testen?
    Ik heb eigenlijk geen idee hoe lang mijn cyclus nu zal gaan duren, maar neem welk elke ochtend op dezelfde tijd mijn temperatuur op en gebruik ovulatietesten, dus de tijd zal het leren..
    Zit nu dag 11 van mijn cyclus.

    Xx Anna
     
  15. Juffie1990

    Juffie1990 Actief lid

    28 dec 2017
    483
    531
    93
    Vrouw
    Juf
    Hi allemaal,

    @Anna0425 wat vervelend dat je dit hebt moeten meemaken! Ik heb zelf de nacht van 31 dec op 1 januari een spoedoperatie gehad omdat mijn linkereileider was gescheurd en bloed was gaan lekken in mijn buik. Gelukkig heeft het zich bij jouw vanzelf opgelost en is je eileider bespaard gebleven! Ik snap je onzekerheid over je cyclus heel erg goed. Voor mijn buitenbaarmoederlijke zwangerschap had ik een redelijke regelmatige cyclus van 35 a 36 dagen. Nu na buitenbaarmoederlijke zwangerschap was het steeds ongeveer 45 dagen, maar zeer onregelmatig. Ik ben nu begonnen met teunisbloem olie en monnikspeper om cyclus weer terug normaal te krijgen en ik vermoed dat ik vandaag mijn eisprong heb! Dat is op dag 18 van mijn cyclus i.p.v. dag 31

    Ik heb het vaak nog erg moeilijk met het verlies van het kindje en ben vaak heel onzeker. Ik denk dat ook wel blijft tot je weer zwanger bent en het op de goede plek zit. Wel merk ik dat erover praten me zeer goed doet en nu we weer aan het proberen zijn het steeds minder beladen wordt. Ik ben er naar iedereen heel open over geweest, waardoor ik er met veel mensen over kan spreken.

    @MinnieM Spannend!!! Laat dit het juiste eitje zijn
     
  16. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    @Anna0425 ik doe geen ovutesten maar ik temperatuur ook. Ik ben wel wat "losser" geworden met temperaturen. Ik meet de eerste en laatste dagen niet meer zo goed anders bkijf ik er zo mee bezig. Maar rond ei meet ik wel. Ik verwacht deze week mijn ei.

    Zie bijgevoegd mijn kaartje. Hoe ziet die van jou eruit?

    @Juffie1990 heel begrijpelijk die onzekerheid. Die heb ik ook soms nog. Ik heb er inmiddels wel steeds meer vrede mee en laat het baby krijgen wat meer los. Wij gaan begin 2019 verhuizen dus ik heb nog eerst dat project waar ik me op kan focussen. :) Hopelijk heb ik volgens jaar rond deze tijd wel een positieve test of baby want we proberen uiteraard wel. Haha.
     
  17. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    Screenshot_20180515-073747_FF Mobile.jpg
     
  18. Anna0425

    Anna0425 Actief lid

    24 mrt 2018
    246
    118
    43
    Vrouw
    @Juffie1990 En heb je je eisprong gehad gisteren??
    Ik heb het niet met veel mensen gedeeld, er de hele dag over moeten praten zorgt juist dat ik me down voel en er veel meer over na denk. Op deze manier kan ik het juist wat makkelijker los laten, maar dat is voor iedereen natuurlijk persoonlijk. En we hebben de hoop nog niet op gegeven, dus hopen overoeen tijdje iedereen met mooi nieuws te kunnen verrassen:)

    @MinnieM wat leuk dat je gaat verhuizen, inderdaad een mooi project om je de focus te verleggen. Hopelijk snel je eisprong, en dan het wachten..
    Heb jij het ook met veel mensen gedeeld dat je een buitenbaarmoederlijke zwangerschap hebt gehad?

    Zie foto voor mijn kaartje. Ik heb vorige maand geen eisprong kunnen vinden, zowel met testen als met temperatuur, dus vind het wel spannend of dat deze maand wel lukt... Maar achteraf gezien weet ik ook niet of mij menstruatie toen wel een echte menstruatie was(was heel licht maar wel 8 dagen lang), of nog steeds de nasleep van de buitenbaarmoederlijke zwangerschap.

    Liefs Anna
     

    Bijgevoegde bestanden:

  19. Juffie1990

    Juffie1990 Actief lid

    28 dec 2017
    483
    531
    93
    Vrouw
    Juf
    Spannend verhuizen! Wel heel leuk en een goede afleiding. Bij mij ligt het natuurlijk ook een beetje anders. Ik ben met spoed opgenomen en geopereerd en hen twee dagen in het ziekenhuis gelegen. Heb daarna ook moeten herstellen van de operatie en me daardoor af moeten melden op me werk. Hierdoor heb ik het toen ook met veel mensen "moeten" delen. Dit was natuurlijk mijn eigen keuze, maar voelde wel goed hoor. Heel veel steun aan gehad.

    @Anna0425 wanneer verwacht jij je eisprong? of ik hem gister heb gehad weet ik niet precies zeker. Kan ook vandaag of morgen, maar met 'klussen' zitten we in iedergeval goed. De teunisbloem olie en monnikspeper schijnt dus zijn werk te doen en mijn cyclus wel degelijk weer te herstellen ☺
     
    MinnieM vindt dit leuk.
  20. Anna0425

    Anna0425 Actief lid

    24 mrt 2018
    246
    118
    43
    Vrouw
    @Juffie1990 , ja heb je helemaal gelijk in, dan had je ook weinig keus, en dan ook nog op oud en nieuw:(


    Wat betreft mijn eisprong, ik weet dus niet hoe lang mijn cyclus zal zijn, als ik uitga van ergens tussen de 30 en 40 dagen, dan is mijn eisprong ergens tussen 18 en 28 mei. Spannend dus.. ik hoop natuurlijk dat mijn cyclus zich gaat stabiliseren rond 30 dagen, maar voordat ik met de pil begon had ik ook een erg lange, en onregelmatige cyclus, dus ik heb er niet zo veel vertrouwen in.
     

Deel Deze Pagina