Zwanger worden na een keizersnede moeilijker?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door BMZ, 16 nov 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BMZ

    BMZ Actief lid

    21 mei 2020
    440
    258
    63
    Vrouw
    Lieve dames,

    Momenteel heb ik al drie kindjes waarvan de eerste twee bevallingen vaginaal zijn geweest en de laatste middels een keizersnede. Tussen de laatste vaginale bevalling en keizersnede heb ik ook nog een missed abortion gehad. Nu is het zo dat ik alle 4 de keren eigenlijk meteen de eerste ronde zwanger was, ondanks dat ik altijd best lange cyclussen heb.

    Nu wil ik graag voor een vierde kindje gaan, alleen lukt het maar niet? Ik snap dat het gemiddeld 6 maanden duurt, maar ik vind het vreemd dat het nu sinds ik een keizersnede heb gehad zo anders is. Ik gebruik ovulatietest, heb dus seks rond en op m'n eisprong (iets waar ik normaal al zwanger was wanneer ik enkel 5 dagen vóór de eisprong seks had) en het lukt maar niet.

    herkent iemand dit van na zijn keizersnede? Ik merk sowieso dat ik tussen mijn eisprong en menstruatie veel last heb van krampen (iets wat ik voor m'n keizersnede ook nooit had) en verder zijn mijn menstruaties ook veel heftiger..

    Ik zit nu op maand 5 en ik vind het ook weer zoiets om nu al naar de huisarts te gaan (dit mag ook pas na een jaar toch)?
     
  2. Caithxxx

    Caithxxx Fanatiek lid

    27 mrt 2019
    2.189
    2.146
    113
    Vrouw
    Herken het wel.. nu al zoveel rondes bezig, zie onderschrift. Bij mij was de oorzaak een niche. Dat is een defect in het keizersnede litteken. Hier bleef altijd vocht in staan. Ik had ook altijd enorm lang last van spotting (soms echt tot cd18). Pijn ook, maar vermoed dat dat bij mij de endometriose of adenomyose is. AMC doet onderzoek naar niches. In het kader van dat onderzoek kwam ik in aanmerking voor een kijkoperatie waarbij de niche wordt weggehaald. Ik heb nu een hele kleine restniche, maar geen spottings klachten meer. Of het ook de sleutel is tot een zwangerschap weet ik nog niet, zit nu pas in de 2e ronde. Waarbij de 1e ronde ook niet bewust was. Herken je jezelf in spottingsklachten?
     
  3. Mamajolein

    Mamajolein Niet meer actief

    Je hebt heel veel mazzel gehad bij je eerste zwangerschappen en dat is helaas geen garantie voor de toekomst. Dus misschien duurt het nu simpelweg wat langer om zwanger te worden. Je bent ook weer iets ouder. Misschien leeft je man wat minder gezond. Er zijn zoveel factoren. Ik zou niet meteen denken aan de keizersnede.

    Om je vraag verder te beantwoorden heeft het bij mij geen rol gespeeld.
     
  4. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.853
    12.332
    113
    Vrouw
    Bij mij MA R en H gelijk zwanger. Nu duurde het best wel eventjes voor mij doen 4 maanden was een ZOL daarna duurde het denk ik weer zo 4 maanden en nu 8,1 week zwanger.
    H is dus met keizersnee gekomen
     
  5. xDuvessa

    xDuvessa Actief lid

    13 okt 2020
    459
    327
    63
    Vrouw
    het duurde mij 2,5 jaar nadat ik zwanger werd van m’n 2e. Alleen heb ik niet alleen een keizersnede gehad maar ik heb ook pcos. Mijn litteken zag er rustig uit dus daar heeft het waarschijnlijk niet aan gelegen..
    Maar je kan na een keizersnede een niche of verkleving er aan overhouden misschien is het handig om dat te laten checken?
    het hoeft natuurlijk allemaal niet, en kan het aan andere factoren liggen.
    Ik duim dat het toch snel lukt.
     
  6. Jenneke88

    Jenneke88 Fanatiek lid

    9 jul 2016
    1.754
    785
    113
    Eerste zwangerschap liet 15 maanden op zich wachten. D is geboren met een keizersnede. Ik ben nooit vaginaal bevallen en was van A meteen de eerste ronde zwanger. Ik kan dus niet zeggen dat een keizersnede de vruchtbaarheid negatief beïnvloed.
     
  7. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.421
    4.331
    113
    Vrouw
    Hier was de eerste er na 3 jaar, 3e ivf terugplaatsing. Met een keizersnede geboren. Na 9 mislukte tp’s en klachten (lang spotting na menstruatie) heb ik mijn niche laten onderzoeken. Het bleek erg slecht geheeld te zijn vanbinnen, op sommige plekken had ik zelfs geen spierwand meer. In principe zou dit geen invloed moeten hebben op mijn kansen om zwanger te worden maar het was wel risicovol tijdens een zwangerschap omdat ik een grote kans had op een baarmoederruptuur. Ik ben in maart geopereerd aan mijn niche. In september hadden we groen licht om weer verder te gaan. Eerste tp weer mislukt. De tweede tp is eindelijk goed gegaan, nu pril zwanger. Ik ben in UZ Gent onderzocht en geopereerd.
     
  8. Dwaallichtje

    Dwaallichtje Fanatiek lid

    7 okt 2018
    1.099
    1.211
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik was van mijn eerste binnen 4 maanden zwanger. Dat werd een keizersnede. Tweede bijna 10 maanden over gedaan, toen vaginaal bevallen. En nu net zwanger van de 3e in ronde 4.

    Ik heb wel gewoon de pech dat mijn lichaam wat langer moet ontzwangeren. Voor zowel de 2e als de 3e was ik al aan het proberen voordat mijn lichaam er klaar voor was. Mijn LF was eerst heel kort en heeft er ongeveer 6 maanden na stoppen met borstvoeding over gedaan voordat die weer enigszins normaal werd. Ik weet niet wanneer je bevallen bent van je laatste kindje, maar dit soort dingen kunnen dus ook mee spelen.

    Een vriendin van mij had na haar 1 en 2e heel snel haar eigen cyclus terug en was toen snel weer zwanger. Na haar 3e kindje heeft het ook wat langer geduurd voordat het weer normaal werd. Dus dit kan echt na elke zwangerschap anders zijn.

    En verder, 5 maanden lijkt heel lang als je het heel graag wil en gewend bent heel snel zwanger te worden, maar is echt niet zo heel lang hoor.
     

Deel Deze Pagina