Zwanger worden na een miskraam: snel raak?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Nena84, 29 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Na de miskraam: wanneer was je opnieuw zwanger?

  1. Meteen: 1,5 - 2 maanden later

    50,7%
  2. 2 - 5 maanden later

    30,4%
  3. 5 - 8 maanden later

    7,2%
  4. 8 - 12 maanden later

    5,8%
  5. Langer dan een jaar later

    5,8%
  1. Nena84

    Nena84 Bekend lid

    6 mrt 2019
    811
    348
    63
    Vrouw
    Ik maak op dit moment een vroege miskraam door. Ik ga morgen aan cytotec beginnen.

    De afgelopen dagen waren erg zwaar. Ik heb heel bewust geprobeerd mijn verdriet een plekje te geven. Het bespreken met vrienden, familie en mijn partner helpt daarbij enorm.

    Wat ik merk: mensen proberen je te bemoedigen. Wat ik de afgelopen dagen veel heb gehoord (ook uit ervaring gesproken) is dat vrouwen snel opnieuw zwanger zouden worden na een miskraam. Misschien ben je extra vruchtbaar, net als kort na een bevalling? Of je lichaam kent het 'trucje' en je bent zo weer zwanger?

    Ik snap natuurlijk dat dit niet voor iedereen opgaat en wil er ook geen valse hoop uit putten. Wel houd ik graag vertrouwen in het krijgen van een goede zwangerschap in de toekomst.

    Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen: wie was ook snel weer zwanger na een miskraam?
     
  2. Katin87

    Katin87 Fanatiek lid

    20 feb 2017
    1.348
    3.093
    113
    Bij mij heeft de verloskundige aangeraden om na de miskraam 1 menstruatie af te wachten. Dit heb ik gedaan, de ronde daarna was ik gelijk zwanger. Maar dit is denk ik bij iedereen anders. Sterkte!
     
    Nena84 vindt dit leuk.
  3. Loeki82

    Loeki82 Fanatiek lid

    9 apr 2012
    1.403
    835
    113
    Vrouw
    Dit heeft mijn verloskundige ook aangeraden. Afgelopen dinsdag was het bloeden gestopt. Nu even rust en daarna gaan wij weer proberen.

    Veel sterkte. ♡
     
  4. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Maart 2016 BBZ, pas in februari 2017 weer zwanger.

    Juli 2018 biochemische zwangerschap, in november 2018 weer zwanger.

    Dus nee helaas bij mij werkte het niet zo. Sterkte met de verwerking van je miskraam en hopelijk ben jij wel snel weer zwanger.
     
  5. Nena84

    Nena84 Bekend lid

    6 mrt 2019
    811
    348
    63
    Vrouw
    @Loeki82 fijn dat het bloeden gestopt is bij je. Dan kun je het afsluiten denk ik. Ik zou ook blij zijn als het voorbij is. Gek idee om een dood kindje in je buik te hebben.

    @Flamingooo jij hebt inderdaad veel geduld moeten hebben... Maar ik zie dat je nu al een tijd zwanger bent. Wat fijn!

    Ik hoop vooral op een goede zwangerschap de volgende keer. Snel zou mooi zijn, maar dat heb je niet voor het zeggen.
     
  6. Kiki84

    Kiki84 Bekend lid

    22 jan 2009
    585
    183
    43
    Vrouw
    Kantoor
    Zuid-Holland
    Miskraam gehad in feb '19, nu 2 rondes verder en helaas nog geen zwangerschap :(
     
  7. Nena84

    Nena84 Bekend lid

    6 mrt 2019
    811
    348
    63
    Vrouw
    Wat balen... moeilijk om er geduldig in te blijven als je eenmaal zwanger bent geweest.
     
  8. AvdY

    AvdY Niet meer actief

    Ik vrees dat dat ook afhangt van hoe snel je in eerste instantie zwanger raakte (of gewoon hoe makkelijk/moeilijk het voor jullie gaat).
    Ik was alle drie de keren redelijk snel weer opnieuw zwanger.
    Het hangt er ook vanaf hoe hoog je hcg was en hoe snel het daalt. Na mijn mola-zwangerschap duurde het drie maanden voor het echt nul was. In die tijd was ik wel ongesteld maar is de vraag of er wel een eisprong was.
     
  9. Romymama

    Romymama Fanatiek lid

    2 dec 2014
    1.409
    28
    48
    Allereerst; heel veel sterkte! Echt enorm rot voor je!

    Bij mij gaat die vlieger van meer vruchtbaar zijn helaas niet op.. ik ben bij mijn voorgaande zwangerschappen telkens de 2e keer zwanger geworden en zelfs een keer een 1e keer.
    Hier in januari een miskraam gehad en zit nu in de officiële 3e ronde als ik de ronde met miskraam niet mee tel. Hopelijk is dat bij jou wel zo!!
     
  10. Noelle85

    Noelle85 Fanatiek lid

    8 jul 2013
    1.743
    462
    83
    Heel veel sterkte vandaag!

    Ik heb half december een miskraam+curettage gehad. Januari eerste menstruatie, begin februari weer een positieve test. Moet ik er wel bij zeggen dat ik de zwangerschap ervoor ook gelijk zwanger was na het stoppen met de pil, geen idee of dat inderdaad van invloed is (eerste was overigens ronde 7 raak).

    Geef jezelf en je lichaam wel de tijd om te herstellen en vergis je niet in de impact van een miskraam. Want toen ik opnieuw zwanger was, merkte ik dat er toch nog een hoop verdriet zat (ik dacht heel rationeel 'dan had het niet mogen zijn en was er gewoon iets niet goed gegaan').
     
  11. Nena84

    Nena84 Bekend lid

    6 mrt 2019
    811
    348
    63
    Vrouw
    @AvdY dank je wel, het hcg moet inderdaad weer snel dalen. Verloskundige zei dat het afhankelijk is van hoe snel de baarmoeder weer leeg is. Dan begint er weer een nieuwe cyclus. Jij zat ook in de decembergroep toch? Hoe gaat het nu bij jou?

    @Romymama dank je wel. Het is zeker rot. Wat betreft het snel zwanger raken: Ik heb voor deze zwangerschap 6 rondes nodig gehad in 9 maanden tijd, want ik kreeg tussendoor ook nog een aandoening waar ik 4 maanden mee gelopen heb en waar ik uiteindelijk aan geopereerd ben in november. Eind januari werd ik hersteld verklaard door de arts en mochten we weer beginnen. Een maand later was ik zwanger. Een gezond lichaam speelt ook mee met je kansen om zwanger te kunnen raken. Deze aandoening sluimerde al vanaf augustus, dus ik denk dat het echt invloed heeft gehad op mijn kansen. Hopelijk zijn mijn kansen nu ik genezen ben weer groter.

    @Noelle85 dank je, ik zie er erg tegenop... de kansen om zwanger te worden zijn volgens mij erg verschillend per persoon, per poging. Als ik van vriendinnen hoor hoe lang ze erover gedaan hebben is dat echter bij de tweede vaak wat korter dan de eerste. Dat bedoelde ik ook in mijn eerste post: misschien dat je lichaam, ook na een miskraam, het trucje kent. Maar er zijn natuurlijk meer omstandigheden van invloed.
     
  12. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.928
    12.400
    113
    Vrouw
    Het lichaam herkent idd na 1 zwangerschap het zwanger zijn. Ik ben nu na mijn curretage 1x ongesteld geweest, en mocht niet zwanger worden tot aan de echo (afwijkende baarmoeder vorm)en nu net een eisprong gehad. Dus we zullen het zien of ik straks weer zwanger ben. Eerste keer was zowat gelijk raak.. maar zegt niet altijd wat..
     
  13. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.939
    4.153
    113
    Miskraam december 2015, ronde daarna zwanger van zoontje.

    Tussen september ‘18 en januari ‘19 4 rondes gehad. 3x zwanger, 3x miskraam.
    Heb nu mijn eerste menstruatie weer gehad na de curettage van begin april. We gaan er nu voor en hopelijk worden we weer snel, maar dan ook blijvend, zwanger.

    Veel sterkte vandaag!!
     
  14. Viviennee

    Viviennee VIP lid

    31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Mijn eerste kind duurde 10 maanden, daarna ronde 1 zwanger van miskraam, daarna ronde 1 blijvend zwanger. Nu weer ronde 1 blijvend zwanger. Dus ik denk ook dat ik gewoon snel zwanger ben, met of zonder miskraam.
     
  15. Kiki84

    Kiki84 Bekend lid

    22 jan 2009
    585
    183
    43
    Vrouw
    Kantoor
    Zuid-Holland
    Sterkte meid!
    Het is idd heel moeilijk en vooral door de hormonen die ik slik en nog moet gaan gebruiken is iedere extra ronde weer ontzettend k*t :cry: maar we kunnen er helaas niks aan doen.. afwachten :confused:
     
  16. Flamingo1990

    Flamingo1990 Niet meer actief

    Ik was na 4 maanden weer zwanger, ben ovulatietesten gaan gebruiken. De eerste twee maanden vond ik mijn menstruatie echt beperkt, alsof ik weinig baarmoederslijmvlies aanmaakte. De derde maand was weer als vanouds en de vierde maand zwanger. Sinds mijn miskraam voel ik de aanloop naar mijn eisprong, dat maakte het plannen van seks makkelijker
     
  17. YellowEyes

    YellowEyes Fanatiek lid

    28 nov 2017
    1.863
    2.324
    113
    Vrouw
    Ik had m'n miskraam met 9w2d in maart 2018, eind mei 2018 had ik weer een (licht) positieve test. :)
     
  18. Nena84

    Nena84 Bekend lid

    6 mrt 2019
    811
    348
    63
    Vrouw
    Ja je moet ook een goede laag slijmvlies hebben voor een goede zwangerschap. Maar het heeft dus bij jou wel wat nodig gehad om te herstellen. Fijn dat je nu weer zwanger bent! Welke ovulatietesten gebruikte je?
     
  19. Nena84

    Nena84 Bekend lid

    6 mrt 2019
    811
    348
    63
    Vrouw
    Oh dat is snel! Wat fijn voor je :)
     
    YellowEyes vindt dit leuk.
  20. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Hier afwisselend (zie onderschrift). Ik vond de opmerking dat je extra vruchtbaar bent heel vervelend. Heeft zoveel druk gegeven.. En valse hoop. Daarnaast ligt het er ook maar aan hoe lang je mk duurt en het herstellen er van. Komt ook wat geluk mee kijken etc.
     
    dreumesje, mimi1988 en zonnetje2015 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina