Zwanger worden na laparoscopie

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Mim89, 30 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.796
    7.127
    113
    Vrouw
    Ik ben 18 November 's avonds met spoed geopereerd omdat ze het vermoeden hadden dat mijn eierstok gedraaid was. Dit was gelukkig niet zo. Wel hebben ze een cyste weggehaald en er zaten verklevingen tussen mijn buikschors en buikwand die ze weggehaald hebben.
    Aanstaande Donderdag heb ik een telefonische afspraak met de gynaecoloog.
    Ik vroeg me af wie hier ervaring mee heeft. Na hoelang mag je weer proberen om zwanger te worden?
     
  2. Amaranthas

    Amaranthas Fanatiek lid

    29 nov 2013
    3.455
    3.799
    113
    Niet het zelfde maar ik heb in 2016 een galblaasoperatie gehad dmv laparoscopie en 2017 een bzz ook dmv een laparoscopie. In beide gevallen mocht ik vrij snel weer aan de gang. Een maand na de bbz was ik weer zwanger hoewel dat uitliep in een vmk.
     
    Mim89 vindt dit leuk.
  3. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Ik moest 1 cyclus afwachten.
     
    Mim89 vindt dit leuk.
  4. Papallona

    Papallona Fanatiek lid

    9 apr 2016
    1.029
    247
    63
    Vrouw
    Ik heb in juli een laparoscopie gehad (ivm endometriose) en in oktober de eerste IUI. Deze was ook raak toen.
     
  5. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.694
    7.749
    113
    Vrouw
    Ik heb er meerdere gehad in mijn zwangerschappen ivm cystes. Helaas 2x verkeerd afgelopen maar moest 1 maand afwachten maar dit had volgens mij meer te maken met de miskraam dan met de laparoscopie. Geen problemen ondervonden met zwanger worden overigs.
     
  6. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.796
    7.127
    113
    Vrouw
    Heb vandaag de arts gesproken die mij geopereerd heeft. Er zaten enorm veel verklevingen in mijn buik. Hij schrok er gewoon van. Hij heeft die eerst helemaal weg moeten halen voordat ie überhaupt bij mijn eierstokken kon. Hij zei dat ook bij mijn inwendige geslachtsorganen, dus bij mijn eierstokken en eileider, verklevingen zaten. De kans dat dit invloed heeft gehad op mijn miskramen is klein zei hij, maar het kan zeker wel invloed hebben gehad op het zwanger worden. Hij heeft heel mijn darmen los moeten maken. Hij zei je hebt ooit echt een infectie gehad in je buik of het komt door je drain dat wist ie niet precies (ik heb ivm een waterhoofd bijna 27 jaar een drain gehad die tot in mijn buik liep).
     

Deel Deze Pagina