Zwanger worden na miskraam

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door sallie01, 3 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sallie01

sallie01 Actief lid

9 jun 2009
    120
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik heb een kindje van bijna 2 en heb bijna een jaar geleden een miskraam gehad. We waren toen heel blij met de zwangerschap en ik dacht dat ik wel zo weer zwanger zou zijn ;) Dat hoor je best vaak, dat je de tijd erna extra vruchtbaar bent..
    Elke maand als ik nu weer ongi word is een grote teleurstelling.

Moet ik me zorgen maken? Misschien ben ik er teveel mee bezig??
    Wie heeft er hetzelfde meegemaakt of begrijpt wat ik bedoel?

Liefs Sallie

2. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Lieve Salli,

Wil je alleen even succes wensen met alles..
    Sterkte!
    xx

3. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.036
    1.256
    113
    Nederland
    Ja ik!

Op 20 juli 2009 kwamen we er achter dat we naar 10 maanden eindelijk zwanger waren en we waren dolgelukkig. Helaas heeft dat geluk maar 9 dagen mogen duren, want op 29 juli kreeg ik een miskraam bij 5,5 week.
    Inmiddels is het alweer bijna een jaar verder en zitten we nu in ronde 21 en nog steeds niet opnieuw zwanger.

Voor ons is de MMM in zicht en wordt er binnen kort een afspraak met de HA gemaakt, maar op één of andere manier stellen we het elke keer uit.

Dus ik snap hoe je, je voelt.
    Wij nouja vooral IK! ben er heeeeel erg mee bezig en inderdaad elke maand weer een teleurstelling als je ongi wordt.

4. sallie01

sallie01 Actief lid

9 jun 2009
    120
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je dolfijn1982!

@G89: Ik was ook ongeveer 6 weken bij de miskraam. Soms denk ik dat er toen misschien iets mis gegaan is waardoor ik nu niet meer zwanger kan worden. Er gaat van alles door je hoofd!
    De huisarts is best een grote stap, je wilt toch het liefst spontaan zwanger worden. Maar als dat niet lukt.. nou ja dan is het toch fijn dat er nog meer 'mogelijkheden' zijn!

Het gekke is, ik heb al een kindje. Je hoort toch wel eens dat je na een zwangerschap onvruchtbaar kunt worden..?!?
    Kon ik maar ergens een knopje in mn hoofd uitzetten waardoor ik er niet zo veel mee bezig ben...

Liefs Sallie

5. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Bij mij duurde het steeds 5 maanden voordat ik weer aantelde.
    In februari een bbz + operatie gehad, daarna een maand verplicht rust, en daarna telde ik meteen weer aan. Dit had ik dus echt niet verwacht! We hadden die maand ook de orienterende onderzoeken bij een kliniek.

Er is helaas geen knopje die het "ermee bezig zijn" uit zet.
    Maar mijn gevoel zegt dat het er aan ligt hóé je er mee bezig bent.
    Ik telde steeds aan in de maanden dat ik me goed en rustig voelde. Toen ik het gevoel had... het zal allemaal wel... komt allemaal goed!

Dus... probeer positief te denken. Als je steeds negatief denkt duurt het ook langer is mijn idee. Maar dat kan natuurlijk óók toeval zijn!

6. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Hoi Sallie,

Het is grote onzin hoor, dat je extra vruchtbaar bent na een miskraam! Ze gaan er van uit dat je baarmoeder helemaal schoon is en je daardoor sneller zwanger wordt. Na mijn miskraam (curretage) werd hetzelfde gezegd. Hartstikke dom want het slijmvlies moest nog herstellen en ik zat te hopen op niks.

Volgens mij kan je er ook niet teveel mee bezig zijn. Naast dat het een irritante opmerking is (alsof je er keus in hebt) is het volgens mij ook verkeerdom geredeneerd. Het lukt niet DUS ben je er veel mee bezig, niet "je bent er veel mee bezig dus het lukt niet". Anders zouden we tienermeisjes nooit aan de pil hoeven zetten en gewoon moeten zorgen dat ze zich er veel mee houden :D.

Een jaar is een normale wachttijd (ik vind het overigens een levenlang duren voor je gevoel), maar als je je zorgen maakt zou ik toch voor zekerheid (of desnoods voor je eigen gevoel) naar de huisarts gaan.

Veel sterkte!

7. 26yearold

26yearold Nieuw lid

5 mei 2010
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

ook ik heb gisteren de miskraam moeten doorstaan. Ik was gewoon aan het werk. Na wat zorgen gisterochtend de verloskundige gebeld, zij bevestigde waar ik al bang voor was.

Gisteren terwijl ik op mijn werk met een leuke activiteit bezig was ineens ontzettende kramp en toen voelde ik het al... helemaal mis.

Snel naar het toilet en daar werd het nog eens extra bevestigd... Snel mijn happy face weer opgezet en net gedaan alsof er niets aan de hand was... op weg naar huis in de auto alles laten gaan.

Op dit moment nog erg veel buikpijn.... we waren zo ontzettend blij, meteen de eerste keer was het al raak... wat waren we snel zwanger...

Maar mijn vraag aan jullie is... ik ben namelijk aan de zware kant... daar lees je heel veel verhalen over... maar ik ken ook zoveel mensen van mijn postuur die wel gezonde kinderen op de wereld hebben gezet... hoe zit dat bij jullie?

Het verdriet is nu wel al behoorlijk weggezakt... maar we hopen dat we snel weer aan de slag kunnen... wat kunnen we nu het beste doen? Iemand ideeën?

Liefs mij

8. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    @ 26yearold: Wat naar! Knap dat je het zo goed kon verbergen! Volgens mij - maar er zijn hier dames die veel beter op de hoogte zijn - hangt je gewicht eventueel samen met PCOS. Dan is het moeilijker om zwanger te worden, hoewel het volgens mij wel te behandelen is. Aangezien jullie zwanger werden is dat volgens mij niet het eerste waar mensen aan denken. Ik was verbaasd hoe vaak miskramen voorkomen, 1 op de 4 vrouwen krijgt er ooit een (en volgens mij is dat een voorzichtige schatting, want in mijn omgeving heeft bijna iedere vrouw met kinderen wel eens een miskraam gehad). Vooral als het erg vroeg gebeurt komt het heel vaak voor. Probeer goede moed te houden, hou jezelf goed in de gaten de komende weken, doe rustig aan met jezelf want het kan best nog even nawerken qua emoties. Als je je zorgen maakt kan je natuurlijk wel naar de huisarts. Voor de meeste kost het een jaar om gezond zwanger te worden (gemiddeld). Dat betekent dat er een hoop bevruchtingen "verloren gaan". Sterkte!

9. sallie01

sallie01 Actief lid

9 jun 2009
    120
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi 26yearold,

Wat erg voor je! Hoe lang was je zwanger?
    Miskramen komen inderdaad best vaak voor, je hoort het alleen niet altijd als iemand een miskraam heeft gehad. Wij hebben het toen wel verteld, omdat eerst nog aan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap werd gedacht. Toen moesten we naar het ziekenhuis en al.
    Sommigen denken dat een mk wel meevalt, maar ik vind het echt wel heftig om mee te maken!

@zilvervosje, dat stelt me weer wat gerust.. Maar toch denk ik wel dat té veel er mee bezig zijn niet bevorderlijk is.
    Nu probeer ik zo te denken: ik ga er niet per se deze maand voor, maar einde van dit jaar wil ik graag zwanger zijn! Om de teleurstelling wat kleiner te maken als ik weer ongi word.. Hopen dat het helpt :(

Liefs

Deel Deze Pagina