zwanger worden na miskraam

Discussie in 'Miskraam' gestart door Aline2021, 14 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aline2021

    Aline2021 Actief lid

    28 aug 2020
    308
    359
    63
    Vrouw
    Hi dames!

    Ik was vorige week 9 weken zwanger maar na wat bloedverlies heb ik een echo laten maken, daar uit bleek dat het vruchtje met 6+2 al gestopt was met groeien. Nu wil ik graag weer zwanger worden maar ik wil het liever meteen proberen ipv wachten op een nieuwe menstruatie..
    Maar nu vraag ik me af of ik de dag van het begin van bloedverlies (7 januari) of de dag van het verliezen van het vruchtje (13 januari) moet tellen als cyclus dag 1?
    Zijn er meiden met ervaring met zwanger worden na een miskraam en na hoe snel hadden jullie weer een eisprong? En duurde het lang voor dat jullie weer zwanger werden? Ik wil liever geen druk zetten op meteen zwanger worden.. Maar ik was 2,5 jaar bezig om zwanger te worden en het lijkt me vreselijk om weer zo lang te moeten wachten vandaar dat ik vraag naar meiden met ervaring hiermee

    Liefss x
     
  2. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.712
    6.982
    113
    Vrouw
    Ik zou iig eerst nog een zwangerschapstest doen. Als die nog duidelijk positief is heb je geen eisprong. Bij een heel laag hcg gehalte kun je weer een eisprong krijgen. Ik kwam er 12 November achter dat het hartje was gestopt met kloppen. 21 November de mk opgewekt met medicatie. 20 December weer voor het eerst na de mk ongesteld geworden (dat kan zonder eisprong als je cyclus weer op gang komt). Pas op 28 December was mijn zwangerschapstest weer helemaal negatief zonder twijfel over tuurstreepje ofzo. 31 December had ik weer een positieve ovulatietest.
    Ik heb aan mijn gynaecoloog gevraagd of je bij een mk de eerste dag van bloeden als cyclusdag 1 moet zien maar volgens haar was dat niet zo.
    Sterkte ❤
     
  3. Nijntje01

    Nijntje01 Fanatiek lid

    2 dec 2012
    3.404
    362
    83
    Zuid-Holland
    Wat een verdrietig nieuws!

    Ik heb altijd geteld vanaf de dag dat ik het vruchtje verloor en op deze manier kreeg ik meestal een eisprong rond de gebruikelijke cyclusdag. Tenzij de miskraam niet compleet was, die keer duurde het langer voordat ik een eisprong kreeg.

    De ene keer werd ik meteen weer zwanger, de andere keer duurde het iets langer. Geen pijl op te trekken.

    Heel veel sterkte! Hopelijk snel een goede zwangerschap!
     
  4. Noralie87

    Noralie87 VIP lid

    11 jun 2013
    7.109
    4.701
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Wat verdrietig van je miskraam.

    Na mijn miskraam in 2013 hebben we 1 cyclus gewacht, toen duurde het 3 cyclussen voordat ik weer zwanger was, gelukkg blijvend. In mei vorig jaar had ik een miskraam met ruim 4 weken. Daarna meteen er weer voor gegaan. 4 cyclussen later was ik weer zwanger dat werd ook een miskraam. Met 9+5 begon ik te vloeien, met 10+2 ben ik het vruchtje verloren. Ik heb gerekend vanaf de dag dat ik het vruchtje ben verloren met rekenen. We zijn er toen ook meteen weer voor gegaan. Ik had toen een week later mijn eisprong dan normaal en was dit keer meteen zwanger. Inmiddels bijna 7 weken. We hopen dat dit dan eindelijk een plakker is!

    Ik zou er weer voor gaan als ik jou was, het maakt dus niet zoveel uit of je meteen weer probeert of een cyclus afwacht, evenveel kans om zwanger te raken, meteen de eerste cyclus.
     
  5. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    Ik ben bij mijn MA met 10+2 het vruchtje verloren en ben toen begonnen met tellen. Na 7 dagen waren mijn hcg testen weer negatief en weer 14 dagen later (op cd 21) had ik mijn eisprong. Ik temp en deed ovutesten, dus dubbele check of het klopte.
     
  6. Chechi

    Chechi Niet meer actief

    Sterkte met je miskraam! Wat verdrietig. Ik had mijn eisprong 2 weken na het verliezen van het kindje, ik wist dit exact omdat ik temperatuurde. Een week voor het verliezen van het kindje begon ik met bloed verliezen.
     
  7. Aline2021

    Aline2021 Actief lid

    28 aug 2020
    308
    359
    63
    Vrouw
    dank jullie wel voor alle lieve reacties! Ik ga rekening houden met de dag van het verlies van het vruchtje! Gewoon om de dag het leuk maken denk ik :D
     

Deel Deze Pagina