Zwanger worden na missed abortion.

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Eliizzaa, 23 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eliizzaa

    Eliizzaa Fanatiek lid

    9 mei 2011
    1.405
    1.430
    113
    Vrouw
    Hi dames!

    13 november ben ik (bij 10 weken zwangerschap) ons kindje, die niet verder was gegroeid dan 5,5 weken, verloren.

    afgelopen zaterdag heb ik een zwangerschapstest gedaan en die was nog wel positief maar het lijntje begin wel al flink minder te worden.

    moet ik nu eigenlijk wachten tot ik weer ongesteld word? Want als ik nog een positieve zwangerschapstest heb kan ik geen eisprong krijgen. Maar als ik ga menstrueren heb ik wel een eisprong gehad toch? Dus dan komt er wel eerdaags een eisprong aan?

    maar een ovulatietest is ook niet betrouwbaar zolang je nog positief test op een zwangerschapstest toch?

    de verloskundige gaf aan dat een zwangerschapstest doen geen nut heeft want die blijft nog wel positief en dat ik vanzelf weer ongesteld word.
    Maar als ik ongesteld word heb ik dus een eitje gemist en dat vind ik zonde…

    Hebben jullie tips of ervaringen?
     
  2. Emotions

    Emotions Fanatiek lid

    5 jan 2019
    1.981
    2.237
    113
    Vrouw
    Pff wat vervelend zeg dat je dit moest meemaken. Hoe voel je je nu?

    Ik had dit in juli ook, maar dan pas aan 6 weken dus bij mij moest er minder hcg dalen.
    Na 3 weken had ik een positieve ovulatietest, maar bij de echo 5 dagen voor die test waren er wel al eitjes maar nog geen die al zouden kunnen springen ofzo. Ook moest mijn bmslijm nog opbouwen want was flinterdun. Ik had ook heel die maand (en die maanden daarna) constant vruchtbaar slijm. Dus wij konden die maand gewoon niet zwanger worden want de condities waren niet goed.
    Toen kreeg ik rond 33 dagen ofzo mijn menstruatie. De 2 maanden daarna had ik 2 vmk's en nu ben ik de 3e maand later voor 3e x zwanger. Moet nog een echo hebben.

    Krijg je nog een vervolg echo? Want daar kun je ook gewoon vragen of er al iets te zien is of niet.
    Sommigen die zijn die maand er na zwanger, anderen pas na een paar maanden. Ik zou gewoon blijven testen en wachten tot je een positieve test hebt.
     
  3. Nikki25

    Nikki25 Actief lid

    12 aug 2021
    272
    228
    43
    Vrouw
    Heftig ik heb in juli precies hetzelfde meegemaakt.
    Ik heb heel erg lang geen cyclus gehad er was ook op de echo niets te zien, waarschijnlijk omdat het erg lang duurt voordat je hormonen weer op orde zijn. Met 10 a 11 weken zijn die hormonen hoger dan na 40 weken zwangerschap!! Heel oneerlijk maar waar.
    Sommige vrouwen worden ongesteld zonder een eisprong, ik kreeg gewoon geen menstruatie en toen was ik weer zwanger (ongeveer 10 weken na MA) wat weer een miskraam werd.
    Maar het is dus vooral veel geduld en als je lichaam er klaar voor is kun je weer zwanger worden, sterkte ❤️❤️
     
  4. Eliizzaa

    Eliizzaa Fanatiek lid

    9 mei 2011
    1.405
    1.430
    113
    Vrouw
    Dus jullie raden wel aan om bijvoorbeeld volgende week te beginnen met ovulatie testen?
    Of moet ik eerst nog een zwangerschapstest doen om te kijken of die negatief is?

    Ik vind dit echt een lastig iets hoor pffff.

    Met mij gaat het overigens nu wel weer goed. Heb de afgelopen 3 weken ontzettend zwaar ervaren (1 nov de echo gehad waarop bleek dat t niet goed was). De miskraam was ook heel zwaar en pijnlijk maar nu gaat het weer goed. Bloeden is ook sinds eer gisteren gestopt.
    Heb gisteren de echo gehad om te kijken of alles schoon was, en alles wat netjes schoon en de baarmoeder mond ook weer mooi dicht.

    Dank voor de reacties dames <3
     
  5. Emotions

    Emotions Fanatiek lid

    5 jan 2019
    1.981
    2.237
    113
    Vrouw
    Als het jou meer rust geeft om te doen, zeker doen. Ook omdat je dan ongeveer weet wanneer je je menstruatie kan verwachten. (In vele gevallen natuurlijk) Maar het kan dus wel zijn dat je lichaam niet klaar is, ondanks dat je wel gewoon een positieve test hebt.

    Ik vond het een 'fijne" gedachte om te weten dat we het toch gewoon elke ronde hebben geprobeerd.
     
  6. Eliizzaa

    Eliizzaa Fanatiek lid

    9 mei 2011
    1.405
    1.430
    113
    Vrouw
    Precies dat. Ik wil geen ronde ''overslaan''
    En wij hebben nog nooit eerder ovulatie testen gedaan, tot nu toe beiden keren zwanger zonder ovu testen. Maar de wens is nu zo ontzettend sterk aanwezig dat ik wel ovu's wil gebruiken.
    ik ga denk ik dit weekend nog een zwangerschapstest doen en daarna kijken wat de ovulatie test aangeeft :)
    (ik vond het ontzettend vervelend dat ik bij beiden zwangerschappen niet wist wanneer mijn eitje was en wanneer dus mijn NOD was..
     
    Emotions vindt dit leuk.
  7. Eliizzaa

    Eliizzaa Fanatiek lid

    9 mei 2011
    1.405
    1.430
    113
    Vrouw

    En gefeliciteerd met je zwangerschap!
     
    Emotions vindt dit leuk.
  8. Zuri

    Zuri Fanatiek lid

    26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Het klopt dat zolang je hcg in je bloed hebt, je lh testen niet betrouwbaar zijn. Als je hcg in je bloed hebt, heb je zeer waarschijnlijk ook geen eisprong (uitzonderingen daargelaten). Over het algemeen moet je hcg weer heel laag zijn wil je een eisprong krijgen.

    En ja wel of niet wachten, je moet doen wat goed voelt en bij jou past. Als je een eisprong krijgt kan je er volgens mij vanuit gaan dat je lichaam dus gereed is om zwanger te worden. Ik heb wel na de miskramen steeds een hele korte lf gehad, maargoed ook dat regelde mijn lichaam allemaal zelf. In principe werd ik telkens weer snel zwanger, maar het helpt als je je verwachtingen over 'snel' wel bijstelt naar binnen een paar maanden ipv per direct. Ik vond het ook wel heel heftig om weer ongesteld te worden na een miskraam en het besef dat ik dus 'weer' een maand moest wachten. Aan de andere kant zoals ik al zei je lichaam doet wat nodig is om te herstellen en dat duurt soms wat langer dan wij zouden willen.
     
    Emotions vindt dit leuk.
  9. Eliizzaa

    Eliizzaa Fanatiek lid

    9 mei 2011
    1.405
    1.430
    113
    Vrouw

    Ja het is natuurlijk maar net waar je lichaam aan toe is. Misschien duurt het wel even voordat mijn lichaam weer klaar is om zwanger te worden.
    Maar proberen kan natuurlijk geen kwaad!
    Mijn angst is vooral dat t bij een volgende zwangerschap weer fout gaat.. De MA heb ik echt zo heftig ervaren.. dat wil ik echt niet nog een keer..
    Als het gebeurd dan is dat maar zo, maar heb er wel een grote angst voor..
     
  10. Emotions

    Emotions Fanatiek lid

    5 jan 2019
    1.981
    2.237
    113
    Vrouw
    Die angst gaat er altijd wel een beetje inzitten vrees ik. Het onbezorgde is er wel vanaf na een MA en VMK. Maar goed, daar moet je ook gewoon door, hope for the best, prepare for the worst.
    Bedankt! Ook hier zit de onzekerheid er enorm in hoor.
     
  11. Eliizzaa

    Eliizzaa Fanatiek lid

    9 mei 2011
    1.405
    1.430
    113
    Vrouw
    Dat snap ik! Ik duim voor je dat het een plakker is <3
     
    Emotions vindt dit leuk.
  12. Nikki25

    Nikki25 Actief lid

    12 aug 2021
    272
    228
    43
    Vrouw
    Ik zou inderdaad eerst nog een zwangerschapstest doen ergens eind van de week. Als deze nog goed positief is, hebben ovulatietesten niet zoveel zin denk ik. Het komt maar heel zelden voor dat een vrouw een eisprong heeft met nog HCG in het lichaam..

    Tuurlijk is de angst voor een volgende keer vreselijk, bij mij was het kindje ook doorgegroeid tot 10 weken en heb ik een nacht in het ziekenhuis gelegen door die !@#@#@#! pillen. De tweede miskraam was heel vroeg en een stuk beter te verdragen, klinkt gek, maar ik was er goed op voorbereid. Hij was lichamelijk ook wel een stuk minder heftig, dat maakte ook wel verschil. Ik heb geen levende kinderen, maar wel 2 sterretjes en daar ben ik best ergens wel trots op hoor. Het verandert je leven voorgoed, maar je gaat het een plekje kunnen geven. ❤️
     
  13. Eliizzaa

    Eliizzaa Fanatiek lid

    9 mei 2011
    1.405
    1.430
    113
    Vrouw

    Ja daarom wou ik indd eerst een zwangerschapstest nog doen. Anders doe ik ovu testen voor niks en dat is ook zonde.

    Als ik er aan terug denk, had ik t liever gehad dat m’n lichaam het zelf door had met 5,5 weken.. en zelf had verloren. Met die medicijnen was echt wel heel heftig inderdaad.

    En dan besef ik hoeveel geluk ik heb dat ik al een gezond meisje heb pfff.. iedereen neemt het maar voor lief maar zo vanzelfsprekend is een gezinnetje niet!!
     
  14. Zuri

    Zuri Fanatiek lid

    26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Ik snap het indd. Dit is ook mijn angst geweest elke keer en dan gebeurt het weer... en dat is elke keer heftiger. Maar je hebt geen keuze als je toch een kindje wil zal je je angsten moeten accepteren zoals ze er zijn en er toch weer voor gaan
     
  15. Eliizzaa

    Eliizzaa Fanatiek lid

    9 mei 2011
    1.405
    1.430
    113
    Vrouw
    Hey lieve dames!

    daar ben ik weer.
    Zojuist een zwangerschapstest gedaan en er is echt een heeeeeeel licht streepje te zien. Zal ik dan vanaf vandaag ovulatie testen gaan doen?
    De eerste foto is vorige week zaterdag en de 2e vanochtend
     

    Bijgevoegde bestanden:

  16. Eliizzaa

    Eliizzaa Fanatiek lid

    9 mei 2011
    1.405
    1.430
    113
    Vrouw
    Spier witte ovulatietest..
    Denk dat ik een weekje moet wachten en dan kijken wat er gebeurd..
     

    Bijgevoegde bestanden:

  17. Wishfull123

    Wishfull123 Fanatiek lid

    26 mei 2021
    4.346
    4.048
    113
    Vrouw
    O dat is toch wel vreemd op zich? Meestal slaan de ovulatietesten toch ook aan op dat kleine beetje hcg?
     
  18. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.254
    7.209
    113
    Ik heb na mijn miskraam 50 ovulatietesten gekocht omdat ik ook echt geen ronde wilde missen.

    Eerst heb ik zwangerschapstesten gedaan tot deze wit waren. Dat duurde uiteindelijk een week of 2 na verlies vruchtzakje. Toen met ovulatietesten begonnen, ochtend en avond maar heb hem toch gemist, want precies een maand na verlies vruchtzak werd ik ongesteld. Lichaam was dus meteen mooi hersteld. Maarja, toch een ronde 'verloren' :D

    Dus hou er rekening mee dat je hem mogelijk niet eens vindt.
     
    Eliizzaa vindt dit leuk.
  19. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Ik had overigens geen eisprong in de ronde na de foutgelopen zwangerschap. Zodra hcg 2 was werd ik ongesteld. Keurig 4 weken na de ingreep. Dus kan prima zijn dat je gewoon ongesteld gaat worden zonder eerst eisprong :)

    Eisprong is niet nodig voor menstruatie, vanaf juli heb ik 3x per maand een menstruatie maar geen eisprong gehad. Eitje kan wel iets groeien, baarmoederslijmvlies opbouwen en dan gewoon alles afbreken zonder eisprong.
     
    Eliizzaa vindt dit leuk.
  20. Eliizzaa

    Eliizzaa Fanatiek lid

    9 mei 2011
    1.405
    1.430
    113
    Vrouw
    Hi!
    Even een update.
    Ik denk mijn piek tóch te hebben gevonden!
    Nu 2 weken wachten!
     

    Bijgevoegde bestanden:

    MamaAlice030 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina