Zwanger worden na stilgeboorte

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Mikarun, 11 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mikarun

    Mikarun Actief lid

    27 jan 2014
    422
    77
    28
    Zwolle
    7 november ben ik met 19+5 weken bevallen van ons kindje.
    We zitten nog volop in de pijn en het verdriet ervan, maar tussen alle emoties is het gevoel het nog een keer te willen proberen ontzettend sterk.
    20 december hebben we een telefonische afspraak met de gynaecoloog voor het nagesprek en krijgen we ook de uitslagen van de onderzoeken die gedaan zijn. Mocht dat geen bezwaren opleveren om het weer te proberen, willen we eigenlijk geen tijd verspillen. Eng zal het altijd blijven of we nou zouden wachten of niet....
    Vandaag ben ik voor het eerst weer ongesteld geworden. Het voelt ROT!!! Maar het betekent wel dat we na ons gesprek ook gelijk van start kunnen met een ei rond de kerstdagen uitgaande van hoe mijn cyclussen voorheen altijd waren.

    Zijn er meer dames die na een stilgeboorte zich er weer aan willen blootstellen?
     
  2. khloe877

    khloe877 Fanatiek lid

    18 nov 2013
    1.453
    565
    113
    Vrouw
    NULL
    noord Holland
    Allereerst gefeliciteerd met jullie kindje en gecondoleerd!

    Wij zijn onze dochter verloren met 27,4wk zwangerschap.
    Toen wij alle uitslagen binnen hadden en niks daarvan in de weg stond. Zijn wij d'r voor gegaan, het was meteen raak
    Heel bizar omdat 1e keer ons 2,5jr duurde.
    Sommigen mensen om ons heen vonden het te snel.
    Voor ons voeldehet goed,doel om voor te leven.
    Pijn en verdriet werd niet minder om onze dochter, maar hetvoelde wel weer als een doel om te leven en te vechten.

    Volg je gevoel, doe wat voor jullie goed is!
     
    Mikarun vindt dit leuk.
  3. Elletje

    Elletje Fanatiek lid

    Hier vorig jaar is ons dochtertje geboren met 21+3. En ben nu bijna 37 weken zwanger van een zusje. Het was pittig aangezien ik rond de geboortedag ontdekte dat ik weer (ongepland) zwanger was. Wij wilde iets meer tijd om het te verwerken. Maar zijn nu zo blij dat ze er bijna is.
     
    Mikarun vindt dit leuk.
  4. Saskia1992

    5 jan 2022
    31
    4
    8
    Vrouw
    Verzorgende-IG
    De steeg
    Hier in 2015 stil geboorte van mijn tweeling gehad met 20 weken. Ik heb al een zoon van 7 (Geboren in 2014) met 31 weken. ik ben van mijn 2 zwangerschappen spontaan zwanger geraakt. Ik wilde na de stil geboorte gelijk weer zwanger worden. Dit lukte niet omdat het psychisch niet goed met me ging. Eerst aan mezelf gewerkt en 5 jaar later toch een kinderwens.. nu blijkt dit niet zomaar te gaan en zit nu in een traject om zwanger te worden. Maar mijn wens is zo groot maar toch vind in het zo spannend om weer zwanger te worden.
     
  5. Mikarun

    Mikarun Actief lid

    27 jan 2014
    422
    77
    28
    Zwolle
    Ik kan me zo goed voorstellen dat het spannend is! Ondanks dat er ondertussen een aantal jaren tussen zitten, het verdriet blijft en ergens denk ik dat je altijd angst blijft houden dat het weer gebeurd. Dat het via een traject moet lijkt me het extra zwaar maken. Ik hoop dat het jullie zonder al teveel verdere kleerscheuren gegunt is.
     
    Saskia1992 vindt dit leuk.
  6. Saskia1992

    5 jan 2022
    31
    4
    8
    Vrouw
    Verzorgende-IG
    De steeg
    Ik hoop dat jij ook snel weer een wondertje mag krijgen. De andere stil geboren kindjes zullen altijd in onze harten zijn maar toch blijft er die wens om nog een kindje te krijgen omdat je de kindjes die gemist worden niet hebt rond lopen.
     

Deel Deze Pagina