Zwanger worden najaar 2019

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door MICH18, 26 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flien13

    Flien13 Actief lid

    11 mei 2015
    277
    99
    28
    @Pioenne echt een concrete stap dat foliumzuur slikken! Is toch leuk om er mee bezig te zijn merk ik.. ik kan zelf ook haast niet meer wachten:roflmao:... Maar nog niet aan t foliumzuur...
    Die namen zijn herkenbaar. Ik heb een lijstje in m'n telefoon en als ik iets leuks hoor dan schrijf ik t op.... De vorige namen waren een hele klus, vooral een naam die we allebei leuk vonden... En dan moet het ook nog bij elkaar passen enigszins...

    @djoyz lastig om te wachten hè als je er gevoelsmatig al zo klaar voor bent (op t afvallen na dan...) Ik weet wel dat de verloskundige mij heel veel complimenten gaf mijn vorige zwangerschap omdat ik eerst was afgevallen en toen pas ervoor gegaan. Dat is ook al zorgen voor je kindje eigenlijk, omdat je zelf en je kindje veel minder risico's lopen als je een gezond gewicht hebt.. dus misschien nog wat motivatie;)!

    Ik ben ook nog druk bezig met afvallen, al is dat in de meivakantie niet echt heel goed gegaan:p.. nu maar weer op rantsoen.

    Om ons heen is iedereen op t moment ongeveer zwanger. Afgelopen week weer twee vrienden met een aankondiging. Echt super leuk voor iedereen, maar t wachten wordt daardoor wel lastig... Maar ik ga niet overhaasten, het lijkt nu ver weg, maar t is ook zo najaar... En nu kan ik op vakantie tenminste nog een wijntje drinken deze zomer haha:D

    Tot die tijd maar hier meegenieten van het fantaseren over zwangerschappen en straks de pogingen van iedereen en hopelijk veel aankondigingen hier :)
     
    djoyz en Pioenne vinden dit leuk.
  2. Leesteken

    Leesteken Fanatiek lid

    14 okt 2018
    3.646
    3.458
    113
    Hallo,

    Ik kom voorzichtig meekijken. Wij hebben een wens voor een tweede maar er staat eerst nog een verbouwing op de planning.

    Als alles volgens plan gaat dan moet het in oktober klaar zijn. Ik kijk er naar uit ❤️.

    Foliumzuur slikken en dergelijke daar begin ik nog niet aan. Dat is echt nog te ver weg.:roflmao:
     
    djoyz, Pioenne en Luisteraar vinden dit leuk.
  3. djoyz

    djoyz Fanatiek lid

    29 mrt 2019
    1.465
    1.509
    113
    Vrouw
    @Leesteken gezellig hoor, welkom!

    Wat is het rustig hier haha, wij zijn net terug van de Ikea.
    Vriend wilde even kijken naar een kast en ik kon meteen even onder het mom van ‘we zijn er nu toch’ naar een kast kijken die veel als commode gebruikt word.

    Paar weken geleden een screenshot gemaakt van de kast, vanmiddag even opgezocht welke het was en even in de winkel bekeken.
    We hebben bij mijn ouders al een compleet kinderkamertje staan die wij over hebben genomen / gekregen van mijn broer en schoonzusje.
    We waren er al over uit dat de kledingkast uit die set niet geschikt voor ons was (te weinig ruimte, een onwijs lomp en zwaar ding..) dus die viel al af. Bij het kijken naar deze kast (de hemnes van Ikea) vonden we deze kast heel mooi en goed ook qua hoogte; dat word tegen die tijd onze commode met lekker veel opbergruimte en nog genoeg ruimte naast het aankleed / verschoningskussen om wat mandjes met producten en luiers neer te leggen.

    En dan zegt mijn vriend meteen; beetje overbodig he om er nu al naar te kijken, ik zeg ja maar we zijn er nu toch haha. Hij zegt ja dat is ook zo, ik ben er alleen helemaal nog niet zo mee bezig op deze manier, dat zien we dan allemaal wel..:p nouja hij is wel een stuk minder terughoudend en onderwerp ontwijkend dan een half jaar geleden haha.
     
    Leesteken vindt dit leuk.
  4. Leesteken

    Leesteken Fanatiek lid

    14 okt 2018
    3.646
    3.458
    113
    @djoyz de hemnes wordt heel vaak als commode gebruikt idd! Ik geloof dat die kast ook net iets hoger is dan de meeste commodes.

    Wij hebben eigenlijk alle babykleding in de laden van de commode. We hebben een klein kamertje dus dat scheelt enorm veel ruimte.
     
    Pioenne vindt dit leuk.
  5. djoyz

    djoyz Fanatiek lid

    29 mrt 2019
    1.465
    1.509
    113
    Vrouw
    @Leesteken ja klopt, had ze in verschillende YouTube filmpjes gezien en daar screenshots van gemaakt.. :oops:
    Hij is inderdaad iets hoger, maar ik met mijn lengte van 1,68 kan prima overal bij, en mijn vriend ook. (Hebben we even getest:p:p)

    Wij hebben zitten twijfelen tussen 2 kamers, maar we hebben toch voor de grotere gekozen, zodat hij of zij daar ook gewoon lekker kan blijven liggen, of misschien als er ooit een 2e komt dat hij/zij kan verhuizen naar de zolderkamer en dan deze nog een keer gebruiken als baby kamer.
    En die hemnes kast is ook prima te gebruiken als gewone kast na de baby tijd en als er dus geen commode meer nodig is.
     
  6. Pioenne

    Pioenne Bekend lid

    5 mrt 2019
    633
    745
    93
    Vrouw
    Hoi @Leesteken welkom erbij!
    De vriend en ik zitten middenin de verbouwingen dus kan me helemaal inleven, al duren onze verbouwingen al 3j ondertussen :rolleyes:
    Het foliumzuur is ook meer om al iets concreets te hebben en zeker niet achter te lopen als we er toch ineens volop voor zouden gaan, en al wat echte stapjes dus te kunnen maken te maken :)

    @djoyz ooh fijn de Ikea, een echte speelgoedwinkel voor volwassenen :p. Vind die Hemnes ook zo leuk als commode! Hoop ook dat we binnenkort snel aan meubels kunnen kiezen, maar eerst nog vloeren :rolleyes: En dan kijken of de tweede slaapkamer ineens als babykamer wordt ingericht of toch maar even logeerkamer :p
     
    djoyz en Leesteken vinden dit leuk.
  7. Leesteken

    Leesteken Fanatiek lid

    14 okt 2018
    3.646
    3.458
    113
    Ah hebben jullie ook een klushuis. Wij zijn ook al even bezig en moeten ook nog veel. Een paar weken voordat ik uitgerekend was van de eerste lag onze hele badkamer eruit. Dat was stressen :D
     
    Pioenne vindt dit leuk.
  8. Pioenne

    Pioenne Bekend lid

    5 mrt 2019
    633
    745
    93
    Vrouw
    Hoi meiden,

    Ik weer ;).
    Nou, even een paar spannende dagen... Ben nl. 2 dagen overtijd. Nou weet ik niet of ik het echt overtijd mag/kan noemen, aangezien ik nog maar 3 natuurlijke cyclussen gehad heb na mijn pilstop. Die 3 duurden wel exact 32 dagen, en nou zit ik op cd34... Hebben wel een keertje onveilig gevrijd, maar dit zou 4 dagen na mijn eisprong geweest moeten zijn (eisprong via app, dus gebaseerd op mijn vorige cyclussen, dus zou ook later geweest kunnen zijn...).
    Buiten een klein hintje misselijkheid (bijna te verwaarlozen, enkel ‘s avonds) eigenlijk geen rare ‘symtomen’.
    Weet ook eveb niet goed hoe ik me nu moet voelen, dus... Morgen maar eens testen :)
     
  9. Leesteken

    Leesteken Fanatiek lid

    14 okt 2018
    3.646
    3.458
    113
    oei ik zou absoluut niet bouwen op een app :) Ondanks dat je cyclus gelijk was in de maanden daarvoor kan je eisprong wel op een andere dag plaatsvinden dan het gemiddelde. Daarvoor moet je weer weten hoelang je lf is. je cyclus is bijna wiskunde :D

    Ik ben wel heeeel benieuwd naar je test! Wel spannend!
     
    Pioenne vindt dit leuk.
  10. Pioenne

    Pioenne Bekend lid

    5 mrt 2019
    633
    745
    93
    Vrouw
    Inderdaad, zou ik zelf ook zo geschreven kunnen hebben; nooit vertrouwen op zo’n app, alles kan wisselen,... En dan toch niet zo slim geweest...
    Maar hopelijk morgen meer nieuws (positief of negatief, hoe je het ook bekijkt :rolleyes:)
     
    Leesteken vindt dit leuk.
  11. djoyz

    djoyz Fanatiek lid

    29 mrt 2019
    1.465
    1.509
    113
    Vrouw
    Dat je nog kan wachten! Ik had allang naar de Kruidvat gegaan haha.
    Ik ben benieuwd! Spannennndddd..!:roflmao:
     
    Pioenne vindt dit leuk.
  12. Pioenne

    Pioenne Bekend lid

    5 mrt 2019
    633
    745
    93
    Vrouw
    Heb hele dag externe vergadering, en morgen zie ik de vriend pas, dus liever samen testen :). En mochten de regels toch nog verschijnen, ook geen test verspild. En anders even met een spannend geheimpje samen het weekend in :rolleyes:
     
  13. Luisteraar

    Luisteraar Actief lid

    15 feb 2016
    486
    307
    63
    Vrouw
    @Pioenne spannend zeg! Zou het ook niet vol houden om niet te testen :roflmao:
     
  14. Leesteken

    Leesteken Fanatiek lid

    14 okt 2018
    3.646
    3.458
    113
  15. Pioenne

    Pioenne Bekend lid

    5 mrt 2019
    633
    745
    93
    Vrouw
    Neenee deze namiddag pas :p. Hoop dat ik dan ook een resultaat zal zien? Wil echt wachten op de vriend.
    Maar... nog niks symptomen te bespeuren, maar ook geen regels dus kan alle kanten uit. Dacht van mezelf ook niet dat ik zo rustig kon blijven :)
     
    djoyz vindt dit leuk.
  16. Pioenne

    Pioenne Bekend lid

    5 mrt 2019
    633
    745
    93
    Vrouw
    Nou dames: ff getest, en negatief... (of positief, hoe je het dan wil noemen). Niet zwanger dus :o:.
    Toch opgelucht maar ook beetje teleurgesteld. Even een lange cyclus tussendoor dus :) Op naar na de zomer ;)
     
  17. djoyz

    djoyz Fanatiek lid

    29 mrt 2019
    1.465
    1.509
    113
    Vrouw
    Je hebt in ieder geval wel duidelijkheid, en ja... die cyclusi..
    Ik probeer nu al een beetje bij te houden wanneer ik een bloeding heb ‘ongesteldheid’, maar er is bij mij geen pijl op te trekken want ik heb een mirena dus ik ben nu helemaal niet regelmatig ongesteld (als je het al zo mag noemen) want ik heb niet elke keer een eisprong.. hoop dat het na het verwijderen van mijn mirena wel snel regelmatig komt, al zegt mijn huisarts dat ze daar niet bang voor is omdat ik eigenlijk nooit ongesteld meer was na 2 jaar mijn mirena maar nu iets van een half jaartje wel weer af en toe.
    Dus ze zei al, als je nu al merkt dat het hormoon iets minder word en bloedingen krijgt zal je cyclus wel snel op gang komen na verwijderen van je spiraal..:thumup:
     
    Leesteken en Pioenne vinden dit leuk.
  18. Pioenne

    Pioenne Bekend lid

    5 mrt 2019
    633
    745
    93
    Vrouw
    Ja ik was best blij dat na al die jaren mijn eerste ‘echte’ cyclus mooi 33 dagen was, en de twee volgende ook mooi 32 dagen, dus dacht direct waaauw wel super. Tot deze ene nu dus :p die hormonen en lichamen toch he...
     
    djoyz vindt dit leuk.
  19. Flien13

    Flien13 Actief lid

    11 mei 2015
    277
    99
    28
    Dat was spannend @Pioenne! Knap dat je het testen zo lang kan uitstellen haha! Ben je er nu een beetje ok onder?

    Ik heb hier sinds twee maanden ook allerlei vage klachten elke maand. En m'n cycli worden korter. Eerst zeker 32 dagen, nu steeds 28. M'n lichaam houdt me echt voor de gek :roflmao:
     
  20. Pioenne

    Pioenne Bekend lid

    5 mrt 2019
    633
    745
    93
    Vrouw
    Goedemorgen!
    @Flien13 dat uitstellen lukte ook enkel maar omdat ik eigenlijk niets van klachten had, en ook graag de vriend erbij wil betrekken. En met wat wachten kan ik zeker weten dat hij duidelijk ja of nee is, en geen twijfelgeval normaal gezien :). Vraag me over een paar maanden, als we er echt voor gaan, nog maar eens of ik zo lang kan wachten :roflmao:.
    Alles ok hoor! Nu enkel in afwachting van mijn volgende regels, benieuwd hoe lang dat nog gaat duren...

    Ja het lichaam is echt iets raars, maar 28 dagen is wel echt perfect hé, al veel maanden nu dat je 28 dagen hebt?
     
    djoyz vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina