Hey hey, Dit is de eerste keer dat ik op een forum zo als deze iets plaats dus sorry als ik iets niet goed omschrijf etc. 8-12 okt was mijn laatste menstruatie, 24 & 25 okt testen ik positief met ovulatietesten. Waarschijnlijk heb ik 25 oktober geëvalueerd aangezien ik 26 okt niet meer positief testen met de ovulatietest. In de nacht van 23 op 24 okt heb ik onbeschermde seks gehad en 27 okt ook. Deze dagen vallen precies in de vruchtbare dagen. Nu zit ik in de 2ww en heb ik 31 okt een dag gehad dat ik echt met alles misselijk werd en wat lichte krampjes voelde (ik kreeg dus enigzins hoop). Nu heb ik 2 en 3 nov getest maar deze waren negatief. Mijn NOD is 8 nov dus het kan nog maar ik betwijfel het deze keer. En ergens heb ik nu het gevoel wat als het helemaal nooit zal lukken en voel ik me een soort van gek om te denken dat het zou lukken zo snel. Hebben jullie adviezen als je dit voor de eerste keer probeert (waarop te letten & tips) en hoe het voor jullie verliep de eerste keer zwanger worden? Ik hoop op wat geruststelling zodat ik me niet alleen (& gek) voel.
Ik denk dat je ovulatie 26 oktober was als je op 25 oktober nog een donkere positieve test had. Dus dan zou je nu ongeveer 10 dpo zijn. Het kan dus nog wel. Hoeveel pogingen heb je al gehad? Ik zou niet meteen doemdenken hoor . Misschien kun je aansluiten bij een NOD-groepje om mee te praten met gelijkgestemden. Allemaal mensen die heel graag zwanger willen worden.
Ik heb nu mijn 2de poging dus het is nog vroeg. Daar ben ik me ook heel bewust van maar het is zo spannend allemaal waardoor ik veel in mijn hoofd kruip Kan je me uitleggen hoe ik in zo'n NOD groep kan aansluiten ik ben nog heel nieuw met het forum
Iedere maand wordt er onder NOD forum | Zwangerschapspagina een nieuw topic geopend. In dit geval is de laatste november. Als je in november je menstruatie verwacht (wat nu in jouw geval dus ook is), kun je je op die datum in een lijst zetten. Als je ovulatie is geweest maak je jezelf blauw op de lijst, en als je zwanger bent roze. Je praat dan iedere maand mee met anderen die zwanger proberen te worden. En dat zijn mensen die pas net bezig zijn, tot mensen met hele trajecten van een paar jaar. Vanalles door elkaar. Ik vind het zelf wel heel fijn om hier mijn ei kwijt te kunnen, want je vertelt niet zo snel in je directe omgeving dat je zwanger probeert te worden.
Als je ovulatietest weer negatief is wil dat niet zeggen dat je eisprong ook al geweest is. Vanaf de eerste positieve test volgt je eisprong 24-48 uur later. Je eisprong kan dus ook 27 Oktober geweest zijn. Dan zit je vandaag op 9dpo en ben je echt nog vroeg. De beste tip die ik je kan geven is om echt te proberen er nog niet te obsessief mee bezig te zijn. En ik weet echt hoe moeilijk dat is. Maar anders duren de maanden echt heel lang.
Je bent nog maar net begonnen. Trek hiervoor gerust een jaar uit. Mocht je binnen een jaar zwanger zijn, en dat zijn 90% van de vrouwen, hoera! Na een jaar nog niet zwanger, dan kan je medische hulp inschakelen. Tot die tijd is het in kaart brengen van je cyclus, foliumzuur slikken en regelmatig seks hebben meer dan voldoende. Zelfs ovulatietesten hoeven niet meteen. Bedenk dat ovulatietesten geen wondermiddel is. Het meet slechts LH, meer niet. Als de test positief is (zie bijsluiter), dan vertelt de test alleen maar dat je ongeveer binnen twee dagen je eisprong mag verwachten, meer niet. Je hoeft ook niet verder te testen. Mijn advies is ook om vooral niet eerder dan 14dpo te testen. Nog beter is pas testen als je niet ongesteld bent geworden. Om iedere cyclus weer met al die testen in de weer te gaan, kan nogal frustrerend uitpakken. Hoe dan ook, succes en op maar de positieve test!
Probeer er wat minder mee bezig te zijn, hou hooguit bij hoe lang je cyclus duurt en heb sex 10 tot 16 dagen voor je verwachte menstruatie. ovulatietesten enz zou ik echt niet doen, nergens voor nodig. De meeste vrouwen zijn binnen een jaar zwanger en de vrouwen die dat niet zijn merken meestal al dat er iets mis is met hun cyclus doordat deze erg onregelmatig is of ontbreekt. zie het als het begin van een nieuwe fase waarin plannen een stuk lastiger wordt en waar alles anders loopt dan vooraf bedacht: het moederschap hier 2x jaren in medisch traject gezeten en 4 miskramen gehad. Hoe vaak ik wel niet dacht ‘o maar straks ben ik dan zwanger’, met het boeken van een vakantie bijvoorbeeld. Achteraf zo zonde van mn tijd en energie. ben je na een jaar nog niet zwanger of is je cyclus na een lange periode niet regelmatig? Ga dan eens langs de huisarts.