Zwanger worden van Voorvocht?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door PixiePrincess, 8 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PixiePrincess

    8 aug 2007
    45
    0
    0
    Zit in de Ziektewet
    Uden
    Ik wist niet waar ik het zo snel bij moest zetten, maar met deze vraag loop ik al een tijdje rond.

    Kun je zwanger worden van Voorvocht?

    Sommige zeggen van wel en anderen weer van niet....wat is nu het juiste antwoord? :oops:
     
  2. wendyp

    wendyp Niet meer actief

    In voorvocht zitten ook 'gewoon' spermacellen..

    Dus JA je kunt er zwanger van worden!
     
  3. PixiePrincess

    8 aug 2007
    45
    0
    0
    Zit in de Ziektewet
    Uden
    Ik heb het bij de dokter nagevraagd en daar zeggen ze weer van niet hoe kan dat dan? :confused:
     
  4. Kim85

    Kim85 Lid

    30 jul 2007
    92
    0
    0
    In het mooie Twente
    Ja volgens mij kan je absoluut zwanger raken van voorvocht. Hier zitten inderdaad gewone spermacellen in. Ik ben het met wendy eens.
     
  5. PixiePrincess

    8 aug 2007
    45
    0
    0
    Zit in de Ziektewet
    Uden
    Oke dank jullie wel voor de antwoorden... daar kunnen we tenminste iets mee ;)
     
  6. Kalush

    Kalush Fanatiek lid

    7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Je kan gewoon zwanger worden, er zitten niet zoveel spermacellen in al wat daarna komt, maar je kan er zeker zwanger van worden.

    Daarom is 'voor het zingen de kerk uitgaan' ook geen voorbehoedsmiddel ;)
     
  7. Marijtje

    Marijtje Actief lid

    20 sep 2006
    201
    0
    0
    Klopt is geen echt voorbehoudsmiddel. Maar mijn man en ik hebben dit wel gebruikt tussen de zwangerschap van mijn zoon en dochter (20 maanden), ging uitstekend en ook na mijn dochter tot vorige maand (ruim twee jaar). Ging ook prima.
    Bij het bewust bezig zijn van een zwangerschap bleef hij in mij en was ik bij beide zwangerschappen meteen bij de eerste keer zwanger.
    Voor ons werkt het dus blijkbaar wel, hoewel we ons realiseren dat het niet heel erg "veilig" is.
    Het jammere vind ik dat ik mijn man altijd buiten mij klaar moet komen, op den duur ga je dat wel missen...
     
  8. Agapi

    Agapi Bekend lid

    31 mei 2006
    688
    0
    16
    Cyprus
    Ik heb dezelfde ervaring hier; voor ons werkt het dus ook alhoewel ik idd altijd heb geleerd dat je van voorvocht wel zwanger kunt worden.

    Ik vind het dus wel interessant PixiePrincess dat jouw dokter je vertelde dat het niet kon... Heeft hij ook uitgelegd waarom dan niet?

    Waarschijnlijk is de kans veel minder en werkt het daarom goed voor ons en doen die andere stellen het vaker en/of hebben enthousiaster voorvocht. ;)
     
  9. PixiePrincess

    8 aug 2007
    45
    0
    0
    Zit in de Ziektewet
    Uden
    @ Vlinder231 De dokter vertelde er niet bij waarom niet, maar ze zei alleen dat dat niet kon.... nou ze zeggen ook dat je niet zwanger kan raken tijdens pilgebruik... nou wed maar dat dat kan....dus jah daarom zei ik al, het is zo verwarrend als de een zegt van wel en de ander weer van niet :rolleyes:
     
  10. wendyp

    wendyp Niet meer actief

    Ik vind het maar vaag dat je dokter dat zegt hoor!

    Komt ie uit het stenen tijdperk of wat? haha ;)
    (of uit een ei)

    Das toch niet meer van deze tijd.
     
  11. PixiePrincess

    8 aug 2007
    45
    0
    0
    Zit in de Ziektewet
    Uden
    Mijn dokter (ze is een vrouw) is nog niet zo oud ik gok zo tussen de 30 en 40.... :oops:
     
  12. speeters

    speeters Fanatiek lid

    26 nov 2006
    1.410
    0
    0
    België
    Ik heb gehoord dat in voorvocht idd normaal gezien géén zaadcellen zitten omdat de toevoer bij voorvocht nog geblokkeerd is. Het is wel mogelijk dat er zaadcellen inzitten als de man niet lang voorheen (maar spermacellen kunnen best enkele dagen overleven in een geschikt milieu) een zaadlozing heeft gehad.

    Maar ik neem iig geen risico, hoe het ook zou zijn. ;)
     
  13. PixiePrincess

    8 aug 2007
    45
    0
    0
    Zit in de Ziektewet
    Uden
    Fijn, dat jullie hetzelfde denken als ik...
    Ik zit namelijk met mijn cuclus in de knoop...
    Ook heb ik hoofdpijn en buikrampjes dan weer wel en dan weer niet.
    Ik hou het deze week nog ff bij, misschien dat ik ongesteld word , zoniet dan gaan we even testen he.. ;)
     
  14. FreeWilly8

    FreeWilly8 Fanatiek lid

    23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Jep, voorvocht kan zaadcellen bevatten en dus kan je er zwanger van worden. Er is ook wel iemand op deze site zwanger is geworden van voorvocht (weet ff niet wie).

    't Lijkt me zelf ook geen prettig 'middel'. De onzekerheid iedere keer én, zoals al gezegt, moet manlief buiten je vagina klaarkomen, op den duur lijkt me dat niet zo leuk meer omdat je het niet 'afmaakt' ofzo, het klopt niet, er mist iets. Weet ik veel... ;) Euhm, snap je?
     
  15. PixiePrincess

    8 aug 2007
    45
    0
    0
    Zit in de Ziektewet
    Uden
    Snap je heel goed.... ;)
    Ik ben gewoon zenuwachtig, heb nu helemaal geen buikkrampen meer gehad.... :( terwijl ik die toch wel iedere maand voor ik ongesteld moet worden moet hebben... heb wel een opgezette buik en eet nu de laatste 2 weken echt veel... ben zelfs 2 kilo aangekomen, vind het echt super spannend, maar ben bang dat ik donderdag of vrijdag gewoon ongesteld word..
     
  16. FreeWilly8

    FreeWilly8 Fanatiek lid

    23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Spannend...
     
  17. oolltjuh

    oolltjuh Lid

    8 aug 2007
    38
    0
    0
    volgens mij kun je gewoon zwanger raken van voorvocht er zitten wel wat spermagezwellen in maar die moeten volgens mij wel heel goed hun best doen om het te overleven!
    Het echte witte goedje overleeft het namelijk veel beter.
    .greets.
     
  18. wendyp

    wendyp Niet meer actief

    Hahahhahahha sorry...moest hier even hard om lachen....
     
  19. PixiePrincess

    8 aug 2007
    45
    0
    0
    Zit in de Ziektewet
    Uden
    Hier nog steeds niks aan de hand... :oops:
     
  20. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ehm misschien n vreemde vraag maar als jullie aan 'voor t zingen de kerk uit gaan' deden, wilden jullie geen zwangerschap lijkt mij? En nu lijkt t wel alsof je graag zwanger wil zijn.. Of lees ik t verkeerd?
     

Deel Deze Pagina