Zwanger worden vanaf November/December 2018

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Jessicaw, 20 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jessicaw

    Jessicaw Actief lid

    26 nov 2013
    270
    267
    63
    Vrouw
    Verkoopster
    Limburg
    Hoi Dames,

    Zijn hier ook vrouwen die starten in nov/dec voor een kindje?

    Andere groepjes zaten al vol zag ik, vandaar deze nieuwe groep:)
    Wie wil ermee kletsen?
     
    Michelle93 vindt dit leuk.
  2. Vogeltje90

    Vogeltje90 Bekend lid

    10 sep 2018
    758
    1.187
    93
    Vrouw
    Ik meld me :D

    Vind het nog heeeel spannend, maar wij gaan voor een eerste kindje! Geen idee wat ons te wachten staat, maar het voelt als een heel bijzonder moment om nu toch echt te gaan proberen!

    Ik ben trouwens Vogeltje en 28. Heb een maand braaf al foliumzuur geslikt en we gaan nu beginnen aan ronde 1. In mijn omgeving kan ik het er niet echt over hebben (behalve dan met mijn man en beste vriendin) dus ik vind het leuk om hier mee te kletsen!
     
  3. LaQueen

    LaQueen Fanatiek lid

    4 mei 2014
    4.196
    5.078
    113
    Vrouw
    D
    M
    Ik zit ook in een ander groepje met ledenstop, die heb ik zelf in mei opgestart en vanaf augustus zijn er al dames gestart. Ik schrijf ook graag met jullie mee, omdat we met z’n allen rond hetzelfde moment gaan beginnen.

    Ik ben LaQueen, in november word ik 27 jaar en wij gaan voor een 2e kindje vanaf december.

    Eerder was er de wens om al in juni te starten, dat schoof door naar september, vervolgens naar november en nu word het definitief december. Dit komt omdat ze komende week eindelijk gaan afgraven, halverwege november gaan heien, hopelijk in december de fundering en vanaf begin 2019 komen de muren (houtskeletbouw) van onze projectwining. Eerst zou het huis in december 2018 worden opgeleverd, dat gaat nu uiteindelijk juni 2019 worden. Vandaar dat wij onze wens telkens moesten doorschuiven. Kriebels waren er trouwens al vanaf april 2017! Moet je nagaan hoe lang ik al wacht. :eek: Ennieweeeej, mijn implanon gaat er morgen eindelijk uit en dan wachten we mijn cyclus af en hopen we dat het in december normaal verloopt zodat we kunnen starten! Tot die tijd maar met condooms. Zijn al 10 jaar samen, dus dat is wel even wennen.

    Ik werk trouwens in het onderwijs op een middelbare school, dus ik heb nu heerlijk een weekje vakantie. :D Onze dochter is van augustus 2016, dus inmiddels 2 jaar. Stel dat het in december gelijk raak mag zijn, dan komt de 2e in september en schelen ze 3 jaar met elkaar. En anders heb ik pech, dan komt er nog veel meer tijd tussen.. :rolleyes: De eerste was overigens wel de 1e ronde raak. Stopte 2015 met pil, kwam geen menstruati3 dus in november provera gekregen. Vervolgens weer geen menstruatie, althans, dat dacht ik.. :roflmao: Dag voor kerst toch maar eens testen, knalde de streep van het scherm af. Bleek achteraf toen al 6+4 zwanger te zijn. :cool:

    @Vogeltje90 Haha, foliumzuur.. Thanks voor de reminder! Moet ik deze week vast gaan kopen! :p

    @Jessicaw hoe oud ben jij als ik vragen mag? :D En hebben jullie er expres 4 jaar mee gewacht?

    Als jullie het goed vinden, ben ik alvast zo vrij om een lijstje te maken. Deze wil ik ook wel bijhouden als dat handiger blijkt.
     
  4. Vogeltje90

    Vogeltje90 Bekend lid

    10 sep 2018
    758
    1.187
    93
    Vrouw
    Leuk LaQueen :D en spannend ook! Ik snap dat je liever wacht tot je in wat rustiger vaarwater zit qua huis. Zeker met al een kleintje present. Maar wel moeilijk hè dat wachten??

    Wij zijn qua wonen bezig aan een 10-jarenplan. Deze week komt de aannemer langs; het plan is om voor de komende jaren een appartement te maken boven het bedrijf van mijn man (ook op ons terrein). Het huis waarin we nu wonen is echt te slecht en ik zie mezelf daarin geen kind krijgen.. dat moet mettertijd ook plat en dan krijgen we ook ooit een nieuwbouwwoning.. Met de nadruk op ooit:roflmao:

    Leuk het onderwijs. Ik werk zelf als psycholoog. :thumup:
     
  5. LaQueen

    LaQueen Fanatiek lid

    4 mei 2014
    4.196
    5.078
    113
    Vrouw
    D
    M
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

    Jessicaw - 00 jaar - 2e kindje - ronde 1 - NOD 00 november
    Vogeltje90 - 28 jaar - 1e kindje - ronde 1 - NOD 00 november
    LaQueen - 27 jaar - 2e kindje - ronde 0 - start december


    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
     
  6. LaQueen

    LaQueen Fanatiek lid

    4 mei 2014
    4.196
    5.078
    113
    Vrouw
    D
    M
    Dus ook nieuwbouw, ooooooit.. haha. Wel heel leuk! Tsja het wachten, verschrikkelijk met klapperende eierstokken. :roflmao: Enig idee wanneer je NOD is? Ben je alvast gestopt met anticonceptie? Mijn ervaring is dat het erg prettig is om hier anoniem alles te kunnen delen. Als je eenmaal begint ben je zo’n blije puppy.. maar goed, je gaat het ook niet aan de grote klok hangen bij je familie en vrienden, haha.
     
  7. Jessicaw

    Jessicaw Actief lid

    26 nov 2013
    270
    267
    63
    Vrouw
    Verkoopster
    Limburg
    Heej, leuk dat jullie mee willen kletsen:D

    Ik zal me ff voorstellen,
    Ik ben JessicaW, ben 32 en in November jarig, Ons zoontje is nu nog 3 jaar, 26 nov word hij 4 jaar. Ik ben eigenlijk toen al heel snel zwanger geworden bij hem, hoogstens maar 3/4 rondes met ovulatie testen, de reden waarom we er 4 jaar mee gewacht is omdat ik wel een 2de wilde toen hij 2 was, maar me vriend nog niet.

    Mijn NOD ben ik nog op het wachten. Ben pas gestopt met de pil, nu 1 maand en ervoor had ik een, ben een jaar gestopt met de pil, omdat ik helemaal gek werd van die hormonen en omdat we toch in de toekomst een 2de wilde, maar toen bleven me ongi soms 2 maanden weg waar ik gek van werd, en toch in de zomermaanden de pil geslikt en nu vanaf 12 september niet meer..

    @LaQueen fijn als je dat lijstje doet:thumup:
     
  8. Vogeltje90

    Vogeltje90 Bekend lid

    10 sep 2018
    758
    1.187
    93
    Vrouw
    Ben benieuwd Jessica, hopelijk komt de boel snel gewoon regelmatig op gang:D

    Mijn eerste NOD is 10 november :) ben al jaren niet meer aan de pil, ook inderdaad vanwege de hormonen.. bij mij duurde het 2 jaar voor de boel weer op gang was en toen is de diagnose PCOS gesteld, maar gelukkig heb ik nu alweer een jaar of anderhalf een erg regelmatige cyclus (en ik denk dus ook geen PCOS meer?). Maar het blijft wel een dingetje.

    @LaQueen voor jou is morgen dus wel een belangrijke dag zie ik in je onderschrift :D
     
  9. Jessicaw

    Jessicaw Actief lid

    26 nov 2013
    270
    267
    63
    Vrouw
    Verkoopster
    Limburg
    Ik voel de krampen dit weekend steeds erger worden, dus ik vermoed dat het een deze dagen aan gaat komen.. dat is wat ik hoop, want we vertrekken de 30ste na Tenerife voor 10 dagen, en zit er niet op te wachten om daar me ongi te hebben, maar als niet anders is dan is het maar zo:confused:
     
  10. LaQueen

    LaQueen Fanatiek lid

    4 mei 2014
    4.196
    5.078
    113
    Vrouw
    D
    M
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

    Jessicaw - 32 jaar - 2e kindje - ronde 1 - NOD 00 november
    Vogeltje90 - 28 jaar - 1e kindje - ronde 1 - NOD 10 november
    LaQueen - 27 jaar - 2e kindje - ronde 0 - start december

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
     
  11. LaQueen

    LaQueen Fanatiek lid

    4 mei 2014
    4.196
    5.078
    113
    Vrouw
    D
    M
    @Jessicaw wat fijn dat je partner nu wel wil! Dat ontpillen.... bleghhhh. Zou leuk zijn als je snel je menstruatie krijgt, dan heb je een kans op Tenerife, haha.

    @Vogeltje90 wat vreemd dat je PCOS verdwenen is! Maar wel heel fijn, mis je als kiespijn! Haha ja, ik ga ervan uit dat het snel weer normaal is. Ik verwacht binnen 4 tot 6 weken ergens wel een menstruatie te krijgen. Vriendin van mij was een week na verwijdering ongesteld. Dat hoop ik ook!
     
  12. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.394
    23.009
    113
    Vrouw
    Hoi dames, ik meld me hier ook alvast omdat ik hoop dat we stiekem in december al gaan beginnen ipv januari ;) Dus als jullie het goed vinden, klets ik gezellig mee.

    @LaQueen grappig dat we beiden nu weer voor een tweede gaan na onze augustus2016 meiden :roflmao:
     
    LaQueen vindt dit leuk.
  13. LaQueen

    LaQueen Fanatiek lid

    4 mei 2014
    4.196
    5.078
    113
    Vrouw
    D
    M
    Ja leuk! Zag net je bericht in het andere topic, dus wilde je al taggen hier, haha. Zou echt grappig zijn als we weer (bijna) in dezelfde maand uitgerekend zijn straks. Theoretisch kan het, want ik las al dat je binnen 1 ronde zwanger was bij de eerste, ik ook. :p

    Ik zet je in het rijtje! Moeten we alleen nog even je leeftijd weten?
     
  14. LaQueen

    LaQueen Fanatiek lid

    4 mei 2014
    4.196
    5.078
    113
    Vrouw
    D
    M
    #14 LaQueen, 21 okt 2018
    Laatst bewerkt: 21 okt 2018
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

    Jessicaw - 32 jaar - 2e kindje - ronde 1 - NOD 00 november
    Vogeltje90 - 28 jaar - 1e kindje - ronde 1 - NOD 10 november
    LaQueen - 27 jaar - 2e kindje - ronde 0 - start december
    Magnolia29 - 32 jaar - 2e kindje - ronde 0 - start december
    RobinBird - 28 jaar - 1e kindje - ronde 1 - NOD 10 november

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
     
  15. Vogeltje90

    Vogeltje90 Bekend lid

    10 sep 2018
    758
    1.187
    93
    Vrouw
    Leuk, welkom! @Magnolia29

    Heerlijk, de Canarische eilanden. Mooie plek om het spits weer af te bijten :D
     
    Jessicaw en Magnolia29 vinden dit leuk.
  16. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.394
    23.009
    113
    Vrouw
    Oh ja handig! Ik ben inmiddels alweer 32!
     
    LaQueen vindt dit leuk.
  17. RobinBird

    RobinBird Fanatiek lid

    21 okt 2018
    1.317
    1.011
    113
    Hoi allemaal :)!

    Mag ik meeschrijven?

    Ik ben Birdy, 28 jaar en bijna 10 jaar samen met m'n vriend.
    Ik vind het super spannend , maar dit weekend zijn we 'begonnen'!
    Persoonlijk heb ik een heel proces doorgemaakt waarin in heel lang niet durfte een kind te willen. Ik heb m'n angsten opzij gezet en wat er overblijft zijn klapperende eierstokken :p. Mijn vriend wil al een aantal jaar heel graag dus die is nu door het dolle heen dat we er eindelijk voor gaan. En ik ook! Zo spannend allemaal :D!

    Ik ben al meer dan een jaar gestopt met de pil, regelmatig ongesteld en tot nu toe condooms gebruikt. Ik slik ook foliumzuur en vitamine B complex.

    Volgens m'n app zou ik 26 oktober m'n eisprong hebben en 10 november zou ik ongesteld moeten worden.

    Wat meer over mij: we wonen in Noord Holland, ik ben de eerste van m'n vriendinnen die gaat proberen zwanger te worden, ik werk bij de Raad voor de Kinderbescherming, heb een huisje, een boompje en twee beestjes en ben heeeel benieuwd naar hoe jullie het ervaren (ook zo aan het stuiteren van de leuke zenuwen?).

    Groet van Birdy :o:
     
    Magnolia29 en LaQueen vinden dit leuk.
  18. LaQueen

    LaQueen Fanatiek lid

    4 mei 2014
    4.196
    5.078
    113
    Vrouw
    D
    M
    Leuk! Welkom! Heb je gelijk bij het lijstje op gezet. Kon hem nog bewerken zonder weer een nieuwe te plaatsen. :D
     
  19. RobinBird

    RobinBird Fanatiek lid

    21 okt 2018
    1.317
    1.011
    113
    Wauw haha ik zie dat Vogeltje90 en ik wel verdacht veel overeenkomsten hebben :roflmao:
     
    LaQueen vindt dit leuk.
  20. Vogeltje90

    Vogeltje90 Bekend lid

    10 sep 2018
    758
    1.187
    93
    Vrouw
    Welkom :D @RobinBird en wat bizar, we lopen precies gelijk haha!! Ook wij hebben dit weekend voor het eerst "geklust" en 10 november NOD. En omg ik vind het ook zoooo spannend!! Ook echt totaal geen idee wat ons te wachten gaat staan.. gaat het lang duren, kort? En zijn we er echt klaar voor...? Hoe gaat het zijn? Ook hier was mijn man er al jaren klaar voor, en ik hield de boot af. Durfde niet en had nog zoveel doelen op werkgebied. Maar het afgelopen jaar heb ik een burn-out gehad en eigenlijk zijn alle doelen zo'n beetje wel in zicht. Ik bleef alleen steeds nieuwe stellen haha! En als ik stil sta bij mijn gevoel, is dit wat ik echt wil... :D
     
    LaQueen vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina