Zwanger worden voorjaar 2019 deel 6!!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Orchid24, 7 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. duitshollandsmeisje

    18 sep 2018
    5.446
    7.289
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    hoooow is dat zo? hmm... ZOIETS zwaars zal er vast niet op mijn tenen vallen op het werk denk ik...... is in de afgelopen 13 jaar ook niet gebeurd..
     
    Zonnetje19 vindt dit leuk.
  2. Zonnetje19

    Zonnetje19 VIP lid

    26 jan 2019
    10.611
    8.825
    113
    Vrouw
    Ja is zo, apart he dat dat nog niet in duitsland zo is. Weet ook het prijsverschil niet daar maar wat jij wil hoor....hopelijk blijft dat ook zo:roflmao:
     
  3. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    @Momma2b wat fijn dat alles goed is met de kleine meid! Dat word nog even afwachten dus, maar wel fijn dat er nog een echo komt en 95% is een hoog percentage! Dus dat komt vast goed! En anders zolang het voor jou en de baby het beste is, dan moet het maar!

    @duitshollandsmeisje ohh lekker naar de thermen! Ik wil elke keer gaan en elke keer is dat na mijn eisprong en dan denk ik nee nu moet ik weer wachten of ik ongesteld word ja of nee.. :roflmao:nog naar de fitness geweest haha?

    Wel slecht hoor crocs..
     
  4. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    @Momma2b is er al een nieuwe datum bekend? Controle bij vk of de 30 weken echo?
     
  5. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Jolien1991 vindt dit leuk.
  6. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    NOD 24 nov: Hartediefje1988; 31 jaar, tweede kindje, ronde 04
    NOD 25 nov: Orchid24; 25 jaar, eerste kindje, ronde 06
    NOD 04 dec: Lotte; 27 jaar, eerste kindje
    NOD 12 dec: Visje79; 40 jaar, tweede kindje, ronde 15

    NOD ??:
    Jolien1991;
    28 jaar, eerste kindje, ronde 05
    NOD ??: Duitshollandsmeisje; 30 jaar, eerste kindje, ronde 03
    ----------------------------------------------------------
    Zwanger! Zwanger!

    17-01-2020: Dame09; 32 jaar, eerste kindje, ronde 03, zwanger! Een jongen!!
    19-01-2020: Loveischocola; eerste kindje, ronde 01 na MA, zwanger! Een jongen!!

    08-04-2020: Zonnetje19; 40 jaar, eerste kindje, ronde 07, zwanger! Een meisje!!
    14-04-2020: Momma2b; 30 jaar, eerste kindje, ronde 06, zwanger! Een meisje!!
    21-04-2020: MissElla87; 32 jaar, eerste kindje, ronde 05, zwanger! Een meisje!!

    02-06-2020: Jaimpiej; 30 jaar, eerste kindje, ronde 06, zwanger!
    02-06-2020: 2Livelife; 36 jaar, eerste kindje, ronde 06, zwanger!

    -----------------------------------------------------------
    Bevallen:

    07-09-2019: Wonderd; 26 jaar, eerste kindje, ronde 01, 40+1, N. geboren!!
    14-09-2019: MDvD96; 23 jaar, eerste kindje, ronde 05, 37+3, A. geboren!!
    16-10-2019: ElinevK; 29 jaar, tweede kindje, ronde 01, 38+5, L. geboren!!
    24-10-2019: Katjes123; 22 jaar, eerste kindje, ronde 01, 39+1, L. geboren!!

    26-10-2019: San0804; 26 jaar, eerste kindje, ronde 02, 37+1, S. geboren!!
    -----------------------------------------------------------
    Wachtbankje 2.0:
    -----------------------------------------------------------
    (vervolg)Afspraken:

    22 november: Zonnetje19; Controle vk 19.20
    25 november: Loveischocola; Zwangerfit
    25 november: Momma2b; POP Poli
    25 november: Orchid24; Uitslag bloedonderzoek
    26 november: Duitshollandsmeisje; Kinderwenskliniek 13.15
    02 december: MissElla87; 20 weken echo
    02 december: Loveischocola; Controle vk+ CP+ Zwangerfit
    02 december: Dame09; Controle vk
    04 december: Jaimpiej; Geslachtsbepalingsecho 20.00
    05 december: Jolien1991; Fertiliteitsgesprek
    05 december: Loveischocola; Afspraak gynaecoloog
    09 december: Loveischocola; Zwangerfit
    10 december: 2Livelife; Centering pregnancy
    16 december: Loveischocola; Zwangerfit
    18 december: 2Livelife; Controle vk + geslacht spieken 11.55
    23 december: Loveischocola; Zwangerfit laatste keer
    07 januari: 2Livelife; Centering pregnancy
    08 januari: Zonnetje19; Intake kraamzorg 15.30
    08 januari: 2Livelife; 20 weken echo 13.30
    04 februari: 2Livelife; Centering pregnancy
    25 februari: 2Livelife; Centering pregnancy
    10 maart: 2Livelife; Centering pregnancy
    ----------------------------------------------------------
    Vakantie:

    Duitshollandsmeisje; 20-29 januari Gran Canaria
     
  7. Visje79

    Visje79 VIP lid

    9 jan 2019
    5.029
    5.934
    113
    Vrouw
    @Orchid24 nod komt in zicht!!! Hoe gaat het? Ga je eerder testen? Of wacht je je menstruatie af.
    @Momma2b fijn dat 20 weken echo goed was!
    @Zonnetje19 alweer op de helft! Of nou ja, aangezien je de eerste vier weken (pas dan weet je het....) cadeau krijgt moet je nu nog 20 en heb je er 16 bewust opzitten :roflmao:
    Maar mogelijk eerder een keizersnede bij 39?
    @duitshollandsmeisje bijna 26 nov! Hoop echt dat ze iets voor jullie kunnen doen!
    Hier cd 7 vandaag. Dit weekend maar weer eens ovulatietesten gaan doen, ei ergens 27/28 nov denk ik, piek 26? Ik probeer nog 2/3 rondes zelf en dan ga ik me toch maar aanmelden voor ivf, al vergroot dat niet onze kans (spontaan en ivf ongeveer gelijke kansen bij ons) maar ja, je moet wat....... dan ongeveer 17 rondes niks dus.
     
    Zonnetje19 en duitshollandsmeisje vinden dit leuk.
  8. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    ja snap dat je toch opgeven moment andere optie gaat proberen! Hoop zo dat het niet nodig gaat zijn.. spannend weer

    Ik twijfel dit keer haha in principe begin ik zaterdag op 10 dpo met testen haha.. juist meestal omdat ik het wil weten als ik ongesteld ga worden.. maarr op een of andere manier zie ik er dit keer tegenop om het überhaupt te weten :roflmao: maargoed je word toch ongesteld of je word het niet.. dus denk dat ik wel ga testen.. maar ergens denk ik wel dat ik het dit keer iets moeilijker ga vinden als het niet raak is, juist ook omdat ik zo overtuigd ben dat het niet raak is?o_O
     
  9. Momma2b

    Momma2b Fanatiek lid

    29 nov 2018
    2.506
    3.485
    113
    Vrouw
    Goede morgen!
    Gisteren een volle dag, ik was de hele dag bij mijn ouders. Met mijn moeder gewandeld met de hond, boodschapjes gedaan, nog een beetje bezig geweest met babykleertjes maken. We zijn nu begonnen met een pakje in maat 50. Mijn moeder doet het meeste werk, want dit is nog een paar stappen te ver voor mij haha. Ben wel heeeeeel benieuwd hoe het uitpakt!!:D Ik vind het stofje persoonlijk zo leuk! Mijn moeder heeft ook patronen gekocht voor een jogger en voor een babynestje. Dus die gaan ook nog komen! Binnenkort daar even stofjes voor uitzoeken. Toen een taartje gegeten, want mijn vader was jarig! En ‘s avonds lekker uit eten. Tapas hapjes, hmmmm heeft ons allemaal goed gesmaakt.:thumup:

    @duitshollandsmeisje ; ik heb ook aardig wat horeca ervaring en crocs zijn echt niet verantwoord... maar dat stalen neuzen in NL niet meer mogen wist ik ook weer niet. Zorg jij maar gewoon dat je voeten goed beschermd zijn. Wat jou collega’s doen moeten ze dan maar zelf weten.:roflmao:

    @Jolien1991 ; ik duim zo hard dat je eitjes reageren op de nieuwe medicatie!! Heb je nou trouwens OOK nog je oude medicatie erbij, of mocht je die dan stoppen?

    @Visje79 ; ik snap je. Je moet toch wat. Steeds maar proberen en afwachten met negatief resultaat frustreert ook enorm. Als je IVF doet hebben de artsen je sowieso meer in beeld. Dus lijkt mij, dat als IVF niet werkt... ze wel weer verder met je meekijken naar andere oplossingen, toch? Sowieso jou kindje komt er ook echt wel! Daar geloof ik echt in.

    @Orchid24 ; hoe is het nou eigenlijk met jou gesprek afgelopen met de psycholoog? Heb je het kunnen aangeven? Ik weet niet of je het al verteld had... misschien heb ik er over heen gelezen?:p En o al die gedachtes en gevoelens voor testen... Ik was op gegeven moment ook bang om te testen. Wilde het gewoon niet weten. Lekker kop in t zand steken. Uiteindelijk zal je lichaam heel duidelijk aangeven of het wel of niet is gelukt idd haha, maar soms is de confrontatie best wel lastig! Teleurgesteld zijn mag. Dat weet je wel he.:) In ieder geval is je NOD heel dichtbij en binnenkort heb je weer meer duidelijkheid. Of je nou kiest voor testen of dat je het zijn beloop laat.
     
    Visje79 en Orchid24 vinden dit leuk.
  10. Momma2b

    Momma2b Fanatiek lid

    29 nov 2018
    2.506
    3.485
    113
    Vrouw
    Heb het best wel lastig met die voorliggende placenta. Of ja hoe moet ik dat zeggen. Heb het er moeilijk mee dat ik misschien geen natuurlijke bevalling kan hebben. Ook al liggen alle kansen nog open, het doet wel wat met me. Het maakt me best verdrietig dat ik misschien “er makkelijk vanaf kom” en al dat zware werk niet hoef te doen. Ik ben ook nieuwsgierig naar een natuurlijke bevalling. En het lijkt me eigenlijk best wel mooi, ook al is het zo mega intens. Heb er hiervoor nooit zo over na gedacht eigenlijk. Maar ik hoop dus eigenlijk wel echt dat het bijtrekt en dat ik natuurlijk mag bevallen.

    95% is heel veel! Maar ik zag dat gezicht van de VK afgelopen dinsdag, toen ze zag dat het er nog dik een cm overheen lag. En sindsdien is mijn hoop een beetje verdwenen merk ik. Heb even snel en stukje gelezen over ja hoe moet ik het noemen aandoening? Afwijking? Haha geen idee. Maar mijn placenta zou nog 3 cm moeten opschuiven, dan heb ik sowieso groen licht om natuurlijk te bevallen. (Dat is best wel veel nog, wetende dat hij er nu met 20 weken nog helemaal overheen ligt) Als de placenta er overheen ligt, of nog deels ervoor, mag ik sowieso niet natuurlijk bevallen. Dan heb je nog een soort grijs gebied van 0-2 cm naast de baarmoedermond, dan beslist de arts wat het meest verstandig is. Dus ja... placenta moet nog veel gaan doen komende tijd!

    Ik zou het echt oprecht niet erg vinden als het een keizersnede word. Maar ik moet dan dat gevoel wel los gaan laten. Vind het ook ergens wel lastig dat ik nu niet kan nadenken over hoe ik wil dat mijn bevalling eruit ziet, want het is beiden zo anders! Vind het soms wel leuk en fijn om daar een beetje over te fantaseren, maar weet nu niet zo goed waar ik over moet fantaseren.:oops:;)

    @Orchid24 ; nee heb nog geen nieuwe datum!:)
     
  11. Visje79

    Visje79 VIP lid

    9 jan 2019
    5.029
    5.934
    113
    Vrouw
    Lief van je, ik heb ook goede hoop hoor, al is het soms lastig om die gedachte vast te houden. De voorwaarden zijn in ieder geval allemaal gunstig..... behalve leeftijd, maar goed, ik was de twee keer dat ik zwanger werd hiervoor ook al oud......
     
  12. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Leuke dag zo te horen! En nog gefeliciteerd met je pa! Leuk hoor eigen kleertjes etc maken!:D

    ja gesprek ging heel goed! Ze vond ook dat het goed ging met me en goed dat ik zelf aangaf. Ik hoef nog maar 2x te komen, mijn vergoeding verloopt in februari dus we hebben afgesproken dat ik in januari en in februari nog 1x kom! (ik wilde niet in december haha:roflmao:) dus heel fijn! nou over paar weken nog met fysio overleggen, maar ik denk dat ik daar nog paar keer naartoe moet.. Van andere kant als zij overtuigd is dat de spierspanning nog verder omlaag kan en ik denk dat het door de fibro dweilen met de kraan open is.. dan moet ik ook daar binnenkort zeggen het is goed zo;)

    Ja normaal echt geen problemen met testen, vond wel fijn.. gewoon stick erin douwen en dan na eventjes kijken.. en dan was het he balen.. dan brak ongesteldheid door.. even wat meer balen en dag erna was het okee kom maar op volgende ronde :roflmao: En nu voelt het voor mijn gevoel anders ofzo.. Ik weet niet of ik nog een eisprong ga hebben dit jaar, misschien pas aant einde helemaal.. dus dan niet zwanger geworden in 2019.. op naar ronde 7 dus je zit al over het halfjaar.. en ik zit sowieso al over het halfjaar door de lange cyclussen maar toch..En dan bloedonderzoek afwachten.. en als daar wel of niet iets uitkomt misschien dan toch om doorverwijzing vragen.. Ik wil gewoon zwanger zijn hahahah:roflmao: maargoed dit zijn momenten hoor, want tijd vliegt voorbij mn nod is maandag alweer :p Ik heb allerlei leuke dingen nog gepland dus dat scheelt :D
     
    MissElla87 vindt dit leuk.
  13. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.928
    12.400
    113
    Vrouw
    @Momma2b Begrijpelijk dat je nu er nu zo over denkt, proberen voor beide miss een plan te maken...? Nadat je wat bent bijgekomen van dit nieuws? Met de CP kan je het ook bespreekbaar maken. En aangeven dat je nu lastig vind omdat de kans van keizersnee wel aanwezig is. Je baarmoeder heeft nog gelukkig de tijd om te groeien ik hoop voor je dat de placenta lekker goed omhoog gaat groeien! Na 20 week gaat nml stuk sneller met de groei!
    Wat voor stofjes heb je gehaald? Ben benieuwd!
     
  14. Zonnetje19

    Zonnetje19 VIP lid

    26 jan 2019
    10.611
    8.825
    113
    Vrouw
    Haha ja zoiets, weet ik nog niet heb gister gebeld en ze heeft tot volgende week donderdag vakantie. Daarnawordt er een afspraak gemaakt om het te bespreken. Ff afwachten nog
     
  15. Momma2b

    Momma2b Fanatiek lid

    29 nov 2018
    2.506
    3.485
    113
    Vrouw
    Super fijne reactie.:) Moest het namelijk toch even kwijt. Ik heb vanavond CP en ga daar idd nog even wat vragen stellen als ik 1 op 1 ben met de VK. Ben wel benieuwd naar haar mening hierover. Misschien zegt zij juist wel weer “er is zeker nog een grote kans dat het goedkomt”. Ben iemand die me graag overal op voorbereid, al is het alleen maar mentaal. Ik zit idd ook een beetje na te denken over 2 plannen maken. We hoeven nu nog geen plan te maken hoor, maar ik hou voor mezelf rekening met beide scenario’s, merk ik.
    Ik HOOP dat met 30 weken alles een stuk gunstiger uitziet!
    En tot die tijd ja... moet ik het ook een beetje los gaan laten, want om me er nu heel druk over te gaan maken en over 11 weken erachter te komen dat dat niet nodig was vind ik ook zonde van mijn zwangerschap. Als ik er last van heb al ik erover praten, maar verder echt blijven genieten en leuke dingen doen!

    Ik zal zo even een fotootje sturen van het stofje die ik voor dit pakje gekocht heb.:D
     
  16. Zonnetje19

    Zonnetje19 VIP lid

    26 jan 2019
    10.611
    8.825
    113
    Vrouw
    Zou me er niet te druk over maken nog hoor, er kan nog zoveel gebeuren met 20 weken. Misschien als je een dikkere buik krijgt dat het dan anders wordt. Het komt vast wel goed hoor.
    Zou een ks nou niet als makkelijk beschrijven, ja je mist de natuurlijke gang van zaken maar herstel duurt vele malen langer. Het is een operatie dus dat brengt complicaties mee.
     
  17. Momma2b

    Momma2b Fanatiek lid

    29 nov 2018
    2.506
    3.485
    113
    Vrouw
    Dit is het stofje. Er zitten glittertjes op en in het echt is hij wel een stuk helderder blauw.:D
    upload_2019-11-21_10-0-27.jpeg
     
  18. Zonnetje19

    Zonnetje19 VIP lid

    26 jan 2019
    10.611
    8.825
    113
    Vrouw
    Leuk stofje :D
     
    Momma2b vindt dit leuk.
  19. Momma2b

    Momma2b Fanatiek lid

    29 nov 2018
    2.506
    3.485
    113
    Vrouw
    Zo had ik het niet bedoeld. Een ks is zeker niet makkelijk. Beide wegen hebben voor en nadelen, dat besef ik me heel goed. Maar het voelt voor mijzelf alsof ik “de dans ontspring” terwijl ik, mocht het zo zijn, gewoon geen keuze heb!
    Ja jeetje hoe moet ik dat uitleggen. Ik bedoel echt niet te zeggen dat iedereen het maar makkelijk heeft met een keizersnede echt niet!!!
     
    Zonnetje19 vindt dit leuk.
  20. Zonnetje19

    Zonnetje19 VIP lid

    26 jan 2019
    10.611
    8.825
    113
    Vrouw
    Ik snap dat je heel graag opde natuurlijke manier wilt bevallen. Krijg je nog een echo om te kijken met een week of 30 of de placenta is verplaatst? Maak je niet al te druk hierover, zoals ik het lees heb he 5 % kans dat je een ks krijgt. Wacht even af want anders wordt het een stressvolle tijd en met veel onzekerheid. Snap dat je alles tot op de puntjes in de hand wil hebben en dat snap ik ook maar geef het de tijd. Het komt echt wel goed.
    En zo was mijn reactie ook niet bedoelt hoor:roflmao: denk dat het het mooiste js wat je mee kunt maken opde natuurlijke manier bevallen!
     

Deel Deze Pagina