Zwanger worden voorjaar 2019

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Momma2b, 1 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Momma2b

    Momma2b Fanatiek lid

    29 nov 2018
    2.506
    3.485
    113
    Vrouw
    Goede middag!

    Mei 2019 is voor mijn vriend en mij de datum om voor ons eerste kindje te gaan.
    Stiekem kan ik gewoon al niet meer wachten en wil ik er graag over lezen, over horen en mee bezig zijn. :)
    Zijn er meer vrouwen hier die in 2019 voor een eerste (of tweede, derde, vierde...) willen gaan?
    Misschien gezellig om hier te kletsen met elkaar.

    Liefs!

    M2B
     
  2. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.399
    13.231
    113
    Vrouw
    Hoi! Ik zit ook in het andere forum van vanaf Januari 2019. Ik zou het ook wel leuk vinden om hier mee te praten, aangezien mijn vriend en ik hoogstwaarschijnlijk vanaf april gaan beginnen. Ik hoop wel iets eerder, maar denk dat ik nog geduldig moet zijn :rolleyes:.

    Liefs Orchid24
     
  3. Momma2b

    Momma2b Fanatiek lid

    29 nov 2018
    2.506
    3.485
    113
    Vrouw
    Heej :)
    Wat gezellig!
    Ik ben 29 jaar en dit zal mijn eerste kindje worden. Jij?

    Hihi ja tuurlijk hoop je eerder. Bij ons stond eerst gepland juni 2019, van de week is dat mei 2019 geworden. Dus wie weet wie weet. Maar alsnog we zijn happy samen en vinden het ook heel waardevol om te genieten van elkaar nu.

    Liefs
     
  4. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.399
    13.231
    113
    Vrouw
    Oh leuk! Haha wie weet gaat het toch nog eerder gebeuren dan! Ja klopt dat is ook, lekker samen genieten nog.

    Ik ben 24 (mijn vriend 29) en wij gaan ook voor ons eerste kindje. In april gaan wij trouwen, dat lijkt de grootste reden van mijn vriend om tot dan te wachten. Nu we druk bezig zijn met alles organiseren etc. maar wie weet zoals je zegt!:roflmao:
     
  5. Momma2b

    Momma2b Fanatiek lid

    29 nov 2018
    2.506
    3.485
    113
    Vrouw
    O wauw wat leuk dat jullie gaan trouwen! :)
    Wij zijn ook nog niet getrouwd. Komt ook vast vanzelf wel nog een keer. Gaat er af en toe al wel over. Ik heb voor mezelf al losgelaten dat alles in een bepaalde volgorde "hoort". Tegenwoordig kan alles!
    Op wat voor manier ben jij al bezig met je eerste kindje?
     
  6. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.399
    13.231
    113
    Vrouw
    Ja dat hoeft zeker niet meer in een bepaalde volgorde, meeste trouwen volgensmij ook niet meer. Is wel fijn dat alles kan wat dat betreft tegenwoordig!

    Vooral veel fantaseren en inlezen over van alles. Ik heb vaginisme, wat inhoud dat we geen gemeenschap kunnen hebben. Op het moment heb ik een nieuwe bekkenfysio dus ik hoop dat dit binnenkort gaat lukken! Is toch een mooie intieme manier om een kind te krijgen.. Als dit komende maanden niet lukt, hebben we besloten dan rond april of erna te beginnen met zelf inseminatie. Gaan we uiteraard nog steeds proberen om gemeenschap te kunnen hebben, maar dan word de druk er vanaf gehaald om zwanger te worden op die manier en we willen ook niet daarop wachten :oops:

    En jij??
     
  7. Momma2b

    Momma2b Fanatiek lid

    29 nov 2018
    2.506
    3.485
    113
    Vrouw
    Dat is lastig zeg. Gelukkig zijn er nog wel andere mogelijkheden. En wat fijn dat je iemand hebt gevonden die daar gewoon respect en geduld voor heeft!
    Heb je daar altijd al last van gehad?

    Hier veel fantaseren ook haha. Sinds kort ook wat gaan inlezen. Ik heb wat medicatie, dus ben ook regelmatig in gesprek of ik die kan afbouwen. Merk dat ik in de winkels ook al begin te kijken naar leuke spulletjes voor de kleine. Zo heb ik een mega leuke knuffel van Nijntje gezien, waarvan ik nu al weet dat ik die wil hebben. :roflmao::oops:
    Ik heb zelf ook last gehad van een en ander. Met name eetstoornis en depressies. Het gaat nu goed. Maar ook daar ben ik altijd wel mee bezig dat ik zorg dat ik gezond ben en blijf voor alles wat er nog in de toekomst mag komen.
     
  8. Momma2b

    Momma2b Fanatiek lid

    29 nov 2018
    2.506
    3.485
    113
    Vrouw
    [​IMG]

    Kijk deze. Ben er echt helemaal weg van!
     
  9. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.399
    13.231
    113
    Vrouw
    Ja het blijft heel lastig, maar het is inderdaad heel fijn hoe hij ermee om gaat. Nee niet altijd al gehad, maar wel al voordat ik met hem een relatie kreeg. Ik heb fibromyalgie dus waarschijnlijk daardoor gekregen.

    Heftig.. en ook erg lastig.. Is het nodig om af te bouwen?
    Die zijn heel erg leuk ja! vind ook erg lastig om mezelf te beheersen:roflmao: Gevaar is dat als ik nou al begin en ook tijdens van alles koop en nog na de geboorte.. dat ik veels te veel heb uiteindelijk:roflmao: Zo ging dat ook toen ik besloot voor uitzet te gaan kopen en eenmaal op mezelf ik nog steeds veels te veel heb.

    Zou jij het geslacht willen weten?
     
  10. Momma2b

    Momma2b Fanatiek lid

    29 nov 2018
    2.506
    3.485
    113
    Vrouw
    Haha herkenbaar.
    Ik vind het vooral eng om nu al dingen te gaan kopen, want stel je voor dat het dan toch niet lukt.... Ik heb wel al zo'n hele lange ketting, die tegen je buik aan kan hangen dan. Die heb ik inmiddels ook al een paar jaar. ;)

    Snap dat het lastig is ja. Goed van je dat je ermee naar een fysiotherapeut bent gegaan.

    Het is bijna altijd nodig om af te bouwen bij medicatie. Maar er word altijd gekeken naar hoe schadelijk het daadwerkelijk is. Als ik zou stoppen met mijn medicatie en ik val daardoor terug in nare dingen, dan kan het kindje ook niet gezond groeien. Dus er word wel meegekeken en samen wegen we af wat het zwaarste weegt. Sommige medicatie mag gewoon helemaal niet als je zwanger wilt worden.

    Hmmmm of ik het geslacht zou willen weten. Moeilijke vraag! Tegenwoordig is dat al bijna normaal dat je het weet. Ik denk eigenlijk dat als het moment daar is, dat ik niet meer kan wachten. Haha ook al lijkt het me ook super mooi als je het tot het einde niet weet. Ik denk dat ik het van het moment moet laten afhangen. :p
    Jij dan?
     
  11. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.399
    13.231
    113
    Vrouw
    dat blijft ook eng ja.. het lijkt me zo spannend om ook daadwerkelijk te beginnen..

    Is ook lastig bepalen dan dat afbouwen, goed dat je daar al gesprekken over hebt.

    Het lijkt me ook heel mooi om niet te weten, maar ik denk dat ik bij de eerste wel weten en mijn vriend liever ook. Ben ook wel iemand die dan juist voor blauw of roze gaat kijken :roflmao: maar niet alleen maar in die kleuren
     
  12. MDvD96

    MDvD96 Fanatiek lid

    2 dec 2018
    1.006
    1.510
    113
    Vrouw
    Mag ik ook mee kletsen? Wij zijn eigenlijk al begonnen voor een eerste kindje sinds 1 september. Maar tot nu toe nog weinig veranderingen. Alle andere groepen zitten al zo goed als vol. En mocht ik toch zwanger raken voor het voorjaar dan vind ik het alsnog leuk om jullie verhalen te lezen omdat jullie dan dezelfde fase ingaan als ik nu in zit! :)
     
  13. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.399
    13.231
    113
    Vrouw
    Welkom mdvd96! gezellig dat je mee wilt kletsen. Jammer dat het nog niet gelukt is, lijkt me lastig.. ik hoop dat jullie snel een positieve test gaan krijgen!
     
  14. MDvD96

    MDvD96 Fanatiek lid

    2 dec 2018
    1.006
    1.510
    113
    Vrouw
    Dankjewel! Ja dat hoop ik ook! Het is ook heel lastig, althans ik merk dat ik het zelf echt wel jammer vind. Al wist ik van te voren wel dat zwanger worden niet altijd meteen lukt dus waren er wel op ingesteld. Maar als je iets zo graag wilt, dan is wachten heel moeilijk. Maar we zijn nog jong en hebben de tijd. :)
     
  15. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.399
    13.231
    113
    Vrouw
    Kan ik me goed voorstellen, dat zou ik ook hebben. Wij proberen nog niet maar vind wachten nou al lastig, dus kan me goed voorstellen dat dat nog moeilijker word als je al wel begonnen bent.. hoe oud ben je?
     
  16. MDvD96

    MDvD96 Fanatiek lid

    2 dec 2018
    1.006
    1.510
    113
    Vrouw
    Moet wel zeggen dat we eigenlijk pas later wilde beginnen.. Net als jullie hadden we bedacht dat we in 2019 wilde beginnen. Maar we zijn verhuisd in juli naar een groter huis. En als je dan ineens lege slaapkamers over hebt gaat het toch wel heel erg kriebelen. Dus uiteindelijk spontaan besloten om 1 september met anticonceptie te stoppen haha.

    Ik ben 23 en mijn partner is 25, we trouwen in januari en wonen al een hele tijd samen, willen allebei graag jong ouders worden, dus vandaar redelijk jong begonnen!
     
    Orchid24 vindt dit leuk.
  17. Momma2b

    Momma2b Fanatiek lid

    29 nov 2018
    2.506
    3.485
    113
    Vrouw
    @MDvD96 ; Altijd welkom! Ik had deze topic ook aangemaakt, omdat het overal al zo vol is. Het word dan zo lastig om alle verhalen bij te houden. Hopelijk lukt het jullie snel zwanger te raken!

    @Orchid24 ; Haha ja roze of blauw is toch ook wel handig om te weten. En ik maak zelf af en toe taarten of cupcakes voor een gender reveal... en dat lijkt me toch ook wel weer erg tof! Maar je moet toch ook weten of je voor een jongetje of meisje kleertjes koopt. Is toch wel echt anders shoppen. Hihi

    Ik weet precies hoe jullie je voelen haha ik ben ook zo blij dat dit in het vooruitzicht ligt! Ik kan er ook niet echt meer op wachten. Ik zei wel dat ik het los zou laten en volgend jaar pas weer mee zou gaan beginnen, maar ik lig volgens mij elke avond wel in bed met de gedachte dat ik weer een nachtje dichterbij ben. :roflmao:
    En kan me ook helemaal voorstellen dat als je zo graag wilt en je hebt groen licht van je vriend en jullie gaan ervoor dat je denkt, dan ook maar lekker in een keer. Dan is toch lastig als je geduld weer op de proef gesteld word met nog een maand wachten. Je weet dat het lang(er) kan duren, maar als de wil er eenmaal is...

    Willen jullie ook zo'n lijstje net als in de andere forums, met namen, datums vanaf wanneer we gaan proberen zwanger te raken en in jou geval MDvD96 met je NOD? We kunnen nog niet zo heel veel, gezien we nog in de wachtfase zitten, maar we kunnen elkaar wel volgen.
     
    Orchid24 vindt dit leuk.
  18. MDvD96

    MDvD96 Fanatiek lid

    2 dec 2018
    1.006
    1.510
    113
    Vrouw
    Ik vind zelf een lijstje wel leuk.. mijn NOD is 18 december. Hoop vandaag of morgen m’n eisprong te hebben!

    In onze situatie werkte het wel erg mee dat m’n vriend al van begin af aan graag kinderen wilt. Toen ik nog aan de pil was en wel eens misselijk was of buikpijn had wilde hij altijd dat ik een test deed in de hoop dat hij positief zou zijn. Dus het wachten kwam echt vanuit mezelf. Dus toen ik op 1 september m’n pil in de prullenbak gooide en foliumzuur ging kopen had mijn vriend de hele dag een grote glimlach op z’n gezicht, hoefde het niet eens te overleggen haha.
     
  19. Momma2b

    Momma2b Fanatiek lid

    29 nov 2018
    2.506
    3.485
    113
    Vrouw
    O wauw dat is ook wel heel mooi dat het zo gegaan is zeg! Helemaal happy hihi leuk hoor. Ik zit stiekem nu al een plannetje te verzinnen van hoe ik het mijn vriend ga vertellen als het gelukt is. Je ziet wel eens van die filmpjes toch dat die mannen verrast worden met dat het eindelijk gelukt is, dat wil ik ook. Maar dan gewoon klein en voor onszelf. Lijkt me zo leuk om zijn gezicht dan te zien.

    Ja voor mij is het nu meer wachten tot het Mei 2019 is. En dan is het elke maand weer afwachten of het überhaupt lukt. Sowieso ik ben 29 en ik wil al jaaaaren kinderen, maar moest wachten op de ware. Haha

    Ik zal even een lijstje maken!
     
  20. MDvD96

    MDvD96 Fanatiek lid

    2 dec 2018
    1.006
    1.510
    113
    Vrouw
    Vanwaar de afweging om te wachten tot mei dan? Ik wilde zelf ook altijd wachten, eerst totdat we getrouwd waren en daarna zal ik wel weer iets anders hebben verzonnen haha. De eerste maand van het stoppen voelde het ook heel onwerkelijk en heel spannend. Maar nu we wat maanden verder zijn, en ik helemaal gewend ben aan het idee wil ik liever gisteren nog zwanger zijn dan vandaag haha.

    Ja ik zit ook al op internet te zoeken naar leuke ideetjes om mijn vriend te verassen als het zo ver is. En ook voor mijn en zijn ouders, die worden dan voor de eerste keer oma en opa!
     

Deel Deze Pagina