Zwanger worden zonder cyclus (volledig borstvoeding)

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jet2018, 4 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jet2018

    Jet2018 Niet meer actief

    Goed, niet dat het nu meteen moet, maar toch een hersenspinsel.

    Hoe groot is de kans dat je zwanger raakt terwijl je volledig borstvoeding geeft en nog geen cyclus hebt?
    Zijn hier dames die zwanger geraakt zijn zonder ook maar één menstruatie?



    Zoon is bijna 7 maanden en nog geen enkel voorteken van een naderende menstruatie. Hij drinkt ongeveer 10x per etmaal, ik kolf niet want hij is flesweigeraar, en we zijn pas gestart met vaste voeding maar dit is er bij, niet ter vervanging van de borstvoeding.


    Toch knaagt er wel iets. Hoe kom ik er dan achter of ik evt. zwanger ben, want stel je voor dat je niks voelt? De ene zwangerschap ging ik fluitend door, de andere was ik kotsmisselijk.
    Zat me al te bedenken om eens per maand een zwangerschapstestje te doen wellicht.

    :D:rolleyes::cool:
     
  2. Jet2018

    Jet2018 Niet meer actief

    Uppje.... :rolleyes:
     
  3. Jenneke88

    Jenneke88 Fanatiek lid

    9 jul 2016
    1.755
    785
    113
    Je eisprong is voor de menstruatie. Dus ja, je kunt al zwanger zijn voordat je je eerste menstruatie na zwangerschap hebt gehad. Je kunt alleen inderdaad tussendoor testen om zeker te zijn of je wel of niet zwanger bent.
     
    Jet2018 vindt dit leuk.
  4. Zonnetje19

    Zonnetje19 VIP lid

    26 jan 2019
    10.611
    8.825
    113
    Vrouw
    Ja zwangerschapstest doen
     
    Jet2018 vindt dit leuk.
  5. Besco

    Besco Fanatiek lid

    2 jun 2016
    1.154
    999
    113
    Hier hetzelfde gehad. Ook rond de 7 maanden besloten om er na 9 maanden weer voor te gaan. Ze had toen nog 6 voedingen en ik geen cyclus. Ik ben me toen ook gaan inlezen, maar het enige wat je kan doen is testen of je borstvoeding verminderen/stoppen.
    Ik ga er even vanuit dat stoppen totaal niet de bedoeling is, maar met 7 maanden is 10 voedingen best heftig. Is daar niets in aan te passen? Voed je echt op verzoek of op bepaalde tijden? Mijn zoontje zou ook wel elke 3 uur kunnen drinken als ik het hem aanbood maar op verzoek wil hij nog maar 3 x.

    Nu gaat hij sowieso lekker eten dus zullen daar vast wat voedingen vanaf gaan, waardoor jouw lichaam misschien ook weer in het gareel gaat lopen;). Helaas kan het ook nog een aantal maanden duren voordat je een eisprong en dus menstruatie hebt. Zeker met veel voedingen is de kans groot dat je cyclus nog even plat ligt helaas.

    Nou is mijn ervaring dat er tussen de 6&8 maanden veel borstvoeding vervangen word door vaste voeding (of ik heb gewoon 2 vreetzakken).
    Ik zit nu op 3 voedingen (hij is net 8 maanden) en bij mijn dochter rond deze tijd op 4 of soms 3. Bij haar ben ik uiteindelijk na 9 maanden ongi geworden, net toen we het weer gingen proberen 1x ongesteld en toen weer zwanger. En nu lijkt het er op dat mijn lichaam het weer oppakt en het elk moment kan komen.

    Heb dus goede hoop voor je, maar het kan nog even duren helaas. En anders misschien elke 1e van de maand een testje doen o.i.d.? :thumup:
     
    Jet2018 vindt dit leuk.
  6. Jet2018

    Jet2018 Niet meer actief

    #6 Jet2018, 4 jul 2019
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 jul 2019
    Ik voed inderdaad op verzoek, heb een goed groeiend hongerwolfje.
    Qua vaste voeding eet hij nog niet zo veel, fruithap en soms wat groenten maar we zijn er nog niet zo mee bezig omdat hij nog zo graag drinkt. Accepteert bijvoorbeeld ook geen fles dus wil en kan de borstvoeding nog niet afbouwen, omdat hij ook niks anders drinkt.
    Waarom hij zo vaak drinkt weet ik niet, ik heb voldoende melk, overproductie zelfs, stuwing en lekkage elke dag dus daar ligt het niet aan.

    We gaan de komende tijd maar meer aardappels, vlees en groente eten want dan kan bij ook een prakkie krijgen, met pasta en rijst etc werkt dat nog niet omdat hij alles in het geheel doorslikt en dit niet goed pureert.
     
    Besco vindt dit leuk.
  7. Yelly

    Yelly Bekend lid

    26 jun 2019
    647
    575
    93
    Ik voed ook op verzoek en krijg/kreeg pas een cyclus terug na respectievelijk 13/18 en 18 maanden.

    Heel verschillend per lichaam en omstandigheden dus
     
  8. Jet2018

    Jet2018 Niet meer actief

    Elke maand testen dan maar, maar ik verwacht mijn menstruatie of eisprong nog niet als ik zo vaak blijf voeden. Bij dochter was ik aan het kolven op het werk voedde ik veel minder vaak, toen kwam er een soort van menstruatie terug heel licht rond 6m.
     
  9. Besco

    Besco Fanatiek lid

    2 jun 2016
    1.154
    999
    113
    Ook wel weer heerlijk toch, nog zo veel voeden. Ik heb twee apen die snel alles vast naar binnen propten en dus veel minder bij mij drinken. Heeft natuurlijk zijn voordelen maar de intieme momentjes samen mis ik soms ook hoor!

    Hoop voor je dat je snel een cyclus hebt. Geniet tot die tijd heerlijk van je kleine man!
     
    Jet2018 vindt dit leuk.
  10. Besco

    Besco Fanatiek lid

    2 jun 2016
    1.154
    999
    113
    Trouwens, drinkt hij ook niet uit een gewoon bekertje? Vriendin had ook een zoontje die echt geen fles wilde maar hij is uiteindelijk gaan drinken uit zo'n bekertje zonder tuit zegmaar.
    Ik heb ze zelf nooit gebruikt maar misschien werkt het voor jullie ook wel :)

    Wellicht hebben ze anders op t CB een geniaal idee, al heb ik daar een hard hoofd in :roflmao:
     
  11. Jet2018

    Jet2018 Niet meer actief


    Haha nou die cyclus mag van mij wegblijven hoor! Na dochter vrij vlot een mirena laten plaatsen en maar een paar maanden ongesteld geweest en dat bleef daarna weg tot ik de spiraal liet verwijderen. Één menstruatie later was ik zwanger van zoon. Ik vind het heerlijk, geen maandelijkse ellende :roflmao:

    Mag ook nog niet zwanger worden na de keizersnede :eek::rolleyes:
     
  12. Jet2018

    Jet2018 Niet meer actief


    :roflmao::roflmao:

    Zal ze volgende week eens vragen. Bekers vindt hij wel interessant. Is een poging waard, misschien komt de vriezervoorraad dan op.
     
  13. Besco

    Besco Fanatiek lid

    2 jun 2016
    1.154
    999
    113
    Kan je op die plek lekker ijsjes leggen:roflmao:
     
    Jet2018 vindt dit leuk.
  14. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    borstvoeding geven en zwanger zijn....ik voelde het meteen! Mennn wat deed dat zeer zeg! Ik was al klaar met borstvoeding geven, maar toen ben ik bijna cold turkey gestopt.
     
    Jet2018 vindt dit leuk.
  15. Feem

    Feem Fanatiek lid

    13 aug 2015
    1.784
    899
    113
    Vrouw
    #15 Feem, 8 jul 2019
    Laatst bewerkt: 8 jul 2019
    Ik heb ook in deze situatie gezeten. Uiteindelijk ben ik bij kindje-1 gestopt na 11 maanden en kreeg vrijwel direct een eisprong. Ik was daarvoor al aan het minderen, zat op alleen ochtend/avondvoeding. Bij kindje-2 ook aan het minderen maar volledig gestopt met 9 maanden. Een paar weken hierna kreeg ik ook eerste eisprong. Ik kreeg dus pas een cyclus na flink minderen/volledig stoppen. Ik weet zeker dat ik nooit een cyclus had gekregen als ik nog 10 voedingen zou doen. Mijn lijf reageert gewoon heftig op prolactine gok ik.

    Bij de oudste had ik dus na 11 maanden een eisprong, werd ongesteld en cyclus erna zwanger. Bij de jongste heb ik net mijn eerste eisprong gehad en ongesteld geworden. Op dit moment bezig met 2e cyclus (net positieve LH test gehad dus hopelijk springt mijn ei snel)! Ben benieuwd.

    Hoor ook verhalen van vrouwen die nooit ongesteld worden en zwanger tijdens borstvoedingsperiode. Tijdens mijn borstvoedingsperiode deed ik af en toe een testje, vooral voor de momenten dat ik alcohol wilde drinken. Gewoon om te checken! ;) Ohja en als je graag je eisprong wilt opsporen (want ooit komt de eerste) als je gaat tempen/ovulatietesten gaat doen kom je er wel achter haha! Het is mij allebei de keren gelukt. Maar dan moet je wel intensief gaan tempen/testen elke dag. Maar ik wilde gewoon graag weten waar ik aan toe was hihi
     
    Jet2018 vindt dit leuk.
  16. Jet2018

    Jet2018 Niet meer actief

    Zal het er eens met vriend over hebben wat betreft zwanger worden. Nu is het zo'n gedoe met rubbers en daar hebben we beiden geen zin in haha.

    Ik zou wel graag lang willen voeden dus als het door een evt zwangerschap ten einde zou komen zou ik dat absoluut niet fijn vinden. Maarja, leeftijd... Twee jaar voeden en ik ben 40. Aan de andere kant, blijven voeden betekent inderdaad nog geen cyclus dus ook geen zwangerschap. Dubbel allemaal.

    Goed, de wens voor een 4e maar eens gaan bespreken hier!
     
    Cindy1977 vindt dit leuk.
  17. Tilburg

    Tilburg Actief lid

    27 aug 2015
    213
    60
    28
    Vrouw
    Tilburg
    Ze hebben ook speciale bekers, heel klein ideaal.
     

Deel Deze Pagina