Zwanger worden zonder ovulatietest, temperaturen etc.

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Josje85, 1 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Josje85

    Josje85 Actief lid

    20 mrt 2020
    163
    198
    43
    Vrouw
    Ik loop nu een paar weken mee op dit forum, en het valt me op dat er veel dames (intens) bezig zijn met ovulatietesten enzo.

    Dit is voor mij allemaal nieuw en zijn pas begonnen, maar ik vind de charme er wel een beetje afgaan zo.
    En dan heb ik het niet over de meiden waar het al een lange tijd niet lukt, of om medische redenen dit nodig hebben.

    Wie laat het nog meer op z'n beloop gaan?
     
  2. Dana

    Dana Fanatiek lid

    9 mrt 2019
    1.616
    1.007
    113
    Vrouw
    Ik begrijp het niet helemaal geloof ik:) Als je nog maar net bezig bent en het te omslachtig vind dan kun je toch gewoon zonder verder gaan? Hoezo gaat de charme ervanaf als je die middelen zelf niet gebruikt?

    Ik gebruik ze ook elke maand, omdat mijn eisprong heel erg varieert en nooit constant is. En wij al bijna anderhalf jaar bezig zijn. Maar ik heb ze eigenlijk vrijwel vanaf het begin al gebruikt omdat ik door anticonceptie al jaren geen menstruatie meer had en dus geen inzicht had in m'n cyclus.

    Maar als je zelf gewoon een regelmatige cyclus hebt en net pas bezig bent, snap ik prima dat jij daar nog geen behoefte aan hebt en daar zou ik nog maar lekker van genieten! Ik ken er echt genoeg die het allemaal niet deden en heel snel zwanger waren. Maar helaas is het gewoon voor heel veel andere vrouwen niet zo makkelijk.
    Succes, ik hoop dat je snel een positieve test hebt :)
     
  3. Zwierezwaai

    Zwierezwaai Niet meer actief

    Ik ben 6 x zwanger geraakt zonder ovulatietesten/temperaturen etc (2x miskraam gehad) misschien geluk gehad, maar het kan dus ook zonder. Heb ook nooit door getest bij zwangerschapstesten of ze wel bleven oplopen ofzo.
     
  4. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Hier was het helaas noodzakelijk ivm medicijn gebruik.
    Ik denk dat je vergeet dat de meeste mensen die dit hier doen al een lange wef af hebben afgelegd. En de mensen die ze niet gebruiken hier dus ook niet reageren.
    Als het bij ons jiet nodig was geweest had ik t echt niet gedaan.

    Misschien is het gepaster om te vragen of er mensen zijn die t niet gebruiken ipv meteen je mening hierover te geven. Denk dat velen t liever zonder zouden doen.
     
    Julia1987, Lin18, linkiepinkie en 4 anderen vinden dit leuk.
  5. Cjms

    Cjms Bekend lid

    11 dec 2016
    891
    1.286
    93
    Ik snap wel wat je bedoelt. Bij de eerste heb ik op een gegeven moment wel getempt (duurde 15 maanden voor ik aantelde) omdat ik erg onzeker was en dat het best wel even duurde. Bij de we hebben we het inderdaad wel op z'n beloop gelaten en was ik zo zwanger. Geluk hebben natuurlijk, dat besef ik heel goed. Maar het maakte het proces er naartoe wel aangenamer.

    Zeker in het begin zou ik gewoon rustig aan doen. Maar als het even op zich laat wachten, snap ik heel goed dat dames naar hulpmiddelen gaan grijpen.

    Maar daarnaast ken ik ook een stel die na 3 maanden bij de huisarts zaten omdat ze nog niet zwanger waren. :|
     
  6. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Bij de eerste 2 nooit gedaan of nodig gehad gelukkig.
    Bij de 3e ovulatie testen gebruikt na een vroege miskraam. Kreeg er alleen maar stress van.
    Gelukkig had ik ze ook niet nodig na die ene maand proberen niet meer gedaan en in de 3e ronde weer blijvend zwanger.
     
  7. Eiphos

    Eiphos Lid

    26 mrt 2020
    31
    9
    8
    Vrouw
    Hier eerste zwangerschap geen testen gebruikt. Wij zagen wel... wie weet was het niet voor ons weggelegd.
    Ik had wel een héél regelmatige cyclus, dus kon ongeveer wel bepalen wanneer het de moment was.
    En onverwacht, ik denk na een maand of 5 was het dan plots prijs.
    Nu 2de keer zwanger, en had ik wel ovulatietesten gehaald. In de action. Maar hé, ik was te ongeduldig en vergeetachtig. En had nog geen regelmatige cyclus...
    Ik heb ze wel gebruikt als zwangerschapstest, om zeker te zijn. Mijn eerste uitslag was niet écht duidelijk. Toen een paar ovulatietesten gebruikt om paar dagen te checken en het test-streepje ging niet weg, dus toen nog maar eens een zwangerschapstest gekocht. En ja hoor...
    Zoals hier ook al gezegd, kan wel helpen als je niet regelmatig bent, om te bepalen wanneer je ovuleert.
    Maar hé, jullie zijn nog maar begonnen... dus doe maar zoals jullie het voelen. :)
     
  8. linkiepinkie

    linkiepinkie Niet meer actief

    Ik denk dat je iets over het hoofd ziet. Een heleboel vrouwen testen of temperaturen helemaal niet. Zij worden binnen 8/9 maanden gewoon zwanger. Veel daarvan zullen dus ook niet op dit forum zitten. En dus lees je daar niks van. Even kijkend naar mijn eigen vriendinnen. Een deel komt hier wel voor de leuk en het kunnen delen. En tja velen die hier komen, worden niet zomaar zwanger. Komen op dit forum voor steun en hulp. Die zullen dus temperaturen of ovulatietesten gebruiken als hulpmiddel.

    Ik zou als ik jou was en je een regelmatige cyclus hebt, gewoon naar je eigen lichaam luisteren. Het idd op zn beloop laten en niet teveel mee bezig zijn. Is ten slotte de meest spontane en ontspannen manier van zwanger worden.
     
  9. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Wij hebben het bij nummer 2 het eerste jaar op zijn beloop gelaten, toen eerst begonnen met ovulatietesten en daarna tempen. Vervolgens naar het zkh waar vervolgens ook de vraag komt of je ovulatietesten hebt gebruikt en getemperatuurt etc. Dit kan bijdragen aan inzicht in de cyclus dus niet geheel nutteloos. Bij nummer 3 hebben we echt niet iedere maand ovulatietesten gedaan enkel de eerste 3 maanden om inzicht te krijgen in mijn cyclus, ook toen weer naar het zkh en uiteindelijk in een pauze maand zwanger geraakt.

    Ja er zijn er vast die het obsessief doen maar ik denk dat het gros er minder obsessief mee bezig is dan het misschien overkomt. Er wordt veelal gevraagd om mee te kijken, maar veelal juist om inzicht te krijgen door ervaringen van anderen. Iets wat ook juist rust kan opleveren.
    En in hoeverre de charme er vanaf gaat ben je naar mijn idee zelf bij, hier ging de charme er wel wat af in het medisch traject omdat er gewoon perioden waren waardoor je het niet even spontaan gezellig kon maken en de behandelingen niks te maken hebben met de intimiteit die je normaal hebt. Maar buiten die momenten is hier zowel met de ovulatietesten, het temperaturen als in het zkh de charme van zwanger worden en toch een bepaalde spanning of het gelukt is gebleven. Ik denk dat het weg zijn of minder zijn van de charme vooral te maken heeft met hoe je zelf bent en hoe je erin staat dan met of je ovulatietesten doet, temperatuurt of bijvoorbeeld in de mmm zit.
     
    Gliss en Orchid24 vinden dit leuk.
  10. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Ik heb eigenlijk meteen ovulatietesten gebruikt, temperaturen kan ik niet. Dit omdat we in april vorig jaar zouden "starten" en ik al halfjaar ontpilt was en 3 maanden niet ongesteld was geworden. Dus toen in april begonnen met ovulatietesten. Ik denk niet dat ik het gedaan had als ik een nette cyclus van 28 dagen had gehad. Daarnaast deden wij zelfinseminatie vanwege mijn vaginisme, dat zorgde er eerste instantie voor dat het charme er wat af ging soms. Persoonlijk ben ik het eens met hierboven, het ligt heel erg aan jezelf. Ik krijg geen stress of extra druk door ovulatietesten, we zijn inmiddels een jaar aan het proberen en vind het nog steeds zijn charmes hebben dat we gaan voor ons eerste kindje. Op wat voor een manier, maakt mij niet zoveel uit. Het kindje is hoe dan ook gewenst en de een heeft gewoon graag de controle die mogelijk is (want heel veel controle heb je er niet over en dit geeft toch iets van houvast). Voor de een werkt dat heel prettig en juist daardoor kan de charme erin blijven en voor de ander werkt het minder prettig. Doen wat voor jou goed voelt!
     
    Maev vindt dit leuk.
  11. Dagda

    Dagda Fanatiek lid

    8 jul 2019
    1.687
    1.855
    113
    Vrouw
    Ik denk dat een forum geen waarheidsgetrouw beeld geeft over de hoeveelheid dames die wel/geen middelen/systemen gebruik en om sneller zwanger te worden.
    Meeste komen hier omdat steun en inzicht gewenst zijn betreft zwanger worden. Veel dus omdat het niet/moeilijk lukt.

    Ikzelf heb de eerste zwangerschap niks gebruikt. Dit werd een miskraam en daarvoor heb ik mij destijds hier aangemeld.
    Toch wel gestimuleerd door iedereen hier wel ovulatietesten gebruikt hij onze 2e en 4e zwangerschap.
     
  12. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Tja, voor mij was het altijd heel makkelijk om het op z’n beloop te laten, want ik was elke keer (bijna) gelijk zwanger.

    Ik denk ook dat de meesten een medische reden hebben (onregelmatige cyclussen) of langer dan een half jaar bezig zijn.
    En dan voor een volgende zwangerschap dat ook maar gelijk gebruiken, omdat ze de ervaring hebben dat het hen helpt.

    En als je inderdaad geen reden hebt om ovu-testen etc te gebruiken, zou ik het persoonlijk ook lekker allemaal niet doen. Maar doe vooral wat voor jou goed voelt:thumup:
     
  13. Josje85

    Josje85 Actief lid

    20 mrt 2020
    163
    198
    43
    Vrouw
    Wat een fijne reacties! Bedankt!

    Ik had er totaal niet over nagedacht dat veel vrouwen op dit forum zitten als een soort ‘lotgenoten’, dat als je het sowieso op z’n beloop laat misschien ook wel geen behoefte heb aan een forum. Maar mij leek het wel gezellig, mensen in hetzelfde schuitje enzo.. haha!
     
    Orchid24 vindt dit leuk.
  14. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Dat is het ook zeker! Zijn ook genoeg die pas net beginnen, die zitten dan meer in de zwanger worden clubs. Ik weet niet of je je daar al bij een hebt aangesloten? Als er geen recente bij staan, kan je misschien zelf eentje openen!
     
    Josje85 vindt dit leuk.
  15. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Ik zie dat er een club is van begin 2020 en eentje van voorjaar/zomer 2020!
     
    Josje85 vindt dit leuk.
  16. Elinetjeee

    Elinetjeee Niet meer actief

    #16 Elinetjeee, 5 apr 2020
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 apr 2020
    Snap ik. Hier helemaal niks gedaan. Vandaag een duidelijk positieve test :) maar moet zeggen dat ik de mazzel heb om nu voor de 4e keer in 1x zwanger te zijn. Wel 2x vroege miskraam gehad. 1x voor mijn dochter en nu 1x. Dus moet deze blijven plakken ;)
     
    Josje85 vindt dit leuk.
  17. Mila1988

    Mila1988 Bekend lid

    19 feb 2020
    989
    586
    93
    Vrouw
    Ik heb altijd een ap waarin ik bijhoud wanneer ik ong word enzo. Loopt altijd precies gelijk..

    En afgelopen jan. Maandag samen gezellig gehad en verwachtte zondag mn ovulatie, dus ik dacht.. dat haalt ie toch niet.. jawel hoor, precies deze keer ovulatie 2 dagen eerder. Dus een verrassingsbaby op komst.
     
  18. Josje85

    Josje85 Actief lid

    20 mrt 2020
    163
    198
    43
    Vrouw
    Gefeliciteerd Mila!
     
    Mila1988 vindt dit leuk.
  19. Mila1988

    Mila1988 Bekend lid

    19 feb 2020
    989
    586
    93
    Vrouw
    Dankjewel!
    Heb er echt even aan moeten wennen.. ook omdat ik nu veel zieker ben. Maar ik voel me gezegend en ben heel nieuwsgierig naar de kleine. :)
     
  20. geneeke

    geneeke Fanatiek lid

    4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw
    Bij onze eerste zwangerschap ook niks gebruikt en binnen 2 maand was het raak. Redelijk ongepland want gedacht dat zal nog wel ff duren na 10 jaar de Diane.

    Toen we voor een tweede wilde gaan dachten we (erg naïef) och dat is zo weer raak. Echter er gebeurde helemaal niks in mijn lichaam, werd 9 maanden niet ongesteld en er werd in het ziekenhuis pcos vastgesteld. Daarnaast werd bij mijn man verminderd vruchtbaar zaad geconstateerd.. In het ziekenhuis mochten we beginnen met ovulatie inductie opgevolgd met echos in het ziekenhuis om een eisprong vast te stellen. 2e ronde in het ziekenhuis raak, eindelijk! Helaas deze zwangerschap moeten afbreken bij bijna 22 weken door een afwijking.

    En nu zijn we opnieuw bezig om zwanger te worden met ovulatie inductie.. en reken maar dat ik de trukendoos (ovulatietesten etc) opentrek om zwanger te kunnen worden.

    met dit hele verhaal wil ik duidelijk maken dat niet alles zo kort door de bocht is als je in je topic omschrijft. Je bedoeld het vast en zeker niet zo, maar het kan voor mensen die al een lange weg achter de rug hebben erg pijnlijk zijn om zoiets te lezen :thumup:
     
    Lilou17 en Iloon28 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina