zwanger worden

Discussie in 'Jonge moeders' gestart door Angel01, 6 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angel01

    Angel01 Lid

    6 jan 2008
    25
    0
    0
    Hallo iedereen !
    Ik ben nieuw hier,dus weet nog niet hoe alles werkt.. :oops:
    Ik ben trouwens 18 jaar ( in maart word ik 19 :D )
    Ik ben in maart 4jaar samen met mijn vriend, en we hebben een erg goede relatie :D
    De laatste tijd zijn we serieus aan het praten over het krijgen van een baby, dit is al heel lang een wens van me.
    Maar toch twijfel ik erover :oops: ik ben nogal een persoon die zich wat aantrekt van reacties, als ik het nu mensen vertel krijg ik vaak te horen: Je vergooit je jeugd, en dit en dat :cry:
    Ik hoop dat er mensen zijn die me kunnen helpen ( en ik weet dat het mijn eigen beslissing is ) maar misschien is er iemand die me tips kan geven, of met me wil praten erover.
    Hoe is jullie ervaring met reacties van andere, en hoe heb je het je ouders verteld?
    Liefs Angel
     
  2. SyrianBeauty

    SyrianBeauty Fanatiek lid

    28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Hallo,

    Ik begrijp je gevoel heel goed ik had het rond mijn 16e al tot nu toe. Ik heb wel gewacht met een kindje maar wel met moeite. Ik had het er ook vaak met mensen over dat ik een baby wilde en toen zeiden ze ook tegen me dat ik eerst plezier moest maken en later altijd nog een baby kon nemen. Maar ik was het er niet mee eens want ik wilde op jonge leeftijd kinderen en niet pas als ik 30 was. Het is wel beter om eerst je opleiding af te ronden en eventueel je rijbewijs te halen. Dat is makkelijker voor later. Maar je moet natuurlijk doen wat je hart je ingeeft. Als jij echt niet langer kan wachten dan moet je het gewoon doen. Mensen zullen toch altijd wel negatieve reacties geven of je nou jong of oud bent. Je moet alleen wel zorgen dat je alles op orde hebt zoals: huis, auto en een inkomen. Want het kindje heeft natuulijk wel een stabiele omgeving nodig.

    Groetjes,

    Fadiah
     
  3. kimm1988

    kimm1988 Fanatiek lid

    27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    hoi

    je moet doen wat je zelf denkt dat het beste is.
    Zolang jullie een kindje maar alles te bieden hebt.
    stabiele relatie, woning etc etc etc

    Reacties van anderen zul je altijd krijgen. Het zullen leuke en minder leuke reacties worden. Dat zul je altijd krijgen en dat zul je ook altijd blijven houden.

    Als jullie de keuze maken wij gaan ervoor en wij willen dit dan moeten jullie dat doen en daar voor gaan. Maar ik zou wel eerst een diploma halen ja dat is wel heel belangrijk en dat zul je later ook nodig hebben want een studie volgen en een kind verzorgen als man lief aan het werk is dat is erg zwaar en soms ook heel erg frustrerend (en daar kan ik over mee praten haha)

    succes ermee
     
  4. Angel01

    Angel01 Lid

    6 jan 2008
    25
    0
    0
    Hallo,
    Bedankt voor de reacties..
    Ik heb trouwens wel mijn rijbewijs :) ben momenteel nog wel bezig met een opleiding .. die over ongeveer 2 jaar is afgelopen.
    Ik merk dat ik erg mee zit, en dat ik gewoon niet weet wat ik moet doen. en kan het ook moeilijk uitleggen ..:(

    Liefs mij .
     
  5. verena87

    verena87 Bekend lid

    9 dec 2006
    605
    0
    0
    positieve en negatieve reacties krijg je altijd, of je nou 19bent, of 40 dat maakt niets uit, mensen weten het altijd beter. weten altijd wat je wel of niet moet doen. maar JIJ moet het doen met je lief. en niet die anderen. als jullie erachter staan zeg ik dan ga ervoor! zorg dat je een woning ed hebt en dat je je kindje alles kunt geven wat hij/zij nodig heeft!
    zorg dat je ook je diploma hebt, die is alijd nodig!
    ikheb hem niet kunnen halen door een ongeluk maar ik ben wel met een nieuwe opleiding begonnen die ik nu dus moet gaan combineren... en ik merk nu al dat ik dat niet makkelijk vind! dit is mijn mening, doe er meer wat je wilt!

    succes
     
  6. Ik val niet onder tienermoeders,maar ik moet wel zeggen dat ik het heel zwaar vind.Financieel kan ik het NET redden, ik dacht altijd er zijn geen dingen die ik wil doen,kan nu wel een kind krijgen.Plezier maken kan ook met kind. Maar nu ik een kind heb,heb ik wel dat ik denk mmm had ik maar gewacht.

    Denk goed na,want als je het eenmaal hebt,is er geen weg meer terug.Leeftijd maakt niet uit als alles maar stabiel is voor je kind.
     
  7. Als ik eerlijk mag zijn, lijkt het me het verstandigst als je je opleiding eerst afrondt eigenlijk. Het lijkt mij dat je meer tijd voor je kind hebt als je klaar bent met school. Dan hoef je tenminste niet te 'stressen' over school. Het combineren van een kind en je opleiding lijkt me moeilijk, zou je dan niet zoiets hebben van dat je moet kiezen? Tenzij je de oppas voor het kind heel goed kunt regelen, zou ik adviseren nog even te wachten. (en dat is puur gezien door school en niet door je leeftijd!)
     
  8. Als ik eerlijk mag zijn, lijkt het me het verstandigst als je je opleiding eerst afrondt eigenlijk. Het lijkt mij dat je meer tijd voor je kind hebt als je klaar bent met school. Dan hoef je tenminste niet te 'stressen' over school. Het combineren van een kind en je opleiding lijkt me moeilijk, zou je dan niet zoiets hebben van dat je moet kiezen? Tenzij je de oppas voor het kind heel goed kunt regelen, zou ik adviseren nog even te wachten. (en dat is puur gezien door school en niet door je leeftijd!)
     
  9. Angel01

    Angel01 Lid

    6 jan 2008
    25
    0
    0
    Hallo !
    Ik ben inderdaad nog bezig met mijn opleiding, zit nu het 2de jaar. Ben over 1,5 a 2 jaar klaar ermee.
    ik denk dat tegen de tijd dat ik zwanger raak, ik al bijna aan het einde van mijn opleiding zit.
    Ik heb samen met mijn vriend besloten, om te stoppen met de pil ( volgende week zaterdag ) ik wacht zo wie zo de eerste 2 a 3 menstruaties af, en dan zien we wel hoe het loopt. Tegen die tijd ben ik inmiddels ook al 19 :) & heeft mijn vriend een vast werk & inkomen.
    Ik vind het wel fijn dat jullie reacties geven ! Thnx !
    Liefs, Mij
     
  10. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hoi meid!
    Als ik jou was zou ik kijken wat je je kindje kunt bieden, liefde is daarbij waarschijnlijk niet zo moeilijk, maar kijk naar de toekomst, werk, inkomen, relatie, woonsituati.
    Ik zou persoonlijk wachten met een kindje tot je alles op orde hebt, een goede relatie, een woning, opleiding af, werk(inkomen waarvan je rond kunt komen).
    Je vroeg hoe wij het aan onze ouders verteld hebben? eerst een tijd geheim gehouden (ons geheimpje) en daarna met de echo gegaan en die laten zien, we gingen erheen onder het motto, we hebben een verrassing voor jullie. Onze ouders reageerden alle heel positief, maar hadden het niet verwacht aangezien wij altijd hebben verteld voor ons geen kinderen. En al helemaal niet nu :oops: ;) . Maar als je ouders vertrouwen in je hebben, dat je het gaat redden samen, dat je al je zaakjes op orde hebt, dan hebben volgens mij de meeste ouders er totaal geen probleem mee om opa en oma te worden ;)
    Succes hoor! Groetjes Bolbuikje.
     
  11. Angel01

    Angel01 Lid

    6 jan 2008
    25
    0
    0
    Hoii :D
    Iedereen verteld me telkens,je moet er pas aan beginnen of denken als je leven goed verloopt .. dat mijn relatie goed moet lopen en dat soort dingen..
    Mijn vriend en ik hebben een super goede relatie. We wonen onderhand nu al bij elkaar, we zijn altijd samen.
    Tuurlijk, je kunt altijd uit elkaar gaan,maar dit kan ook als we 40jaar samen zijn en dan pas aan kinderen beginnen..
    En qua geld voor boodschappen en huur, ik woon thuis, ik betaal daar dus niks voor.
    Ja ik zal mijn baantje moeten opzeggen als ik eenmaal zwanger ben,maar mijn vriend werkt dan al.

    Liefs, Mij
     
  12. gina18

    gina18 Bekend lid

    30 dec 2006
    536
    0
    0
    Nijmegen
    Hoi meid leuk dat je zwanger wil worden snap jou helemaal hoor maar ik zou eerst wachten tot je opleiding af hebt, ik was namelijk ook zwanger dan niet gepland maar was er wel meteen heel blij mee maar ging ook door met school tot 30 weken zwangerschap en naar de geboorte van mijn dochtertje die nu eind van de maand 1 word had ik mijn bedacht dat ik liever bij de kleine wil blijven het 1e jaar, want je kan het bijv wel zo makkelijk zeggen dat je gewoon door blijft gaan met de opleidng dat zei ik ook en ik wou de 1e dingentjes niet missen van mijn dochtertje, dus ik zou er echt heel goed over na denken, en ik zou ook eerst echt gaan samen wonen, en alles op een rijtje hebt, Maar mag ik mischien vrage hoe oud jou vriend is?

    liefst gina
     
  13. Lievelief

    Lievelief Bekend lid

    2 nov 2007
    686
    1
    0
    Hmm..
    Kijk ik snap dat jullie allemaal zeggen dat het handiger is als ze haar opleiding af heeft om dan aan kids te beginnen.. Máár ik ben van mening dat of je een kindje nu met een studie moet combineren of met werk.. het beide even lastig is?
    Ik weet namelijk dat ik nooit een volledige huisvrouw zal worden, ik heb een goede opleiding en ik wil werken. Daarom zie ik geen probleem in het krijgen van een kindje tijdens mijn studie. Ik heb nu meer vrije tijd/rust dan dat ik heb wanneer ik werk.. Tegen de tijd dat ik aan het werk ga, gaat mijn kindje naar school..

    Wel moet ik erbij zeggen dat mijn vriend een goed betaalde baan heeft met veel vrije tijd, dit maakt het voor ons wel iets makkelijker..
     
  14. gina18

    gina18 Bekend lid

    30 dec 2006
    536
    0
    0
    Nijmegen
    Hoi meid mijn vriend heeft ook een goedbetaalde baan en is 27 jaar. en heeft ook veel vrij tijd maar met school kan je niet even een dagje vrij nemen zoals dat met werk soms wel evt kan.En als je met je opleiding zwanger word dan moet je ook een deel inhalen en dat heb je met werk ook niet dan krijg je verlof, zitten wel verschillen in in opleiding of werk ;)
     
  15. Lievelief

    Lievelief Bekend lid

    2 nov 2007
    686
    1
    0
    Weet jij hoeveel collegeuren je op de universiteit hebt? Ik zit gemiddelde op 12 uren in de week.. (2 dagen geheel vrij zelfs en 3 dagen gemiddeld van 9 tot 1)
    De rest van de tijd zit ik thuis uit mn neus te eten ;) ..
    En dat inhalen hoeft geen probleem te zijn, ik kan zo in de stroom voor mij weer instromen.. Dan heb ik 5/6 maanden vrij gehad en niets gemist ;)
    En alleen een studie vertraging van 6 maanden.

    Plus dat ik JUIST zelf over alles mag en kan beslissen of ik naar colleges ga, niets is verplicht..
    Dus een dag vrij nemen kan heel makkelijk..
     
  16. Angel01

    Angel01 Lid

    6 jan 2008
    25
    0
    0
    HeeHee!
    Mijn vriend is ook bijna 19 ( volgende maand )
    De dagen die hij vrij heeft van school werkt hij, om te gaan sparen .
    En tja mijn school,mocht ik zwanger raken & bevallen dan denk ik dat ik bijna klaar ben, ik kan inderdaad altijd een deel gaan inhalen. Na deze opleiding ben ik trouwens klaar,en studeer ik niet meer verder. want dan heb ik het diploma wat ik wil :)
    Liefs, Mij
     
  17. Lievelief

    Lievelief Bekend lid

    2 nov 2007
    686
    1
    0
    Maar met 600 euro lukt het niet hoor.. Hoeveel je ook spaart..

    Alleen ons huisje is al 800 euro per maand..
    Mijn vriend heeft iedere maand rond de €3.000 (netto) en ik mijn studiefinanciering.
    Dat is nogal een verschil met €600..
     
  18. Angel01

    Angel01 Lid

    6 jan 2008
    25
    0
    0
    Hoii
    Ik weet dat 600 pm niet genoeg is , maar ik woon thuis, dus betaal geen huur .. En je red het altijd wel, ik kan niet geloven dat mensen er egt niet uitkomen qua geld, je krijgt ook kinderbijslag enzo toch?.. En mensen helpen je toch wel ( teminste mijn ouders wel )
    Om het geld maak ik me niet zo veel zorgen meer moet ik zeggen :oops:
    maar het is fijn dat jullie meedenken & reacties geven ! Dat helpt me wel moet ik zeggen .
    Liefs, Mij
     
  19. Lievelief

    Lievelief Bekend lid

    2 nov 2007
    686
    1
    0
    Niet vervelend bedoeld hoor..
    Maar ik denk dat als je toe bent aan een kindje, je toch niet meer bij je eigen ouders wilt wonen?
    Hoe kun je nou voor een kindje zorgen als je nog niet op je eigen benen kunt staan?
    Dan kun je beter je ouders om een broertje of zusje vragen...

    En zijn je ouders op de hoogte dat je zwanger probeert te raken en dat je bij hen wil blijven wonen?
    Kijk als het een ongelukje is vind ik het logisch dat je bij je ouders thuis blijft wonen, of als je alleenstaand bent..
    Maar bewust voor een kindje kiezen terwijl je nog bij je ouders woont.. Nee sorry dat vind ik echt niet kunnen.

    Maar goed, dit is mijn mening. Je moet uiteraard doen wat voor jou het beste voelt.
     
  20. verena87

    verena87 Bekend lid

    9 dec 2006
    605
    0
    0
    wat ik in je andere topic ook al zei, met 600 euro red je het niet aan vaste lasten ben ik al bijna het dubbele kwijt.
    is het jou bedoeling om bij je ouders te blijven wonen als je zwanger bent, en bent bevallen?
    en tuurlijk zullen je ouders je helpen, maar ik denk niet dat jou ouders bijvoorbeeld altijd zullen opassen als jij werkt... en als je een oppas moet betalen ben je ook meer geld kwijt als je denkt hoor!
    je moet doen wat jij denkt wat goed is, maar persoonlijk.... als ik in jou situatie zou zitten.... nee ik zou er toch nog maar eens goed over na denken...
     

Deel Deze Pagina