Zwanger (zo pril)!

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door Aoibhe, 5 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aoibhe

    Aoibhe Bekend lid

    2 nov 2017
    967
    785
    93
    Vrouw
    Hoi dames! Wat een bizarre storm aan emoties heb ik nu, ik vermoedde gisteren (9dpo) al dat ik zwanger was door een licht positieve maar mogelijk niet betrouwbare Ali-test, vanochtend (10 dpo) ook de Clearblue gedaan en deze zegt letterlijk, Zwanger 1-2 weken. Echt onwerkelijk! Ik heb eerder dit jaar een miskraam gehad, toen had ik echt wel een minder fel positieve test met 16dpo, dus dat is een goed teken. En daarvoor ruim anderhalf jaar met een ex geprobeerd zwanger te worden, nooit zwanger geweest! Maar help, wat spannend is dit, zeg! Jullie zijn ook de eersten die ik dit vertel, want... Zaterdag word ik 30 (een dingetje, omdat ik heel graag een gezinnetje wil met mijn vriend) en ga ik met mijn vriend een weekend weg. De miskraam was ongepland, en toen belde ik hem op zijn werk met het nieuws. Nu wil ik het juist goed doen en wil ik hem dus vrijdagavond/zaterdagmorgen op het weekendje weg een kaartje met de positieve test geven. Maar dat betekent dat ik dit nieuws nog twee hele dagen zelf moet dragen, pfff... Daarbij, als de testen niet mooi oplopen, kan ik het ook met niemand delen. Nou, ik moest dit gewoon even van mij afschrijven, deze mix van blijdschap en ook angst eigenlijk. Die emoties kennen jullie vast wel! Ik hoop jullie tegen te komen in de zwangerschapsclubs :)!
     
  2. Striae

    Striae Fanatiek lid

    16 jul 2020
    1.567
    1.073
    113
    Gefeliciteerd! En wat moeilijk om het nog 2 dagen voor je te houden. Ik zou dat echt niet kunnen. Je kan hem dat kaartje toch ook al eerder geven? Juist in deze spannende tijd is het fijn om erover te kunnen praten met je man. Ik durfde zelfs de test niet eens alleen te doen :p
     
  3. Aoibhe

    Aoibhe Bekend lid

    2 nov 2017
    967
    785
    93
    Vrouw
    Dankjewel! Het is echt moeilijk inderdaad, zou het het liefst van de daken schreeuwen (maar ben nog pas 3+3)!
     
  4. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.812
    7.140
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd! Ik zou denk ik niet kunnen wachten met vertellen haha.
     
  5. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.570
    9.025
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd, lastige keuze.

    Je kunt het vertellen en mocht het mis gaan (gaan we niet van uit) dan kun je dat samen delen. Andere kant, je bent nog vroeg, het weekend is rondom je NOD als je dat voorbij bent is nog steeds niks zeker maar wel zekerder.. En zou je kunnen kiezen om te wachten.

    Maar stel in het rampscenario en je word toch ongesteld op je NOD terwijl je dit al een aantal dagen bij je draagt, zal hij je verdriet dan begrijpen of achteraf teleurgesteld zijn als je het niet hebt verteld.

    Ik had afgelopen maand een vals positieve test, das best een mindfuck na 7 jaar. Mijn vriend was heel resoluut (vanwege onze geschiedenis) en zij ik ben pas blij als we een kloppend hartje zien. Ik heb 8 uur mogen geloven dat ik zwanger was en toen werd ik ongesteld. Ik wil alleen aangeven dat ik toch blij was het hem direct verteld had want dan begreep hij mijn verdriet ook beter.

    Je kent je partner zelf het beste.. Maar wat een verassing zou het zijn en wat een fantastisch verjaardags cadeau. Uiteraard gaan we uit van het positieve!!
     
    Aoibhe vindt dit leuk.
  6. Aoibhe

    Aoibhe Bekend lid

    2 nov 2017
    967
    785
    93
    Vrouw
    Wat een heftig verhaal, naar dat je even hoop hebt gehad en toen toch ongesteld wordt. Ik denk dat ik er voor kies te wachten tot mijn verjaardag, dat is 12dpo. Dan is er ook nog tijd, mocht het mis gaan, voor hem om me te steunen. Nu is het vooral duimen dat de testen oplopen. En ik hoop voor jou in de toekomst ook een echt positieve test en een plakkertje!
     
  7. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.570
    9.025
    113
    Vrouw
    Lief van je en dat is een mooie keuze, weet je wat het is, het jouw keuze. Iedereen kan adviseren. Maar jij beslist, heel veel geluk meid.
     
  8. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.914
    15.362
    113
    Fijn om te lezen dat je weer zwanger bent! (We zaten samen in het november clubje)
    Gefeliciteerd :)
     
    Aoibhe vindt dit leuk.
  9. Aoibhe

    Aoibhe Bekend lid

    2 nov 2017
    967
    785
    93
    Vrouw
    Ja, dankjewel :). Ik was nog niet in het nieuwe groepje gegaan, omdat we ook bezig zijn een huis te kopen, was zo druk (afleiding is dus toch echt een ding). Wilde er nu niet meer in, omdat dat zo verdrietig kan zijn voor de meiden die ongesteld zijn geworden. Of denk je juist dat ze er hoop uit kunnen halen? Na een half jaar kan het echt nog! En na een miskraam ook dus. Zo blij :)!
     
  10. Rabi

    Rabi Fanatiek lid

    9 mei 2019
    1.015
    893
    113
    Vrouw
    Omgeving Amsterdam
    Wat een boel ongevraagde adviezen :)

    Gefeliciteerd Aoibhe! Fijn dat het weer raak is! <3
     
    Aoibhe vindt dit leuk.
  11. Luddewutje

    Luddewutje Actief lid

    19 okt 2020
    195
    212
    43
    Vrouw
    Gefeliciteerd zeg! Die emoties kan ik me helemaal in inleven. En wat een mooi moment, dat je het precies tijdens dat weekendje weg kan vertellen. Dat je dan het hele weekend een supergelukkig en romantisch weekend samen hebt. Perfecter kan het bijna niet.

    Gefeliciteerd met je 30ste en het mooie kindje dat eraan zit te komen!
     
    Aoibhe vindt dit leuk.
  12. Aoibhe

    Aoibhe Bekend lid

    2 nov 2017
    967
    785
    93
    Vrouw
    Ah, misschien de hormonen (of de spanning), maar jullie lieve berichtjes ontroeren me :). Ik ga hem vanavond vragen of hij vanavond of morgen een cadeautje wil. Ik hoop dat hij zegt vanavond, want de spanning is niet te harden ;). Ik hoop op een super cadeau morgen, namelijk goed oplopende testen van een zo gewenst kindje :). Dankjulliewel voor al jullie lieve reacties!
     
    Summer18, noukie 1992 en Luddewutje vinden dit leuk.
  13. Luddewutje

    Luddewutje Actief lid

    19 okt 2020
    195
    212
    43
    Vrouw
    Spannend hoor! Ik zag bij het 'vage/duidelijke testen' topic dat je en mooie oploop had in ieder geval!
     
    Aoibhe vindt dit leuk.
  14. cherrytomaatjes

    cherrytomaatjes Fanatiek lid

    30 mrt 2018
    1.807
    1.786
    113
    Vrouw
    Wat fijn dat je weer in verwachting bent, gefeliciteerd! Veel plezier met het je vriend vertellen!
     
    Aoibhe vindt dit leuk.
  15. noukie 1992

    noukie 1992 Fanatiek lid

    4 feb 2016
    4.940
    3.654
    113
    Vrouw
    Spannend meid ik hoop ook dat hij vanavond zijn kadootje wil :p❤️
     
    Aoibhe vindt dit leuk.
  16. Rabi

    Rabi Fanatiek lid

    9 mei 2019
    1.015
    893
    113
    Vrouw
    Omgeving Amsterdam
    Oh spannend ik ben benieuwd naar zijn reactie!!
     
    Aoibhe vindt dit leuk.
  17. Aoibhe

    Aoibhe Bekend lid

    2 nov 2017
    967
    785
    93
    Vrouw
    Nou, ik heb hem geen keuze gegeven, maar het kaartje met de foto van de test op zijn stoel gelegd ;). Hij is super blij en we kunnen de voorzichtige blijdschap nu delen, het blijft wel spannend, hoor, zo pril. Ik ga morgen weer testen en zal het hier ook delen, duimen voor oploop, het is zo welkom :)!
     
    Luddewutje, noukie 1992 en Sado vinden dit leuk.
  18. Aoibhe

    Aoibhe Bekend lid

    2 nov 2017
    967
    785
    93
    Vrouw
    En zo lief hoe jullie meeleven :)! Echt te lief!
     
  19. noukie 1992

    noukie 1992 Fanatiek lid

    4 feb 2016
    4.940
    3.654
    113
    Vrouw
    Wat spannend en leuk meid! Lekker samen genieten nu ❤️ Wij duimen voor jullie hoor!
     
    Aoibhe vindt dit leuk.
  20. Aoibhe

    Aoibhe Bekend lid

    2 nov 2017
    967
    785
    93
    Vrouw
    Hier helaas geen oploop, dames... ook mijn temperatuur is weer naar beneden :(. Wat vinden jullie? De Action is echt lichter, de Ali gelijk. Super balen, geen leuk verjaardagscadeau.
     

    Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina