Zwanger?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Sanne93, 23 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sanne93

    Sanne93 Lid

    23 okt 2018
    5
    2
    3
    Vrouw
    #1 Sanne93, 23 okt 2018
    Laatst bewerkt: 23 okt 2018
    Hallo allemaal,

    Ik heb ongeveer 1,5/2 weken terug een te lange stopweek gehad dus van 8 dagen. Vergeten pil ook niet meer ingenomen en ik heb in die 7 dagen ervoor ook gewoon seks gehad (onveilig). Ook de 6de dag na de te lange stopweek geslachtsgemeenschap gehad. Ook omdat ik zou ik zwanger raken dit niet erg zou vinden. Het stond dus nog niet echt in de planning maar we hebben wel zoiets van gebeurd het dan is het zeker welkom. :) We zijn alweer heel wat jaartjes samen en ik ben bijna 26 jaar en vind dit ook een prima leeftijd. Ook dacht ik dat het wel wat mee zou vallen en had zoiets van dit overkomt mij toch niet na 1 keer na zoveel jaar de pil te vergeten als andere vrouwen er soms zo lang over moeten doen. Maar nu.. ik merk dat ik me al een dikke week anders voel. Ik heb over 11 dagen pas weer mijn stopweek maar voel nu al een dikke week steeds steekjes (links en rechts) een soort menstruatiepijn. Ik heb anders nooit klachten voor of zelfs in mijn stopweek. Ik had altijd al wat last van mijn darmen maar dit is nu 10x zo erg. Gister had ik opeens donkere urine (donkergeel bijna oranje) en ik ben sinds een aantal dagen veel lucht aan het opboeren terwijl ik hier anders ook veel moeite mee heb (dit viel mijn vriend ook op). Ook valt het me op dat ik meer ruik en mijn urine meer stinkt dan anders en heb ik lichte steekjes in mijn borsten en heb opeens op mijn linkertepel kleine bultjes/blaasjes. Natuurlijk denk ik er veel over na na die vergeten pil van zou het? dit kan toch niet. Misschien dat ik al deze zwangerschapssympthomen gewoon voel omdat ik er nu zo mee bezig ben maar dat lijkt me sterk. Anders houdt mijn lichaam mij wel erg voor de gek toch? Ik heb gister nog een test gedaan (negatief) omdat ik gisterochtend een soort van beetje misselijk werd dacht ik misschien nu maar weer testen. Of zou dit echt nog te vroeg zijn? Ik weet ook niet precies hoe dit zit als je nog gewoon de pil slikt.. Ik heb ook het idee nu wat ziek te worden (een soort van griep) terwijl ik al jaren geen griep meer heb gehad. Is de kans er? is een te lange stopweek zo gevaarlijk? Zijn er meer mensen zwanger geraakt door 1 dag te laat beginnen? Ik kan er niet bij na al bijna 13 jaar de pil netjes te slikken en nooit te vergeten. Moet ik echt tot mijn stopweek weer wachten om te testen? Werkt dit net zo als je de pil slikt? Hoor graag jullie ervaringen en vraag me af of jullie ook wat van deze sympthomen hadden in het begin van de zwangerschap. :)
     
  2. YellowEyes

    YellowEyes Fanatiek lid

    28 nov 2017
    1.863
    2.324
    113
    Vrouw
    Als de kwaaltjes waar je last van hebt van een zwangerschap zouden komen, zou je nu positief moeten testen. Je geeft aan dat je negatief hebt getest, dus de kwaaltjes komen momenteel niet van een zwangerschap. Je lichaam kan je aardig voor de gek houden als je over een zwangerschap nadenkt.

    Mocht je weer een keer willen testen, zou ik dat in de stopweek doen.
     
  3. Sanne93

    Sanne93 Lid

    23 okt 2018
    5
    2
    3
    Vrouw
    Ik dacht er eerst ook niet zoveel over na, totdat ik dus juist klachten kreeg en dacht van zou het dan toch? Ik heb ook al wel van veel gehoord die ook gelijk zich anders voelden en vroege symtomen hadden later wel zwanger bleken te zijn (op een ander forum) maar ook eerst steeds negatieve testen hadden dus het kan dus maar zo.. Maar ja je kunt het toch niet eerder weten na een test natuurlijk :) Ik wacht inderdaad nog even tot mijn stopweek. Maar zou de test dan nog negatief zijn ga ik sowieso langs de huisarts want dan is er iets anders met mijn lichaam aan de hand. Ik was ook gewoon even benieuwd naar de ervaringen van andere mensen :thumup:
     
  4. Lisa280887

    Lisa280887 Niet meer actief

    Wat hierboven gezegd wordt: als je kwalen door hcg komen zou je positief moeten testen. Je lichaam kan je vreselijk voor de gek houden!

    Zou je lichaam niet een tikje van slag kunnen zijn door de te lange stopweek? Hormonaal? Dan kan er ook van alles komen qua kwalen.
     
    YellowEyes vindt dit leuk.
  5. Sanne93

    Sanne93 Lid

    23 okt 2018
    5
    2
    3
    Vrouw
    Dat lijkt me toch wel sterk aangezien dit een hele lichte pil is die ik gebruik en ik alweer iets langer dan een week de pil neem. Bultjes en blaasjes op tepel bijvoorbeeld, dat kan toch niet zomaar tussen je oren zitten als je ze ziet? En meerdere klachten..
     
  6. YellowEyes

    YellowEyes Fanatiek lid

    28 nov 2017
    1.863
    2.324
    113
    Vrouw
    #6 YellowEyes, 23 okt 2018
    Laatst bewerkt: 23 okt 2018
    Maar als jij nu zwanger zou zijn, zou er een innesteling zijn geweest waardoor er hcg hormoon aangemaakt zou zijn. Dan test je positief op een zwangerschapstest. De kwalen komen, als je negatief test, niet van een zwangerschap maar van het hormoon progesteron wat je lichaam aanmaakt als er een eisprong is geweest.

    Ik heb ook vaak zat kwaaltjes gehad (ook gevoelige borsten, misselijk, steekjes in buik etc) maar bleek toch echt niet zwanger te zijn. In de rondes dat ik zwanger bleek, had ik nergens last van terwijl ik het al die andere rondes wel had. Dat is het gekke wat jouw lichaam kan doen, als je (ook onbewust) nadenkt over een zwangerschap.

    Daarnaast doet de pil meer met jouw lichaam dan je denkt, je kunt daardoor ook last krijgen van jouw lichaam. Vrouwen hebben niet voor niets last van "ontpillen" :)

    Mocht je echt er van overtuigd zijn dat je zwanger bent, test dan nog eens in de stopweek. :):thumup:
     
    Allerliefste1 vindt dit leuk.
  7. Lisa280887

    Lisa280887 Niet meer actief

    Ik blijf erbij: bij zwangerschapsklachten moet je positief testen.

    Ik heb ook regelmatig allerlei kwalen naar kan toch echt niet zwanger zijn.

    En ja, ook bij een lichte pil kan je ontregeld raken. Het zijn toch hormonen, ook al zijn het er minder dan in een gewone pil.
     
  8. laurazoey

    laurazoey Fanatiek lid

    20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Dit! Geloof me.. elke maand toen we voor de eerste probeerden van alles gevoeld en was toch echt doordat mn lichaam nog hardstikke van slag was door de prikpil. Ook al is die anders dan wat jij gebruikt, het blijven hormonen en je lichaam kan echt van het padje raken als er iets afwijkt
     
  9. Flamingo1990

    Flamingo1990 Niet meer actief

    #9 Flamingo1990, 23 okt 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 okt 2018
    Ik heb iedere maand tijdens m’n cyclus allerlei klachten die je omschrijft. Inclusief bultjes op m’n tepels, misselijkheid, ed. Dit komt bij mij door de stijging van progesteron waar m’n lichaam gevoelig voor is.

    Als je een dag je pil vergeet, word je huishouding van je hormonen anders. De pil legt je cyclus stil, als je deze vergeet - met name in week 1 waarin jij het vergeten bent- komt Je cyclus weer gang. Daarom kun je bij het vergeten van de pil weer zwanger worden. Klachten die horen bij het op gang komen van een cyclus zijn misselijkheid, buikkrampen, opgezette borsten ed. Vrouwen die stoppen met de pil voelen deze klachten vaak en denken onterecht dat ze zwanger zijn. Google maar eens op klachten stoppen pil gebruik.

    Ik sluit me aan bij iedereen hierboven; als je door zwangerschap kwaaltjes voelt, dan zou je positief moeten testen. Kwaaltjes van zwangerschap komen door HCG. Als je HCG aanmaakt test je positief.

    Vrouwen die menen van te voren al van alles te voelen terwijl ze eerst negatief testen en later positief testen, zijn vrouwen die ook met klachten reageren op progesteron (net als ik) en hebben dit later tussen hun oren waarschijnlijk aan hun zwangerschap gekoppeld terwijl ze eigenlijk geen verband hielden. Als ik in ronde 1 zwanger was geworden had ik alle kwalen van progesteron ook aan een zwangerschap toegekend.

    Stel je blijkt toch zwanger straks, kan het zijn dat de kwalen die je nu voelt door het op gang komen van ke cyclus en dat je later pas positief bent gaan testen door HCG. Misschien omdat je dan alsnog innesteling hebt gehad. Maar op dit moment heb je nog geen HCG dus vooralsnog niet zwanger.
     
  10. MamaZijnIsDeBom

    MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

    10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Ik geloof sowieso niet dat de kans er is na 1 dag te laat beginnen. Maar misschien ben ik wat te makkelijk. Denk in ieder geval wel de kans heel erg klein is. En verder, als je negatief test ben je niet zwanger. Dat denk duidelijk iedereen hier. Omdat het erop lijkt dat je het gewoon erg graag wil. En daar hebben gigantisch veel vrouwen last van. Maar misschien zitten wij er wel naast... dus blijf vooral af en toe een testje doen.
     
  11. Sanne93

    Sanne93 Lid

    23 okt 2018
    5
    2
    3
    Vrouw
    Ik snap helemaal niks meer van mijn lichaam. Gisteravond ook weer echt menstruatie pijn en vanmiddag had ik (sorry) wat gelige afscheiding met bruine sliertjes? Bij het afvegen had ik wat rode stipjes zeg maar op het toiletpapier.. bloed denk ik dan? Mijn stopweek is nog lang nog niet. Ik weet niet wat dit is maar heb dit nog nooit meegemaakt. Ik wacht het nog maar even af misschien hebben jullie ook wel gelijk :) Bedankt voor de reacties in iedergeval en het meedenken haha.
     
    Flamingo1990 vindt dit leuk.
  12. Flamingo1990

    Flamingo1990 Niet meer actief

    De stopweek bestaat alleen bij een goede pil gebruik. Eigenlijk moet je deze maand niet zien zoals je gewone cyclussen, want die zijn kunstmatig gecreeerd door de pil. Daarom verlies je bloed in de stopweek. Omdat je een pil bent vergeten is die bescherming weg en kan je dus plotseling doorbraak bloedingen krijgen.

    Tenzij je zwanger bent. Dan is het misschien een innestelingsbloeding.
     
    Sanne93 vindt dit leuk.
  13. Sanne93

    Sanne93 Lid

    23 okt 2018
    5
    2
    3
    Vrouw
    Ja dat zou ook kunnen.. gisteravond weer bij het afvegen 2 kleine stipjes bloed (bijna niet te zien). Ik dacht zal morgen (vandaag) wel ongesteld worden zo voelde het ook echt maar vandaag weer helemaal niks. Ik had anders ook altijd veel last van afscheiding maar nu ook al 1/2 dagen bijna helemaal niks en vandaag een heel klein beetje en iets licht geel? Zo weinig kan dan toch ook geen doorbraakbloeding zijn.. Bedankt voor je duidelijke uitleg steeds ik snap er namelijk niks meer van :) Ik heb mijn moeder dit allemaal ook uitgelegd en die weet het ook niet.. die denkt ook dat er nu toch geen bloeding kan komen als ik alweer een dikke week de pil slik.. vind het erg vaag allemaal. Wil zo graag testen en zekerheid maar zou dit een innesteling geweest zijn is nu testen ook nog veel te vroeg denk ik.
     
    Flamingo1990 vindt dit leuk.
  14. YellowEyes

    YellowEyes Fanatiek lid

    28 nov 2017
    1.863
    2.324
    113
    Vrouw
    Als het een innestelingsbloeding is, zou je over een paar dagen wel positief kunnen testen. Jouw lichaam kan natuurlijk ook zo van slag zijn omdat je een te lange stopweek hebt gehad en vervolgens weer de pil bent gaan slikken. Ik heb, toen ik de pil slikte, ook wel eens doorbraakbloedingen gehad terwijl ik de pil gewoon normaal had doorgeslikt. Het kan dus best zo zijn dat je er eentje krijgt/hebt. De pil kan rare dingen doen met het lichaam door alle hormonen.
     
  15. Flamingo1990

    Flamingo1990 Niet meer actief

    Het is ook spannend en ik snap dat je zekerheid wil! Je zou inderdaad over een aantal dagen kunnen testen. Succes ermee!
     
    Sanne93 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina