Zwanger!!

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door Angelica1988, 8 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angelica1988

    4 mei 2015
    69
    20
    8
    Vrouw
    Jaaa, ik ben zwanger!

    Zeker gepland maar toch iets te vroeg . We wouden nog even 2 jaar wachten, maar we zijn er heel blij mee natuurlijk

    Het is totaal onverwachts gebeurd en door voorvocht. Hoeveel geluk of pech moet je hebben, het is maar net hoe je het bekijkt hé hihi. 15% kans en hup, het gebeurt gewoon ‍♀️

    Natuurlijk vinden we het allemaal een beetje eng en het besef is er om heel veel te moeten regelen voor de komende maanden.

    Ik ben nu (als ik vanaf de 1e dag reken dag ik mijn laatste menstruatie had) 4 weken en 4 dagen. Nog heel erg pril natuurlijk maar erg enthousiast. Ik leef nu compleet op een enorme roze wolk

    Deze week een afspraak maken bij de verloskundige en dan horen wij wel van hoe en wat, hopelijk heeft mijn vriend goeie lijm en blijft het lekker plakken

    De symptomen die ik heb, voor degene die op het wachtbankje zitten. (heel veel succes dames)

    - pijnlijke borsten - eerlijk gezegd zag ik dit niet als een symptoom want ik ben in 2014 ook zwanger geweest en de pijnlijke borsten heb ik daar vanaf over gehouden, dus voor mij was dit geen teken helaas.
    - bij niezen een enorme steek rechts onderin t.h.v. mijn eierstok
    - na een orgasme ontzettend veel baarmoeder krampen (mijn god)
    - tegen 14:30 uur op werk ontzettend moe worden (had ik nooit)
    - verschrikkelijk veel trek hebben in eten. Ben sws al een vreterd, maar de hele tijd een honger gevoel hebben en een knorrende maag paste daar niet bij
    - en natuurlijk, mijn menstruatie niet krijgen

    En nu:

    - pijnlijke en zeer gespannen borsten, alsof ze uit elkaar gaan knallen
    - veel enorme hoeveelheden plassen
    - veel scheten en boeren laten (vind mijn partner erg romantisch, maar niet heus haha)
    - heel erg moe zijn
    - nog steeds bij niezen een fikse steek rechts onder
    - godzijdank geen krampen meer na een orgasme

    Ik heb op dinsdag (6 mei) eind van de middag een test gedaan en die knalde er positief uit! Ik moest op 4 mei mijn menstruatie krijgen, dus 2 dagen na mijn NOD een positieve test in handen gehad.

    Heeft iemand nog enkele tips voor mij? Ik ben best wel angstig voor de bevalling eigenlijk received_2428709727359881.jpeg
     
    margarethd vindt dit leuk.
  2. rijo

    rijo VIP lid

    5 mrt 2014
    5.127
    1.926
    113
    Van harte! Geen tips mbt de bevalling, ik heb twee keer een keizersnede gehad.
     
  3. Joolel

    Joolel Niet meer actief

    Gefeliciteerd!

    Belangrijkste tip die ik kan geven over bevallen is: ontspannen.
    Een goede cursus kan jou en je partner goed voorbereiden.
     
    Sylva vindt dit leuk.
  4. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.139
    5.072
    113
    Gefeliciteerd! Ik zou eerst eens lekker gaan wennen aan en genieten van het zwanger zijn. Nadenken over de bevalling komt in het derde trimester wel, en dat duurt nog even ;). De grootste tip die ik je daarover kan meegeven is: ga (samen met je partner!) een zwangerschapscursus doen. Het is bewezen dat vrouwen die goed voorbereid zijn hun bevalling beter doorstaan en er met een prettiger gevoel op terugkijken. Bevallen is niet eng! Het is iets heel natuurlijks en je lichaam is ervoor gemaakt. Maar dat leer je allemaal tijdens die zwangerschapscursus. Je verloskundige kan je meer vertellen over welke soort cursussen er allemaal bestaan. Geniet van je zwangerschap!
     
    kly073 vindt dit leuk.
  5. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Gefeliciteerd!

    Zou voorlopig genieten van het zwanger zijn, de bevalling daar kan je je druk om maken vanaf het 3e trimester:D

    Een zwangerschapscursus zou kunnen helpen, ik heb geen tips qua bevallen voor je, want ik heb een geplande keizersnee gehad bij mn 1e en deze keer zal ook een geplande keizersnee worden :)
     
  6. Indirab

    Indirab Lid

    26 dec 2018
    41
    12
    8
    Vrouw
    Jaaa gefeliciteerd!!!

    Super spannend he.. Ik zit in 't zelfde schuitje vandaag m'n nod maar test 4 dagen geleden al positief..

    Mijn symptonen na ei waren ook vermoeidheid en honger super giga veel honger.. En moet er ineens snachts uit om te plassen dit was 6 dagen na ei toen wist ik al dat ik zwanger was..
    Ben je ook duizelig en emotioneeel?
    Heb her en der ook kleine krampjes enz..
    Heb 2 keer hiervoor een miskraam gehad met 6 weken dus ben heel nerveus..
    Maar goed wel 3 keer zwanger in een half jaar tijd dus gaat lekker haha ✌️

    Heb je de eerste echo al geplant? Ik kon met 7 weken ivm eerdere mk maar dan ben ik op vakantie grrrrr.. Nu 11 juni de eerste echo ben dan als 't goed is 8.5 week dus hopelijk een kloppend hartje.

    Hoop ik voor jou ook.. Een super fijne zwangerschap gewenst..
     
  7. Angelica1988

    4 mei 2015
    69
    20
    8
    Vrouw

    Jij ook gefeliciteerd met je zwangerschap! Nee, ik ben niet duizelig gelukkig en ook niet emotioneel :roflmao: ik voel nog steeds mijzelf haha. Alleen gewoon erg moe, komt ook bij dat ik fulltime werk haha, dus vergt veel energie. En afentoe wat krampjes maar dat kan ook goed komen van mijn pds. Moet echt veel scheten laten ineens :roflmao::roflmao:
    Met vlagen ben ik even niet lekker op de maag maar echt misselijk ben ik (nog) niet. :thumup:

    Ik heb op 28 mei mijn 1e echo, dus het wordt spannend de komende weken hihi

    Jij veel succes en een fijne vakantie gewenst natuurlijk. Voor we het weten mogen we onze kruimel zien op een beeldscherm :rolleyes:
     
  8. Angelica1988

    4 mei 2015
    69
    20
    8
    Vrouw
    Bedankt voor de felicitaties en tips. Het is inderdaad nog ver weg die hele bevalling hihi.

    28 mei de 1e echo :rolleyes:
     
  9. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Gefeliciteerd!
    En nu je nog niet druk maken om de bevalling hoor.
     
  10. Indirab

    Indirab Lid

    26 dec 2018
    41
    12
    8
    Vrouw
    Phoe ja vieze stink scheten Hahahah herken ik ook..

    Wees blij dat je nog niet misselijk bent ik heel af en toe idd ook maar echt spugen nog niet.. Van mij mag 't komen elke dag boven de wc hangen als ik maar weet dat 't goed zit en een goede echo krijg.. Heb er alles voor over..

    En die vermoeidheid is lastig he?? Ben ondernemer met 3 winkels dus merk ook echt dat ik rond de klok van 2 a 3 smiddags kapot ben hahah maar goed ook dat heb ik er voor over..
    Oeeeh je echo is al redelijk snel hoop voor je dat alles goed is.. Tis je gegund en voor nu lekker proberen te genieten succes he...
     
    Angelica1988 en Seffie vinden dit leuk.
  11. Angelica1988

    4 mei 2015
    69
    20
    8
    Vrouw
    Hahaha ze stinken gelukkig niet dus dat scheelt een hele hoop

    Ik hoop dat de misselijkheid een tijdje weg zal blijven eigenlijk. Ik wil namelijk nog niet dat mijn werkgever het in de gaten krijgt nog, wil het pas na 12 weken het vertellen. Niet dat hij mij zal gaan ontslaan oid hoor haha, maar gewoon puur omdat ik uit de risico zone ben. Geen zin om later te moeten gaan zeggen dat het verkeerd is gegaan ofzo, ga ik ook niet vanuit dat het verkeerd gaat gelukkig, maar je houd het wel in je achterhoofd natuurlijk, niets is vanzelfsprekend! Ik hoop echt voor jou dat je zwangerschap goed gaat verlopen, dat verdiend elke vrouw!

    Respect voor je, waar haal je de energie vandaan om zoveel te werken haha, ik ben serieus gewoon kapot als ik thuis kom. Donderdag zat ik leunend met mijn hoofd tegen mijn hand, al zittend op de stoel te slapen haha, mijn vriend heeft mij op bed gebracht, later wakker gemaakt omdat ik moest eten en daarna weer lekker gaan verder slapen hihi.

    Ja, mijn echo was eigenlijk 6 juni maar vanwege onze fulltime banen, kunnen wij niet overdag omdat we onze werkgevers nog niets willen vertellen dus vandaar een week eerder zodat het in de avond gepland kon worden. We vinden het allebei erg spannend en kunnen niet wachten hihi. Hoop dat alles goed is en dat we het hartje kunnen horen kloppen. Ik hoop dat jou echo e.d. Ook goed is en jij ook er lekker van genieten xx
     
    Indirab vindt dit leuk.
  12. Indirab

    Indirab Lid

    26 dec 2018
    41
    12
    8
    Vrouw
    Jaa dat werken pff wel zwaar hoor.. Maar het moet helaas hahha..

    Ik heb de echo laten verplaatsen naar een paar weken eerder aangezien ik op vakantie ben en niet

    Jaa dat werken is zwaar hoor haha maar 't moet helaas..
    Ik had dus 11 juni de eerste echo zou dan bijna 9 weken zijn maar ik kan 't niet meer afwachten dus nu de dag voor we op vakantie gaan 27 mei ik ben dan 6 weken en 4 a 5 dagen en hoop te zien dat er iets zit en dst het hartje misschien al klopt. Ik kan niet tegen deze onzekerheid ivm de miskramen.

    Hoeveel weken ben jij bij je eerste echo? En wanneer heb je hem nu?
    Geniet er van meid
     
  13. Angelica1988

    4 mei 2015
    69
    20
    8
    Vrouw

    Ik heb mijn echo op 28 mei en ik ben dan 7 weken en 3 dagen. Ik heb gelukkig geen onzekerheden, als het niet goed is, doet de natuur zijn werk. En als het wel goed is, blijft het lekker plakken. Ik ben ook niet bang ofzo en laat het lekker over mij heen komen =D Dat jij die onzekerheden hebt, begrijp ik volkomen natuurlijk. Ik ga voor je duimen dat alles goed en in orde is bij je ;)
     
    Indirab vindt dit leuk.
  14. Indirab

    Indirab Lid

    26 dec 2018
    41
    12
    8
    Vrouw
    Ik had vanmiddag m'n eerste echo... En weet je wat ik zag een heel mooi kloppend hartje whaaaaa ben zo blij.... Ben ong 6 weken nu na schattig en meting
    Succes morgen jij ziet vast een knipperlichtje ik duim voor je
     
  15. Schnitzel

    Schnitzel Actief lid

    28 mrt 2019
    347
    426
    63
    Vrouw
    Hoe was de echo gisteren? :)
     
  16. Angelica1988

    4 mei 2015
    69
    20
    8
    Vrouw
    De echo was goed! Groeit goed en de baarmoeder groeit ook hard. Helaas konden we het hartje niet horen kloppen, maar we hebben het wel kunnen zien! Was een heel bijzonder en mooi moment.
     
  17. Angelica1988

    4 mei 2015
    69
    20
    8
    Vrouw
    Ik moet zeggen dat ik nu wel emotioneel aan het worden ben. Ik jank om elke poep en scheet o_O mijn partner vind het wel lachwekkend en schattig. Ik huil zelden namelijk. Zolang wij bij elkaar zijn (iets van 8 jaar), heeft hij mij 4 x zien huilen en nu is het om de haverklap pff. Ik kijk ook de bold and the beautiful, sjonge jonge. Houd het niet meer droog hoor :oops:
     
  18. Angelica1988

    4 mei 2015
    69
    20
    8
    Vrouw
  19. Angelica1988

    4 mei 2015
    69
    20
    8
    Vrouw
    De baby groeit goed!
     
  20. Angelica1988

    4 mei 2015
    69
    20
    8
    Vrouw
    Ik ben 9 januari 2020 uitgerekend _20190627_075428.JPG
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Rosy90 en Want2beAmom vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina