Zwanger....

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door Philou, 7 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Philou

    Philou Fanatiek lid

    20 apr 2019
    1.762
    5.440
    113
    Gisterochtend had ik een positieve test in handen. Het uitblijven van mijn menstruatie en enkele klachten weet ik aan de stress en spanning door de gezondheidssituatie van mijn vriend. Voor de zekerheid, en met de gedachte dat het vast negatief zou zijn, toch maar een test gedaan. Positief dus. Na de eerste schrik kon ik alleen maar denken nee, nee, nee, niet nu…

    Nog steeds is dat mijn gedachte. Want, om het maar heel erg lomp te zeggen: het komt niet uit. Niet nu. Mijn vriend is vorige week begonnen aan de eerste van vier chemokuren. Het is maar de vraag of hij daarna klaar is met de behandeling. En als dat al zo is moet hij natuurlijk nog herstellen.
    Daarbij gaan we in de zomer verhuizen. Wat ook nogal een verandering is. Voor ons, maar zeker voor de kinderen. Nieuw huis, veranderen van school, van buurt, van sportclub. Alles anders. En dan komt er óók nog een broertje of zusje bij in december. Ik weet niet of ik ze dat aan kan doen. Ik had het ze zo gegund om rustig te kunnen wennen aan de nieuwe situatie.

    Mijn vriend en ik waren er nog niet over uit of we nog een kindje wilden. Zo lang zijn we ook nog niet samen. In ieder geval wilden we dat het komende jaar nog niet. Toen we te horen kregen dat mijn vriend chemotherapie zou krijgen, en daarmee heel waarschijnlijk onvruchtbaar zou worden, werd de keuze eigenlijk voor ons gemaakt. Geen kindje meer. En daar waren we okee mee. Vier kinderen, gelukkig met elkaar als gezin. Helemaal goed zo. Misschien moeten we dat ook maar niet ‘overhoop’ gooien en past nog een kindje ook niet.
    En dan nog een, voornamelijk voor mij, bezwaar tegen een kindje van ons samen. Dat kindje zou dan wél beide biologische ouders hebben. Terwijl onze kinderen een ouder zijn verloren. Ook al is er voor ons geen sprake van mijn kinderen en zijn kind. Zijn zoon voelt als mijn zoon. Hij noemt mij mama en ik hou van hem als zijn moeder. En dat geldt voor mijn zoons en mijn vriend ook. Maar toch. Ik vind het niet eerlijk ofzo? Ik kan me namelijk voorstellen dat onze kinderen straks op een leeftijd komen waarop het verdriet van het verlies van hun vader/moeder een (grotere) rol gaat spelen. Het gemis voelbaar wordt. Het dan moeilijk vinden om ons als hun vader/moeder te zien. Is het dan niet oneerlijk dat hun broertje/zusje wél beide ouders heeft? Ik weet het niet. En waarschijnlijk begrijpt niemand deze vage gedachtegang. Maar voor mij is het best een ding.

    Mijn vriend vindt het geweldig en ziet het echt als een cadeautje. Hij ziet sowieso veel minder bezwaren. Het is natuurlijk ook wel een cadeautje en ik weet dat ik blij mag zijn dat ik überhaupt zwanger ben. Veel mensen kunnen alleen maar dromen van zo’n cadeautje. Maar het lukt me niet om blij te zijn. Ik zie vooral een hele hoop beren op de weg. Er is zelfs even door mijn hoofd geschoten dat een miskraam niet slecht zou uitkomen:(. Is het een kwestie van tijd en wennen aan het idee? Ik weet het even allemaal niet meer...
     
  2. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.847
    16.878
    113
    Vrouw
    Wat lastig in deze situatie.. is het door de anticonceptie heen?
    Ik denk eerlijk gezegd dat het even moet landen bij je..en dat het de tijd nodig heeft. Maar weet bijna zeker dat jullie ook dit aankunnen... En misschien is het wel een mooie afleiding en een mooi vooruitzicht in deze lastige tijd.
    Ondanks je gevoelens wil ik je toch feliciteren met dit mooie 'cadeautje'!
     
    Philou vindt dit leuk.
  3. wiedeltje

    wiedeltje Fanatiek lid

    2 apr 2012
    1.134
    1.466
    113
    Wat een heftig verhaal @Philou. Ik snap dat je helemaal overrompeld bent door dit nieuws in deze tijd. Het lastige is ook dat je als vrouw zijnde er direct een heel stel hormonen bij krijgt en het soms moeilijker is om blij te zijn, er nuchter over na te denken etc.
    Praat met je vriend over al je gevoelens, ook dat je het nu eigenlijk niet zo ziet zitten, dat je niet weet hoe het allemaal moet. Maar ik denk zo maar dat je dat al wel doet. En misschien ook met de verloskundige, die kunnen vaak ook fijn meedenken is mijn ervaring.

    Ik kan me er wel iets bij voorstellen dat je niet weet of je het wel eerlijk vindt tegenover de andere kinderen. Maar misschien is het voor hun juist ook een geschenk, iets wat van allemaal even veel is. En je weet vast wel uit ervaring dat kinderen erg flexibel zijn. Een broertje of zusje erbij is meestal ook niet iets wat je je kinderen aan doet, maar meestal een geschenk waar ze blij mee zijn.
    Kortom, doe iets met je gevoelens, het geeft niet dat je er niet direct blij mee bent. Als jullie er voor gaan komt het vast wel, daar is nog heel veel tijd voor.
    Ik wil je ondanks alles toch ook feliciteren met je zwangerschap.
     
    Philou vindt dit leuk.
  4. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.421
    4.331
    113
    Vrouw
    Wat een verhaal. Ik snap dat je enorm bent geschrokken en er vanalles door je hoofd gaat. Jullie maken zoveel mee op dit moment. Ik wens je alle kracht, rust en wijsheid toe om hier goed over na te denken. Sterkte! ❤️
     
    Philou vindt dit leuk.
  5. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.694
    14.045
    113
    Hier is t denk ik in elk geval omschakelen. Ik wilde nooit zwanger worden na mn 35e (maandag 36 geworden), de babykamer hebben we net verbouwd na de zvmk in december laatst en mn man zou een knippie gaan zetten.

    Vond het alleen zo raar lang duren maar was er zo NIET meer mee bezig sinds dat december gedoe dat ik ook niks op de kalender had gezet sinds januari (1e rondje na zvmk). Mja, verrassing...

    Ben dr een beetje benauwd voor na 3x mis waarvan 1 heel crue. Aan de andere kant ik zou t nooit afbreken als t prima genoeg is, ookal is dochter een 4 handen vol persona en zijn de nachten geregeld nog verstoord.

    Voor je man is t allicht een prachtig lichtpuntje, maar ik kan me voorstellen dat met de hele rollercoaster waar jullie nu doorheen gaan en wat nog op de planning staat het wel even een hele stapel lijkt op je bord. Maar aan de andere kant, het is misschien ook de laatste kans van wat ik begreep uit je bericht gezien de behandeling.

    Ik zou er even rustig over nadenken en even laten bezinken. Normaliter zou ik een glas whisky hebben gedronken als ik me zo te pletter schrok (en als ik iets normaliter niet drink is dat t wel), mja laten we dat dan maar even niet doen.

    Ik kijk maar even wat er de 11e mei uit komt en dan weer uit de vroegdiagnostiek, intussen maak ik maar een lijstje wat er op zolder weg kan. Mocht inderdaad alles goed zijn zal er toch weer verbouwd moeten worden...aiaiai.
     
    Philou vindt dit leuk.
  6. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.388
    23.005
    113
    Vrouw
    Wow ❤ Wat een wending in de heftige periode die jullie meemaken!

    Ik kan begrijpen dat je enorm moet wennen aan het idee. Ik lees alleen ook tussen de regels door dat het voor je voelt alsof je er niet blij mee mag zijn? Klopt dat?

    Wat lief dat je man zo in de wolken is. Een cadeau, zeker voor hem nu midden in zijn traject en het feit dat hij daardoor onvruchtbaar is. En ik denk dat jullie zoons het juist fantastisch zullen vinden. Zoals iemand al zei; een broertje/zusje die evenveel van hen allemaal is. Als buitenstaander zie ik het ook als een enorm geschenk. Het heeft zo moeten zijn, dat idee. Maar ja, ik sta niet in jouw situatie.

    Geef het de tijd. Probeer ook aan de positieve, leuke kanten te denken. Voor je man, jullie zoons en ook voor jezelf. Het is jullie zo enorm gegund! ❤
     
    Philou vindt dit leuk.
  7. bluedrake

    bluedrake Fanatiek lid

    1 aug 2018
    3.658
    4.038
    113
    Vrouw
    Wat een ontzettende lastige situatie @Philou eerst de zorgen met je vriend, dan ook nog een verhuizing op de planning en onverwachts zwanger.

    Wat betreft dat je denkt dat misschien het niet eerlijk is voor de andere kindjes dat ze beide ouders moeten missen, is heel persoonlijk. Jullie hebben beide niet voor deze situatie gekozen, dit is jullie overkomen. Zo te lezen zijn jullie samen echt een hecht gezin en geen twijfel dat dit niet goed zou komen denk ik zo.

    Misschien helpt het om met iemand die je niet kent te praten, je situatie voor te leggen zodat je wat meer inzichten krijgt. Zeker als het in de toekomst misschien niet meer mogelijk is een kindje, lijkt mij de beslissing een stuk lastiger ook al hadden jullie jezelf er bij neergelegd.

    Ik wil je heel veel wijsheid en sterkte toewensen. Welke beslissing je ook maakt.
     
    Philou vindt dit leuk.
  8. Chelsey88

    Chelsey88 Actief lid

    5 okt 2014
    472
    526
    93
    Wow ik volg je topics en je leven staat echt even op zn kop op alle vlakken!

    Ik weet niet of je iets aan mijn verhaal hebt, maar wil het toch even delen. De biologische vader van mijn man en zwager is overleden door een ongeluk, jongens waren toen 3 en 0. Daarna is zijn moeder opnieuw getrouwd met een hele lieve man, waarmee ze na 10 jaar ook een kind heeft gekregen. Ook erg onverwacht en dit bracht dezelfde twijfels met zich mee, is ze heel open over.
    Mijn man ziet deze vader echt als zijn vader en als ik het verhaal niet had gehoord, zou ik echt niet merken dat ze verschillende vaders hebben. De band tussen de broers is echt sterk en ook de vader-zoon band bij allemaal gelijk.
    Mijn man zegt wel eens dat ie zich schuldig voelt nu hij zelf kinderen heeft naar zijn biologische vader toe, dat hij hem niet mist ofzo. Of geen behoefte heeft aan foto s etc. Maar hij kent die leegte gewoon niet, omdat hij een vader persoon heeft in zijn leven. Ik snap het schuldgevoel, maar eigenlijk is het natuurlijk heel fijn.

    Ik kan geen advies geven, je bent een sterke en doordachte vrouw. Maar ik zou het je wel echt heel erg gunnen om dit als kadootje te zien in deze hectische emotionele tijd.
     
    Indiana, Forumnaam en Philou vinden dit leuk.
  9. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Ach meid dat je zo veel twijfels heb is toch niet gek?!
    Je zit in een hectische tijd, je hebt enorm veel zorgen en zulk nieuws komt dan echt als een shock.
    Laat het nieuws even bezinken en probeer ook de goede kanten er van te bedenken.
     
    Philou vindt dit leuk.
  10. Philou

    Philou Fanatiek lid

    20 apr 2019
    1.762
    5.440
    113
    @Spectre Ja nouja. Niet zo zorgvuldig mee geweest door alles. Gewoon superstom natuurlijk. Ik hoop inderdaad dat het een kwestie is van tijd en dat ik het kan gaan zien als iets moois. Dankjewel!

    @wiedeltje Ja, die hormonen. Die maken het inderdaad nog een stukje lastiger. Ik kan er gelukkig goed over praten met hem. En hij begrijpt mij ook. Ondanks dat hij er anders instaat.
    Wat een mooie gedachte dat een broertje/zusje dan evenveel van allemaal is. Zo had ik er nog helemaal niet naar gekeken. Dankjewel daarvoor en de felicitatie!

    @Krv Dankjewel!

    @Vero0504 Gefeliciteerd, wat bijzonder! Maar jeetje dat is zeker een verrassing, kan me heel goed voorstellen dat je schrok. Wat enorm spannend gezien jullie voorgeschiedenis. Hopelijk mag het allemaal goedgaan.
    Oei dat is wel even een klus denk ik om weer te verbouwen:oops:. Gelukkig met een goede reden:D.

    Het is inderdaad de laatste kans. Dat maakt dat ik het ergens ook wel heel bijzonder vind. Maar het is wat jij zegt heel veel tegelijk, waardoor ik even niet weet hoe en wat.

    @Magnolia29 Ja, dat klopt wel denk ik. De situatie is er voor mijn gevoel niet naar om er blij mee te zijn.
    Mijn vriend zegt ook dat het zo moet zijn. Aangezien ons leven toch al niet loopt zoals gepland. Ik hoop heel erg dat ze het fantastisch gaan vinden. Misschien zie ik dat ook wel te negatief. Lief van je, dankjewel!

    @bluedrake Daar heb je gelijk in natuurlijk. Ik denk dat ik nu vooral het negatieve zie. Door de situatie van mijn vriend loop ik al bij de POH. Die kan hierin ook wel wat betekenen. Dankjewel!

    @Chelsey88 Ik heb zeker wat aan je verhaal! Heel fijn om te lezen je man zo’n goede band heeft met zijn vader dat hij zijn biologische vader niet mist. Ook al brengt dat een schuldgevoel met zich mee. En dat er tussen de broers geen verschil is. Een vergelijkebare situatie dus. Waarin het, zoals ik het lees, helemaal goed is gekomen. Dat geeft hoop. Dankjewel, fijn dat je het wilde delen.

    @Lotion Is ook zo natuurlijk. Ik denk dat dat inderdaad de beste manier is. Dat ik nog niet zoveel van mezelf moet verwachten nu. Als dat lukt.

    Bedankt voor jullie reacties. Fijn om het hier kwijt te kunnen❤️.
     
    Spectre, Beertje8, bluedrake en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. zwaaistaart

    zwaaistaart Fanatiek lid

    23 jan 2011
    2.288
    921
    113
    Vrouw
    @Philou wat een rollercoaster! Neem de tijd om aan het idee te wennen en besluit dan samen wat je gaat doen. Maar ik denk dat je gevoel vooral gebaseerd is op angst en het onverwachtse.
    Succes en hopelijk kunnen we je binnenkort echt feliciteren met je zwangerschap.
     
    Philou vindt dit leuk.
  12. Jollyjoy

    Jollyjoy Lid

    5 apr 2021
    59
    23
    8
    Vrouw
    Wat heftig Philou! Ik kan me, net als iedereen hier, heel goed voorstellen dat je het even allemaal niet weet.
    Waar ik aan moest denken is dat je man blijkbaar serieus ziek is. Is er ook een kans dat hij het niet redt? Ik wil natuurlijk dat het ondenkbare nooit gebeurt maar stel nou dat dat wel is hoe het gaat zijn: is het dan niet heel erg mooi om toch nog een kindje te hebben dat van jullie samen is? Alle vier de kids zijn van jullie samen hoor.. Dat begrijp ik ook heel goed.. Maar toch.. een mixje van jou met hem dat is er nog niet.
    Ergens schaam ik me dat ik dit schrijf. Omdat t niet uit moet maken en omdat ik eigenlijk denk dat je, linksom of rechtsom, geen enkele beslissing moet maken op basis van angst voor het onbekende.
    Je angst over het oneerlijke feit dat dit kindje wel beide ouders zal hebben is denk ik niet zo nodig. Kids zijn vaak flexibeler dan volwassenen en het is andersom net zo goed waar dat dit broertje of zusje juist ook een verbindende factor kan zijn omdat t evenveel broertje/zusje is van allemaal.
    Ik wens je ontzettend veel sterkte bij t maken van deze moeilijke beslissing. Beide besluiten zijn ontzettend logisch denk ik. Maar vergeet in al je praktische overwegingen niet ook simpelweg naar je hart te luisteren. Wat wil dat hart? Want ook daarop kun je beide antwoorden geven natuurlijk.
     
    Philou vindt dit leuk.
  13. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.853
    12.332
    113
    Vrouw
    Ik kan me heeel goed voorstellen dat je enorm schrikt hier van. Maar wat een bijzonder mooi kado is het ook.
    Juist ook in deze situatie.
    ❤️
     
    Philou vindt dit leuk.
  14. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    13.987
    18.693
    113
    Wat een schrik! Ondanks de hele situatie hoop ik toch dat je dit als een mooi geschenk ziet en je er een beetje van kan genieten. ♥️
     
    Philou vindt dit leuk.
  15. Philou

    Philou Fanatiek lid

    20 apr 2019
    1.762
    5.440
    113
    Bedankt voor jullie lieve reacties❤️.

    Inmiddels heb ik het even kunnen laten bezinken. En ik moet zeggen dat ik er nu positiever in sta. Ideaal is het niet en ik zie nog steeds bezwaren die inderdaad vooral zijn gebaseerd op angst en het onbekende. Maar ik vind het ook wel bijzonder om het allemaal met hem te mogen meemaken (zijn overlevingskans is gelukkig heel erg groot). Dat we het geluk hebben een kindje te mogen krijgen. Dus dit kindje zal er ‘gewoon’ komen. Waar ik vorige week heel even dacht dat een miskraam niet slecht zou uitkomen, moet ik daar nu echt niet meer aan denken. En dat zegt voor mij wel genoeg.
     
    Tuttebelleke, Spoetnik, Dogpaw en 25 anderen vinden dit leuk.
  16. zwaaistaart

    zwaaistaart Fanatiek lid

    23 jan 2011
    2.288
    921
    113
    Vrouw
    Dank zeg ik nu: gefeliciteerd @Philou !
    Ik wens jullie een hele goede zwangerschap toe!
     
    Philou vindt dit leuk.
  17. Philou

    Philou Fanatiek lid

    20 apr 2019
    1.762
    5.440
    113
    Dankjewel❤️!
     
  18. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.421
    4.331
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd! ❤️
     
    Philou vindt dit leuk.
  19. Chelsey88

    Chelsey88 Actief lid

    5 okt 2014
    472
    526
    93
    Wat fijn te lezen! Ik ben blij voor je, je verdient het echt!
     
    Philou vindt dit leuk.
  20. Philou

    Philou Fanatiek lid

    20 apr 2019
    1.762
    5.440
    113
    Dankjulliewel❤️!
     

Deel Deze Pagina